MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren .

25 feb 2013 10:31 25 feb 2013 10:32 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #31
Ik snap Napoleon heel goed in zijn bericht. Wat ik jammer vind is dat tegenwoordig voor sommigen(!!) geen enkele kritische noot meer op dit forum schijnt te mogen komen en daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Zeker niet als je meerdere malen op een nette en interne manier de problemen op hebt proberen te lossen vind ik absoluut dat Napoleon het recht heeft dit op het forum te gooien. Iedereen hier riep een aantal jaren geleden dat we eindelijk eens een transparante club moesten worden en dan horen daar ook negatieve zaken bij die je te zien krijgt. Maar goed dat gezegd hebbende denk ik dat er een heel groot gat zit tussen bestuur en uitvoering binnen MVV. Het bestuur van MVV presenteert goede plannen, communiceert goed naar buiten echter volgens mij komt er dan een hele tijd niks en dan komt de uiteindelijke uitvoer door een club (goedwillende maar niet professionele) vrijwilligers. Ik ben het dan ook vooral volledig eens met het stuk van Jacques. Ik denk ook echt dat het tijd wordt om te investeren in professioneel personeel waarmee uiteindelijk meer geld verdiend wordt dan met het "pappen en nat houden" beleid van dit moment. Ik snap dat MVV om te overleven alle eindjes aan elkaar moest te zien knopen en dat het onmogelijk was echter nu is de tijd van fase 2 waarin MVV HEEL snel moet gaan professionaliseren. Als ik kijk naar de mogelijkheid dat we eventueel volgend jaar eredivisie spelen krijg ik het heel benauwd als we dat met deze organisatie moeten doen. Dan kun je als Rinkens en co heel leuk lullen maar zoals bekend "praatje vullen geen gaatjes".

Overigens over de diverse ruimtes het volgende. Heel vroeger was boven de gouden ster (waar nu het home zit van de SC) het spelershome. Dit was idd voor spelersvrouwen en familie maar dit home is denk ik al een jaar of 5 niet meer gebruikt voor spelers. Daarnasst was er vroeger de club van 1000 waar nu idd de administratie zit. Deze club is voor zover ik weet echter gesloten omdat het probleem was dat de meeste sponsoren hier voor 1000 euro per jaar lid van werden en daardoor geen kleine sponsor a 2500 meer werden. Ik kan deze gedachten wel begrijpen maar dan moet je (zoal Napoleon al aangeeft) wel zorgen dat je voor deze 2400 wel een idee krijgt dat je er iets aan hebt. Ik denk dat MVV misschien moet gaan overwegen de huidge business ruimte in 2 stuks op te splitsen, 1 voor sponsoren die daar dan kunnen netwerken en 1 voor familie, vrienden en alle andere die op dit moment in de BC rondlopen.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2013 14:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #32
Het anders indelen van de Business ruimte is zeker een must, dat ben ik met je eens.

Daarbij moet het commerciele beleid een duidelijke visie hebben...de belangrijkste vraag daarin zou moeten zijn wat verwacht een sponsor van MVV...

Kijk MVV heeft zo'n 170 sponsoren ( volgens hun website) waarvan zo'n 68 procent uit 1 en 2 sterren sponsoren( 115 bedrijven ) bestaat...het moet toch niet zo moeilijk zijn om daar waarde aan toe te voegen als je weet wat deze bedrijven beweegt om MVV te sponsoren en wat hun verwachtings patroon is.

Je zult daar echter wel op moeten inzetten en daar een prioriteit van maken , iets wat nu niet is gebeurd immers heeft MVV geen commerciele tak.
Het huidige beleid verslechterd en versneld op dit gebied, het nieuwe seizoen start over 6 maanden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2013 20:26
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #33
MVV had in seizoen 2010 /2011 de ambitie om naar 250 sporen te groeien.en nu zijn er nog geen 200 gerealiseerd.

Geacht bestuur,

Stil staan is achter uitgaan! Ja we zitten in een crisis. en ja jullie hebben geen centen om meer kwaliteit te leveren. Maar dit dreigt mis te gaan. Voor 1 zaak hoef je geen budget te reserveren en dat is COMMUNICATIE. Die is bij MVV ver te zoeken.
Als je een simpele sponsorkaart besteld via internet is zelfs een hele toer. Een ding vindt ik belangrijk en dat ,is wat je zegt wat je gaat doen, ook daadwerkelijk doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2013 22:35
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #34
Ik denk dat iedere club het moeilijk heeft om zijn sponsorenlijst te behouden of uit te breiden in deze tijd. Dat zal niet iets typisch MVV zijn.
Hetgene wat je MVV wel kunt aanrekenen is de matige toeschouwersaantallen. Maar daar is een ander topic voor.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 09:21
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #35

Sjotelsplak schreef : Ik denk dat iedere club het moeilijk heeft om zijn sponsorenlijst te behouden of uit te breiden in deze tijd. Dat zal niet iets typisch MVV zijn.


Nee maar doe dan tenminste je stinkende best om die sponsoren die je hebt te behouden. Neem ze serieus en geef ze het gevoel dat ze belangrijk zijn voor je club. Dan blijven ze tenminste misschien nog ipv ze weg te jagen. Daar gaat het hele relaas van Napoleon ook over.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 10:12
115KiloAonSjeng
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 4
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #36
Beste Supporters en sponsoren.

Ik weet dat ik normaal gezien niet veel op het forum plaats, maar daar wil ik in dit onderwerp toch wel even gebruik van maken.
Als eerste wil ik inderdaad aangeven dat de naam van dit topic anders mag, ben ik het helemaal mee eens.
Maar dit onderwerp mag en moet wel degelijk besproken worden.
Zelf ben ik ook een (startende ) ondernemer en heb het met anderen erover gehad om ook MVV te gaan sponsoren.
Maar als ik 2400 euro moet gaan betalen is me dat ( op dit moment ) echt veel te veel, dit kan ik zelf ook nog niet missen.( hoezeer ik MVV ook in mijn hart heb zitten )
Maar wat ik wel degelijk belangrijk vind is dat hier wel over gesproken moet worden, ik zal proberen om mijn persoonlijke visie aan te dragen.
1 voor mij als ( startende ) ondernemer is netwerken behoorlijk belangrijk. Nu ben ik ook een aantal keren in de bc geweest maar wist me daar echt geen raad. wie is wie, wie is er een ondernemer of sponsor of wat dan ook. misschien ook mijn eigen schuld dat ik de verkeerde mensen aanspreek maar goed. Voor een beginneling is het niet echt duidelijk en ga je weer met je zak vol visite kaartjes weer naar huis.
2 door te netwerken leer je mensen ook kennen en kun je werkzaamheden krijgen wat weer zorgt dat ik ook weer wat meer verdien en daardoor ook een stoel zou kunnen krijgen van 2400 euro of meer. lijkt me duidelijk hoe het balletje rolt.
3 waarom inderdaad niet een club van 1000 ( of iets dergelijks ) waarbij de startende wat hulp krijgt ( in hoe het allemaal werkt ) en waarbij je andere ondernemers leert kennen waarmee je dan weer zou kunnen doorgroeien naar de bc.
4 je trekt toch weer wat sponsoren aan, je helpt je clubje meer dan dat ik op de Qpark tribune blijf zitten en het is in vele situaties een win win situatie. voor ons is de stap niet zo groot en je word wat geholpen en je leert er nog een hoop van. En voor MVV weer extra inkomsten meer doorgroei mogelijkheden voor de kleinere ondernemer of startende en je laat sponsoren zelf zorgen voor nieuwe sponsoren, zie het als je eigen kweekvijver zoals je eigen mvv jeugd.
Ik mag toch aannemen dat je liever 25 of 30 kleine sponsoren bij elkaar wilt hebben, dan dat deze op de tribune blijft zitten.
Het is dan gemakkelijk om de kleine ondernemer of startende ondernemer eens mee te nemen naar de bc ( of een andere locatie of wat dan ook ) en dan eens voor te stellen aan de grotere mannen. Dit zou voor mij betekenen dat ik veel van zou kunnen leren misschien meer werk zou kunnen krijgen en als dat dan ook het geval is spreek je dit ook zeer gemakkelijk rond aan andere startende ondernemers, die dan op hun beurt ( betrokken of niet bij MVV ) dan toch zouden zeggen dat ze misschien ook sponsor zouden willen worden alleen al om het netwerken. ( netwerken is een grote bron van inkomsten mits dit goed gebeurd )
Maar goed op dit moment is de stap voor mij te groot en weet ik ook niet wat ik er op dit moment aan zou hebben.
Kom ik met mijn bedrijf ergens in te staan word er dan ook op een ( kleinere wijze ) reclame dan voor mijn bedrijf gemaakt of wat dan ook.
Mijn hele verhaal hierboven gaat er eigenlijk om dat de stap te groot is ( en niet alleen voor mij ).
Misschien inderdaad een zeer goed idee om eens een proatcafee te organiseren voor de sponsoren of voor de ( ik blijf het benoemen ) de startende ondernemer.
Het kan zeker geen kwaad om dit beter aan te pakken. Het zal uiteindelijk zeker meer gaan opleveren, zeker nu mvv richting een promotie aan het gaan is.

Met vriendelijke groet,

unne Mestreechteneer in hart en neere.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 11:06
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #37
Punker, volledig met diech eins! MVV mot zien uuterste bes doen um de huidige sponsors te behawwe.

115KiloAonSjeng, welkom! Duudelik verhaol vaan diech, met gooij ideeje en concrete veurbeelde. Iech bin vaan meining tot MVV heij nao zou motte luustere en hellepe!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u 115KiloAonSjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 12:16 26 feb 2013 12:17 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #38

Punker73 schreef :

Sjotelsplak schreef : Ik denk dat iedere club het moeilijk heeft om zijn sponsorenlijst te behouden of uit te breiden in deze tijd. Dat zal niet iets typisch MVV zijn.


Nee maar doe dan tenminste je stinkende best om die sponsoren die je hebt te behouden. Neem ze serieus en geef ze het gevoel dat ze belangrijk zijn voor je club. Dan blijven ze tenminste misschien nog ipv ze weg te jagen. Daar gaat het hele relaas van Napoleon ook over.

Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 13:15
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #39

115KiloAonSjeng schreef : Beste Supporters en sponsoren.

I
Maar wat ik wel degelijk belangrijk vind is dat hier wel over gesproken moet worden, ik zal proberen om mijn persoonlijke visie aan te dragen.
1 voor mij als ( startende ) ondernemer is netwerken behoorlijk belangrijk. Nu ben ik ook een aantal keren in de bc geweest maar wist me daar echt geen raad. wie is wie, wie is er een ondernemer of sponsor of wat dan ook. misschien ook mijn eigen schuld dat ik de verkeerde mensen aanspreek maar goed. Voor een beginneling is het niet echt duidelijk en ga je weer met je zak vol visite kaartjes weer naar huis.


Deze reactie is natuurlijk wel typerend voor de huidige situatie ...

Laten we zo zeggen commercie is een vak dat doe je er niet maar zo ff bij.....het is natuurlijk zonde als startende bedrijven die graag willen sponsoren niet hun weg weten te vinden...MVV heeft volgens mij wel producten voor ZZP-ers maar wat die precies inhouden weet ik niet...

Je ziet dat het gewoon van belang is om die commercie goed uit te dragen , potentiele sponsoren mogen niet verloren gaan in een wir war aan onduidelijkheden . Daar moet je een team voor bouwen die die belangen behartigd...
Geen excuses meer van we hebben het geld er niet voor, dan moet je zeggen we hebben het geld er niet voor over !!! dan ben je als club eerlijk !!

De volgende gebruiker (s) zei dank u 115KiloAonSjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 15:25
115KiloAonSjeng
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 4
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #40
Beste Napoleon,

Ik heb eens nagekeken ( of beter gezegd ) geprobeerd op te zoeken van die zzp producten, maar het enige dat ik vond was een pdf van de totale sponsoring. MVV Businessclub Voor doelgerichte ondernemers.
het goedkoopste bedrag is inderdaad 2400 euro maar dat is een verbintenis van 2 jaar 1 jaar kost 2600 euro.
Maar goed dit is voor ( ons ) of voor mij nog zeker niet te behalen.
Maar als VVV een club van duizend heeft in de Ere waarom zou MVV dan geen sponsoring kunnen opzetten voor beginners of voor starters voor een bedrag van 750 Euro ( in de Jupiler L ) met eventueel een max van 5 jaar en daarna moet er doorgestroomd worden naar de grote bc. En als er gepromoveerd word naar de Ere dan inderdaad de club van 1000 euro.
Dan stroom je bij de BC binnen nadat je weet wie wie is en hoe het verder werkt en je hebt al een aantal keren met verschillende mensen contact kunnen maken ( op eventueel bedrijfslunch of wat voor een manier dan ook ) dan is het ook aantrekkelijker en gemakkelijker om te zeggen ik ga het wat serieuzer aanpakken, en tegen die tijd is dit bedrag misschien wel makkelijker te behalen.
Maar mocht er hulp nodig zijn moet je me maar ff een pb sturen, ben best wel bereid om mee te denken of erbij te zijn met gesprekken of andere hulp die nodig is.

Ps. MVV4Life bedankt voor het welkom heten en lezen van mijn bericht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 15:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #41

115KiloAonSjeng schreef : Beste Napoleon,

Ik heb eens nagekeken ( of beter gezegd ) geprobeerd op te zoeken van die zzp producten, maar het enige dat ik vond was een pdf van de totale sponsoring. MVV Businessclub Voor doelgerichte ondernemers.
het goedkoopste bedrag is inderdaad 2400 euro maar dat is een verbintenis van 2 jaar 1 jaar kost 2600 euro.
Maar goed dit is voor ( ons ) of voor mij nog zeker niet te behalen.
Maar als VVV een club van duizend heeft in de Ere waarom zou MVV dan geen sponsoring kunnen opzetten voor beginners of voor starters voor een bedrag van 750 Euro ( in de Jupiler L ) met eventueel een max van 5 jaar en daarna moet er doorgestroomd worden naar de grote bc. En als er gepromoveerd word naar de Ere dan inderdaad de club van 1000 euro.
Dan stroom je bij de BC binnen nadat je weet wie wie is en hoe het verder werkt en je hebt al een aantal keren met verschillende mensen contact kunnen maken ( op eventueel bedrijfslunch of wat voor een manier dan ook ) dan is het ook aantrekkelijker en gemakkelijker om te zeggen ik ga het wat serieuzer aanpakken, en tegen die tijd is dit bedrag misschien wel makkelijker te behalen.
Maar mocht er hulp nodig zijn moet je me maar ff een pb sturen, ben best wel bereid om mee te denken of erbij te zijn met gesprekken of andere hulp die nodig is.

Ps. MVV4Life bedankt voor het welkom heten en lezen van mijn bericht.


Beste Sjeng( ik kort je naam ff af :) ),

MVV heeft dit wel gehad zo'n pakket voor startende bedrijven met een inschrijving kvk van korter dan 3 jaar meen ik .
Maar of dat nu het geval is weet ik niet meer... op de website worden wel ZZP-ers besproken, de pakketten wat deze bedrijven hebben weet ik ook niet en dat geldt ook voor de kosten
Die € 2400,- is trouwens als je voor 2 jaar tekent, voor 1 jaar is het zelfs € 2600,- !!! een behoorlijk bedrag dus voor 1 stoeltje..

Wat zou het nu makelijk zijn als we de commerciele man of vrouw van MVV even konden bellen en vragen hou het nu precies zit ;) ....


Zoals ik al aangaf heeft MVV geen duidelijk commercieel beleid, daarbij komt het ook omdat men eigenlijk al jaren niet meer met een commerciele mederwerker(s) buitendienst werkt ( van enig niveau) dat men heel veel gedeeltes van het MKB heeft verwaarloost in de goede tijd is wel duidelijk!!!, nu wanneer de crisis zijn piek heeft bereikt of aan het bereiken is wordt het nog velen malen moeilijker om die business op te pakken immers veel bedrijven hebben zelfs hun sponsoring drastisch na beneden bijgeschroeft...

Neem anders een met MVV contact op en laat je adviseren in de mogelijkheden...waatrschijnlijk wordt je door een vrijwiliger met goede bedoelingen terug gebeld... :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 15:50
115KiloAonSjeng
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 4
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #42
Hey Napoleon.

Ik ga wel eens wat op papier zetten en dan laat ik je dat wel even weten.
Had ik ook gezien inderdaad maar kon daar niets van terug vinden helaas.
Het zou zo gemakkelijk(er) kunnen en zijn als er ook duidelijk iets zou zijn voor deze groep.

Ik heb vanmiddag toch wel ff tijd dus ga ik wel ff een ruwe opzet maken.

iech zek mer zoe kump wel good, mer de mos ut toch altijd zellef blieve doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 22:56
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #43
Sjeng en Napoleon kunnen het beste contact zoeken met de vereniging MVV afdeling profit. Wellicht kan via deze weg een traject in gang worden gezet om vernieuwingen en verbeteringen op termijn te bewerkstelligen. Ik heb al eens geopperd, bij gebrek aan plaats, om sponsoren ergens op een horeca locatie (sponsor) in Maastricht te ontvangen en dan met de spelersbus naar het stadion te brengen. Onder de rust valt er weinig te netwerken en na de wedstrijd zou men dan een gedeelte van de BC moeten afzetten voor deze sponsoren. Laatst vernam ik dat het maatschappelijk project Playing for success gebruik ging maken van de ruimte boven het kegelhome. Misschien is het mogelijk om daar iets te creëren in de toekomst.
Betreffende de hoogte van het sponsorgeld het volgende. Waarom niet 2400 Euro per stoel/ per seizoen voor toegang tot de BC en 1200 Euro per stoel voor de helft van het aantal wedstrijden. Bijvoorbeeld de even speelronden.

www.verenigingmvvmaastricht.nl/

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u 115KiloAonSjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 08:24 27 feb 2013 08:27 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Onderwerp Auteur
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #44
MVV heeft voor dit seizoen een sponsorbrochure gemaakt in die brochure staat een lijst van de op dat moment aangesloten sponsoren.

Wanneer we die lijst gaan vergelijken met de huidige lijst die op de website www.mvv.nl wordt gecommuniceerd dan zien we een behoorlijke terug loop van sponsoren.(uitgaande dat de lijst op de website behoorlijk actueel is)
In de groepen Co sponsoren, Platina, Goud, Zilver, 3ster, 2ster en 1 ster heeft MVV ten opzichten begin van het seizoen een netto verlies van 20 sponsoren.

De meeste sponsoren die hebben opgezegd zitten in de groep van de 2 ster sponsoren ( 14 stuks !!)
Als we de terugloop van deze aantallen omzetten in een geld bedrag dan zit dat ergens tussen de € 90000,- en € 100.000 minder inkomsten aan sponsorgelden.

De vraag is dan ook gelijk , heeft MVV de begroting van sponsorinkomsten van 1,6 miljoen afgedekt of zit hier toch nog een gat wat nog moet worden ingelopen ??

De terugloop van het aantallen sponsoren ( los van de inkomsten die hier uit voortvloeien) is een direct gevolg van een aantal zaken
1) Het commerciële beleid , laat toch zichtbaar zien dat er een andere aanpak nodig is .
2) De economische crisis
3) Het direct gevolg van faillissementen

Het commerciële beleid van MVV is volgens mij toch echt de hoofdoorzaak van de terugloop van het aantal sponsoren, MVV heeft de laatste jaren niet ingezet op kwaliteit, verleden jaar heeft men het geprobeerd met een commerciële medewerker Sammy B. die veel te jong en onervaren was voor de job, een enorme inschatting fout van het huidige bestuur/beleid. Gevolg misschien wel deze enorme terugloop aan sponsoren. In het huidige seizoen heeft men geen medewerker die hier mee is belast ..( het effect zal zich wel gaan vertalen naar seizoen 2013-2014 toe)

De economische crisis heeft veel bedrijven toch kritisch doen laten kijken naar haar uitgaven patroon, zo ook de sponsoring, bij een terugloop van meer dan 11% aan sponsoren heeft MVV de toegevoegde waarde niet kunnen waarmaken.
Faillissementen, ook die zullen er zeker bij zitten waardoor het sponsor aantal is gedaald.

Prognose 2013-2014.
MVV begint nu pas de zaak te mobiliseren , met het aantrekken van de zoveelste vrijwilliger Dhr Frans Erens gaat men “de boer”op , veel te laat natuurlijk, het enige positieve effect wat het huidige commerciële beleid heeft is de stand op de ranglijst, die is positief te noemen.

Toch verwacht ik wederom een daling op het gebied 2 en 1 ster sponsoren, dit is de MKB groep die in deze crisis ook hard getroffen wordt, daarbij heeft MVV weinig geïnvesteerd in bestaande en nieuwe potentialis immers is daar geen capaciteit voor beschikbaar.
Mocht MVV onverhoopt promoveren zal dat natuurlijk wel een positieve werking hebben op het sponsor beleid en de inkomsten stroom, laten we hopen dat dit gebeurd voor de club, want het huidige beleid verslechterd en versneld!

Wordt vervolgd…..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 09:19
115KiloAonSjeng
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 4
Meer
MVV en het wanbeleid naar haar “kleine”sponsoren . #45
@ Roei baank.

Gooie info boe ver aoch get aon hubbe. daanke daor veur.

Minpunt, 1200 euro veur zoe gezag un haaf sezoenskaart is wel erreg duur, aongezeen beveurbeeld VVV Venlo un club vaan doezend heet in de Ere daan is dat erreg veul veur in de JL.
Mer good dat is mien persoenlijke meining. Iech zow daor daan nogsteeds neet veur keeze. iech wel eedere wedstrijd vaan mien club kinne zien.

@ Napoleon.

Zeer nette analyse en overzicht met helaas minder positieve berichten en cijfers.

Over de terugloop van het aantal sponsoren zit je helemaal goed ( denk ik ) het zijn wel de 3 belangrijkste punten.

Maar vergeet hierbij niet dat het ook niet kan groeien als je niks doet aan deze situatie ( crisis ).
We zijn allemaal bevooroordeeld als het over MVV gaat ( uiteraard ) maar laten we wel realistische blijven het is nog altijd JL wat we voetballen, en ik denk dat je daarbij de kleine ondernemer zeker niet mag vergeten.
Er zal een instap moeten zijn bij MVV als sponsor en ik heb daar wel wat ideeën voor.
Ik denk ( en niet alleen mijn eigen mening ) dat er een kweekvijver moet zijn voor nieuwe sponsoren die zouden kunnen uitgroeien tot grotere sponsoren.
zou je mij een PB kunnen sturen ( ik weet waar dat kan hahaha ) dan stuur ik je een word doc door met alvast wat kleine ideeën. of je mail dan stuur ik het daarheen.

Nogmaals alvast bedankt voor de info van jullie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden