MVV Maastricht - FC Eindhoven

24 dec 2012 16:34 24 dec 2012 16:39 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #151
Vanuit Eindhoven ;)



vanuit jupilerleage.nl

www.jupilerleague.nl/video/1011205.php

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2012 10:23
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #152

Sjotelsplak schreef :

les rouges blancs schreef :

MVV4life schreef :

Oaktree schreef : .... Had echt gedacht met de actie enz dat er minstens 7000 zouden komen.

Eerlijk gezegd, die aantallen had ik ook verwacht, minstens...

In vorige kampioens- / promotiejaren was het in de winter ook niet altijd druk. Kan me nog een eerste december week herinneren, bar koud met maar....1750 -1800 man op de tribune.

De toeschouwersaantallen moet je niet vergelijken met 15 jaar geleden. Over het algeheel waren de toeschouwersaantallen veel minder. Ere en eerste divisie.
Je kunt wel de toeschouwersaantallen vergelijken van de laatste 5 jaar waar we tussen de 5de en 10de plek speelden. Toen deden we totaal niet mee om het kampioenschap en was het voetbal ook niet super. Maar dit waren de gemiddeldes van de afgelopen jaren,met uitschieters van 8000 a 9000 man:

5230 07''
6280 08''
6330 09''
5490 10''
5320 11''
5380 12''

Dit valt niet te rijmen met dit jaar, we staan 1ste plek,het voetbal is goed, dan moeten we gezien de aantallen van de laatste 5 jaar, toch echt minimaal 6500/7000 toeschouwers per wedstrijd halen. Maar zelfs 5500 halen we niet. Dan moet er toch iets aan de hand zijn? Missen de mensen de ambiance?


+ er waren veel mensen die gebruik hadden gemaakt van de aktie met het gratis kaartje. Mischien hadden we zonder deze aktie maar een 4000 supporters gehad. Diep triest.
Hoe kan het weer ook een excuus zijn? Je bent toch echt een weike als je je door die paar druppels thuis laat houden.
Andere smoesje, Eredivisie Live. Nou dat word dus mooi als we in de eredivisie spelen, iedere week maar 4000 man omdat de rest de wedstrijd op tv gaat kijken?
Het is gewoon een feit dat ik in mijn omgeving zie dat mensen absloluut niet meer worden aangetrokken door MVV.
En juist de nieuwe doelgroep die MVV wil aantrekken, die blijft dus thuis om lekker warm op de bank voetbal te kijken.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2012 12:43
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #153

opadiehard schreef : Leuk om te zien ik werd er op gewezen door iemand die altijd bij ons staat maar in het programma boekje staat een foto van de wedstrijd tegen fortuna :daag: .
Daar sta ik klaar om mijn mutsje aan te bieden aan mark leuke foto in dat modder gedeelte daar...gr opa ;).


Deze foto dus:


Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Fabrice, damske, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2012 17:18
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #154

Jean schreef :
+ er waren veel mensen die gebruik hadden gemaakt van de aktie met het gratis kaartje. Mischien hadden we zonder deze aktie maar een 4000 supporters gehad. Diep triest.
Hoe kan het weer ook een excuus zijn? Je bent toch echt een weike als je je door die paar druppels thuis laat houden.
Andere smoesje, Eredivisie Live. Nou dat word dus mooi als we in de eredivisie spelen, iedere week maar 4000 man omdat de rest de wedstrijd op tv gaat kijken?
Het is gewoon een feit dat ik in mijn omgeving zie dat mensen absloluut niet meer worden aangetrokken door MVV.
En juist de nieuwe doelgroep die MVV wil aantrekken, die blijft dus thuis om lekker warm op de bank voetbal te kijken.


ik denk dat eredivisie live + de streams zeker van invloed zijn op aantallen. Bij eredivise live, hoef je het huis niet uit, niet door nat, koud of vies weer. De prijs is een stuk goedkoper dan een kaartje voor mvv en dan nog het eten en drinken wat totaal van de zotte is in de geusselt, kwalitatief gezien.

Ernaast zenden genoeg kroegen de wedstrijd uit, wat inhoudt dat mensen snel ook met vrienden de wedstrijd in een kroeg gaan kijken of op de sportclub. Live wedstrdijden zijn nooit gooit voor de bezoekersaantallen. enige waar het goed vor is, is de commercie. Dan vraag ik me nog of wat een club als MVV eraan overhoudt al die live uitzendingen. zijn dit meer opbrengesten dan een eventuele kaartverkoop zouden opbrengen... Ik vraag het me af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2012 17:19
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #155
Leuke foto. :thumbsup:

Over die discussie over de toeschouwersaantallen: je ziet de laatste twee jaar bij veel meer clubs dat het wat minder wordt. Groningen sprak vijf jaar geleden over of het beter was de Euroborg uit te breiden, of zelfs alweer een heel nieuw stadion neer te zetten. Tegenwoordig zie je op tv heel wat lege stoeltjes in hun stadion. Heerenveen leek lange tijd eindeloos uit te kunnen breiden, maar de laatste jaren is dat niet meer uitverkocht. Pak de VI er bij, in de eredivisie en de Jupiler League daalt het grootste aantal van de ploegen qua gemiddelde. Zelfs ploegen als Utrecht en Vitesse, die sportief gezien toch een prachtige eerste seizoenshelft achter de rug hebben, trekken respectievelijk 2300 en 800 fans per thuiswedstrijd minder.

Wij stijgen in vergelijking met vorig jaar, maar dalen ten opzichte van het Maaskant-jaar en de jaren daaromheen. Voorlopig althans.

Toch kan ik me herinneren dat we een jaar of vijf geleden wedstrijden gespeeld hebben in de winter waar minder dan 5000 man zaten. En let wel: ik heb wel eens mensen horen zeggen dat het vorige bestuur de toeschouwersaantallen altijd wat ophoogde. Tegen Sparta bijvoorbeeld zaten er volgens de omroeper 6200 man in het stadion. Ik weet nog dat ik tegen mijn buurman zei dat qua drukte op de tribunes het even druk was als wedstrijden onder Maaskant waar we de 7000 toeschouwers ruim haalden. Ik denk echt dat je dit niet moet onderschatten.

Al met al kun je dus zeggen: je ziet bij bijna alle clubs in het Nederlandse voetbal een lichte afname qua toeschouwersaantallen. Waardoor dit komt? Geen idee, zou de crisis kunnen zijn. Daarnaast heel specifiek weten we gewoon dat bij MVV waarschijnlijk in het verleden niet altijd even eerlijk werd geteld. De laatste wedstrijden voor de winterstop en de eerste wedstrijden daarna zijn altijd de slechtst bezochte wedstrijden. Tel al die zaken samen, en je zou kunnen zeggen dat MVV tegen Eindhoven niet eens zo weinig toeschouwers trok. Was de wedstrijd in april gespeeld, met de telling van Jongen en Goumans en de publieke belangstelling in heel Nederland net zo groot als een jaar of 4 geleden, dan hadden er 8000 man gezeten volgens de opgave.

Wat wil ik met dit hele verhaal zeggen? Ik heb het idee dat sommige mensen het specifiek bij de MVV-supporter of de Maastrichtenaar zoeken. Ik denk dat dat wel meevalt en dat het diverse oorzaken zijn die je overal ziet, plus de puur cijfermatige toeschouwersafname die MVV kent sinds het nieuwe bstuur.

Let op mijn woorden: als we mee blijven doen om de titel zitten er in april 8000 man op de tribunes bij thuiswedstrijden. Successupporters? Ja. Is dat anders dan het altijd geweest is? Nee, niet echt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Danny1983, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2012 00:06 26 dec 2012 00:14 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #156

MVV4life schreef :

opadiehard schreef : Leuk om te zien ik werd er op gewezen door iemand die altijd bij ons staat maar in het programma boekje staat een foto van de wedstrijd tegen fortuna :daag: .
Daar sta ik klaar om mijn mutsje aan te bieden aan mark leuke foto in dat modder gedeelte daar...gr opa ;).


Deze foto dus:


Merci Forlaajf ! sjiek vaan diech :thumbsup:

Opa: volgende keer wel scheren, he Swiebertje... :lachen: zodat je voor het nageslacht er weer puik bijstaat !
Trouwens, volgende thuiswedstrijd komt me neeffie ook mee.

En de discussie over toeschouwers; die echt wil komen, komt! Ik heb sinds jaren geen seizoenskaart en kocht steeds losse kaartjes. Ook deze wedstrijd, terwijl ik gratis had kunnen komen of gratis de wedstrijd op de TV had kunnen kijken. ;)
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2012 18:21
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #157

Jean schreef : + er waren veel mensen die gebruik hadden gemaakt van de aktie met het gratis kaartje. Mischien hadden we zonder deze aktie maar een 4000 supporters gehad. Diep triest.

Of de luij die toch zow kome, zien noe gratis binne gekome. Ut effek vaan mijer luij is daan weg en ut einigste wat d'r bereik is, is dat d'r minder inkomste waore...
Wat ut ouch is, ut is tries...

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2012 21:38
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #158
Je kunt wel de toeschouwersaantallen vergelijken van de laatste 5 jaar waar we tussen de 5de en 10de plek speelden. Toen deden we totaal niet mee om het kampioenschap en was het voetbal ook niet super. Maar dit waren de gemiddeldes van de afgelopen jaren,met uitschieters van 8000 a 9000 man:

5230 07''
6280 08''
6330 09''
5490 10''
5320 11''
5380 12''

Dit valt niet te rijmen met dit jaar, we staan 1ste plek,het voetbal is goed, dan moeten we gezien de aantallen van de laatste 5 jaar, toch echt minimaal 6500/7000 toeschouwers per wedstrijd halen. Maar zelfs 5500 halen we niet. Dan moet er toch iets aan de hand zijn? Missen de mensen de ambiance?[/quote]

Wat mij opvalt en in mijn omgeving meer mensen is dat het telkens lijkt dat er meer mensen binnen zijn dan wordt omgeroepen, een jaar of 4 geleden was dit net anders om. toen leek het dat veel minder mensen binnen waren dan werd omgeroepen. Ligt dit aan mij of zien meer mensen dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2012 22:14
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #159
Naar mijn idee valt dit wel mee. Volgens mij roepen ze nu eerlijk om hoeveel mensen er in het stadion zijn. Onder jongen en goumans werden er naar mijn idee juist vaker omgeroepen dat er minder mensen in het stadion waren dan dat er daadwerkelijk waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2012 10:12
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #160
Ik denk dat we met de tourniquets de juiste aantallen krijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2012 20:05 27 dec 2012 20:12 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #161
Even wat anders mbt deze wedstrijd. Als er een foto van de week gekozen zou moeten worden, zou ik foto nr 10 van de site MVV.nl aanbevelen. Tijdens het volkslied troost Esajas een huilend jongetje van de line-up. Die foto heeft wel wat speciaals.

www.mvv.nl/supporters/fotoboek/mvv-maast...stricht-fc-eindhoven
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, damske, sjoen-mestreech, opadiehard, mvv1902, Boys_in_Red

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2012 22:31 27 dec 2012 22:36 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #162

MVV4life schreef :

Jean schreef : + er waren veel mensen die gebruik hadden gemaakt van de aktie met het gratis kaartje. Mischien hadden we zonder deze aktie maar een 4000 supporters gehad. Diep triest.

Of de luij die toch zow kome, zien noe gratis binne gekome. Ut effek vaan mijer luij is daan weg en ut einigste wat d'r bereik is, is dat d'r minder inkomste waore...
Wat ut ouch is, ut is tries...

Puur naar die ene wedstrijd gekeken zou je wel eens gelijk kunnen hebben, maar laten we niet vergeten dat zo'n actie ook op de lange duur een positief effect kan hebben. Voor mijn vriendin was dit bv. haar eerste MVV-wedstrijd en ze wil nu vaker mee. Voor een Heerlense uit een familie met geel/zwart-sympathieën toch een goede eerste stap lijkt me :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, peter ruiver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2012 22:57
Willy
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #163
Niet dat het nu nog heel belangrijk is, maar waarom zou je er baat bij hebben de toeschouwers aantallen naar boven af te ronden? Zijn er (sponsor)contracten die meer opleveren bij meer toeschouwers? Voor de BTW afdracht zou ik eerder naar beneden afronden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2012 23:37
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #164

Willy schreef : Niet dat het nu nog heel belangrijk is, maar waarom zou je er baat bij hebben de toeschouwers aantallen naar boven af te ronden? Zijn er (sponsor)contracten die meer opleveren bij meer toeschouwers? Voor de BTW afdracht zou ik eerder naar beneden afronden.

De aantallen zijn o.a., dacht ik, belangrijk voor het bepalen van TV gelden?
In ieder geval is een van de factoren het aantal verkochte seizoenkaarten.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden