MVV Maastricht - Go Ahead Eagles

16 feb 2020 22:49 16 feb 2020 22:54 door Kletswief.
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #16
Was lastig voetballen voor beide teams met die wind.
Weer een positieve sfeer in het stadion.
Usta verrast met Youri op de backpositie.
Willie :) speelde niet onaardig.
Goppel was moor mij de beste speler bij usmvvke... snelheid, werklust en onberekenbaar!
Mares was ondanks de twee intikkers voor mij één van de zwakste schakel... maar als ie iedere wedstrijd er twee inschiet... :), Mares of Kostons, allebei even matig in mijn ogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2020 23:10 16 feb 2020 23:21 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #17
Tussen de hoekschoppen door werd er ook nog gevoetbald. Op zich een vermakelijke wedstrijd met een terechte overwinning tegen een zeer flets Go Ahead.
MVV speelde lekker opportunistisch: bal snel naar voren en gebruik makend van de snelheid van Goppel en de handigheid van Balikwisha. En dan had je natuurlijk nog judoka Van den Hurk die er menig vrije trap uitsleepte. En daarachter weer een sterke Holtby. Je vraagt je af waarom we niet al het hele seizoen zo spelen. Ja ja, toen hadden we niet alle spelers die we nu hebben. Maar ik doel op de wedstrijdopvatting: fel, sneller met meer man naar voren en wat opportunistischer. Ga je vast ook wel eens op je bek, maar dan heb je wat minder van die zaadpotten waarbij je 90 minuten lang op eigen helft een handbalverdediging optrekt.
Goed, terug naar deze wedstrijd. Die was in de beginfase redelijk in balans, maar na een wel-of-niet-penaltysituatie voor Go Ahead sloeg de balans door naar MVV-kant. Bijna het hele team speelde prima. Zo vind ik Schroijen feller ogen als back (meer gif?). Achterin stond het redelijk. Mahmutovic is prima als-ie het simpel houdt. Maar hij oogt log en is niet wendbaar dus hij moet vooral niet te veel kappen en draaien. Oh ja, en z’n tegenstander niet zo innig omhelzen. Onnodig en veel te opvallend. Dat kan slimmer.
Op het middenveld vond ik Mares ontzettend zwak. Totdat-ie dus de 1-0 maakte (slimme assist van Holtby). Dat doelpunt gaf zijn spel een boost. Met daarna meer duelkracht en een bonusdoelpunt.
Goppel is al langer op dreef. Benut zijn snelheid steeds beter. En dan heb je nu ook nog de handige Balikwisha. De eerste keer dat ik deze jongen zo uitvoerig in actie zie. Heb hem eigenlijk geen foute bal zien geven. Fel, snel en naar voren gericht. Benieuwd of dit een positieve uitschieter was of dat-ie dit niveau kan vasthouden.
Wie ook goed was: de scheids. Niet kleinzerig, liet lekker doorspelen en floot niet ongunstig voor MVV.
Overigens, ik heb de corners niet geturfd, maar we hebben er toch een stuk of vijftien gehad. Dan vind ik het rendement daaruit erg laag. Ja, de eerste goal valt uit een corner die een keer of vier is afgeslagen. Dus in hoeverre kun je dan nog spreken van een goal uit een hoekschop? De tweede goal viel uit een variant, maar verder...?
Nog een kritiekpuntje: waarom werden er in het begin zo veel ballen door de lucht gespeeld? Het stormt, je hebt amper controle over de bal en dan probeer je ballen door de lucht bij een teamgenoot te krijgen. Dat overkwam ook Bertrams. Die probeerde in de eerste helft een aantal keer een back door de lucht aan te spelen met als gevolg dat die bal gewoon over de zijlijn waait. Bouw dan gewoon op over de grond of peer die bal richting het midden van het veld. Dat gezegd hebbende, die kritiekpuntjes wegen niet op tegen zeker drie fabelachtige reddingen. Knap keeperswerk. Hopelijk nog wat leuke resultaten dit seizoen en dan volgend jaar opnieuw beginnen. Benieuwd welke spelers houdbaar zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2020 10:04
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #18
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd met een brede grijns het stadion uitgelopen.
Wat mij betreft was dit de leukste wedstrijd van het seizoen.

Ik heb voor Thijmen Goppel gestemd als MOTM maar Willy had de titel ook best mogen krijgen. Jammer dat veel mensen alleen naar de doelpunten kijken want Mares was echt niet de beste op het veld gisteren. Over doelpunten gesproken, hoeveel meer goals zou Van den Hurk hebben gemaakt als hij maar 50% scherper was voor de goal? Man man, wat laat die veel kansen liggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2020 11:23
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #19
Wat m'ch opvèlt is tot M.V.V.-Go Ahead (en aandersum) eder jaor opnui weer spectakel/good voetbal oplievert. Klaorbliekelek weite die clubs ziech altied weer op te laoje es ze tegenein speule. Es die motivatie noe 'ns eder week aonwezeg zouw zien... ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2020 12:20
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #20
Je bent blijkbaar niet de enige, Boschpoort, die Mares (buiten zijn doelpunten) minder vond acteren. Ik kijk echt niet alleen naar zijn doelpunten; sterker nog, ik heb extra op hem gelet gisteren. Ik kijk vooral naar de felheid waarmee hij, vaak doordekkend, zijn duels aangaat.

Opbouwende taken liggen er voor Deom en Holtby en dat deden ze gisteren prima. Daar is Mares niet voor en dat kan hij volgens mij ook niet. Maar anders dan bijv. Kostons loopt hij niet naast de tegenstander zonder zijn voet uit te steken. Hij klatst er altijd vol in.

Voor mij is het middenveld met hem in controlerende rol en Deom (ook een goede balafpakker) en Holtby (weer twee goede assists) in aanvallende zin nu wel in evenwicht. Ik zou in de huidige selectie geen uitgebalanceerder middenveld weten. Ik vind hem bovendien goed matchen met Enes en Van Acker.

Overigens heb ik ook op Goppel gestemd, maar dat had ik al gedaan voor de reddingen van Bertrams. Dat was o er de hele wedstrijd genomen volgend mij onze beste man.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2020 14:02
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #21
Mares leed in het begin van de wedstrijd heel veel onnodig balverlies. Werd een stuk beter na zijn doelpunt, wellicht toeval, wellicht mentaal duwtje dat hij nodig had. Maar Mares is een speler waar ik best een upgrade voor zou willen. Bertrams, Van Acker, Mamutovic als blok centraal achterin: laat maar staan. Holtby en Deom vind ik een heerlijk duo met zoals Frank terecht aangeeft complementaire kwaliteiten. Rechts en links achterin kan misschien iets beter maar daar wil je niet te veel geld aan weggeven, dus laat Last/Schroijen en Martina maar staan of haal een goedkope vervanger van het kaliber nuttige clubspeler die alles geeft. Type Bryssinck/Castellana. Dan is buiten de aanval de enige positie waar ik graag een versterking zou willen zien, de positie van Mares. Een in de weg loper die ook de organisatie van het hele team bewaakt. Ippel in zijn goede jaren, zeg maar. Liefst met een goede trap zodat hij ook kan opbouwen. Ik weet dat dat veel gevraagd is, voor MVV normaal gezien niet haalbaar. Maar in het huidige team dé positie waar we versterking kunnen gebruiken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Frank Salemans, opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2020 15:18 17 feb 2020 15:21 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #22
Super middagje MVV. Voetballend leuke acties van de nieuwe Luik-huurling. Een Bertrams-show, maar eigenlijk was het hele team gewoon goed op dreef. En dat tegen een op papier goede tegenstander.

De actie van MVV dat je het tweede kaartje gratis kreeg, zorgde ook voor wat vollere tribunes naar mijn gevoel, (al staat op teletekst maar 3600 toeschouwers). En het feestje in de Ster was ook gezellig. Ik zeg, meer van dit alles. Eindelijk weer eens écht genoten van een thuiswedstrijd! Kom op die roeie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.244 seconden