MVV algemeen

22 mei 2020 21:43
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #5656
Beste mede supporters tuurlijk moet het allemaal anders dat snapt iedereen toch mag ik hopen.

Juist nu zou er snel duidelijk moeten worden wat er gaat gebeuren met wie en hoe.

Maar vanuit mvv hoor je niets!

Het is toch in en in triest dat je nog niet eens naar iedere seizoenskaart houder een mail kunt sturen betreffende een zekere regeling die er schijnt te zijn? Hoe moeilijk kan het zijn?

De directeur moet iemand met uitstraling zijn die de club goed kan “verkopen” die een vlotte babbel heeft en dat ook omzet in daden.

Ron heeft voor mvv begrippen soms best leuke spelers gehaald maar er zaten te vaak losse flodders tussen. Onkunde geld gebrek gewoon niet meer haalbaar met dit budget wie zal het zeggen?

Ik kan alleen zeggen wat mij opvalt in deze dat de spelers die komen vaak erg beperkt zijn,geen fantasie hebben zelf niks durven een bal over 5 meter al moeilijk vinden er zat gewoon bijna nooit voetbal in.

Misschien moet je iemand anders die functie geven maar ik zou Ron wel voor de club behouden in een andere functie want Ron heeft een mvv hart en heeft misschien het hoogst haalbare voor hem er uit gehaald na mijn idee heeft hij altijd goede intenties gehad maar voor deze positie is een fris gezicht niet verkeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2020 22:16
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #5657
In de limburger
Via facebook trepke b

Afgestoft: Turkse zakenman Bilgic wil nog steeds investeren in MVV

De ‘buitenlandse investeerder’ roert zich flink in het Limburgse voetbal. Die van Roda zwaait af en in Sittard klopt er weer een aan de deur. MVV heeft geen goede herinneringen aan buitenlands geld. De Turkse zakenman Bilgic meldde zich in 2009, maar er zou nooit een euro uit zijn portemonnee in Maastricht landen. Een terugblik met een verrassende wending: „MVV mag me altijd bellen.”

Wie bewaart heeft wat. Zoals de opmerkelijke foto bij dit verhaal. In 2009 duikt plots, vanuit het niets, een gefortuneerde Turkse zakenman – he, waar kennen we dat van? – op, die wil investeren in MVV. Mahmut Celaleddin Bilgic luidt de naam en hij neemt 750.000 euro mee. Geld is hard nodig want MVV is dan een club in nood. Burgemeester Gerd Leers weet eerder al miljardair en Maastrichtenaar Leon Melchior te strikken om orde op zaken te stellen bij de club. In De Geusselt, tijdens een duel tegen AGOVV, vangt de fotograaf van De Limburger de kopstukken in één beeld. Dit zijn de redders van de club. Maar er komt niets van terecht.

Open armen

Niets is zo ondoorgrondelijk als de voetbalwereld en al helemaal niet als donkere periodes ter sprake komen. Een reconstructie maken van hoe MVV in 2009 bijna in Turkse handen komt? Dat gaat niet zonder ‘meerdere waarheden’ te accepteren. Zo stelt Bilgic dat hij door burgemeester Leers met open armen werd ontvangen en ze een heel lang en goed gesprek hadden. Leers heeft een andere herinnering: ,,Ik heb hem ooit een keer terloops gezien bij een wedstrijd. Verder heb ik geen herinneringen aan hem. Ik ben niet degene die hem heeft binnengehaald in elk geval.”

Het klinkt obscuur, een Turkse zakenman die vanuit het niets in een club wil investeren. Maar was Bilgic dat ook? Als we hem bellen neemt hij onmiddellijk op en praat in goed Engels honderduit. ,,Geweldig om iets vanuit Nederland te horen! Prachtig land, prachtige mensen. Mijn verblijf in Maastricht in 2009 was geweldig.” Bilgic belt vanuit Istanbul, waar hij vastzit vanwege maatregelen tegen het coronavirus.

Ballet

De Turkse zakenman woont al lange tijd in Milaan en het Zwitserse Lugano en verdient zijn geld onder meer met het werven van tv-rechten in het voetbal en via transfers van spelers. Bilgic is een regelaar. Zo zorgde hij er ooit voor dat het fameuze Milanese ballet van Teatro alla Scala een reeks voorstellingen van het Pink Floyd-oeuvre gaf in het centrum van Istanbul. Aanvankelijk richt de Italiaanse Turk zich op een overname van een Italiaanse club. ,,Ik was in gesprek met Genoa, maar de regelgeving was daar op dat moment zo strikt dat het nauwelijks mogelijk was.” Dus gaat hij verder op zoek. Nederlandse en Belgische zakenrelaties brengen hem op het spoor van MVV. ,,Ik kende de Nederlandse mentaliteit al goed omdat ik veel zaken deed met Philips. Nederlanders zijn betrouwbaar en een handtekening betekent ook echt wat. Via de burgemeester kwam ik in contact met MVV.”

