Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

15 aug 2018 09:41 15 aug 2018 09:52 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6181
Je blijft je verbazen over dat Roda. De arrogantie van die Brouckaert. We zijn aan de broekriem aan het aanhalen en dus gaan we minder huur betalen. Die redenatie alleen al is te krom voor woorden. Even krap bij kas? Bel de verhuurder van je woning en zeg dat de huur simpelweg niet op te brengen is, en je dus minder gaat betalen. Ondertussen heb je wel net een nieuwe auto en tv gekocht. Goed, misschien geen spiksplinternieuwe auto, maar het geld heb je uitgegeven.

Dat zou nergens werken. Behalve waarschijnlijk in Kerkrade. Want: 'Ik wil wel eens zien wie hier de stekker uit gaat trekken. Dat zal de gemeente in ieder geval niet zijn.' Natuurlijk, dat zal deels stoere praat zijn voor de supporters en wellicht zelfs uit nood geboren vanwege de zeer slechte financiële positie van Roda. Maar dan nog, nu weet de gemeente Kerkrade wel meteen waar ze staan. Ook door de nieuwe leiding wordt de gemeente als een kleutertje in de hoek gezet. Dat heeft 20 jaar lang Roda op elk moment bijstaan opgeleverd. Gemeente als voetenveeg van de voetbalclub, niet meer en niet minder. Het zou zo mooi zijn als de raadsleden eens wat ruggengraat zouden tonen en dit arrogante toontje keihard afstraffen. Misschien, heel misschien is de manier waarop die Brouckaert dit meedeelt wel de druppel voor de gemeenteraad. Maar goed, reëel gezien gaat dat natuurlijk niet gebeuren. Voor de bühne roepen de heren en dames dat ze het eigenlijk niet vinden kunnen wat Roda doet, maar uiteindelijk zal die huurverlaging er gewoon komen.

Overigens is wel duidelijk dat Roda gewoon dik in de shit zit. Voor het lopende seizoen een tekort van 1,7 miljoen. Het is echt te hopen dat ze de komende twee seizoenen niet promoveren, dan zouden ze weleens heel snel kunnen wegzakken in het moeras van de Keuken Kampioen Divisie.

Edit: ook weer typisch: op 1Limburg is dit nieuws nergens terug te vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Frank Salemans, Ben Salemans, Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2018 10:04
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6182

mvv4ever schreef : Hoeveel betalen wij voor het stadion? Volgens mij ook 8 ton zoiets toch? Vind dat ze gewoon moeten betalen. Of de stekker eruit.. Als wij het kunnen waarom hun dan niet?


MVV betaalt volgens mij rond de 150.000 - 200.000 Euro huur. Bij lange na geen 8 ton iig, en dat is ook logisch als je het verschil in accomodatie bekijkt.
Maar je vraagt je toch af waar ze het lef in kerkrade vandaan halen!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv4ever

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2018 10:14
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6183
Als je trouwens gaat zoeken naar nieuws over de stadionhuur van Roda zie je door de bomen het bos niet meer.

- In maart 2015 wilde Roda de stadionhuur ook al verlagen van 8 ton naar 6 ton per jaar: www.1limburg.nl/roda-jc-wil-huur-stadion...0-euro-jaar-verlagen

- In oktober 2015 is op 1Limburg te vinden dan de huur van het stadion op dat moment 50.000 Euro per maand is (= 6 ton per jaar): www.1limburg.nl/roda-alsnog-over-de-brug-met-stadionhuur

Dus de huur was al verlaagd van 8 ton naar 6 ton? Wat klopt hier niet??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2018 10:33
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6184

Nietzsche schreef : Blog 7:

'Het stadion wordt ook startklaar gemaakt. De toiletten zijn vervangen, aangroei van mos is verwijderd en de stoelen moeten schoongemaakt worden. Voor de club een hele opgave want wij hebben geen poetsploeg die structureel het stadion schoonhoudt (zoals bij FC Twente) maar wij doen dat met vrijwilligers en personen vanuit maatschappelijke instellingen. Prima zo, dat geeft de betrokkenheid tussen club, supporters en maatschappij nog maar eens weer.'

Ik zie het zo:
Goede spits = Vieze stoelen
Schone stoelen = slechte(re) spits

Dan neem ik wel een zakdoek mee..


Dit klopt niet want dan hadden we de afgelopen 5 jaar een Top Spits moeten hebben, Een stoeltje kan wat vuil zijn, maar zodra mensen hun eigen spullen gaan meenemen om een stoel schoon te maken geeft aan dat het gewoon GOOR is. En ik heb nog geen oproep van MVV gezien voor hulp bij het schoonmaken.
Ik verwacht dat het komende vrijdag ook niet schoon gaat zijn, Ik neem uit voorzorg iets mee om mijn stoel te kunnen poetsen. Hoe triest ik het ook vind.

Ik snap dat MVV het stadion niet iedere maand kan schoonmaken, Wel ben ik van mening dat je voor de eerste wedstrijd je supporters een schoon stadion moet aanbieden. Dat heeft te maken met wederzijds respect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2018 17:25
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 09:57
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6186

mvv4ever schreef : Hoeveel betalen wij voor het stadion? Volgens mij ook 8 ton zoiets toch? Vind dat ze gewoon moeten betalen. Of de stekker eruit.. Als wij het kunnen waarom hun dan niet?

Welnee, nog niet eens in de buurt van de 800.000. Ik meen mij te herinneren dat MVV 75.000 per jaar betaalt.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 11:14
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6187
Chantage is beij mien weite strafbaar, es dit gein chantage is, weitiech neet wat ut wel is
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 13:02
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6188
Om weer even aan te tonen wat voor r*da fans er op de redactie van 1Limburg werken:

- Op dinsdag meldde De Limburger dat de G7 van r*da van plan was de gemeente kerkarde te chanteren met de huurverlaging.
- Op 1Limburg bleef het verrassend stil
- Gisteren (donderdag) verscheen er dan eindelijk toch een artikel op 1Limburg over dit verhaal en het was voor een paar minuten bovenaan de voorpagina van hun website te zien
- Nog geen 10 minuten later echter, was het artikel van r*da alweer een paar plekken naar beneden geschoven en stond ineens het artikel over het duivenprobleem van MVV op die plek

En dan komt het: 1Limburg post graag hun artikelen op Facebook, iets dat vaak zorgt voor (hoe verrassend) nogal negatieve reacties.
Wat blijkt? Het 'duivenprobleem' van MVV is wel te vinden op hun Facebook pagina, maar het artikel over de huurverlaging NIET!

(Noem mij gerust een conspiracy gek, maar ik vind dit nogal opmerkelijk ;) )
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 13:34
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6189
@Jeoff

Dat is geen conspiracy, die patronen zijn heel duidelijk zichtbaar bij hun. Zodra iets negatiefs over MVV te schrijven valt blijft dat nieuws bovendrijven op de frontpage, is iets postiefs dan zakt het snel naar de bodem. Terwijl het bij de andere clubs gewoon op plaatsingsvolgorde verdwijnt.

Maar het ergste is, ze dikken het negatief nieuws ook nog aan of wekken expres de verkeerde indruk. De Blog van Penders ging online en binnen het uur werd zijn goed bedoelde boodschap verdraaid naar "MVV zoekt ideeën om trefzekere duiven te lijf te gaan". De indruk die daarmee gewekt wordt is dat MVV één of andere openlucht theater is of een vervallen ruïne die wordt onderhouden door vrijwilligers, geen professionele voetbalclub die je serieus moet nemen.

Ook insinuaties als "Fortuna is MVV voorbij gestreefd als een Komeet" en "Oude bekenden op visite bij openingsduel MVV" waarbij de indruk wordt gewekt dat Oude clubiconen naar MVV komen kijken, om er erna erachter te komen dat ze tegen MVV zullen spelen. Dat zijn allemaal berichten bedoeld als onder water steek. Maar ik denk dat dit verder gaat dan MVV, want je vindt dergelijke aandikkingen ook in de Maastricht gerelateerde onderwerpen. Maar opvallend weinig bij *oda gerelateerde onderwerpen.

Journalistiek gezien, als het blad 'De Privé' en'De Story' een kind zouden krijgen, dan zou 1Limburg.nl de moederkoek zijn geweest.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2018 14:32
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6190
Welkom terug :puke:

Agenten bekogeld door aanhangers van Fortuna en PSV

Een 24-jarige Fortuna-supporter en een 35-jarige PSV-supporter zijn zaterdagavond na de wedstrijd in Sittard aangehouden voor openlijke geweldpleging.

Na de wedstrijd Fortuna Sittard tegen PSV gingen supporters van beide ploegen met elkaar op de vuist.

Hekken omver
Aanhang van de Eindhovense club duwde hekken omver op de parkeerplaats bij het stadion. De mobiele eenheid en hondengeleiders moesten er onder andere aan te pas komen om de supportersgroepen tot bedaren te brengen.

Bekogel
Toen zij in actie kwamen, werden ze gedeeltelijk omsingeld door de groepen en bekogeld met stenen. Vijf politieagenten raakten gewond, maar hadden geen medische hulp nodig. Uiteindelijk moest versterking worden opgeroepen om de situatie onder controle te krijgen.

De politie sluit niet uit dat er meer mensen worden opgepakt. Wie meer weet of iets gezien heeft van de confrontatie wordt gevraagd om met de politie contact op te nemen.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2018 21:21
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6191
Ik vrees voor Ciranni dat hij voorlopig de bank mag warmhouden. Basisplaats al in de 2e wedstrijd kwijt en zijn vervanger deed het meer dan goed.
Viel me overigens toch wel op dat het niet uitverkocht was in Sittard. Na zoveel jaren terug in de eredivisie en dan gelijk de 1e thuiswedstrijd tegen de landskampioen waar ook nogal wat Fortuna-verleden rondloopt. Had ik niet verwacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2018 21:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6192

Zoewiezoe schreef : Ik vrees voor Ciranni dat hij voorlopig de bank mag warmhouden. Basisplaats al in de 2e wedstrijd kwijt en zijn vervanger deed het meer dan goed.
Viel me overigens toch wel op dat het niet uitverkocht was in Sittard. Na zoveel jaren terug in de eredivisie en dan gelijk de 1e thuiswedstrijd tegen de landskampioen waar ook nogal wat Fortuna-verleden rondloopt. Had ik niet verwacht.




mee eens.... Ciranni kan op geen enkele wijze mee op dat niveau...ik vond hem voor ons al aan de matige kant, en die 3 vrijetrappen per jaar neem ik voor lief
Mustafa oogt allemaal iets minder , maar is een betere verdediger als Ciranni en ook nog eens eentje die 120% voor onze club en het team geeft. Ben blij met Moustafa en ben ook blij dat Ciranni weg is bij MVV... types weer een voorbeeld van een speler die zichzelf te hoog inschat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 11:18
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 904
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6193
Ciranni is bij Fortuna al meteen vervangen door een ras echte Maastrichtenaar Clint Essers die uit de jeugdopleiding van RKHSV Heer komt en in 2016 koos voor Fortuna.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 11:36 20 aug 2018 11:37 door Mr Sjaan.
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 466
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6194
Volgens mij speelt hij (Clint Essers) al vanaf 2007 voor Fortuna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 13:09
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6195

ouwe rot schreef : Ciranni is bij Fortuna al meteen vervangen door een ras echte Maastrichtenaar Clint Essers die uit de jeugdopleiding van RKHSV Heer komt en in 2016 koos voor Fortuna.


Dan is het toch een Nep sjeng :P een echte sjeng zal niet snel kiezen voor fortuna :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden