MVV algemeen

21 mei 2019 01:58
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
MVV algemeen #3976

SintServaos schreef : Es diech meins tot sponsore ziech aongetrokke veule tot de bouwval geusselt, druim gerus weijer, nuij stadion beejd miejer commersjele meugelijkhede veur MVV





Sponsoren voelen zich aangetrokken tot Eredivisie voetbal . !!! Zorg GVD eerst eens dat er een fatsoenlijk elftal op de mat staat , voordat je ook maar denkt om een nieuw stadion te bouwen !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2019 19:32 21 mei 2019 19:35 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV algemeen #3977
Beste mensen, laat die 30 miljoen euro voor het songfestival toch voor wat-ie is. Natuurlijk is dat een hoop (belasting)geld, maar dat betekent niet dat wij opeens meer belasting moeten gaan betalen. De gemeente en provincie zullen zeker lappen. Net als het bedrijfsleven, dat vast en zeker wil investeren. Dat was ook zo bij het bidbook van Maastricht als culturele hoofdstad 2018 (waar jammerlijk naast werd gegrepen). En of 30 miljoen euro veel is voor de organisatie voor een wedstrijd waarvan de meeste liedjes voor geen meter klinken? Geen idee. Maar probeer maar eens wereldwijd een paar uur zendtijd te kopen met een publiek van 200 miljoen kijkers...
Overigens vind ik het songfestival niet voor de ‘kak’. Ten minste, schreeuwende IJslanders met een lied als ‘Haat zal zegevieren’ en een jodelende Australische zangeres vind ik geen kak. Dat is plat vermaak.
Ik heb ook geen idee wat het de stad zou opleveren. Wereldwijde bekendheid, volle hotelkamers, toename van het aantal toeristen? Voor mij mag het songfestival komen. Geen probleem. Ik kijk alleen naar de puntenverdeling. De rest interesseert me niet.
En als je dan toch de knuppel in het hoenderhok wil gooien, kun je je afvragen waarom een aantal instellingen in de culturele sector wel stelselmatig wordt gesubsidieerd en veel mensen beginnen te steigeren als er overheidsgeld (al is het maar een beetje) naar een voetbalclub gaat. Wat is de maatstaf? Gaat het om hoeveel mensen er worden geëntertaind of bepaalt een kleine groep beleidsmakers wat ‘belangrijk’ is en waar geld naartoe moet?
Even voor de goede orde: voor mij hoeft er geen gemeenschapsgeld naar een BVO. Maar als ik mocht kiezen wat er met mijn belastinggeld zou gebeuren dan zie ik dat liever naar MVV gaan dan naar Toneelgroep Maastricht. Mijn buurvrouw denkt er geheid anders over.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken naar de prijs van mijn SK. Dat ga ik zo eens doen. Ik koop ‘m toch wel. Niet omdat ik het geld op mijn rug heb groeien (was dat maar zo), maar omdat ik dit niet wil missen. En met dit bedoel ik niet alleen de wedstrijden, maar ook de discussie op het forum en het volgen van al het nieuws over mijn club. Het gezeik, het gepruts, maar ook de zeldzame euforie en de zoete smaak van een overwinning. Dat is het grootste gemis van de zomer; er wordt niet gevoetbald.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Bieske, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 12:49
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV algemeen #3978
Mooi dat ze de TS vanavond bekend maken. Ik ben echter ook benieuwd of Thal c.s. vorderingen maken met betrekking tot het hoofd-/shirtsponsorschap.

Also sprach Zarathustra
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 13:07 22 mei 2019 13:15 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3979
Niet alleen de hoofd/shirtsponsor, benieuwd naar de vorderingen in het algemeen op commercieel gebied met o.a. Thal en Daemen.

De mijn inziens buitenproportionele prijsstijging op de sk van 11-17% (afhankelijk van welke sk) en betalende 6-12 jarigen moet toch iets afdekken. En dat met een aardig bedrag op de bankrekening. Achterblijvende sponsorgelden, dure jeugdopleiding, duurdere trainierstaf, verwachte terugval bezoekers....aan enkel een btw stijging en normale kostenstijgingen zoals iedereen die kent, ligt het in elk geval niet. En aan de bijdrage van vzm ligt het ook niet, die blijft ongekend groot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 16:08
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV algemeen #3980
Naast dat wij MVV ook dit jaar sponsoren , heb ik ook nog een seizoenskaart.
Vandaag gekocht voor € 235,- ( qpark tribune vak D) . Als je dat gaat terug rekenen is dat nog geen € 12,50 per match. Dat is toch spotgoedkoop !
Die prijzen mogen wat mij betreft voor zo'n plaats naar 325,- euro toe .
Willen we met MVV omhoog dat moeten de inkomsten hoe dan ook omhoog en 12,50 voor een kaartje , mensen kom op zeg . Als je een keer naar de MC donalds gaat en je neemt een ig mac menu dan ben je al 10 euro kwijt !

Ik zou als ik MVV was gemiddeld alle seizoenskaarten met € 50,- verhogen zodat er 100.000 extra aan inkomsten binnen kunnen komen voor het halen van 1 nieuwe goede speler !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 16:32
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3981
Moeten de supporters wel bereid zijn dat te betalen. Voor 180,- heb ik ook een sk bij de kampioen van belgie of de kampioen van Duitsland.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 17:04 22 mei 2019 17:14 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3982
Napoleon, denk dat mvv zich nog wel eens aardig in de vingers kan snijden met de gehanteerde prijsstelling. Dat zal pas over een aantal maanden blijken. Prijzen zijn zowat op eredivisie niveau. Wat voor jou normaal is of zoals je zegt spotgoedkoop (vind ik overigens niet als je denkt aan oa waardeloze wc's, vieze stoelen, paal voor je neus als je pech hebt, slecht geluid,geen scherm) is dat niet voor iemand met een smallere beurs.
Niet alleen zijn de prijzen flink verhoogd (dat is niet enkel een btw of kostenverhaal), ook 6-12 jarigen, supporters van de toekomst gaan betalen. Velen komen met kleine kinderen die nog geeneens opletten. Dat dit naar de jeugdopleiding gaat, boeit niemand. Als je met 1 kind komt en beiden een sk pakt, is dat toch 60-85 euro meer. Als jij dat niet veel vindt. Een losse kaart aside 15 euro, boschpoort 20 euro, tja. Stel je voor het voetbal wordt weer zo, komt niemand buiten sk houders.
Buiten dat kun je voor een paar tientjes meer een sk bij genk, standard, ajax of psv pakken. Korte termijn denken van mvv noem ik dit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvvke4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2019 08:14 23 mei 2019 08:14 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV algemeen #3983

mvvke4life schreef : Moeten de supporters wel bereid zijn dat te betalen. Voor 180,- heb ik ook een sk bij de kampioen van belgie of de kampioen van Duitsland.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Interessante vergelijking. Ik zie geen seizoenkaart voor volwassenen voor 180 euro of goedkoper bij Racing Genk. Een staanplaats achter het doel is 190 euro. Bij Bayern München daarentegen heb je al voor 140 euro een staanplaats achter het doel! Koopje.

Ik kijk misschien helemaal verkeerd of de site klopt niet, maar ik zie dat je voor 137,50 al een seizoenkaart bij MVV hebt als volwassene. Dat is toch echt een stuk minder dan 180 euro. En komt neer op 7,24 euro per wedstrijd. Op die manier bekeken is MVV echt niet duur. En ja, dan zit je op de Gamin-tribune. Heb je liever wat meer sfeer, zit je niet graag tussen de kinderen? Dan betaal je voor de Angel Side 159,50 als volwassene. Of 8,39 euro per wedstrijd. Wil je per sé lange zijde zitten? Dan betaal je uiteraard iets meer, 214,50 euro. Die 235 euro van Napoleon is omdat hij de 1902 seizoenkaart koopt. 214,50 komt neer op 11,29 euro per wedstrijd. En bij MVV kun je voor die prijs precies op de middenlijn zitten!


Racing Genk lange zijde? Goedkoopste jaarkaart is 330 euro voor volwassenen en dan zit je in de hoek. Bayern München lange zijde? 630 euro voor volwassenen. En dan heb je nog niet de duurste kaart van FC Bayern, wil je op de middenlijn zitten dan ben je nog een stuk meer kwijt.


Nog even terug naar die staanplaatsen van 140 euro bij Bayern. Dit doen ze omdat in Duitsland de gentlemens agreement is dat iedere club een bepaald percentage kaarten aan spotprijzen verkocht wordt, zodat iedereen het voetbal kan bezoeken. Een nobel streven. Maar het is praktisch onmogelijk om aan die kaarten te komen. Bezoek de website van Bayern maar eens, ze geven aan dat ze sowieso geen enkele aanvraag voor een seizoenkaart in behandeling nemen omdat ze stijf uitverkocht zijn en een wachtlijst hebben die nu al ellenlang is. Het is niet helemaal eerlijk om met kaarten te vergelijken, die in de praktijk helemaal niet verkrijgbaar zijn. Als Bayern zou willen, zouden ze die staanplaatsen ook voor 500 euro per plek kunnen verkopen en nog iedere thuiswedstrijd lachend uitverkocht zijn.

Ik stond ook te kijken van de prijsverhoging, denk persoonlijk dat de timing onhandig is, maar laten we aub wel eerlijk vergelijken. Of kijk ik nu weer door een rood-witte bril?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2019 08:34
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #3984

Jacques schreef : En dan heb je nog niet de duurste kaart van FC Bayern, wil je op de middenlijn zitten dan ben je nog een stuk meer kwijt.

2000 euro en een stadionverbod.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2019 08:44
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV algemeen #3985
Feit is gewoon dat als je het omrekent de prijs die je per wedstrijd betaalt bijna een lachertje is, waarmee we dus kunnen stellen dat het hiervoor helemaal nergens op sloeg. En dan verwachten we wel dat we kwaliteit terugzien op het veld, maar er voor betalen ho maar? Kom op he, MVV is geen liefdadigheidsinstelling. Ja MVV had dit beter kunnen communiceren, maar laten we nu niet gaan doen alsof we woekerprijzen moeten betalen. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee, al begrijp ik natuurlijk wel dat een prijsstijging altijd vervelend is en we voelen dat allemaal in de portemonnee. Als we over twee seizoenen eredivisie spelen betalen we dit allemaal lachend overigens, is mijn overtuiging.

@Jacques, ik denk dat je dat verwijt altijd zult krijgen als je een enigszins optimistisch/realistisch beeld schetst van een dergelijke situatie. Blijft toch een stokpaardje dat altijd uit stal wordt gehaald wanneer het even kan en wanneer de argumenten op zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2019 08:52 23 mei 2019 08:54 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3986
Waarom zouden we de prijzen laag moeten houden voor gloryhunters? Want dat zijn veel mensen die bij Genk of Fortuna gaan kijken naar mijn mening. Je komt toch omdat je een rood wit hart hebt? Al kost de kaart 200 bij MVV en in Genk 150, dan zou ik nog niet de beslissing maken om naar Genk te gaan.
De vaste kern van 1500 MVV SK houders mokken, maar zullen de prijs gewoon betalen.

MVV blijft de goedkoopste club in de euregio, willen wij omhoog zal het moeten beginnen met meer duiten, dan komen betere spelers. En ja timing is ram kut.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2019 08:57
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3987
Ik heb kritiek op de prijs voor de Kids kaarten omdat kinderen tot 12 jaar nu ook moeten betalen. Dit betekend buiten de verhoging vd kaarten voor mij persoonlijk een verhoging van bijna 150,-
En dit zonder daar van te voren over te communiceren.
De prijs voor één losse sk zal me een worst wezen, dat valt idd mee. Maar ik ga niet komen zonder mijn kinderen. Als gezinsuitje wordt het zo wel erg duur. Kids die ouder zijn en naar MVV willen kunnen evt zelf bijdragen of evt werken voor hun sk. Maar onder de 12 niet.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2019 08:59
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3988
En iedereen hier die geen kinderen heeft zal het een worst wezen maar voor een gezin uit een arbeiders familie is dit veel geld

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2019 09:10 23 mei 2019 09:11 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3989
Valt bij vele vaders rauw op het dak, zeker als je meerdere kinderen meeneemt. Als het gratis was en nu niet meer, is die reactie heel begrijpelijk.

Al eerder aangehaald misschien hier, maar waar kunnen kinderen onder de 12 dan wel gratis naar binnen? Net even uitjes erbij genomen in de regio, bijvoorbeeld Toverland of Gaiazoo (ja die moffen zitten in mijn kop nu), maar de voorbeelden zijn legio!

Wat ik zie is dat kinderen onder de 12 bij veel uitjes voor een 25% minder dan een volwassene naar binnen mogen, bij MVV is dat ongeveer 60% minder.

Sommigen hier vergelijken de prijzen graag met clubs in de buurt. Bij Fortuna krijg je onder de 18 jaar 40% korting, bij de moffen 45% tot 12 jaar (en vanaf 13 jaar volwassenenprijs!)

Stel jezelf de vraag, waarom zou MVV sinterklaas moeten zijn?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2019 09:15
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV algemeen #3990

mvvke4life schreef : En iedereen hier die geen kinderen heeft zal het een worst wezen maar voor een gezin uit een arbeiders familie is dit veel geld

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Ik denk dat er niemand is die dat niet begrijpt. Daarom gaf ik ook aan dat ik het wel begrijp en dat je het zeker kunt voelen in je portemonnee. Natuurlijk is het voor mensen in jouw positie die kinderen hebben een wereld van verschil. Het scheelt nogal een slok op een borrel als de totaalprijs opeens verdubbelt. Persoonlijk vind ik het ook onhandig qua communicatie, dat gaf ik ook al aan en meerderen met mij. Nogmaals, erg vervelend voor jou en dit is iets dat je als MVV zijnde ook niet moet willen.

En natuurlijk ben ik het ook met je eens dat kinderen jonger dan 12 niet voor hun eigen SK kunnen betalen en daar niet voor kunnen en überhaupt mogen werken. Dat is logisch. Sterker nog, een kind van 14 zou dat ook niet moeten hoeven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden