Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken

18 apr 2024 15:46
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #31
Er is zeker licht aan het eind van de tunnel, zeker als de namen die ik heb opgevangen heb bij het plan betrokken zijn.

Maar er zijn nogal wat hobbels te nemen. De Amerikanen en hun positie zijn al meermaals benoemd. Als die niet willen meewerken wordt het lastig. Ik lees ook over plannen met de catering. Daar hebben we Yvey bij nodig. Voor het supportershome, de gemeente. En zo zullen er nog wel een aantal belanghebbenden zijn die elk hun eigen agenda hebben. Daar valt dan Marcel Joris ook weer onder. Hij is nog steeds de vertegenwoordiger van de aandeelhouder en de gesprekspartner van de Amerikanen. En dan moet het WHOA verhaal ook nog eens door de rechtbank worden beoordeeld.

Kortom, er gloort hoop maar ik wil voorkomen dat er onrealistische verwachtingen worden gewekt.

En doneren is nog steeds belangrijk. We moeten wel het seizoen uit kunnen spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 16:05
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 808
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #32
Emil Visser is ook weer terug uit de rechtbank. De Limburger schrijft:

MVV moet kiezen: hulp van Maastrichtse ondernemers of (toch weer) Amerikaanse investeerders

Kiest MVV voor de uitgestoken hand van lokale ondernemers, of gaat het opnieuw voor een Amerikaans avontuur? In ieder geval zal er snel een beslissing moeten worden genomen om zo de begroting voor het komende jaar rond te maken.

MVV staat op een kruispunt om een besluit te nemen over de toekomst van de club. De Maastrichtenaren hebben op het moment twee opties voorliggen en zullen snel een keuze moeten maken. Aan de ene kant is een groep regionale ondernemers opgestaan om MVV financieel te helpen, aan de andere kant lopen (opnieuw) Amerikaanse investeerders warm om de club over te nemen.

Over de achtergrond van de Amerikaanse partij is op dit moment nog niet veel bekend. Het ligt echter voor de hand dat deze gelinkt is aan de overnamekandidaten die het eerder niet voor elkaar kregen om de aandelentransactie af te ronden. Toen trok Franklin McLarty zich wegens persoonlijke omstandigheden terug.

Vijf miljoen
Vanuit de Maastrichtse ondernemers is duidelijk dat zij circa vijf miljoen euro bijeen hebben om in de club te steken. Het gaat om een kerngroep van tien ondernemers die de kar trekken, met daaromheen nog een groter aantal ondernemers die het plan ondersteunen. Die vijf miljoen euro is overigens al meer dan MVV zou hebben gekregen bij de uiteindelijk mislukte overname. Met die deal (voor 75 procent van de aandelen) was circa 2,2 miljoen euro gemoeid.

De Maastrichtse groep is ontstaan nadat een faillissement voor MVV nabij leek, na de geklapte deal. Een aantal mensen, onder wie ook ondernemers uit de regio, meldden zich bij MVV om de club organisatorisch te ondersteunen. Maar omdat MVV toen al snel biedingen vanuit het buitenland binnenkreeg om de club over te nemen, pakten de ondernemers zich samen en deden ze de club een voorstel. De Maastrichtse groep is er overigens niet op tegen om samen met de Amerikanen op te trekken. Dat zou dan wel op basis van gelijkwaardigheid moeten gebeuren.

Schulden wegwerken
Komend weekend wordt het voorstel gepresenteerd. Oorspronkelijk zou begin volgende week een besluit worden genomen, maar het is op dit moment niet duidelijk of dat nog steeds de bedoeling is. In ieder geval moet MVV voor 15 juni een sluitende begroting indienen bij de KNVB. Om de begroting sluitend te maken, moet de Maastrichtse club circa 1,1 miljoen euro aan schulden wegwerken. MVV vroeg vorige week nog schuldsanering aan bij de rechtbank om uit de financiële problemen te komen. Middels een WHOA-regeling hoopt de Maastrichtse club dat er een regeling wordt getroffen met de schuldeisers, zodat slechts een deel van de openstaande schulden hoeft te worden betaald.

Shortlist
MVV zelf wil geen mededelingen doen over het traject. „Er is een shortlist van twee biedingen gemaakt. Die gaat MVV met behulp van onafhankelijke partijen beoordelen en daar wordt te zijner tijd over gecommuniceerd”, zo laat een woordvoerder van de club weten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 17:48
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #33
Laten we met zijn allen in godsnaam hopen dat gekozen wordt voor de lokale ondernemersclub. Redenen:
- binding met Maastricht en met MVV;
- ik zou me - ik denk net als andere ondernemers in deze stad en regio - liever willen aansluiten bij die Maastrichtse ondernemersclub dan bij de Amerikaanse investeerders, oftewel: ik denk dat het draagvlak veel groter is en ook verder kan groeien wanneer gekozen wordt voor de Maastrichtse variant. Het is is ook veel eenvoudiger om ondernemers te verleiden om mee te doen als een lokale partij dat initieert;
- ik heb nog altijd geen idee wat die Amerikaanse investeerders toch zien in MVV als club op het tweede niveau in Nederland: wat is hun 'verdienmodel', wat is de eventuele verbogen agenda?

Nu eerst maar afwachten tot zaterdag. Eerst drie punten en dan de bekendmaking dat gekozen is voor de Maastrichtse ondernemers!
Dan zou het een geweldig weekend kunnen worden.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 22:28
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #34
Es Joris ut gore lef heet um veur de Amerikane te goon daan maag heer veur miech oonder zien kloete weure gestamp
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 23:04
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #35
Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde Amerikaanse steen…Maar een ezel is wellicht intelligenter dan Jöris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 23:20
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #36
Wellicht is er toch een serieuze optie om samen met de Amerikanen de club hogerop te brengen, maar dan zonder Joris hoop ik!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 23:30
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 744
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #37
Is 't nou nog niet duidelijk dat die Amerikanen helemaal niet veel willen investeren hier. Ook niet wsh die al 25% heeft. Wat komen die doen hier, daar moet wat anders achter zitten. Ongelofelijk dat die Jöris nog steeds daarop inzet. Die gast moet gewoon moven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 23:55 18 apr 2024 23:56 door Buurke76.
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #38
Wat ik begrepen heb is dat ze in het vastgoed zitten. Uiteindelijk een stadion naar een andere B locatie in Maastricht en dan bouwen op deze A locatie aan de poort van Maastricht.
Ook maar via via gehoord dus of het zo is weet ik niet maar wel van meerdere kanalen gehoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2024 00:05
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #39
Het lijkt mij dat de Amerikaanse route onmogelijk kan zijn goedgekeurd door de KNVB voor 15 juni? Het lijkt bijna te logisch om te kiezen voor de Maastrichtse ondernemers, klinkt als te mooi om waar te zijn. Wat ik natuurlijk wel heel graag doe, zou fantastisch nieuws zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2024 00:36 19 apr 2024 00:38 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #40
Als die Jöris alsnog voor de Amerikanen gaat kiezen en die er een puinzooi van maken, dan denk ik dat Jöris door supporters van de tribune afgebonjourd word.
Dus laten we aub die andere weg nemen.
Nu eindelijk dit initiatief er is waar wij als Maastrichtenaren eigelijk altijd al hoopten en droomden dat het kwam.
Daar moeten we nu gewoon volle gas koers mee gaan inzetten.
Als die Amerikanen willen blijven zitten dan blijf maar lekker zitten met een minderheidsaandeel.
Zolang de andere partij het meerendeel heeft is dat prima.
Maar goed, eigelijk maakt het voor mij niet eens uit welke keuze Jöris maakt want ik wil hem het liefst weg hebben.
Vaak genoeg laten zien dat hij niet de juiste persoon is op die plek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2024 06:40 19 apr 2024 06:41 door Zwegel.
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #41
Ik lees hier veel mensen die het hebben over kiezen tussen de Amerikaanse- en lokale optie. Als ik het goed begrijp, heeft MVV niet veel te kiezen. Ik denk dat de contracten met de Amerikanen bindend zijn, daar kom je niet zomaar onderuit. Hopelijk komen ze tot een oplossing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2024 07:06
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #42
Vandaag schrijft ‘clubwatcher’ Emil Visser in DDL dat het een Amerikaan met diepe zakken is, die niet verbonden is aan Jim Wilkinson die van die eerdere twee als laatste was overgebleven.
Dus we begonnen met Bob Heere en Scott Dyer. Van Heere is nooit meer iets vernomen. Daarna was het Wilkinson, McLarty, Dyer en Scott Sinju, waarvan Wilkinson en McLarty naar voren zijn geschoven richting de KNVB. Nu zou het dan weer iemand anders zijn. Hoe betrouwbaar klinkt dit? En als die gast echt zo’n diepe zakken heeft, dan had hij de club toch al lang gered?
Eerder was WSH in beeld bij ADO, daar zijn ze zelf gestopt omdat de club de structuur niet wilde veranderen. Lees: zij wilden alle zeggenschap en andere betrokkenen buiten boord houden (zoals bij ons de vereniging). Die Amerikanen komen niet uit clubliefde, die willen geld maken. Dat kan bij MVV op twee manieren: via spelers (forget it, zeker op korte termijn) of via vastgoed. Met deze staat van het stadion en de ingewikkelde constructie van eigenaren (gemeente, Canadese beleggers) is dat ook geen snel succesverhaal. Risico dus dat zij de deur weer even snel achter zich dicht trekken (zie ook wat bij Rochdale gebeurde). Dan lijden de Amerikanen gezichtsverlies, maar wat zal hen boeien dat het lokale sufferdje in Maastricht, Limburg, The Netherlands, opschrijft dat ze onbetrouwbaar zijn gebleken? Dat is bij een lokaal initiatief natururlijk heel anders: als ondernemer wil je niet worden nagekeken als degene die MVV in de problemen heeft gebracht (of je vlucht dan terug naar Arnhem). Lokale ondernemers stappen in uit clubliefde. Alleen dat al zou een reden zijn voor dit initiatief te kiezen, maar vraag is hoe MVV dan elegant van de Amerikanen af komt? Want zonder hen hadden we al niet meer bestaan (750.000 was destijds nodig om de gaten te dekken). Maar daarna hebben ze niet meer geleverd. Wij als fans hebben geen plannen gezien en toen de nood het hoogst was, en de KNVB bijna klaar was met beoordelen, klapte de Amerikaanse boel.
Laura maakt inderdaad -zoals iemand al eerder schreef- de keuze als algemeen directeur. Er is één maar volgens mij: de aandeelhouders (Jöris en de Amerikanen) kunnen haar op straat zetten.
Het worden spannende dagen….
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, itsman, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2024 09:21
Pierrot
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #43
Bron: De Nieuwe Ster Maastricht

Politiek blij met hulp ondernemers voor MVV
MAURICE UBAGS
19 april 2024 . 6:02 AM 2 minuut lezen

Brede steun Maastrichtse samenleving maakt steun MVV politiek iets makkelijker.
Vrijwel alle politieke partijen in Maastricht zijn positief verrast door het nieuws dat een groep stevige Maastrichtse ondernemers MVV te hulp wil schieten. De Nieuwe Ster onthulde gisteren het plan van het 'Maastricht MVV collectief' om miljoenen in de club te investeren en us-MVV-ke ook commercieel, zakelijk en bestuurlijk weer - voor de lange termijn - op weg te helpen.

Trots
Thomas Gardien van D66: "We zijn echt trots dat het bedrijfsleven nu in de bres springt. Dat is gaaf om te zien. Dat helpt de politiek ook. Zeker als je ziet dat ook de crowdfunding voor MVV een groot succes is en dat ook studenten acties op touw hebben gezet om MVV te steunen. Dan kun je als politiek niet achterblijven."

Opknapbeurt
Gabrielle Heine van het CDA is ook "heel blij." Heine: "Straks moet de raad discussiëren over wat we kunnen doen voor MVV. Wat mij betreft kan dat gaan over het kwijtschelden van de huur. Die beslissing is veel makkelijker te nemen als je ziet dat er een serieus toekomstplan ligt dat gedragen wordt door een groep ondernemers. We kunnen zeker ook nadenken over wat we aan het stadion zelf kunnen doen, want dat kan inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken."

Solide
Heine spreekt zich evenwel niet meteen uit of ze een voorkeur heeft voor een 'Maastrichtse' oplossing voor MVV of voor het plan van het bestuur van de club dat inzet op de komst van nieuwe Amerikaanse investeerders. Heine: "Waar het om gaat is dat het beste plan gekozen wordt. Het meest realistische plan. Van alle investeerders moet goed bekeken worden of ze solide zijn. Dat is een zakelijke afweging. En als die voor allebei goed zou uitpakken, dan is het logisch dat we meer hebben met een 'Maastrichtse' oplossing. Die heeft natuurlijk meer affiniteit met Maastricht."

Verdubbelen
Verklaarde voorstanders van steun aan MVV zijn ook Jos Gorren van de Sociaal Actieve Burgerpartij en Jo Smeets van Maastricht van Nu. Zij willen het verst gaan om MVV de helpende hand toe te steken en hebben al een initiatief genomen om het bedrag dat met crowdfunding wordt opgehaald te verdubbelen vanuit de gemeente.

Delen
Stephanie Blom van de SP, is "positief." Blom: "Dat er ondernemers bereid zijn te delen in de kosten doet ons natuurlijk goed. We zijn dus positief. Maar we willen wel eerst de bedragen zien die nodig zijn en de voorwaarden die de gemeente daaraan wil stellen."

Openbaar
Jules Ortjens: "MVV leeft enorm in de stad. Dat is duidelijk. Ik moet eerst de plannen zien en kunnen bestuderen. Wat voor nu het belangrijkste is: dat we in elk geval een openbare vergadering houden. Juist in alle openheid moeten we het hier over kunnen hebben. Niet achter gesloten deuren."

Klaar
GroenLinks "juicht de actie van de ondernemers toe", maar dat verandert niets aan de opstelling van de partij dat er geen gemeenschapsgeld naar MVV toe moet. Raadslid Coen van Genugten die op eigen titel spreekt: "Zo zie je maar dat als de gemeente niet meer bijspringt, andere partijen opstaan. We hebben tien jaar geleden gezegd dat we MVV voor de allerlaatste keer zouden helpen. Dat hebben we toen gedaan. En daarmee is dat klaar. Dat blijft voor ons zo."

Markt
Siem Verkoijen van de VVD hoopt "hartstochtelijk" dat "de markt" MVV zodanig te hulp kan schieten dat steun vanuit de gemeente niet meer nodig is. Verkoijen: "Als het dossier alsnog bij ons op tafel komt, zullen we kijken wat nog nodig is. Als dat vragen zijn over het stadion, moeten we ons daar eerst in verdiepen. Pas dan spreken wij ons daarover uit. Als liberalen zijn we heel trots op de ondernemers die nu opstaan."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2024 09:49
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #44
Nooit meer stemmen op GroenLinks, greune idioten…
Laten de club liever kapot gaan om er 3 extra bomen te kunnen planten…
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2024 11:04
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #45
Hier in Nijmegen hebben we dezelfde onaangename ervaringen met GroenLinks, het zijn betweterige, hautaine mensen die neerbuigend kijken op de gewone burger. Ze realiseren zich daarbij niet dat ze alleen maar een factor kunnen vormen door de stemmen van studenten voor wie het welzijn van Maastricht en Nijmegen niet voorop staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.411 seconden