Leers had gemengde gevoelens bij de komst van Bilgic. ,,Ik heb altijd een dubbel gevoel als een buitenlandse investeerder zich meldt. Enerzijds mag een club in zee gaan met zo iemand, maar ik ben ook sceptisch. Vaak zien zij een club als een speeltje, als een statussymbool. Terwijl MVV voor mij juist om de maatschappelijke waarde draait. De een koopt een boot, de ander een voetbalclub. En maakt er een handelshuis van. Het kan goed gaan, hoor. Maar meestal niet.”

Buitenlandse investeerders brengen vrijwel altijd een hoop ruis op de lijn, stelt Leers. Neem Aleksei Korotaev bij Roda, die kort na zijn investering in de cel verdween. Of Isitan Gun bij Fortuna Sittard, die eerst nog gesprekken over investeringen door een landgenoot ontkende, maar nu toch niet.

Volkslied

Terug naar de foto, die gemaakt is tijdens het zingen van het Maastrichts volkslied. Bilgic kijkt tevreden en staat symbolisch tussen het echtpaar Leon en Judy Anne Melchior in. Als dat geen vertrouwen uitstraalt. De deal is rond en er zijn al foto’s gemaakt waarop Bilgic een MVV-shirt krijgt uit handen van voorzitter Joseph Goumans, die op de foto boven Bilgic staat. Alles lijkt in kannen en kruiken. Leers houdt zich links op de foto een beetje afzijdig en Theo Bovens staat met zijn snor Theo Bovens te zijn. Rechtsboven staat oud-trainer Robert Maaskant.

Fenerbahce

Dan barst de bom. De KNVB smijt de deur voor Bilgic dicht. De investering wordt voorlopig afgewezen. Volgens de bond is de zakenman te nauw betrokken bij de Turkse club Fenerbahce. ,,Dat was echt niet zo, maar ik ben goed bevriend met de voorzitter”, zegt Bilgic daarover. ,,En ik heb enkele transfers geregeld voor de club, van onder anderen Pierre van Hooijdonk. Daar heb ik geld aan verdiend, maar ik had geen functie bij de club.”

Probleem is alleen dat er al een contract getekend is. MVV lost het met struisvogelpolitiek op: naar buiten toe wordt gezegd dat de samenwerking met Bilgic nog steeds gewenst is, maar ondertussen bloedt de deal langzaam dood. De beoogde geldschieter overweegt nog een gang naar de rechter wegens contractbreuk, maar ziet ook in dat het weinig zin heeft. ,,Zover wilde ik het niet laten komen.”

Teleurstellend

Hij werd naar eigen zeggen nooit op de hoogte gebracht door MVV. ,,Ik heb twee, drie jaar gewacht, maar heb nooit meer iets vernomen. Dat was wel teleurstellend. Maar goed, zo werkt het voetbal.” Na het tijdperk-Bilgic dat nooit begon, kruipt MVV moeizaam uit het financiële dal (lees: voor de zoveelste keer scheldt de gemeente Maastricht de schulden kwijt).

Dan neemt het gesprek met Bilgic een wending. ,,Hoe is het nu in Maastricht, hoe gaat het met MVV? Nog altijd in de eerste divisie?”, vraagt hij. Nou, net voordat de pandemie de boel stillegde stond MVV ergens onderin de eerste divisie en financieel gaat het ook niet echt lekker

,,U mag gerust weten: ik wil nog steeds investeren in de club. Maastricht blijft in mijn hart. Ik weet niet wie er nu in het bestuur zitten, maar ik wil graag praten.” Hoe serieus moeten we dit opvatten? ,,Heel serieus. Dat ben ik altijd geweest. Dus bij deze een oproep: als de bestuurders van MVV willen, mogen ze me altijd bellen.”

www.limburger.nl/cnt/dmf20200522_0016136...ds-investeren-in-mvv

Verstuurd vanaf mijn SM-A307FN met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 08:50
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
MVV algemeen #5658
Thx Ster-Drager je was me voor...Gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 15:29
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV algemeen #5659
Een turkse investeerder? Wat moeten wij er mee ? Ik ben er geen voorstander van. Ik zou graag zien dat er enkele vermogende Maastrichtenaren opstaan die een investering doen op basis van een verdienmodel waar ze zelf ook niet slechter van worden. Ik zou graag zien dat de gemeente daaraan meedoet en dat wij op deze wijze een fraai stadion hebben en een goede selectie. Het is aan het bestuur om te zorgen dat de begroting sluitend is en blijft. Wij vechten dan om promotie naar de eredivisie en dan zien we verder. Dit is toch wat we allemaal willen. En iedereen is tevreden. Ik ben trots op MVV dat ze niet afhankelijk zijn van enkele miljonairs die met een groot ego hun club zogenaamd redden (oda). Ik geloof in een gedegen plan, ik geloof niet in de luchtfietserij van sommige mensen die op dit forum actief zijn. Wij wachten af hoe het verder gaat. Ik hoop dat we za zoveel jaren een keertje sukses hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 16:22
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #5660
En ik al helemaal niet, die investeren Alleen maar om er its voor terug te krijgen ,nooit aan beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 16:25 23 mei 2020 16:26 door Karakter.
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV algemeen #5661

dreekemvvke schreef : En ik al helemaal niet, die investeren Alleen maar om er its voor terug te krijgen ,nooit aan beginnen.


Jij verwacht dat er een investeerder in zal stappen die er zelf niets voor terug wil? Ik weet niet of je nu aan het trollen bent of écht zo ongelofelijk wereldvreemd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 17:09
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #5662
Nee natuurlijk wil hij er iets voor terug dat is toch normaal maar probeer eerst in je eigen omgeving iets van de grond te krijgen zoals napoleon nu probeert inplaats van buitenlandse investeerders .ik heb het er niet zo op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 18:25 23 mei 2020 18:26 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #5663
Eigenlijk is Bilgic een verkapte spelersmakelaar. Maar dat is die van Fortuna ook. Natuurlijk wel met een groepje raadgevers om zich heen. Bij Fortuna heeft het goed uitgepakt. Spelers kopen, en met winst weer verkopen. Niets mis mee, zolang het duurt. Je zal toch iets moeten, want nu word je het 2e Telstar. En zelfs die club is al boven MVV uitgegroeid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 19:33
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV algemeen #5664
Ik ben ook niet voor investeerders inderdaad maar ik denk met goede afspraken wat ook zwart op wit staat dat je best een investeerder kunt binnen halen.
Zoals het nu gaat we staan qua financieel goed voor, maar op de ranglijst helaas weer een jaar eerste divisie.
En waar ze in investeren mvv zijnde op de een of andere manier komt het nooit goed. Kijk naar de fin, iedereen wilde hem bij de selectie zelfs veer zien mvv heeft geld erin gestoken. En uiteindelijk een flut huurspeler geweest.
En nu? Ben je nog verder van huis en denk ik zelfs dat je nog niet eens 5 eerste divisie waardige spelers kunt aantrekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 20:28
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 73
Meer
MVV algemeen #5665
Als je het mij vraagt dan twijfel ik aan het stuk in de leugenaar, Ik kan er niets aan doen maar ik geloof de leugenaar al lang niet meer! In het laatste stuk schrijven ze dat die Turk nog steeds interesse heeft in een gesprek, is hij dan zo wanhopig? Als hij echt iets zou willen met mvv dan zou hij met een duidelijker goed plan naar mvv kunnen stappen en niet wachten! Nee mijn gevoel is dat dit huisblad van de kolenclub gewoon even wil stoken, ze hebben het toch nooit goed voor gehad met mvv net als dat zendertje van 200 meter verder op L1!
Ik hoop idd dat Napoleon met zijn netwerk mvv naar het niveau kan gaan brengen waar we als club en stad thuis horen De Eredivisie!!! Met een goed doordacht plan en de juiste mensen op de juiste plek wil ik best meegaan in een vijf jaren plan! Mijn SK word in ieder geval verlengd daar heb ik niet over getwijfeld!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 21:21 23 mei 2020 21:23 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #5666
Mijn sk ook, al moest ik het doen om MVV alleen maar te steunen. Naar de wedstrijden ga ik niet altijd meer met plezier, uigezonderd de overwinningen op Rjc. Die waren uiterst vermakelijk. Ik hoop zelf dat MVV standvastig in de top 5 kan komen. Dat zou een échte stap richting de eredivisie zijn. Maar zonder investeerder blijft dit alleen dagdromen, en moeten we het doen met de herinneringen. Iemand die een zak geld komt brengen. Wieowie...van mij zou die een standbeeld krijgen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 23:15
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV algemeen #5667

Schapendonk schreef : Mijn sk ook, al moest ik het doen om MVV alleen maar te steunen. Naar de wedstrijden ga ik niet altijd meer met plezier, uigezonderd de overwinningen op Rjc. Die waren uiterst vermakelijk. Ik hoop zelf dat MVV standvastig in de top 5 kan komen. Dat zou een échte stap richting de eredivisie zijn. Maar zonder investeerder blijft dit alleen dagdromen, en moeten we het doen met de herinneringen. Iemand die een zak geld komt brengen. Wieowie...van mij zou die een standbeeld krijgen :)


Als 't Napoleon zou lukken en die verandering teweeg brengt bij MVV, dan zou ik Napoleon een standbeeld geven!! We geen investeerder nodig!! Van mij heeft hij in elk geval alle credits!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 23:46 23 mei 2020 23:49 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #5668
Staat er nog geen in Parijs? Wordt wel tijd dan :) Ach ja, Maastricht staat wel op de Arc de Triomphe. Dat kunnen ze in Kerkrade of Sittard niet zeggen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2020 09:13 24 mei 2020 09:24 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV algemeen #5669
Je kunt zeggen wat je wilt maar met de lokale/regionale miljonairs heeft RJC wel meer miljonairs binnengehaald dan MVV de afgelopen 10-tallen jaren...
Je weet natuurlijk nooit hoe dit verder gaat , maar toch...MVV heeft ze in ieder geval niet in huis...
Natuurlijk is het beste om zelfstandig als club te blijven opereren, maar dan kom je met zo weinig financiële middelen ook niet veel verder dan voetbal in de marge. Wetend al op voorhand dat je inmiddels in de KK-divisie zelfs geen rol meer van betekenis speelt.

Als MVV-supporters weten we momenteel ook helemaal niets....Behalve dat het financieel minder wordt , mede ook door de coronacrisis. Het kan dus zo maar nog minder worden dan het afgelopen seizoen, nog minder......
Ik mag hopen dat men achter de schermen bezig is..., met de plannen van Napoleon (Wat levert ons dat op korte termijn op??) Staat men unaniem achter de plannen of is er verdeeldheid intern bij MVV?
Ik mag hopen dat men weer met Ward Vleugels in gesprek gaat, iemand die MVV de afgelopen jaren (met zijn Q-park) toch geholpen heeft.
Toch weer eens Benoit Wesly polsen misschien?
Ik hoop ook dat men meer openstaat voor investeerders (goed screenen en juridische afspraken goed vastleggen, waarom niet ?)
Anders wordt het weer een "overlevings-of tussenjaar", met wedstrijden mogelijk zonder publiek (dus minder seizoenskaartkopers.../minder kaartjes kopers)
Waar gaan we naar toe als we een meer dan bruikbare speler als Goppel (maar wel een reservespeler bij ADO) al niet meer kunnen binnenhalen, hoe weinig heb je dan te besteden???
En wat doet de gemeente Maastricht, behalve het laten aanleggen van een kunstgrasveld?
Wat doet Onno Hoes momenteel voor MVV?
Wat gaat er met oos clubke gebeure?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2020 12:53
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5670
Ben het met je eens @mienclub1902 dat er weinig nieuws vanuit MVV komt,dat nieuws is er dan ook niet maar dat is ook het gevolg dat we geen sterke directie hadden en hebben.
We missen aan de top leiderschap in alle geledingen ...daardoor zitten we ook in deze fase.. Onno Hoes is voor mij iemand ( boegbeeld) die daar wel invulling in kan geven en daarom heb ik hem ook destijds benaderd . Mee eens dat je daar te weinig van verneemt .
En zo gaat het een beetje door de hele organisatie... nou ja zo groot is die niet , maar veel processen duren veel te lang en het is niet verkeerd om ergens goed over na te denken maar processen vertragen door gebrek aan competentie dan wel eigen belangen ( baan ?) is natuurlijk kwalijk.

Alles begint bij sterke mensen aan de top en een hele duidelijke visie die wordt uitgedragen ....
waar staat MVV voor , wat wil MVV , welke ambitie heeft MVV... wat laat nu deze directie daarvan zien ?? en binnen welke termijn moet daar vorm aan gegeven worden. Kijk roepen om binnen 2 jaar te promoveren maar tonnen tekort hebben om een kans te maken uberhaupt daarop is geen beleid , dat is wan beleid . Dat hebben we gezien afgelopen jaar

Ik ben zo vaak op business meetings geweest die door Penders werden "geleid" als directeur van de BVO die zo slecht en inspiratie loos waren daar vielen je de schoenen van uit, nimmer was er een onderbouwd verhaal , nooit heb ik iets gehoord dat hout sneed en waar je vertrouwen uit kon putten...

Nogmaals boven in moet iemand staan met de competentie die iedereen dezelfde kant op krijgt, het bestuur , de directie, de ledenraad , het bestuur van de ledenraad , VZM, supporters en sponsoren... dat lijkt een onmogelijke opgave , niet als je een sterke leider hebt met een duidelijk en onderbouwd verhaal.

Met mensen als Erens, Elsen en Slechten kun je beter het amateur voetbal in .... die gaan nooit met een sterk verhaal komen op de posities waar ze nu zitten
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden