Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden?

22 aug 2023 09:56
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #1
Er bestaat een hele grote waarschijnlijkheid dat zelfs dit seizoen nog alle KKD wedstrijden live op ESPN worden uitgezonden
Dat zou een mooie aanvulling/kans zijn voor commercie , en voor supporters om uitwedstrijden te volgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2023 10:08
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #2

Napoleon schreef : Er bestaat een hele grote waarschijnlijkheid dat zelfs dit seizoen nog alle KKD wedstrijden live op ESPN worden uitgezonden
Dat zou een mooie aanvulling/kans zijn voor commercie , en voor supporters om uitwedstrijden te volgen


Hoe kom je aan dit nieuws? Hoe gaat ESPN dit aanpakken en vanaf wanneer geldt dit dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2023 10:13
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #3

Mestreech28 schreef :

Napoleon schreef : Er bestaat een hele grote waarschijnlijkheid dat zelfs dit seizoen nog alle KKD wedstrijden live op ESPN worden uitgezonden
Dat zou een mooie aanvulling/kans zijn voor commercie , en voor supporters om uitwedstrijden te volgen


Hoe kom je aan dit nieuws? Hoe gaat ESPN dit aanpakken en vanaf wanneer geldt dit dan?


diverse zeer betrouwbare bronnen , hoe ze t gaan aanpakken weet ik niet , plan ligt er en gesprekken zijn lopende . Ik zou me kunnen voorstellen dat sommige aanvangstijden kunnen wijzigen ( maar dat is een aanname)
Clubs hebben behoefte aan TV uitzendingen , commercieel is dit zeer interessant , de vraag komt vanuit de clubs mede maar ook ESPN heeft belang hierbij
In de aanloop naar het nieuwe TV contract in 2025 is dit al iets wat nu wordt besproken , het nieuwe TV contract zal ver over de 180 miljoen per jaar gaan opbrengen
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2023 10:17
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #4

Napoleon schreef :

Mestreech28 schreef :

Napoleon schreef : Er bestaat een hele grote waarschijnlijkheid dat zelfs dit seizoen nog alle KKD wedstrijden live op ESPN worden uitgezonden
Dat zou een mooie aanvulling/kans zijn voor commercie , en voor supporters om uitwedstrijden te volgen


Hoe kom je aan dit nieuws? Hoe gaat ESPN dit aanpakken en vanaf wanneer geldt dit dan?


diverse zeer betrouwbare bronnen , hoe ze t gaan aanpakken weet ik niet , plan ligt er en gesprekken zijn lopende . Ik zou me kunnen voorstellen dat sommige aanvangstijden kunnen wijzigen ( maar dat is een aanname)
Clubs hebben behoefte aan TV uitzendingen , commercieel is dit zeer interessant , de vraag komt vanuit de clubs mede maar ook ESPN heeft belang hierbij
In de aanloop naar het nieuwe TV contract in 2025 is dit al iets wat nu wordt besproken , het nieuwe TV contract zal ver over de 180 miljoen per jaar gaan opbrengen


Ik lees net inderdaad dat Ajax dit in het begin van het jaar geopperd heeft. Niet alleen voor de KKD maar ook voor het vrouwenvoetbal. Is natuurlijk vervelend als wedstrijden dadelijk weer op een ander tijdstip plaatsvinden. Maar van de andere kant ook erg vet als elke wedstrijd van MVV op TV uitgezonden zal worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2023 10:25
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #5

Mestreech28 schreef :

Napoleon schreef :

Mestreech28 schreef :

Napoleon schreef : Er bestaat een hele grote waarschijnlijkheid dat zelfs dit seizoen nog alle KKD wedstrijden live op ESPN worden uitgezonden
Dat zou een mooie aanvulling/kans zijn voor commercie , en voor supporters om uitwedstrijden te volgen


Hoe kom je aan dit nieuws? Hoe gaat ESPN dit aanpakken en vanaf wanneer geldt dit dan?


diverse zeer betrouwbare bronnen , hoe ze t gaan aanpakken weet ik niet , plan ligt er en gesprekken zijn lopende . Ik zou me kunnen voorstellen dat sommige aanvangstijden kunnen wijzigen ( maar dat is een aanname)
Clubs hebben behoefte aan TV uitzendingen , commercieel is dit zeer interessant , de vraag komt vanuit de clubs mede maar ook ESPN heeft belang hierbij
In de aanloop naar het nieuwe TV contract in 2025 is dit al iets wat nu wordt besproken , het nieuwe TV contract zal ver over de 180 miljoen per jaar gaan opbrengen


Ik lees net inderdaad dat Ajax dit in het begin van het jaar geopperd heeft. Niet alleen voor de KKD maar ook voor het vrouwenvoetbal. Is natuurlijk vervelend als wedstrijden dadelijk weer op een ander tijdstip plaatsvinden. Maar van de andere kant ook erg vet als elke wedstrijd van MVV op TV uitgezonden zal worden.


ik weet niet of tijden veranderen ,maar zou idd wel kunnen !
Aan de andere kant voor clubs zijn kijkcijfers heel belangrijk dus live wedstrijden waar snel tussen de 200.000 en 500.000 kijken is een mega tool voor een KKD club
ESPN wil het contract voor 2025 binnenhalen en verlengen ( wat ook gaat gebeuren want ESPN heeft altijd als laatste de kans op een bod uit te brengen) maar om nu op die behoefte voor te sorteren dus live uitzenden is die weg natuurlijk nog beter gelegd
MVV heeft volgens mij nu geen rugsponsor meer Naga zijn gestopt meen ik , live uitzenden landelijk zou die groep die dat kan betalen veel groter maken dan alleen samenvattingen en af en toe een live match

Dus ik verwacht dat dit binnenkort als alle plooien glad gestreken zijn ook naar buiten gaat komen , een win-win denk ik voor iedereen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2023 10:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #6
Iets meer achtergrond ter aanvulling, zonder dat het concrete antwoorden oplevert: dit speelt al langer - de rechten zijn zoals Napoleon beschrijft beschikbaar vanaf 2025. ESPN dacht een tijdje dat ze met een goed bod gemakkelijk de boel konden houden, boden meen ik 170 miljoen per jaar en er zou inhoudelijk niet heel veel veranderen. Vooral dat laatste waren meerdere clubs ontevreden over, zij willen bijvoorbeeld iedere wedstrijd live op tv. Dat is namelijk naar sponsoren toe bijvoorbeeld erg interessant, als je kan garanderen dat een reclamebord bij iedere wedstrijd live op tv is. Ook willen de clubs meer vrijheid aangaande internationale rechten, mobiele zaken etc. Voor de duidelijkheid: kartrekker voor dit soort zaken zijn natuurlijk de grote clubs, Ajax, PSV en Feyenoord hebben hier veel belang bij, voor MVV maakt het allemaal veel minder uit.

In april of mei kwam opeens een bod van de gezamenlijke kabelaars - Ziggo, KPN, T-Mobile en dergelijke. Die boden niet alleen meer geld - 180 miljoen per jaar. Maar kwamen de clubs eigenlijk op ieder punt tegenmoet. Iedere wedstrijd in eredivisie en eerste divisie live op tv (en volgens mij wordt zelfs over vrouwenvoetbal gesproken om hetzelfde te doen). Internationale rechten? Clubs, regel het zelf, wij faciliteren wel! En ga zo maar door.

ESPN is hier flink van geschrokken, die hadden blijkbaar echt verwacht dat ze geen serieuze tegenstand zouden hebben. De verwachting is nu dat het uiteindelijke bod de 200 miljoen per jaar zou kunnen overstijgen. En ESPN schiet nu al in de verdediging door inderdaad te overwegen nu al alle wedstrijden toch opeens live aan te bieden. Hier hebben clubs al jaren om gevraagd, wij zitten vaker op een laffe stream te kijken simpelweg omdat het live kijken onmogelijk gemaakt is, zelfs al wil je er voor betalen. ESPN lijkt met het nieuwe contract in zicht opeens 180 graden te gaan draaien.

Ik hoop persoonlijk dat ESPN naast het bod grijpt. Ziggo en consorten zijn geen liefdadigheidsinstellingen maar staan veel dichter bij de clubs en het Nederlandse voetbal dan een Amerikaanse gigant. Of zoals het hier verwoord wordt:

De woordvoerder legt ook uit hoe DELTA Fiber, VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile het bedrag kunnen neerleggen. "Ze betaalden in feite de voetbalrechten al. Er werd per aansluiting aan ESPN betaald. Daarmee kwam je al op een bedrag van 172 miljoen. In het vorige contract kwam daar 30 miljoen voor de samenvattingen bij en geld uit sponsoring en de buitenlandrechten. Dat is al meer dan 200 miljoen. Daar gingen kosten van af en van de winst die overbleef, ging 51 procent naar Disney. Nu komt het netto bedrag bij de clubs binnen omdat er geen partij tussen zit."


Zie bijvoorbeeld ook:

www.emerce.nl/nieuws/disney-vindt-bod-ui...hten-eredivisie-hoog

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2023 11:57 22 aug 2023 11:57 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #7
Natuurlijk is het commercieel heel belangrijk maar welke uitzendtijden gaan ze dan te voor schijn ,,toveren,,?
Gaan er dan niet minder mensen naar het stadion komen omdat het toch live word uitgezonden?
Dan vraag ik mij ook af is het voor de gemiddelde kijker wel interessant om 90 minuten naar bijv Dord-Oss te kijken?
Aan de andere kant zoals het er nu aan toe gaat is het voor een sponsor ook niet aantrekkelijk om hoogstens in een schakelprogramma of een korte samenvatting jou naam in beeld te zien gebracht!
Maar we zullen zien,blijf ik wel met een vraag zitten nl wat het voor bijv 020 interessant is om de KKD en damesvoetbal meer en duidelijker in beeld te laten komen?…mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2023 15:30
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #8
Voordeel: uitwedstrijden kunnen zien
Nadeel: waarschijnlijk de stadions leger, omdat het toch op tv te zien is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2023 19:11 22 aug 2023 19:12 door MF.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #9

Sander70 schreef : Voordeel: uitwedstrijden kunnen zien
Nadeel: waarschijnlijk de stadions leger, omdat het toch op tv te zien is


Mwah. Dat betwijfel ik. Twee totaal andere belevingen. Daarbij, heeft ESPN nog de rechten t/m 2025. nos.nl/artikel/2474355-eredivisie-cv-ste...ract-uit-naar-5-juni

Ik hoop dat daarna de rechten verdwijnen bij ESPN. De andere partijen die een bod hebben uitgebracht, willen alles gratis uitzenden. Dat was in het verleden ook zo geloof ik.

Nooit begrepen wanneer ESPN niet de alle wedstrijden uitzend. Alle wedstrijden worden volledig opgenomen voor de samenvattingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2023 08:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #10
Nou, ik zeg hierboven nog ergens dat er de hoop is dat het nieuwe contract richting de 200 miljoen per jaar gaat en spreek de hoop uit dat ESPN niet de aanbieder wordt. Blijkt weer hoe veel inzicht ik heb:

nos.nl/artikel/2490394-espn-en-eredivisi...chten-tot-zomer-2030

De Eredivisie CV en de Amerikaanse sportzender ESPN hebben een akkoord bereikt over het verlengen van de uitzendrechten tot de zomer van 2030

(...)

De clubs moeten nog instemmen met het akkoord, maar dat lijkt volgens VI en De Telegraaf een formaliteit. Er ligt een bod van 135 miljoen per jaar


Hoe kan dat dan - de 'verenigde kabelaars' hadden toch zo'n goed tegenbod?

Eerder dit jaar leek een alliantie van televisie-aanbieders KPN, VodafoneZiggo, T-Mobile en Delta er met de uitzendrechten vandoor te gaan toen ESPN werd overboden. Sinds het laatste bod eind mei heeft het consortium echter weinig meer van zich laten horen.


Lekker dan...

Maar voor ons veel interessanter: alle wedstrijden van de KKD worden live uitgezonden. (Opa, hoe dat praktisch gaat uitwerken moet nog blijken - hebben ze inderdaad niet genoeg kanalen voor).

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2023 08:23
hindriks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #11
Wel pas alles live vanaf 2025 zoals het er nu uitziet
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2023 14:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #12
Never a dull moment; de verenigde clubs ontkennen dat er een akkoord ligt en de kabelaars dreigen met een rechtszaak. Dit gaat nog even duren gok ik zo.

www.vi.nl/nieuws/kabelaars-begrijpen-nie...j-zijn-verbouwereerd

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2023 16:10
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #13
Wat ik begreep is dat de live matchen nu al een onderdeel van de onderhandelingen zijn ook al voor dit seizoen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2023 13:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #14
De soap gaat verder: de kabelaars dreigen niet alleen met een gang naar de rechter, ze beweren wel degelijk nog een serieus aanbod te hebben en zijn daadwerkelijk naar de desbetreffende autoriteit gestapt.

www.nu.nl/voetbal/6283999/boze-kabelaars...hten-eredivisie.html

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2023 14:29
Maakneetoetboenaotouw
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
Gaat ESPN alle KKD-wedstrijden live uitzenden? #15
www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/1270853...2030-te-zien-op-espn

Hier staat dat vanaf 2024 alle KKD live op ESPN worden uitgezonden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden