Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose

08 feb 2014 18:48 08 feb 2014 19:24 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #16
Gaston: ik begrijp je eerste reactie en scepsis. Tuurlijk moet dit forum geen vrijhaven zijn voor van alles en iedereen, maar los van het feit dat we altijd een regionaal en locaal iemand kunnen steunen, ras chauvenisten als we zijn....
ondersteun ik persoonlijk dit initiatief omdat het zeer belangrijk is mensen die aan dit ziektebeeld lijden een hart onder de riem te steken en aandacht voor deze ernstige aandoening te geven.

Waarom ?

Omdat een van ons, een oudgediende (net zoals Opadiehard, Pinobel, Aajtwief en ik dat zijn) en toffe gast die ik hier niet nader bij naam wil noemen.. maar een van de jongens die altijd uit (als een van de eerste bij uitwedstrijden en zeker op Kaalheide) ) en thuis mee voorop ging bij de eerste Angelside in de jaren 70 ... en toen DE voorzanger in de begin en midden jaren 70 was...
nu jammer genoeg hieraan lijdt...

Ik zie hem soms door de stad lopen, in zichzelf gekeerd , soms hardop spreken en zelfs luid scheldend...
zag hem enkele jaren (2009) geleden voor het laatst en sinds lange tijd weer eens in de Geusselt.
Het was tijdens een oefenwedstrijd (Trabzonspor) en hij zat op de Boschpoort ook zo en moest hem tegen wat "simpele" figuren die niet begrepen wat met hem aan de hand was in bescherming nemen.
Die figuren lieten hem overigens na wat uitleg verder met rust.

Triest om dit te zien en doet pijn om een oude makker van weleer zo tegen te komen, vooral omdat hij tot kort voordat hij zo "werd",..kids in het amateurvoetbal begeleidde. Vandaar dat ik Jenneke's actie steun.

@ de rest: Gaston is de kwaadste niet en ik denk dat een en ander hier harder overkomt dan dat hij het bedoeld. Daarnaast kan en mag hij rustig als een van ons zijn mening geven. :thumbsup:

Bovendien ...moeten we eerder oppassen voor NathanR...die na het spel afgelopen vrijdag van Sven ook wel langzaam in een psychose terecht kan komen....( grapje ) :lachen:

Jenneke staat trouwens op de tweede plaats (2088 stemmen) met slechts 24 stemmen voorsprong op nummer 3 en 80 achterstand op numero uno...
Kunnen we toch niet op ons laten zitten , toch ? Heb trouwens weer gestemd..... ;)


Come on vote, you Angel-Side
Jenny's competion Run Away
And We Will Fight For Evr'y one
Because we love M V V!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2014 08:07
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #17
Ik heb ook niets erop tegen dat mensen met een psychose geholpen worden integendeel, daar gaat het niet om. Ik ken persoonlijk mensen die hier last van ondervinden en ook deze probeer ik zelf ook op alle manieren te helpen.
Waar het mij om gaat is dat ik Jenneke nog nooit hier op het forum gezien heb. Ik heb het vermoeden dat zij gewoon kijkt op welk forum er veel gelezen word en daar dan op inspeelt om om zodoende meer stemmen te krijgen.
Grote kans dat zij nog nooit naar een wedstrijd van MVV is komen kijken....en het haar niks interesseert of we winnen of verliezen...verbeter mij als ik hier naast zit.
Wellicht dat mvvfans niet het enige forum is waar zij dit probeert.
Ik heb het vermoeden dat het hier om persoonlijk gewin gaat ook al is het dan voor een goed doel wat ik zeker steun.
Stel je voor dat elke vreemdeling uit de stad en omstreken dit ging doen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2014 08:33
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #18
Beste Jenneke,

Ik zal de laatste zijn die hier mensen gaat aanvallen die een psychische aandoening hebben.
Ik kan, na even verder te hebben onderzocht, mij echter niet aan de indruk onttrekken dat hier voor jou toch een persoonlijk gewin aan vast hangt.
Natuurlijk is het goed dat er meer en meer aandacht wordt besteed aan wat voor ziektes dan ook maar jij bent een broodschrijfster, hebt een eigen bedrijf dat voor van alles en nog wat schrijft. Dit staat tenminste op jou eigen website lettergeniek.nl
Ik kan mij natuurlijk vergissen maar ik vond op een site van villa media dat jouw uurtarief € 40,-- bedraagt.
Is het niet zo dat wanneer jij deze wedstrijd wint je veel meer bekendheid krijgt en daardoor je uurtarief verhoogd kan worden?
Dan valt die geste van je donatie van maximaal €100,-- toch best wel mee..
Met andere woorden, dit komt bij toch over als een verkapte reclame die je middels een zwaar thema probeert te maken.
Gaston

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2014 11:47
JennekevanGenechten
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Meer
Onderwerp Auteur
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #19
Dag Gaston,

Bedankt weer voor je reactie, waar ik zeker ook begrip voor heb. Het is dus niet zo dat ik jouw mening met deze reactie wil weerleggen, maar ik zou wel graag e.e.a. even willen toelichten zodat misschien wat meer nuance ontstaat.
Nogmaals, ieder zijn recht om hierop te reageren zoals hij wil..!! Ik kan het daarnaast ook in ieder geval waarderen dat je je mening toelicht.

Allereerst: het zou inderdaad schijnheilig zijn om te stellen dat ik er zelf geen baat bij heb als mensen op mij stemmen, dat is evident. Maar als ik er een goed doel mee verder kan helpen waarom zou ik dat dan niet doen?
HFL zoekt een platform waarbinnen publiciteit kan worden gegenereerd, ik kan dat op dit moment bieden.
Het moge duidelijk zijn dat de link met HFL niet zomaar uit de lucht komt vallen, het contact en de wederzijdse steun waren er al ruim voordat er ook maar sprake was van een schrijfwedstrijd (vanaf de oprichting van HFL).

Over de link met MVV heb ik eerder gesteld dat het om een regionale verbintenis gaat (Health Foundation Limburg kent zijn origine te Vijverdal, Maastricht. Beppie Kraft, ook Mestreechteneer is ambassadrice): ik heb ditzelfde niet op het Roda, Fortuna en VVV forum geplaatst als je dat wellicht zou denken ;)

Wbt mijn uurtarief en hoe dit in verhouding staat tot de donatie: Gaston, ik kan je vertellen dat ik me werkelijk kapot moet werken om de boel als ZZP-er aan het eind van de maand in de plus te laten eindigen. Maar al te vaak krijg ik het deksel op de neus als ik een opdracht heb doorgesproken en mensen vertel dat mijn uurtarief 40,- bedraagt. Ik heb dan ook niet de illusie dat ik opeens met mijn tarieven omhoog kan gaan schieten alleen vanwege deelname aan een wedstrijd, en dit is ook in het geheel geen motivatie geweest bij het insturen van mijn verhaal.
Daarnaast: ook al had ik meer geld te spenderen, ik vind het storten van een symbolisch bedrag in deze situatie meer gepast.

Nogmaals bedankt voor je reactie en iedereen heel erg bedankt voor de steun...!

Helaas ben ik gisteren van de tweede plaats gestoten.. :( ..er resteren nog twee weken om me weer in het zadel te helpen. Wat de einduitslag ook moge zijn, heel erg bedankt allemaal.

vrgr. Jenneke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2014 12:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #20
40 euro per uur is voor een ZZP'er ook echt niet veel/duur... Ongeveer hetzelfde zal een loodgieter of klusjesman vragen. En daar is verder ook niets mis mee, maar laten we niet doen alsof Janneke zichzelf verrijkt over de rug van MVVfans.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2014 12:39
JennekevanGenechten
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Meer
Onderwerp Auteur
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #21
Bedankt voor je reactie Jacques..!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2014 14:11
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #22
Weer gedeeld tweede plaats nu met 2273 stemmen.
En weer 20 cent voor MVV!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 09:44 10 feb 2014 09:45 door damske.
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 235
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #23
done :thumbsup:
teller op 2394
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 09:55
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #24
Ik er ook bij, teller op exact 2400 nu :thumbsup:

Want ook al woon ik er niet meer alles wat met MVV of Maastricht te maken heeft (of hulp etc. nodig heeft) krijgt mijn stem!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 11:01 10 feb 2014 11:04 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #25
Voor het gemak nog even de gegevens met de link. Handigste is de laatste te gebruiken:


- surf naar de website www.jouwverhaal.nl
- zoek 'Bestemming onbekend'
- breng u stem uit via email (vul in dat geval naam, emailadres en (nieuw) paswoord in), en/of facebook en/of linkedin

Via de volgende link komt u direct bij mijn verhaal uit:

'Bestemming onbekend'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 12:26
JennekevanGenechten
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Meer
Onderwerp Auteur
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #26
Heel erg bedankt allemaal..! :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 13:51
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 127
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #27
Gedoon!!

Natus et suscitavit in Marsana

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2014 15:41
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #28
Iech ouch.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2014 10:31
JennekevanGenechten
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Meer
Onderwerp Auteur
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #29
Bedankt weer..!

:side:

p.s. ik kan alleen 20 cent per stem doneren wanneer het stemnummer (bv. 2651) wordt achtergelaten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2014 16:43
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Steun gevraagd (geen geld!) voor psychose #30
Net gestemd Jenneke.

Nummer 3722 was ik trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.863 seconden