Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019

19 aug 2019 09:07 26 aug 2019 12:51 door jeoff.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3809
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #1
Pas over een week spelen we de volgende wedstrijd, uit bij Jong PSV. Vorig seizoen werd Jong PSV derde in de competitie en verloor thuis bijna niet. Op basis van die cijfers zou het niet schokkend zijn als MVV de boot in gaat in Eindhoven. Net zoals je op papier best kan verliezen van Go Ahead en De Graafschap. Maar na drie wedstrijden nul punten hebben, dat zou voor mij toch dramatisch aanvoelen. Zaak om minimaal een puntje te halen bij Jong PSV. En het liefst drie punten, dan valt het gat op de ranglijst te overzien.

MVV kreeg al zes doelpunten tegen en het probleem lijkt dan ook vooral in het doel en de verdediging te liggen. Dat was beide wedstrijden gewoon te zwak. Is Go Ahead nou zo’n sterke tegenstander? Die kregen met 5-0 op de broek van Cambuur. Dat Cambuur verloor zelf weer de eerste wedstrijd van De Graafschap, dus dat zegt ook niet alles. Maar Deusings straalde vooral tegen De Graafschap soms pure paniek uit. Begrijpelijk als je je eerste wedstrijden in het betaald voetbal keept en niet echt gesteund wordt door je verdedigers bij hoge ballen. Jo Coppens begon op ongeveer dezelfde manier en die had zeker een half jaar nodig om op niveau te komen. Hebben we dat geduld met Deusings? En kan hij echt naar dat niveau groeien? Ik verwacht zelf dat MVV probeert nog een eerste keeper er bij te halen, onze Griekse tester zal wel kandidaat nummer 1 zijn. Mocht dat niet rondkomen, dan moeten we het met Deusings doen, en dan is het te hopen dat hij een pijlsnelle groeicurve heeft, want iedere tegenstander die de beelden van MVV bekijkt zal het recept gezien hebben, pomp de bal hoog voor de pot en kassa.

Centraal achterin hield het beide wedstrijden ook niet over. Mares ging opzichtig de fout in in Deventer, maar los daarvan is het vooral schrijnend om te zien hoe beide centrale verdedigers de luchtduels aangaan. Ook tegen Go Ahead al, maar zeker afgelopen vrijdag in de Geusselt waar ze steeds weer de langere en vooral sterkere Seuntjens door de lucht probeerden te kloppen van achter de speler (en dan ook nog meermaals totaal verkeerd timen)… Dat win je natuurlijk nooit op die manier. Seuntjens moet zich kapot gelachen hebben, maar goed, al genoeg over geschreven in wedstrijdtopic. Hopelijk was de aanwezigheid van Lavalée op de tribune een voorteken, en heeft Napoleon ongelijk over de blessuregevoeligheid van onze Mammoet. Ik las dat sommigen best tevreden waren over onze rechtsback Frenoy, ik vond die erg onrustig en onbehouwen. Hopelijk heeft Vermijl vanaf deze wedstrijd gewoon zijn basisplaats terug. In het voor mij meest positieve scenario staan er maandag op doel, op linksachter (onze Uruguayaan), centraal achterin met Lavalée (dit is verder nergens op gebaseerd, reken hier niet op) en op rechtsachter andere spelers dan tegen Go Ahead. Vier van de vijf posities in de verdediging die in dat geval bij de start van het seizoen nog niet door basisspelers bezet werden. Schrijnend maar helaas tekenend voor onze Bal op het Dak-divisie.

Is het middenveld en de aanval dan klaar voor het seizoen? Nee, zeker niet. Opbouwend leek het vooral tegen De Graafschap vaak nergens op. Déom probeerde nog met korte passes de boel netjes te regelen, maar vaak eindigde de opbouw toch met of een kansloze lange bal naar voren, of knullig balverlies bij Schroijen, Holtby en vooral Nys. Ik vond het opmerkelijk dat Kostons in de rust gewisseld werd, die leed volgens mij nou juist het minste balverlies in vergelijking met de namen hiervoor. Ik kan niet wachten tot we een rechtsbuiten/aanvallende rechtermiddenvelder gehaald hebben – en wat mij betreft Holtby dan op 10 want daar komt hij het beste tot zijn recht, maar dat laatste lijk ik toch anders te zien dan de technische staf. Van den Hurk deed het tegen Go Ahead prima en ik had medelijden met hem tegen De Graafschap, hem gebeurde wat vorig seizoen zo vaak het geval was, hij kreeg ergens rond de middenlijn een vuurpijl zijn richting uit geschoten en mocht het van daar maar uitzoeken.

Kortom, aan MVV-zijde nog veel werk aan de winkel. Dat heeft iedereen wel gezien. Het positieve is wel dat het er op lijkt dat MVV dat ook ziet, gezien de Griek op proef, de onderhandelingen met de Finse rechtsbuiten en uit de wandelgangen de geluiden dat er met meer spelers gesproken wordt. Maar voorlopig hebben we daar helemaal niets aan natuurlijk. Ik beken, ik begin nu ook ongeduldig te worden, al besef ik dat MVV traditioneel pas op 31 augustus de laatste basisspelers haalt.

Jong PSV dan. Die pakten ook pas één punt en kregen vijf doelpunten tegen. Verdedigend staat het daar zeker niet stabiel, de sterkhouders achterin van afgelopen jaar zijn daar allemaal uitgewaaid. Ook tekenend: Jong PSV had afgelopen vrijdag slechts vier spelers op de bank zitten. Nu speelde PSV 1 op donderdagavond in Noorwegen, dat geldt komende maandag niet. Ik verwacht een sterker Jong PSV dan afgelopen vrijdag in Almere. Van dat team was eigenlijk Piroe de enige naam waar we echt wakker van moeten liggen. De week er voor stonden met Lato en Ihattaren (!) wel twee sterkhouders in de basis. Hopelijk speelt die laatste niet tegen ons maar ik vrees er voor. Desondanks zie ik kansen, Jong PSV is (nog?) niet zo sterk als vorig seizoen. Ik voorspel drie punten, niet omdat ik daar heilig in geloof, maar omdat het moet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, itsman, Ekstertjj, M.V.V. 1902, Sjarelke en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 09:34
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 148
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #2
Jacques, duidelijk verhaal en ik wilde aan jouw conclusie dat het met name achterin (verdediging/doelman) nog niet goed zit ook met klem toevoegen dat het aanvallend ook zwak is. Anthony van den Hurk is een prima speler, maar heeft niemand om hem te ondersteunen. Schroyen was wederom onzichtbaar, Nys was afschuwelijk slecht (waarom staat die er überhaupt in?) en ook Kostons komt (nog) echt snelheid tekort. Ik hoop dat er een sterke spits bijkomt die met Anthony een mooie tandem kan gaan vormen. Maar afwachten deze week........ik houd mij ook vast aan wat jij aangeeft over de potentiële versterkingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 10:52
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #3
De wedstrijd wordt Live uitgezonden op Fox.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 11:31
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #4
Voor deze wedstrijd geldt een auto / buscombi voor degenen die graag met de eigen auto willen gaan.
Dit geldt overigens ook voor de uitwedstrijd tegen Dordrecht!

www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg/uitwedstrijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2019 11:05
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #5
Piroe komen we niet meer tegen, die is naar Sparta.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2019 13:17
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3809
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #6

Frostie_999 schreef : Piroe komen we niet meer tegen, die is naar Sparta.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk



Da's mooi, die was in de eerste twee wedstrijden goed voor één doelpunt en drie assists.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2019 13:33
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #7
Ben oprecht benieuwd met welke selectie ''Jong'' PSV maandag aantreedt. PSV speelt dit weekend geen wedstrijd om meer rust te krijgen voor de Europese wedstrijden, maar ik weet niet welke gevolgen dit heeft voor de selectie.

Zonder versterkingen en een doorgaans goed PSV, verwacht ik er helaas niet veel van...

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2019 10:21
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 451
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #8

Lijnsje@tappunt schreef : Ben oprecht benieuwd met welke selectie ''Jong'' PSV maandag aantreedt. PSV speelt dit weekend geen wedstrijd om meer rust te krijgen voor de Europese wedstrijden, maar ik weet niet welke gevolgen dit heeft voor de selectie.

Zonder versterkingen en een doorgaans goed PSV, verwacht ik er helaas niet veel van...

Ga er maar vanuit dat je een op papier heel sterk PSV tegenover je krijgt. In het weekend niet gespeeld en donderdag kunnen er ook maar 14 spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2019 13:41
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #9

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2019 16:53 25 aug 2019 16:54 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 801
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #10
Eindhovens Dagblad:

Jong PSV hoopt tegen MVV op vernieuwd jeugdcomplex eerste zege te behalen

Jong PSV speelt maandagavond voor het eerst een officiële wedstrijd op het vernieuwde jeugdcomplex op De Herdgang. Tegenstander is MVV uit Maastricht, dat in de nieuwe competitie nog wacht op het eerste punt. Jong PSV pakte uit de eerste twee duels van het seizoen een punt, bij Almere City FC.

Coach Peter Uneken hoefde daarna tien dagen geen wedstrijd te spelen met zijn groep. In het wat onregelmatige schema moeten de talenten hun weg zien te vinden. ,,Bij het eerste elftal maak je dit ook soms mee, dus in die zin is het een goede leerschool”, vindt Uneken. ,,Je moet je aanpassen aan de omstandigheden, ook al is dat niet altijd makkelijk.”

Tegen MVV mist de trainer de geblesseerden Yorbe Vertessen, Andrew Mendonca en Koen Oostenbrink. Vanuit het eerste elftal sluit een paar spelers aan. Waarschijnlijk zijn dat Mike van de Meulenhof (keeper), Jordan Teze en Zakaria Aboukhlal. Zij trainden zondag wel mee, maar daarmee is nog niet helemaal zeker dat ze ook daadwerkelijk gaan spelen op maandag. Dat laatste is altijd afhankelijk van de ontwikkelingen bij PSV 1.

Jong PSV start maandagavond om 20.00 op De Herdgang.

Mogelijke opstelling: Van de Meulenhof; Teze, Soulas, De Haas (c), Theunissen; Daverveld, Schoonbrood, Lauwers; Aboukhlal, Sidibe, Catic
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 11:17 26 aug 2019 13:09 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #11
In de Toto krijg je 4 keer je inleg terug bij een gelijkspel of winst MVV.. zegt genoeg. Ik verwacht ook niets anders dan een nederlaag gezien de staat van de huidige selecte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 11:32
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #12
"OPTIMIST"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 11:39 26 aug 2019 11:40 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #13
Als we zelfs al met knikkende knieën naar De Herdgang af moeten reizen kunnen we het seizoen net zo goed al schriftelijk afdoen. Kom op he, realisme is één ding maar een beetje meer moed en vertrouwen zou niet misstaan hier. Zelfs gezien de afgelopen twee wedstrijden en het feit dat de selectie niet compleet is zijn we niet bij voorbaat kansloos. De eerste twee resultaten van Jong psv? 2-2 thuis tegen den Bosch en 3-2 verlies uit bij Almere. Tegen den Bosch deden zelfs ihattaren, piroe én Toni Lato (overgekomen van Valencia) nog mee. Volgens mij zijn die er alle drie niet bij vanavond (piroe sowieso niet, vertrok naar Sparta).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 12:01
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #14
Dat ik het negatief in zie voor vanavond heeft niets met de huidige selectie te maken. Ik ga niet mee in het extreme pessimisme wat ik constant voorbij zie komen. Maar de historie tegen Jong PSV is niet bepaald in ons voordeel: 12 wedstrijden, 1 keer gewonnen (in 2014).

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 12:46 26 aug 2019 12:52 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #15

jovkle schreef : "OPTIMIST"


Ik ben optimistisch over de club en over de rest van het seizoen (als MVV de belofte nakomt dat er versterking komt). Maar kijkende naar de verwachte opstelling ben ik over vanavond idd niet optimistisch. Maar wellicht is dat een goede reden om juist nu wat geld op MVV te zetten aangezien ik er vaak naast zit ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.465 seconden