MVV Maastricht - FC Eindhoven

22 dec 2012 00:52
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #106
Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik ben toch zeer tevreden met het resultaat. Het is niet zo vreemd dat MVV het tegen de nummer laatst wat moeilijk heeft. Ten eerste spelen zij tegen de nr1 en ten tweede geven ze al meer dan 100% omdat ze zo laag staan.

Gelukkig hebben zij niet voor een stunt kunnen zorgen en staan we alweer lekker los op de 1ste plaats! Een resultaat waar toch niemand rekening meer gehouden had. Jammer van de toeschouwersaantallen maar ik denk dat het inderdaad aan Eredivisie Live ligt.

Het fijne aan deze stand is dat de druk geheel bij Sparta ligt, vooral na hun opmerking na het winnen van de periode. En MVV MOET helemaal niks, dus of we het halen of niet maakt geen verschil. Dat speelt toch wel een stuk lekkerder.
Nu kijken of we de groep bij elkaar kunnen houden en geen / weinig blessures krijgen, dan zou het wel eens een hele mooie 2de seizoenshelft kunnen worden :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 09:09
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #107
Mensen de tegenvallende toeschouwersaantallen is toch wel het bewijs van de dood van het avondje mvv. Wie zegt dat niemand groter is dan de club? De ultras zijn MVV, ademen MVV, en het gaat precies de kant op wat ik voorspelde. Nu de wind in de rug maar oh wee als we 7de stonden. 4000 max dan!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Knuvelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 09:19
Danny 72
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 94
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #108
Van mvv was het idd geen goede westrijd, maar hebben jullie ook gezien hoe eindhoven zich massaal liet terug zakken op eigen helft, hun spits koc sprintte nog net niet naar eigen helft terug, en dan speelde de linies heel kort op elkaar.
Dit is ook heel moeilijk om dan goed te voetballen.
Mijn complimenten naar de hele groep inclusief reserves, en begleidérs want wie had gedacht dat we dit zouden bereiken.
Chapeau jongens, loon naar werken.
Nu nog hopen dat de mensen eens komen kijken ipv eredivisie live te kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 10:55
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #109
Een mindere wedstrijd en toch de drie punten pakken, wat wil je als koploper nog meer?
Precies, dat de concurrentie ook nog de punten laat liggen ... niet te geloven!

Het aantal toeschouwers lijkt sommigen te storen maar ... dat is bij MVV toch nooit anders geweest, ook tijdens periode in de PTT Telecompetitie stond de teller zelden hoger (muv de wedstrijden tegen de top 3).
Dat de wedstrijden live worden uitgezonden betekent toch dat MVV hier geld voor krijgt en tegenwoordig is dat pure reclame voor de club gezien de resultaten en het geleverde spel.

Chapeau voor iedereen die zijn steen(tje) bijdraagt, wat is deze club verandert en dat in een paar jaar tijd: op het veld maar ook ernaast. :thumbsup:
MVV is koploper, laten we ervan genieten - alles mag maar niets moet (Sparta moet anders verlaat een grote trouwe sponsor Het Kasteel).

ps ik vraag me soms af, hoe zou het met de heer Goumans zijn? :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 11:05
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #110
Geen wedstrijd om trots op te zijn, maar wat let het ons. We hebben gewonnen, terwijl de achtervolgers punten verspelen. We staan stijf BOVENAAN.
En zijn de winterkapioen en niet zoals René zegt Herbstmeister :lachen:
Waar ik mij wel mateloos aan geërgerd heb is het "uitstekende" fluiten van Dennis Higler. Deze man floot wederom dramatisch. Volgens mij was het bij lange na geen penalty. Geeft Danny geel wegens een Schwalbe, terwijl wij in balbezit bleven (Mark Veldmate) en in een goede uitgangspositie kwamen. Vervolgens krijgen we een vrije trap tegen.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 11:12
elneik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 65
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #111
Het lijkt erop als of Maastricht nog niet gelooft in het kampioenschap, aan de toeschouwersaantallen te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 11:17
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #112
Even iets over de toeschouwers aantallen.In het kampioensjaar 1997 hadden wij gemiddeld 4804 toeschouwers op dit moment zijn het er 5500 ik vind dit nog altijd geen slecht gemiddelde voor een jupiler competitie.Misschien is Maastricht en omsstreken een beetje uitgekeken op jupiler voetbal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 11:25
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #113

ouwe rot schreef : Even iets over de toeschouwers aantallen.In het kampioensjaar 1997 hadden wij gemiddeld 4804 toeschouwers op dit moment zijn het er 5500 ik vind dit nog altijd geen slecht gemiddelde voor een jupiler competitie.Misschien is Maastricht en omsstreken een beetje uitgekeken op jupiler voetbal.



De bereikbaarheid van het stadion is dramatisch slecht. Probeer als je niet zo heel vroeg bent je auto maar eens ergens kwijt te raken. Als het dan ook nog regent, je een kwartier van je parkeerplaats naar het stadion moet lopen en het ook nog op eredivisielive komt, is de keuze snel gemaakt (wanneer je niet zo fanatiek bent). Ik ben er van overtuigd dat dit veel mensen weg houdt. Ik ken er in mijn directe omgeving al een paar die daarom alleen bij goed weer gaan (gaan ze met de fiets). Misschien zouden gratis MVV-bussen van het OV een oplossing bieden, maar dat kost natuurlijk ook weer (veel) geld. De gemeente en Avenue2 zouden hier best wat mogen betekenen. Het is toch hun pakkie-an.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 11:41 22 dec 2012 11:44 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #114

webmastersfm schreef : Mensen de tegenvallende toeschouwersaantallen is toch wel het bewijs van de dood van het avondje mvv. Wie zegt dat niemand groter is dan de club? De ultras zijn MVV, ademen MVV, en het gaat precies de kant op wat ik voorspelde. Nu de wind in de rug maar oh wee als we 7de stonden. 4000 max dan!


Het regende vies, het was koud, vorige week was een climax, Eredivisie Live zond het uit, oninteressante tegenstander, bereikbaarheid Geusselt is dramatisch.

Ik zie jou opmerking over welke kant het opgaat compleet anders.
MVV leeft zoals het de laatste 15 jaar niet heeft geleefd. Op elk feestje, in elke kroeg, op straat, overal hoor, zie, proef je MVV! Misschien iets minder toeschouwers deze wedstrijd maar wekelijks meer verankering in de stad.

Vond het gister heerlijk sfeertje op Trepke B (ook zonder trom (helaas))...waar het overigens met de week drukker is!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 11:57 22 dec 2012 11:58 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #115
MVV begon de wedstrijd erg slap. Al na twee minuten kon een Eindhovenspits op precies dezelfde manier van buiten naar binnen trekkend door de MVV-defensie wandelen en ongehinderd op goal schieten. Uit de hoekschop die volgde kopte Smeets hem zelf in de touwen.

Dat was een snelle achterstand, die MVV prikkelde. Met een in de eerste helft sprankelende Esajas (in deze wedstrijd vind ik hem de spelbepalende speler), pakte MVV het goed op en kwam met gedegen voetbal verdiend op voorsprong.

Toen zakte het spelpeil naar een bedenkelijk niveau. Ik vond MVV wat arrogant voetballen. Duels werden niet meer 100% aangegaan en er hing een sfeer van “wordt het 6-1 of 7-1”. MVV is op zijn sterkst als ze sober en geconcentreerd voetballen met enkele virtuoze accentjes van Esajas, Schreurs, Van Hyfte en Veldmate. Als de concentratie weg is, dan is het tegendoelpunt zo gevallen. Stankov stond lucht te dekken en kwam snelheid tekort, waardoor hij een Eindhovenspits aantikte. Weliswaar ongelukkig maar toch echt een penalty.

Daarna werd het weer goed opgepakt en werd er weer met meer concentratie gevoetbald. Het was wachten op 3-2 en die kwam dan ook.

De wissels van de trainer waren begrijpelijk. Stankov had geel op zak en had veel moeite met zijn tegenstander; vervanger Moustafa was veel feller in de persoonlijke duels en liet een indrukwekkend visitekaartje achter. En met Gillis als extra slot op de deur, waren de drie punten binnen.

Ik vond het middenveld gisteren tamelijk zwak acteren. Rutjes (keihard werkend) had zijn dag niet, Smeets blijft op een tempo spelen en wisselt goede momenten met onbegrijpelijke fouten af. Van Hyfte zou het spel meer naar zich toe mogen trekken, maar doet dat niet echt overtuigend, naar mijn smaak. Prima dat Esajas regelmatig het middenveld versterkte; van hem kwamen de meeste aanvallende impulsen.

Al met al een moeilijke avond voor MVV Maastricht. Opvallend hoe de scheids elk mannelijk duel affloot in het nadeel van MVV. Scheids: ik raad je aan bij zaalvoetbal te gaan fluiten. Voetbal is toch echt een contactsport.

Voor mij was MOTM Bram Castro, die foutloos speelde. Wat hebben we toch een gedegen keeper aan hem! Altijd geconcentreerd, altijd coachend, altijd flitsend in zijn reactie. Zoals hij die laatste bal uit de goal hield (ook al was het een buitenspel-doelpunt geweest), dat was gewoon grote klasse. De beste keeper sinds jaren in De Geusselt. Ook Verdellen, Van Hyfte (maar hij kan veel beter) en Veldmate speelden verdienstelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 12:23
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #116

webmastersfm schreef : Mensen de tegenvallende toeschouwersaantallen is toch wel het bewijs van de dood van het avondje mvv. Wie zegt dat niemand groter is dan de club? De ultras zijn MVV, ademen MVV, en het gaat precies de kant op wat ik voorspelde. Nu de wind in de rug maar oh wee als we 7de stonden. 4000 max dan!

webmastersfm, eederein in ut stadion zal ut mèt diech eins zien tot de aontalle tegeveele!
Eederein zal ut met diech eins zien tot de ultras 'ne stempel duije op de sfeer, eederein in 't stadion zal de groete sfeeracties misse, de kins ouch neet oontkinne tot Trepke B good vaan zich liet huure. Iech wil ouch tot de gooije sfeer terök keump, vendaor miene oproop um same te zitte met ut bestuur (topic SV's... Moderators kin nog e apaart topic aongemaak weure?).
Mèr dien beriech liekent weer de discussie opnuij op te starte wee noe de echte supporter is... En daan veult dat veur miech es ofs diech alle supporters die wel in 't stadion zien tekort deis! Sterker nog, eigelik deit miech dat peijn!
D'r zien al genog luij die höbbe oetgelag, boe oonder iech, tot d'r neet ein definitie is.
Ut einigste wat iech kin hoope is tots diech tot inkier keumps euver e jaor of 30 es diech daan met de ultras vaan deens dezelfde discussie hubs...
Trowens op dien site stoon de artikele euver MVV supporters door de jaore heen, geluif miech tot e groet gedeilte vaan de awwe tied nog steeds in ut stadion zit eeder week.
Gaank op miene oproop um same te zitte met ut bestuur in en doech d'r get aon! Iers alles oetpraote, daan ouch naodinke wie kinne veer de aontalle bezeukers umhoeg kriege, want ein vaan de reijes um dat veur elkaar te kriege is de sfeer weijer umhoeg te kriege.
Allein mer roope tot de ultras MVV zien en MVV aodeme, hellep neet. Wils diech tot ut beter weurt, zals diech toch get motte doen. En jao, neet allein diech (uuch), ut mot vaan twie kaante kome. Allein mer roope werrek zellefs averechs. Blief allein mer roope en op e gegeve momint zal e groet gedeilte dinke, "haw 'ns op", en daan dink iech tot iech miech zach oetdrugk.
Dus estebleef, doech d'r get aon! En iech wil geere dao beij hellepe!

En diene oproop op dien site veur hullep, beij deze, iech hellep met. Laot mer wete wat iech kin doen.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 12:49
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #117

ouwe rot schreef : Even iets over de toeschouwers aantallen.In het kampioensjaar 1997 hadden wij gemiddeld 4804 toeschouwers op dit moment zijn het er 5500 ik vind dit nog altijd geen slecht gemiddelde voor een jupiler competitie.Misschien is Maastricht en omsstreken een beetje uitgekeken op jupiler voetbal.


Wanneer Maastricht en omstreken een beetje uitgekeken zouden zijn op Jupiler voetbal zou dat juist de reden moeten zijn om nu MVV in de Geusselt te steunen, daar MVV nu een kans(je) maakt uit de Jupiler League te promoveren om volgend jaar Eredivisie voetbal te spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 13:03
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #118
Tip gratuit MVV4Life. Eerst eens alle supporters op een lijn krijgen voordat men uberhaupt (vergeef me het woord) met het bestuur gaat praten. De meeste weten niet wat er bij de verschilende groeperingen speelt. Men hoort eens iets en men leest eens iets op dit forum maar een compleet overzicht heeft men niet. Creeer een eenheid en ga dan praten met bestuur.
Ik denk dat men dan veel sterker staat in een overleg met het bestuur i.p.v. iedere groepering apart.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 14:33 22 dec 2012 14:44 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #119

webmastersfm schreef : Mensen de tegenvallende toeschouwersaantallen is toch wel het bewijs van de dood van het avondje mvv. Wie zegt dat niemand groter is dan de club? De ultras zijn MVV, ademen MVV, en het gaat precies de kant op wat ik voorspelde. Nu de wind in de rug maar oh wee als we 7de stonden. 4000 max dan!


Er zijn ook mensen die nie tot de ultras behoren maar er wel vaak bijstaan op vak F en G onder andere ik en nog aardig wat mensen van boven af en die doen even hard meeheb zelf geen stem meer over ;)

Toeschouwers aantallen vond ik ook best tegenvallen.
De sfeer op de Angelside was wel goed tenminste op vak F G en een stukje E :applaus:

Ook leuk dat Gunter en Cor Gillis nog even na afloop de cafe in kwamen hij kreeg een heel warm onthaal :applaus:

De wedstrijd vond ik wat tegen vallen maar Mark Veldmate en Moustafa vielen mij heel erg op in positieve zin en Esajas werkte hard hielp goed mee En Bram castro had weer een geweldige redding

Dat stankov moeite had met zijn tegenstander had kan ik begrijpen.
Maar dat Moustafa die zelfde man helemaal uit de wedstrijd speelt geweldig dacht even dat Leroy verhuist was naar rechts maar t was echt Hawbir :thumbsup:

Het was super gezzelig in de Ster, tot einde daar geweest sommige mensen zijn me erg tegengevallen(Maar ja maar gelukkig kwamen daar een heleboel positieve mensen voor terug) En dat is veel belangrijker :daag:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2012 14:55 22 dec 2012 15:02 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - FC Eindhoven #120


Goal met Engels commentaar


Klein stukje vanaf vak F gefilmd

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden