MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren .

22 feb 2013 15:07
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #1
Het huidige commercieel beleid van MVV voor “kleine “sponsoren is van een amateuristisch niveau, daar krijgt een paard de hik van zou Johan Derksen zeggen. Mening amateur club heeft haar sponsor beleid beter georganiseerd dan MVV.

MVV daarin tegen werkt op dit gebied met allemaal goedwillende amateurs die hun best doen, maar er bevindt zich geen enkele professionele commerciële kracht binnen MVV die een bindende factor is tussen bedrijven, bestuur etc. Je hebt als sponsor op dit moment te maken met vrijwilligers die je een contract komen aanbieden vanaf € 2400,- per stoel! Dat kan toch niet meer in deze tijd.

Een foutieve beslissing zo kan toch echt wel gesteld worden, zeker in deze moeilijke economische tijden. Iedere BVO heeft haar commerciële afdeling en maakt hier geld voor vrij zo simpel is dat, men ziet hier de noodzaak van in , en dat zorgt voor interactie met bedrijven en ondernemers. Bij MVV heb je geen klankbord en val je als (kleine)sponsor echt tussen wal en het schip, dit wordt ook door MVV erkend overigens, echter budget vrijmaken voor deze afdeling gebeurd niet, dat bevreemd mij. Hoe MVV dan zou kunnen gaan groeien in haar exploitatie is mij een raadsel

Na een belronde langs diverse BVO in de JL kan worden vastgesteld dat de meeste clubs het beter ingericht hebben dan MVV. Naast het bestaan van een commerciële afdeling maken deze clubs ook echt onderscheidt wie wel en niet in de Business Club mogen komen. Zo zijn bij diverse BVO’s, ouders, vriendinnen etc van spelers niet welkom, deze clubs vinden het van belang dat spelers in contact komen met sponsoren en daar wat tijd aan spenderen, een goed standpunt lijkt mij.

De Business Club van MVV is daarom geen business club te noemen maar een ruimte waarin iedereen kan komen die een toegangsbewijs hiervoor heeft ( vaak gratis vrijkaarten), de vriendin, ouders,scouts, trainers,vrijwilligers,sponoren etc… Je hebt dus als sponsor geen enkel idee met wie je nu in contact moet komen.
Ook dit probleem erkent MVV maar bij gebrek aan ruimte kan men niet anders, tja wat moet je daarmee , immers je mag het volledig bedrag voor je stoel(en) betalen !!

Daar waar andere clubs de noodzaak zien in deze tijd om haar product aanbod aan te passen aan de markt , houdt MVV aan dure pakketten vast die niet marktcomfort zijn en die veel te duur zijn voor de waarde die je er voor terug krijgt. VVV-Venlo heeft nu blijkbaar ook ingespeeld op de markt en komt met speciale € 1000,- per stoel pakket.

Bovengenoemde zaken zijn door mij al meerdere malen besproken met diverse bestuursleden, echter tot verbetering komt het niet, dat frustreert, gesprekken zijn dan van mijn kant ook gestopt en mijn sponsorovereenkomst wordt dan ook na dit seizoen beëindigd, met pijn in het hart,want het blijft wel mijn (onze) club,alleen als ik me niet meer serieus genomen voel en dit onderwerp reeds meerdere malen heb aangekaart rest niets anders dan een beslissing te nemen, vandaar ook mijn bevindingen nu eens geplaatst op dit forum en wellicht zijn hier ook andere sponsoren actief die misschien deze mening delen of hem juist ontkrachten dat kan natuurlijk ook.

Gr Napoleon !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 15:30
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 801
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #2
Ik weet niet of dit forum de plaats is om toch vrij persoonlijke akkefietjes met MVV aan de grote klok te hangen. Erg positief is dit verhaal in elk geval niet. Waarschijnlijk zal Napoleon dit bericht met de beste bedoelingen geplaatst hebben. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit een poging is MVV onder druk te zetten om de prijs van zijn stoel te laten zakken. Wat ik wel weet is dat de media van dit soort berichten smullen...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 15:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #3

Ben Salemans schreef : Ik weet niet of dit forum de plaats is om toch vrij persoonlijke akkefietjes met MVV aan de grote klok te hangen. Erg positief is dit verhaal in elk geval niet. Waarschijnlijk zal Napoleon dit bericht met de beste bedoelingen geplaatst hebben. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit een poging is MVV onder druk te zetten om de prijs van zijn stoel te laten zakken. Wat ik wel weet is dat de media van dit soort berichten smullen...


Het forum is er voor om informatie te delen met elkaar en over zaken van mening te wisselen.
Zo ook dit onderwerp....en geloof me maar dat het niet een probleem is van deze week !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 15:54
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #4
Napoleon,

Ik vind jou posts op dit forum vaak erg negatief. Als er problemen zijn binnen de organisatie mbt tot sponsors kun je dit natuurlijk hier ventileren, maar het lijkt mij toch verstandiger dit met het bestuur op te lossen. Zoals Ben hierboven al beschreef zal de media hiervan smullen, en behoort dit niet aan de grote klok gehangen te worden.

Als jij als sponsor in bepaalde mate in onmin met het bestuur leeft los het dan met hun op, en houd sommige dingen voor jezelf. Er is de laatste tijd al genoeg "negatief" nieuws omtrend onze club. Misschien een leuke functie voor jou om iets te doen op commercieel vlak. Ik heb respect voor ieder (dus ook de kleine) sponsor, maar vind dat sommige dingen intern behoren opgelost te worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, opadiehard, pinokkio58

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 16:06
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #5

serke schreef : Napoleon,

Ik vind jou posts op dit forum vaak erg negatief. Als er problemen zijn binnen de organisatie mbt tot sponsors kun je dit natuurlijk hier ventileren, maar het lijkt mij toch verstandiger dit met het bestuur op te lossen. Zoals Ben hierboven al beschreef zal de media hiervan smullen, en behoort dit niet aan de grote klok gehangen te worden.

Als jij als sponsor in bepaalde mate in onmin met het bestuur leeft los het dan met hun op, en houd sommige dingen voor jezelf. Er is de laatste tijd al genoeg "negatief" nieuws omtrend onze club. Misschien een leuke functie voor jou om iets te doen op commercieel vlak. Ik heb respect voor ieder (dus ook de kleine) sponsor, maar vind dat sommige dingen intern behoren opgelost te worden.


Je mag dat zeker vinden, mijn post roept ook om een reactie en dat begrijp ik, echter speelt dit probleem zich al een hele tijd, zowiezo vanaf begin van het vorige seizoen ! Daarbij leef ik niet in onmin met het bestuur of met mensen uit het bestuur.
Maar als de laatste 2 seizoen de afspraken niet meer worden nagekomen, toezeggingen die gedaan worden blijken gebakken lucht te zijn dan begint de schoen te wringen, zou dan ook niet weten waarom dat intern zou moeten blijven.
Wij( en velen anderen) betalen MVV en niet andersom toch ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 16:14
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #6
Napoleon, ik ga er van uit dat je gelijk hebt. Ik ben echter van mening dat dit forum niet de plaats is om dit te bespreken.
We komen de laatste tijd al vaak genoeg niet positief in het nieuws. Iedereen weet dat het bestuur vrijwilligers zijn en hun werk buiten hun normale baan doen en je breekt hiermee ook hun werk af.
Ik zie graag dit topic verwijderd van dit forum, niet omdat het niet besproken mag/dient te worden en er moet zo te zien wel degelijk iets gebeuren, maar op deze manier maken we meer kapot dan nodig is.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, serke, opadiehard, pinokkio58

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 16:14 22 feb 2013 16:18 door MVVFR08.
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #7
Het topic is goed voor een discussie die leidt tot verbetering, positief kritisch wel te verstaan.
De huidige titel van het topic is echter niet goed m.i. en is een inleiding voor weeral een negatieve topicreeks. Het woord 'wanbeleid' is in deze suggestief en op eigen ervaringen van deze of gene gebaseerd.

Ik had het anders genoemd; MVV en 'haar' beleid naar sponsoren (groot of klein maakt niks uit alle dragen bij aan de club).
Door erover te discussiëren kan men vanzelf leerpunten aandragen voor MVV en eea verbeteren.

Maar goed dat is puur mijn mening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 16:17
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #8
Ik voel een praotkaffee voor sponsoren aankomen is dat geen oplossing napoleon dan weet je meteen of je alleen staat of dat er meerdere sponsoren het graag anders zien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 16:19
De reservebank
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #9
We zijn toch geen Fortunahome waar louter positieve berichten worden geplaatst?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 16:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #10

Hartmans1973 schreef : Ik voel een praotkaffee voor sponsoren aankomen is dat geen oplossing napoleon dan weet je meteen of je alleen staat of dat er meerdere sponsoren het graag anders zien?


tja dat zou een prima idee zijn... zonder gekheid, ben alleen "bang" dat velen niet in het openbaar over bepaalde zaken willen spreken..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 16:35
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #11
Wellicht zou het de moeite waard zijn om eens te kijken of er geen officieel meldpunt voor klachten kan komen. Niet alleen voor sponsoren maar ook voor supporters. Vaak worden problemen besproken met een iemand tussen la soupe et les pommes de terre waarna deze “ vergeten” worden.
MVV zou hierdoor veel informatie vergaren en door snel en adequaat te handelen veel goodwill kunnen kweken. In deze tijden is immers ieder euro meer als welkom.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 17:13
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #12
Wellicht dat Napoleon en anderen ook oplossingen kunnen geven?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 17:15
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #13

Roei baank schreef : Wellicht zou het de moeite waard zijn om eens te kijken of er geen officieel meldpunt voor klachten kan komen. Niet alleen voor sponsoren maar ook voor supporters. Vaak worden problemen besproken met een iemand tussen la soupe et les pommes de terre waarna deze “ vergeten” worden.
MVV zou hierdoor veel informatie vergaren en door snel en adequaat te handelen veel goodwill kunnen kweken. In deze tijden is immers ieder euro meer als welkom.


Door Napoleon word duidelijk aangegeven dat hij met diverse bestuurleden over deze kwestie gepraat heeft en dus niet met "la soupe et les pommes de terre". Dus dat officieel meldpunt kun je weglaten om direct naar het probleem te gaan; adequaat handelen, of juist het ontbreken hievan, door het bestuur.
Dit lijkt me niet de plaats om dit soort discussies te voeren maar als het al op zoveel andere manier geprobeert is, steeds met 0 reslutaat, dan kun je ergens moedeloos van worden.
Blijkbaar lopen supporters en sponsoren tegen dezelfde muur aan..

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 17:16
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #14

Napoleon schreef :

Hartmans1973 schreef : Ik voel een praotkaffee voor sponsoren aankomen is dat geen oplossing napoleon dan weet je meteen of je alleen staat of dat er meerdere sponsoren het graag anders zien?


tja dat zou een prima idee zijn... zonder gekheid, ben alleen "bang" dat velen niet in het openbaar over bepaalde zaken willen spreken..



Zonder op de inhoud in te gaan en zonder het met een dooddoener af te willen maken MAAR:

Als men zijn of haar bezwaren niet tijdens een sponsorpraotkaffee (waar je toch met gelijkgestemden zit) openbaar kan/wil maken is er dan wel een "probleem" c.q. "wanbeleid"?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 17:22 22 feb 2013 17:28 door MVVFR08.
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #15

Anita schreef : Wellicht dat Napoleon en anderen ook oplossingen kunnen geven?

Ik probeer ook mee te denken en denk in oplossingen dat is de juiste insteek Anita.

Heeft MVV een commercieel directeur of in ieder geval een vergelijkbare functie binnen haar organisatie die dit soort zaken namens en jegens sponsoren en andere commerciële belangen behartigt (en eventueel in overleg kan treden en klachten van en door sponsoren kan oplossen)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden