Roei baank wrote: Interessante vraag doet zich dan voor hoe wij, MVV supporters, hierover denken.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Als je naar België kijkt, zie je dat daar als ik het goed heb 7 van de 8 tweede klassers in handen zijn van buitenlandse eigenaren! Het lijkt steeds vanzelfsprekende dat clubs overgenomen worden door buitenlanders. In Nederland zijn we daarin nog best conservatief en staan we daar erg negatief tegenover, maar de kans lijkt me groot dat ook hier steeds meer clubs overstag gaan. Het lijkt de enige manier om nog te kunnen aanhaken in het professionele voetbal waarin steeds meer miljoenen rondgaan. Interessante discussie inderdaad hoe we hier als MVV tegenover staan. De kans is reëel dat je binnen vijf jaar geen andere keuze meer hebt omdat de helft van je concurrenten dan ook overgenomen is. Het lijkt me eerlijk gezegd nu of nooit voor MVV om het nog op de 'traditionele' manier te doen. Als je nu kunt doorpakken en vervolgens in de eredivisie stappen zetten, kun je wellicht aanhaken bij een aantal rechterrijtje-clubs. Het zal echter sowieso een enorme uitdaging worden om die stap zonder externe (buitenlandse) miljoenen te zetten.webmastersfm wrote: Allemaal leuk en aardig. Maar MVV zal moeten aanhaken en uiteindelijk moeten promoveren binnen nu en een paar jaar. Promoveren zal op eigen kracht moeten kunnen. Maar 1 slecht seizoen en het publiek buiten de diehards zal weglopen. We hadden 2 jaar geleden een neerwaartse spiraal in toeschouwers die gelukkig een halt werd toegeroepen. Maar deze opleving is in mijn ogen cosmetisch. Willen we aanhaken dan mag er van mij een investeerder komen. Mits alle financiële haken en ogen (langdurige contracten) dichtgetimmerd zijn. Verder de kernwaarden vastleggen. Kleur, logo en naam.
Komen die investeerders er niet dan blijven we spreken over tussenjaren met 2000 man op de tribunes.
Overigens moeten we niet denken dat mvv niet interessant is. Er staan regelmatig kopers aan de deur. Oa een groep Japanse investeerders had aangeklopt.
webmastersfm wrote: Allemaal leuk en aardig. Maar MVV zal moeten aanhaken en uiteindelijk moeten promoveren binnen nu en een paar jaar. Promoveren zal op eigen kracht moeten kunnen. Maar 1 slecht seizoen en het publiek buiten de diehards zal weglopen. We hadden 2 jaar geleden een neerwaartse spiraal in toeschouwers die gelukkig een halt werd toegeroepen. Maar deze opleving is in mijn ogen cosmetisch. Willen we aanhaken dan mag er van mij een investeerder komen. Mits alle financiële haken en ogen (langdurige contracten) dichtgetimmerd zijn. Verder de kernwaarden vastleggen. Kleur, logo en naam.
Komen die investeerders er niet dan blijven we spreken over tussenjaren met 2000 man op de tribunes.
Overigens moeten we niet denken dat mvv niet interessant is. Er staan regelmatig kopers aan de deur. Oa een groep Japanse investeerders had aangeklopt.
Ik denk dat de reacties hierboven duidelijk zijn. Ik ben het daar mee eens.Roei baank wrote: .... Interessante vraag doet zich dan voor hoe wij, MVV supporters, hierover denken.
Ben Salemans wrote: Weet iemand trouwens waar ik ergens op internet gegevens kan vinden over de slechtste start ooit in de eredivisie?