Deze harde werker van Almere werd aanvankelijk een beetje uitgelachen in De Geusselt, maar hij groeide uit tot een cultheld van het Maastrichtse publiek omdat hij tot het gaatje bleef gaan voor Almere: Sylvester van de Water. Sylvester! Het applaus van De Geusselt kon hij wel waarderen. Nu maakte hij de 0-1 tegen Roda.
Roda zou het wel even doen in de nacompetitie: MVV of Almere, het maakte onze arrogante vrienden met de zwarte nekken en gele tanden niks uit. Met twee vingers in de neus (mooi weergegeven door de afgetrainde Almere-trainer Jumpin' Jack de Gier na afloop van de wedstrijd) zou het zogenaamd in bloedvorm verkerende Roda die wedstrijd (tegen MVV of Almere, who cares) wel eventjes winnen... Ik zag op zondagavond op Fox een ongeïnspireerd Roda, dat in al zijn arrogantie maar niet leek te beseffen dat het voor zijn laatste kans op handhaving in de eredivisie moest vechten. Alleen Schahin leek dit wel een beetje door te hebben. Dit onbegrijpelijk slappe Roda werd gewoon terecht verslagen door Almere. Roda had de twee vingers uit de neus moeten halen, maar deed dat niet. Wat een hautaine sukkels! En toen was daar 'onze' Sylvester...
Oh ja, Roda werd een penalty onthouden door het gevaarlijke uitkomen van de Almere-keeper. Oh, wat een onrecht! Maar daar staat tegenover dat de 1-1-goal van Schahin (die trouwens verrekt(e) - is dat Nederlands? - veel lijkt op de mummy/farao uit de film 'Return of the mummy') had moeten worden afgekeurd, omdat Schahin vlak voor zijn doeltreffende kopbal een Almere-speler (en misschien zelfs wel twee Almere-spelers) keihard wegduwde. Oh, wat een onrecht!
We mogen simpelweg concluderen dat Almere de terechte winnaar was en dat het onbegrijpelijk ongeïnspireerd spelend Roda terecht degradeert. Ik zie Roda nog niet zo 1-2-3 terugkeren in de eredivisie, nu NEC, Twente en, haha, MVV ook in de Jupiler League spelen... Wie weet komt S.P.A.R.T.A. daar ook nog bij (al gun ik Dickie Advocaat handhaving van Sparta in de eredivisie wel). Prachtig ook, de wanhopige blik van Schrouff...
Nog een ding, iets wat al jaren mijn irritatie wekt. Het Roda-stadion hangt altijd vol met allerlei prachtig vormgegeven spandoeken. Wist je dat die spandoeken daar doordeweeks ook hangen en dat dus eigenlijk gewoon spandoeken zijn die door Roda zelf zijn opgehangen? 'Valkenburg supports Roda', 'Free Koruptaev' (of zoiets) zijn geen spandoeken van supporters maar van Roda JC zelf. Na wedstrijden van MVV zijn geen spandoeken meer te zien. Moet je eens in het Roda-stadion gaan kijken...
Ha, ik ben geen fan van de pas aangestelde technische directeur en oud-trainer Harm van Veldhoven. Hij is, zo lijkt het in elk geval, geen aanwinst gebleken. Zijn reactie op de verloren wedstrijd tegen Almere is waarschijnlijk tekenend voor zijn technische managementkwaliteiten: "Degraderen tegen Almere is geen scenario waar ik me mee bezig heb gehouden". Dat is dus dom. Tja, bied die man een levenslang contract aan! Misschien moet Roda proberen Wiljan Vloet aan het technisch managementteam toe te voegen. Succes verzekerd! Trainer Robert Molenaar vind ik trouwens wel een redelijk sympathieke man. Hij heeft van het vreemdelingenlegioen geen eenheid weten te maken, maar zoekt geen excuses of smoesjes. Molenaar en de Roda-supporters zijn de dupe van jarenlang technisch en financieel wanbeleid. Oef, ik vrees dat veel Roda-sponsors nu afhaken. Ze zijn in Sittard-Geleen en in Maastricht van harte welkom!
Last edit: 14 May 2018 02:30 by Ben Salemans.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Lassie80
Please Log in or Create an account to join the conversation.