MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren .

27 feb 2013 15:39
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #46
Al heb je geen cent te makken, een hartelijk welkom en gelijke aandacht voor je sponsoren kost niets.
Relatiebeheer daar draait het om. Waar zijn de mensen die dit in de vingers hebben?
Als ik 2 namen mag noemen Brigitta Menten, Sammy Bruigi. Met alle respect voor de stagiaires en vrijwilligers. maar eerder genoemde mensen waren de gezichten van us MVV Ke in de BC.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 15:45
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #47

Aswin schreef :

MVVFR08 schreef :

Anita schreef : Wellicht dat Napoleon en anderen ook oplossingen kunnen geven?

Ik probeer ook mee te denken en denk in oplossingen dat is de juiste insteek Anita.

Heeft MVV een commercieel directeur of in ieder geval een vergelijkbare functie binnen haar organisatie die dit soort zaken namens en jegens sponsoren en andere commerciële belangen behartigt (en eventueel in overleg kan treden en klachten van en door sponsoren kan oplossen)?


Geen echte directeur of vergelijkbare functie.

Er is wel een commercieel medewerker, maar de vraag is natuurlijk wat zou bevoegdheden in deze zijn (en wat zijn functie precies inhoud).


Tip 1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 16:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #48

Aloy Agu schreef : Al heb je geen cent te makken, een hartelijk welkom en gelijke aandacht voor je sponsoren kost niets.
Relatiebeheer daar draait het om. Waar zijn de mensen die dit in de vingers hebben?
Als ik 2 namen mag noemen Brigitta Menten, Sammy Bruigi. Met alle respect voor de stagiaires en vrijwilligers. maar eerder genoemde mensen waren de gezichten van us MVV Ke in de BC.



zeker waar, daarbij moet ik opmerken dat Sammy te licht was voor de job ( op dit moment), niet ten nadelen van hem als persoon want Sammy is een goede knul.
Relatiebeheer is van enorm belang, dat ben ik volledig met je eens.... Dat is eigenlijk ook helemaal niet moeilijk, mensen aandacht geven ( ook de lastige categorie) net zolang dat er een gunfactor ontstaat en wederzijds respect is.

MVV heeft dat niet in de vingers, zoals ik al aangaf is het aantal sponsoren flink gedaald , voornamelijk de 2 ster sponsoren ( 14 minder dan vorig jaar) zijn massaal vertrokken.
Dat is toch een direct signaal uit de markt....MVV kan zich zo'n vertrek van zo'n grote groep helemaal niet permiteren.

Daarbij moet MVV de connectie zien tussen de bedrijven, waar kan wie met wat met elkaar doen of ontstaat er iets....op dat gebied heeft MVV geen goed werkend concept , dat kost natuurlijk veel inspanning maar loont zich, en als club wordt je beloond voor het verlengen van de overeenkomst.

Leer je sponsor kennen, simpel wordt "vrienden" van elkaar ,want van vrienden neem je iets aan !!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u 115KiloAonSjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 16:33
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #49
Aanhakend op het verhaal van Napoleon. Zorg dat verbindingen worden gelegd tussen sponsoren. Waar en hoe kunnen sponsoren elkaar helpen en laat ze dit bespreken in de BC.
MVV moet in deze een soort bemiddel rol spelen bij het samenbrengen van partners waardoor er samenwerkingen ontstaan bij de sponsoren.

Ideale plaatje zou zijn een commerciele man met oog voor het leggen van verbindingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 16:57
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #50
@Napoleon
De terugloop van het aantallen sponsoren ( los van de inkomsten die hier uit voortvloeien) is een direct gevolg van een aantal zaken
1) Het commerciële beleid , laat toch zichtbaar zien dat er een andere aanpak nodig is .
2) De economische crisis
3) Het direct gevolg van faillissementen


Ik wil er nog een 4e punt aan toevoegen n.l. de “ vijver” waaruit men vist is te klein en bevat te weinig zuurstof.
In de BC kom je al jaren dezelfde mensen tegen en nieuwe sponsoren zijn van essentieel belang om een BC goed te laten renderen. MVV Maastricht moet zijn grens meer verleggen naar de regio en zelfs kijken over landsgrenzen. Ik ben van mening dat MVV Maastricht zich meer moet gaan profileren als “de'' club van de Euregio. Bij de thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht is de Nederlands-Waalse business club te gast in de Geusselt en het zou zeer interessant zijn om dit soort clubs structureel een aantal keer per seizoen te ontvangen.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, De_Lange, 115KiloAonSjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 19:57 27 feb 2013 20:01 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #51

Roei baank schreef : @Napoleon
De terugloop van het aantallen sponsoren ( los van de inkomsten die hier uit voortvloeien) is een direct gevolg van een aantal zaken
1) Het commerciële beleid , laat toch zichtbaar zien dat er een andere aanpak nodig is .
2) De economische crisis
3) Het direct gevolg van faillissementen


Ik wil er nog een 4e punt aan toevoegen n.l. de “ vijver” waaruit men vist is te klein en bevat te weinig zuurstof.
In de BC kom je al jaren dezelfde mensen tegen en nieuwe sponsoren zijn van essentieel belang om een BC goed te laten renderen. MVV Maastricht moet zijn grens meer verleggen naar de regio en zelfs kijken over landsgrenzen. Ik ben van mening dat MVV Maastricht zich meer moet gaan profileren als “de'' club van de Euregio. Bij de thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht is de Nederlands-Waalse business club te gast in de Geusselt en het zou zeer interessant zijn om dit soort clubs structureel een aantal keer per seizoen te ontvangen.


Prima idee Roei Baank! :thumbsup:

Maar waarom dan niet gelijk wat groter aanpakken: de "bizniz" clubs uit de regio van de bezoekende clubs uitnodigen?
Ze komen toch immers ook op het Preuvenemint en voor Rieu oppe Vriethof...
Dus waarom niet ook op de wedstrijddag...17 x per jaar ...is niet mis !!!
Maak er een gezellige dag en of avond van: genoeg kennis, ervaring en faciliteiten bij onze bestuurleden aanwezig!
Dan zou hier via wat "networking" iets moois kunnen ontstaan, vooral voor de kleinere en MKB sponsoren!
Wie weet hoe dan iets "kleins" (met alle respect) tot iets groters of groots van en voor onze sponsoren kan uitgroeien ;)
(dan los je ook meteen een deel van het probleem, de pijn en ergernis zoal Napoleon die ervaart en naar voren brengt op)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 08:38
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #52
Nog een ander idee, is er geen sponsor die in Marketing/Communicatie zit en zijn ervaring ten dienste van MVV kan aanbieden?
In ruil voor het opzetten van een goed "sponsor-plan" en wellicht het besturen van de MVV-medewerkers gratis zijn stoel?
Als deze persoon het goed doet, hebben daar beiden voordeel aan op deze manier.
Bovendien kan deze sponsor zo aan de andere sponsors zijn kunnen laten zien, wat hem vrijwel zeker nieuwe opdrachten zal opleveren.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 11:25 28 feb 2013 11:29 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #53

MVV4life schreef : Nog een ander idee, is er geen sponsor die in Marketing/Communicatie zit en zijn ervaring ten dienste van MVV kan aanbieden?
In ruil voor het opzetten van een goed "sponsor-plan" en wellicht het besturen van de MVV-medewerkers gratis zijn stoel?
Als deze persoon het goed doet, hebben daar beiden voordeel aan op deze manier.
Bovendien kan deze sponsor zo aan de andere sponsors zijn kunnen laten zien, wat hem vrijwel zeker nieuwe opdrachten zal opleveren.



Het is zeker goed als sponsoren meedenken en dat MVV haar sponsoren ( indien aanwezig) betrekt in processen dat is ook een van de punten die naar mijn inziens te weinig gebeurd.

Het allerbelangrijkste is dat er een structuur ontstaat van professioneel commercieel team , bestaande uit Fullt time en partime medewerkers, vrijwilligers en bv barter deals met sponsoren om een pakket aan te bieden.

De huidige economische crisis had naar mijn inziens de uitgelezen mogelijkheid moeten zijn en moeten aantonen dat sponsering in de breedste zin van het begrip bij MVV tot meerwaarde had geleid, het verbindende element in zowel kennis als ook daadwerkelijke handel had de inzet moeten zijn van het huidige bestuur.
De focus heeft nu gelegen grotendeels op maatschappelijk aspecten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 12:46
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #54

Napoleon schreef : De huidige economische crisis had naar mijn inziens de uitgelezen mogelijkheid moeten zijn


De crisis is nog lang niet voorbij, dus nog tijd genoeg om dat idee van Napoleon verder uit te werken :P
Tenminste het ligt aan het kabinet hoe lang zij ons de crisis nog aanpraten want zolang houden bedrijven en consumenten de handen op de knip.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2013 11:38
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #55
@115KiloAonSjeng
Minpunt, 1200 euro veur zoe gezag un haaf sezoenskaart is wel erreg duur, aongezeen beveurbeeld VVV Venlo un club vaan doezend heet in de Ere daan is dat erreg veul veur in de JL.
Mer good dat is mien persoenlijke meining. Iech zow daor daan nogsteeds neet veur keeze. iech wel eedere wedstrijd vaan mien club kinne zien.


MVV zien kun je het hele seizoen n.l. je krijgt toegang tot de hoofdtribune het hele seizoen maar toegang tot de BC de helft van het aantal thuiswedstrijden. Nu een club van 1000 oprichten kan alleen door deze leden minder toegang tot de BC te verlenen of verschil in faciliteiten te creëren binnen de BC. Aangezien voor dit laatste de BC te klein is, blijft alleen het eerste mogelijk. VVV Venlo heeft deze faciliteiten wel.
Ik vind 1000 Euro voor een geheel seizoen sponsoring trouwens erg weinig. Een seizoenkaart voor de hoofdtribune kost al snel 270 Euro en de BC bijdrage bijvoorbeeld bij de SV Meerssen bedraagt al 1050 Euro. Plaats eens een advertentie in een dagblad dan is 1000 Euro snel op.
Tip gratuit. Kom eens naar het supporterscafé a.s. donderdag met jouw ideeën.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 13:11
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #56
MVV zit gewoon financieel in zware problemen! Ik vraag me af hoelang wij nog betaald voetbal in Maastricht hebben.Ook het afnemen van het premie geld bij een overwinning valt niet goed bij diverse spelers (ook al hoor je andere geluiden).Als je goed luistert bij de trainingen van MVV weet je al genoeg dit gaat nooit goed zowel sportief als financieel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 13:40 06 mrt 2013 13:45 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #57

ouwe rot schreef : MVV zit gewoon financieel in zware problemen! Ik vraag me af hoelang wij nog betaald voetbal in Maastricht hebben.Ook het afnemen van het premie geld bij een overwinning valt niet goed bij diverse spelers (ook al hoor je andere geluiden).Als je goed luistert bij de trainingen van MVV weet je al genoeg dit gaat nooit goed zowel sportief als financieel.


Sorry maar financieel in zware problemen? Dat MVV geen cent overhoudt is me bekent maar waarom staat MVV dan in categorie 3? En ik dacht dat MVV in zekere zin onder controle stond van de gemeente Maastricht? Dus hoe kun je dan nog in de problemen geraken? Dat het crisis is enz..is waar, maar als ik MVV dan ga vergelijken met andere clubs en hun toeschouwersaantallen denk ik dat we er nog ver bovenuit steken. En ik kan niet geloven in een zoveelste wanbeleid. Sportief staan we trouwens op de 2e plek, dus wat is daar niet goed aan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 13:45
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #58

ouwe rot schreef : MVV zit gewoon financieel in zware problemen! Ik vraag me af hoelang wij nog betaald voetbal in Maastricht hebben.Ook het afnemen van het premie geld bij een overwinning valt niet goed bij diverse spelers (ook al hoor je andere geluiden).Als je goed luistert bij de trainingen van MVV weet je al genoeg dit gaat nooit goed zowel sportief als financieel.

Ouwe rot, bij mensen die werken is een financiele vergoeding op basis van de behaalde prestaties ook altijd afhankelijk van de totale financiele resultaten. Kortom, soms heb je heel goed werk geleverd, maar is er nog steeds geen geld om je daar een premie voor te geven. Dat is niet vreemd in deze crisistijden (jammer genoeg).
MVV zit niet zwaar in de financiele problemen, de clubs die wel hoge salarissen betalen en wel de premies blijven geven, terwijl dit volgens hun bankrekening niet kan, die clubs zitten zwaar in de financiele problemen! Onze spelers krijgen hun salaris netjes op tijd, dat is in de voetbalwereld bijna een uitzondering geworden!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 13:48
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #59
beleid is meer dan enkel het financiële aspect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 13:51
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #60
Het probleem is dat het voor sommige nooit goed is, het vorige bestuur was kut, dit bestuur is kut.
Ja het vorige bestuur heeft er een puinhoop van gemaakt en ja ook dit bestuur maakt fouten, maar is
dat niet menselijk? Het is hier zo vaak alleen maar negatief. Iedereen heeft recht op een mening, maar
steeds dat negatieve. We staan 2e, zitten in categorie 3. Dit is toch goed of niet???
En het kan altijd en overal beter, wat de sponsoring betreft, lijkt mij dat dit zeker ook met crisis te maken
heeft, sponsoring zal een van de eerste zaken zijn waar op bezuinigd word.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden