Please Log in or Create an account to join the conversation.
Frank Salemans wrote: Ik schrijf alleen dat de nasleep van de wedstrijd prima is afgehandeld. Wat er voorafgaand aan de wedstrijd en tijdens de wedstrijd heeft plaatsgevonden, dat is voor mij moeilijker te beoordelen.
Uit ervaring weet ik wel dat veiligheidsbeleid ingewikkelder is dan het lijkt; er moet binnen regels, procedures en voorwaarden gewerkt worden, die de club zelf ook graag anders zou zien. En het zijn vaak moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden. Zetten ze een peloton ME in de gracht dan wordt er geroepen dat dit provocerend werkt; overigens is MVV op de eerste plaats verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het stadion; de gemeente daarbuiten en zo'n peloton wordt pas ingezet als de publieke orde/veiligheid in gevaar is.
Containers als buffer in de gracht mag niet van de brandweer i.v.m. blokkeren van vluchtwegen.
Zetten ze alle stewards bij het uitvak dan werkt ook dat provocerend.
Een club als MVV is al blij als ze het vereiste minimum aantal stewards bij elkaar krijgen.
Kortom: aan alle afwegingen en keuzes zijn nadelen verbonden, dat is nu eenmaal zo. En achteraf is het gemakkelijk analyseren.
Ik denk dat er op de eerste plaats z.s.m. gekeken moet worden naar een betere afscherming van het uitvak. Als dat hermetisch afgesloten was dan was het beperkt gebleven tot zang- en spreekkoren over en weer. Ik ben het met webmaster dus eens dat er meer factoren een rol spelen dan alleen supportersgedrag. Nogmaals: besteed die 30000 euro die ze nu niet hoeven te betalen aan die afscherming en er is al veel gewonnen.
Naam: fan
Tijd: 28-08-2017 09:12
Heracles heeft dat geweldige gras, maar zijn slim. Die halen de betere zaalvoetballers en pakken alle voordeel. Wij spelen op plastic gras en halen blessuregevoelige spelers of met een draaicircel van 3 bij 3. Dan weet je genoeg.
Een aangepast veiligheidsbeleid omtrent het uitvak gebied in deze specifieke wedstrijd ontbrak duidelijk. Containers als buffer werden in seizoen 14/15 jaar wél geplaatst. Toen nog mét de 2 meter hoge hekken langs het veld. Iedere leek had dit kunnen zien gebeuren. De wedstrijd van de eeuw, en dan zet men er 10 stewards neer.... En afgelopen wedstrijd word een peloton gespierde reuzen van 2 meter ingehuurd. Tjah, waar liggen dan je prioriteiten.Frank Salemans wrote: Ik schrijf alleen dat de nasleep van de wedstrijd prima is afgehandeld. Wat er voorafgaand aan de wedstrijd en tijdens de wedstrijd heeft plaatsgevonden, dat is voor mij moeilijker te beoordelen.
Uit ervaring weet ik wel dat veiligheidsbeleid ingewikkelder is dan het lijkt; er moet binnen regels, procedures en voorwaarden gewerkt worden, die de club zelf ook graag anders zou zien. En het zijn vaak moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden. Zetten ze een peloton ME in de gracht dan wordt er geroepen dat dit provocerend werkt; overigens is MVV op de eerste plaats verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het stadion; de gemeente daarbuiten en zo'n peloton wordt pas ingezet als de publieke orde/veiligheid in gevaar is.
Containers als buffer in de gracht mag niet van de brandweer i.v.m. blokkeren van vluchtwegen.
Zetten ze alle stewards bij het uitvak dan werkt ook dat provocerend.
Een club als MVV is al blij als ze het vereiste minimum aantal stewards bij elkaar krijgen.
Kortom: aan alle afwegingen en keuzes zijn nadelen verbonden, dat is nu eenmaal zo. En achteraf is het gemakkelijk analyseren.
Ik denk dat er op de eerste plaats z.s.m. gekeken moet worden naar een betere afscherming van het uitvak. Als dat hermetisch afgesloten was dan was het beperkt gebleven tot zang- en spreekkoren over en weer. Ik ben het met webmaster dus eens dat er meer factoren een rol spelen dan alleen supportersgedrag. Nogmaals: besteed die 30000 euro die ze nu niet hoeven te betalen aan die afscherming en er is al veel gewonnen.
Sjotelsplak wrote: De wedstrijd van de eeuw, en dan zet men er 10 stewards neer.... En afgelopen wedstrijd word een peloton gespierde reuzen van 2 meter ingehuurd. Tjah, waar liggen dan je prioriteiten.
Ook gezien ja, maar ik zou me ook 2 keer bedenken als ik zwaar in de minderheid tegenover tientallen schuimbekkende, gemaskerde en doorgesnoven jongemannen stond.jeoff wrote:Sjotelsplak wrote: De wedstrijd van de eeuw, en dan zet men er 10 stewards neer.... En afgelopen wedstrijd word een peloton gespierde reuzen van 2 meter ingehuurd. Tjah, waar liggen dan je prioriteiten.
Ik had begrepen dat MVV een particulier beveiligingsbedrijf had ingehuurd voor MVV - Roda, maar dat deze "beveiligers" als eerste wegrenden toen het mis dreigde te gaan. Kan iemand dit bevestigen?
Als dit klopt dan ga ik ervan uit dat MVV nu voor een ander beveligingsbedrijf gekozen heeft dat wel capabel personeel kan leveren
Edit: dit is inmiddels bevestigd door iemand die dicht bij het vuur staat.
thomas043 wrote: Ook gezien ja, maar ik zou me ook 2 keer bedenken als ik zwaar in de minderheid tegenover tientallen schuimbekkende, gemaskerde en doorgesnoven jongemannen stond.