MVV algemeen

03 mrt 2020 14:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5296

M.V.V. 1902 schreef : Het is al eens beschreven, maar nogmaals een compliment uitdelen kan geen kwaad: een pluim voor degene die de socials van MVV doet. Het Insta-account wordt meerdere keren per week (soms per dag) geupdate. Geldt ook voor andere socials (Facebook, Twitter). Nu ook weer met de aankondiging van een oefenwedstrijd tussen Jong MVV en Jong Sint Truiden vanmiddag in De Geusselt. Mag ook wel eens gezegd worden. Prima.


Ben ik helemaal met je eens , en zeker als je “de nieuwe” MVV van morgen ook aan je wilt binden ! Het “kost” relatief weinig maar het bereik en effect is groot !
Mooi compliment van en goed dat t opvalt
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2020 15:38
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #5297

M.V.V. 1902 schreef : Het is al eens beschreven, maar nogmaals een compliment uitdelen kan geen kwaad: een pluim voor degene die de socials van MVV doet. Het Insta-account wordt meerdere keren per week (soms per dag) geupdate. Geldt ook voor andere socials (Facebook, Twitter). Nu ook weer met de aankondiging van een oefenwedstrijd tussen Jong MVV en Jong Sint Truiden vanmiddag in De Geusselt. Mag ook wel eens gezegd worden. Prima.

Helemaal mee eens dat ze hier goed mee bezig zijn.
En dan toch een maar, de spelling en grammatica is vaak dramatisch.
Misschien dat ik hier gewoon erg gevoelig voor ben, maar dat vind ik wel een aandachtspunt.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2020 13:37
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5298
Beste MVV vrienden

Nu we in de wereld door een zeer onrustige tijd gaan met veel onzekerheden en economische onrust hebben we elkaar harder nodig dan ooit.
Wij als MVV supporters kunnen elkaar hierin steunen en mede door deze fase heen helpen en onze club ondersteunen en tevens de partners/sponsoren/supporters hiermee helpen .
Mijn oproep aan elkaar is probeer zoveel mogelijk diensten of producten af te nemen van partners/bedrijven/supporters/sponsoren die ook MVV ondersteunen , daar waar het jullie de mogelijkheid geeft omdat te doen.
Zeker nu in de fase waarin we zitten kan dat vertrouwen die we elkaar gunnen een steuntje in de rug zijn en net dat laatste zetje wat we nodig hebben om verder te komen dan wel door deze fase heen te komen .
Op de link www.mvv.nl/business/partners kun je partners vinden die MVV ondersteunen .

Gun elkaar iets, help elkaar daar waar mogelijk
En als je dat doet , vertel het ...zet het op het forum deel het met anderen ( als je dat wilt).... dat is toch mooi dat we samen iets bereiken !

Wat ook ons onderscheidt in meningen en in opvattingen , dat logo en de kleuren dat zal ons altijd blijven verbinden in lengte van dagen , laten we elkaar zo goed als het kan hierin helpen !!

dank je wel !!

gr Napoleon
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Boe is dat feeske?, Schapendonk, Jacques, Robin, johan, Tuor, Lassie80, jovkle, jehjao

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2020 16:27
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 73
Meer
MVV algemeen #5299
Beste Napoleon, ik schrik eigenlijk een beetje van dit bericht. Het komt op mij over alsof je al het voorgaande wat je toch met veel enthousiasme geplaatst hebt een beetje aan het afzwakken bent en dan de huidige situatie daar de schuld van geeft! Natuurlijk denkt iedereen, indien mogelijk, om diensten af te nemen bij huidige sponsors. Maar dat kan toch geen leidraad zijn voor wel of niet sponsoren van MVV! Ik ga ervan uit dat eventuele aankomende sponsors niet afhankelijk zijn van de situatie waar we nu in zitten, maar dat deze voldoende financiële draagkracht hebben om überhaupt daar aan te beginnen. Als dat niet zo is dan verwacht ik weinig goeds van de plannen en ben ik bang dat we dan snel weer bij af zijn! Wellicht dat ik jou nu tegen de schenen trap, maar reageren mag en kan natuurlijk ik probeer gewoon nuchter na te denken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2020 16:43
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #5300
Ik denk dat je het virus onderschat dit heeft veel impact bij heel wat bedrijven.
Iets kopen bij een sponser in plaats van bij een concurrent kan straks misschien wel of niet overleven zijn.het kweekt in ieder geval heel veel goodwill!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jehjao

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2020 17:40
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV algemeen #5301
Ik heb onlangs bier gekocht bij VZ MVV. Een echte aanrader!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Bieske, Boer458, topschutter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2020 18:48 09 mrt 2020 18:49 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5302

Dary66 schreef : Beste Napoleon, ik schrik eigenlijk een beetje van dit bericht. Het komt op mij over alsof je al het voorgaande wat je toch met veel enthousiasme geplaatst hebt een beetje aan het afzwakken bent en dan de huidige situatie daar de schuld van geeft! Natuurlijk denkt iedereen, indien mogelijk, om diensten af te nemen bij huidige sponsors. Maar dat kan toch geen leidraad zijn voor wel of niet sponsoren van MVV! Ik ga ervan uit dat eventuele aankomende sponsors niet afhankelijk zijn van de situatie waar we nu in zitten, maar dat deze voldoende financiële draagkracht hebben om überhaupt daar aan te beginnen. Als dat niet zo is dan verwacht ik weinig goeds van de plannen en ben ik bang dat we dan snel weer bij af zijn! Wellicht dat ik jou nu tegen de schenen trap, maar reageren mag en kan natuurlijk ik probeer gewoon nuchter na te denken!


Op de eerste plaatst als je ergens van zou moeten schrikken is wat de markten op dit moment doen en als je naar de beurzen kijkt die gigantische klappen hebben gekregen. En op de 2de plaatst als jij de link niet wilt leggen tussen een mogelijke recessie en sponsor inkomsten van een BVO ( maakt niet uit welke club dat is) dan heeft deze discussie geen zin. Want partners /bedrijven kunnen 6 maanden geleden een 3 jaar contract hebben afgesloten maar door veranderende markt gigantisch in de problemen komen. En niemand had deze klap voorzien , daarom zullen overheden er alles aan gaan doen om de markten weer rustig te krijgen
Mijn oproep is gewoon "stimuleren" van , help elkaar daar waar je een vraag voor de markt hebt. En deze post staat helemaal los van andere zaken , maar de meeste hadden dat allang begrepen , ik hoop nu voor jou dat je dit kwartje nu ook valt . En inderdaad denk dan nuchter maar leg wel verbanden tussen zaken .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2020 23:13
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 73
Meer
MVV algemeen #5303
Beste Napoleon, als het allemaal duidelijk was dan had ik deze vraag niet gesteld. Ik vraag me af of bij de meeste het kwartje is gevallen. Dat we momenteel in zware tijden zitten is mij ook duidelijk dat wil niet zeggen dat ik dan toch deze gedachten mag hebben! Ik waardeer iedereen en dus ook jou dat je je nek uitsteekt om de mooiste club van Limburg te redden, maar respecteer dan ook dat er supporters zijn die hun eigen gedachten hebben! Verder kijk ik uit naar het moment dat het grote nieuws van jou/jullie zijde komt! En ga er maar vanuit dat zou ik keuzes moet maken om producten en/of diensten moet aan schaffen van sponsors van MVV de keuze snel gemaakt is!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2020 10:39 10 mrt 2020 10:40 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #5304
Mooie oproep Napoleon, helaas is de realiteit dat vrij weinig mensen aan MVV sponsoren denken bij het kopen van producten, dit was in het verleden al zo, zelfs als er speciale acties waren (inkt, olie). Als bedrijven bij MVV sponsoren om de Geusseltbezoeker te trekken naar hun bedrijf, dan kan dat veel beter dan via een bordje in het stadion lijkt me zo. Sponsoren en supporters staan bij MVV (te) ver van elkaar af, ik weet niet of dat bij andere clubs in de KKD beter is? En dan bedoel ik daarmee dat voor vele supporters de sponsoren onbekend terrein zijn, en dat er ook geen voordeel is om als MVV supporter te kopen bij een sponsor (buiten goodwill)

Waarom niet altijd acties voor seizoenkaarthouders bij alle sponsoren? In de loop van het jaar een brief of mail naar alle SK houders/online kaartkopers met: dit zijn onze sponsoren, die hebben deze acties etc etc. Of een sponsor meets Supporter dag waarbij je je als bedrijf kunt presenteren en de supporters langs kunnen lopen en zien wat de bedrijven doen en deals kunnen maken etc.

Ik doe maar hardop denken hoor, en misschien heb ik het helemaal mis, maar de MVV supporter gewoon wat meer prikkel nodig heeft dan 'deenk ins aon us'.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Lassie80, jehjao

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2020 12:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #5305

Boe is dat feeske? schreef : Mooie oproep Napoleon, helaas is de realiteit dat vrij weinig mensen aan MVV sponsoren denken bij het kopen van producten, dit was in het verleden al zo, zelfs als er speciale acties waren (inkt, olie). .


Ik ben me er van bewust dat ik vaak wat anders denk dat de gemiddelde supporter dus dat ik geen goed voorbeeld ben, maar toch voel ik me geprikkeld om hierop te reageren.

Ik kijk al jarenlang bij wat grotere uitgaven naar de sponsorlijst van MVV. Heel goed dat die lijst weer terug is, ik heb hem gemist en bijvoorbeeld Tom Daemen moeten mailen om te weten welke schilderbedrijven allemaal MVV sponsorden toen ik een schilderklus had. Die is uiteindelijk door een sponsor van MVV gedaan. De ketel is geplaatst door een installatiebedrijf dat MVV sponsort. Mijn auto komt van een MVV-sponsor – de verkoper zit een paar rijen achter me op de tribune. Ik hoef geen extra korting of zo van die sponsor omdat ik een MVV-fan ben. Andersom wil ik ook niet meer betalen of slechtere service accepteren omdat ik MVV-fan ben, de offerte moet wel bevallen, de auto moet lekker rijden en noem maar op. Maar wat maakt het mij in de grond van de zaak nou uit of, om maar twee compleet willekeurige namen te noemen, Sjef U. uit B. en T. mijn ketel installeert, of installatiebedrijf Dr Voele Wiekser uit Kerkrade? Maar die eerste sponsort wel MVV. Dan laat ik die toch een offerte maken en als het gevoel goed is, krijgt hij de opdracht?

Maar die olie, en de inkt, net zoals de zonnepanelen wat recenter, dat was naar mijn mening een vaag verhaal waar ik geen goed gevoel bij kreeg. Ik wil mijn motorolie toch niet bij een voetbalclub kopen? Als zoiets zou werken, dan zouden grotere clubs dat toch al veel massaler doen? Als pakweg Feyenoord en Ajax een flacon olie per jaar per fan konden verkopen, zouden ze dat echt wel doen. Kijk maar welke rotzooi je allemaal bij dat soort clubs kan kopen. Dus dat ligt niet aan de mvv-fan, maar zo werkt de wereld gewoon niet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Lassie80, Zoewiezoe, jehjao

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2020 12:48 10 mrt 2020 13:05 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5306
@boe is dat feeske , dank voor je support en goed dat je meedenkt . En je hebt helemaal gelijk om tot zaken te komen zeker als het om B2B gaat zul je een kapstokje moeten hebben om tot daar te komen , je zult mensen idd moeten leren kennen of ontmoeten zodat er iets uit kan ontstaan En juist daar ben ik o.a mee bezig om die zaken beter in kaart te brengen en meer invloed op dat proces te krijgen . Dat kapstokje zoals ik dat noem dat haakje waarin mensen connecten om daar meer “grip” op te krijgen daar ligt vaak de start voor langdurige relaties .
En geloof me alles begint bij oprechte interesse in elkaar , je open stellen en je horizon verbreden . Het moet interessant voor een ander zijn om met jou of met jouw bedrijf te verbinden en uiteindelijk relaties op te bouwen . En ik ben heilig er van overtuigd dat we in de BC daar nog heel veel kunnen winnen , dat is een onderdeel van mijn plan ....Het zoeken , het bedenken en het ontwikkelen van die zaken zodat mensen in de positie komen dat ze elkaar ontmoeten . Dat houdt niet alleen een event in , dat kan een begin zijn maar vaak zijn er veel meer andere “ slimmere” momenten nodig die gefaciliteerd moeten worden . Dat is voor mij de uitdaging want daar ligt namelijk een hele stap voorwaarts die je kunt maken als je daar resultaten in boekt .

Een van de lessen die je kunt leren daaruit is door te vragen , wie doet bv bij MVV zaken met elkaar door MVV en hoe is dat contact tot stand gekomen en hoeveel momenten zijn daar voor nodig geweest of welke speciale events of noem maar op . Ik lees ( en dat is geen enkel verwijt) nimmer succes verhalen van sponsoren of mensen die elkaar via MVV hebben ontmoet en die tot zaken zijn gekomen , voor een gedeelte van de sponsoren/partners is dat wel een insteek , namelijk je “investering” terug verdienen ...dat hoeft niet altijd in directe nieuwe klanten/relaties te zijn maar kan ook in een bepaalde vorm van aandacht van .

Ik geef je een persoonlijk voorbeeld , ik ben zelf een maand op Curacao en heel veel nieuwe mensen ontmoet door een bepaalde situatie , een heel veel bijzondere mensen . Vaak in of door het moment maar ook door iets , bijvoorbeeld onze kinderen . Door onze kinderen ben ik onder andere in contact gekomen met Eloi Youssef voor mensen die hem kennen hij is zanger van band Kensington , we hebben samen met onze families 2 geweldige dagen opgetrokken , hele bijzondere momenten gedeeld.

Een voorbeeld die niks met zaken doen te maken heeft maar wel dat er ergens een kapstokje moet zijn of een haakje waarop je verbindt met elkaar , in dit geval waren het onze kids die elkaar vonden in eerste instantie .

Stel je open , heb oprechte interesse , denk niet in hokjes , gun elkaar iets .... en dat is nu juist in deze moeilijke tijd waarop deze post(en) gebaseerd waren help elkaar , stimuleer elkaar ...wij zijn allemaal MVV supporters !!

Dank je wel voor t lezen Boe is dat Feeske en fijn dat je meedenkt !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Boe is dat feeske?, Schapendonk, Lassie80, jovkle, bokkesprongen, jehjao

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2020 13:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5307
@jacques , mooie voorbeelden en goed dat je deze hier deelt en op je opmerkingen en kanttekeningen !!

Ik ben er namelijk van overtuigd dat er een behoorlijke “interne” markt ligt tussen ons MVV supporters die nog niet benut is .... jij maakt wel gebruik van die interne markt dat vind ik oprecht sjiek om te lezen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2020 14:02 10 mrt 2020 14:03 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #5308

Jacques schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Mooie oproep Napoleon, helaas is de realiteit dat vrij weinig mensen aan MVV sponsoren denken bij het kopen van producten, dit was in het verleden al zo, zelfs als er speciale acties waren (inkt, olie). .


Ik ben me er van bewust dat ik vaak wat anders denk dat de gemiddelde supporter dus dat ik geen goed voorbeeld ben, maar toch voel ik me geprikkeld om hierop te reageren.

Ik kijk al jarenlang bij wat grotere uitgaven naar de sponsorlijst van MVV. Heel goed dat die lijst weer terug is, ik heb hem gemist en bijvoorbeeld Tom Daemen moeten mailen om te weten welke schilderbedrijven allemaal MVV sponsorden toen ik een schilderklus had. Die is uiteindelijk door een sponsor van MVV gedaan. De ketel is geplaatst door een installatiebedrijf dat MVV sponsort. Mijn auto komt van een MVV-sponsor – de verkoper zit een paar rijen achter me op de tribune. Ik hoef geen extra korting of zo van die sponsor omdat ik een MVV-fan ben. Andersom wil ik ook niet meer betalen of slechtere service accepteren omdat ik MVV-fan ben, de offerte moet wel bevallen, de auto moet lekker rijden en noem maar op. Maar wat maakt het mij in de grond van de zaak nou uit of, om maar twee compleet willekeurige namen te noemen, Sjef U. uit B. en T. mijn ketel installeert, of installatiebedrijf Dr Voele Wiekser uit Kerkrade? Maar die eerste sponsort wel MVV. Dan laat ik die toch een offerte maken en als het gevoel goed is, krijgt hij de opdracht?

Maar die olie, en de inkt, net zoals de zonnepanelen wat recenter, dat was naar mijn mening een vaag verhaal waar ik geen goed gevoel bij kreeg. Ik wil mijn motorolie toch niet bij een voetbalclub kopen? Als zoiets zou werken, dan zouden grotere clubs dat toch al veel massaler doen? Als pakweg Feyenoord en Ajax een flacon olie per jaar per fan konden verkopen, zouden ze dat echt wel doen. Kijk maar welke rotzooi je allemaal bij dat soort clubs kan kopen. Dus dat ligt niet aan de mvv-fan, maar zo werkt de wereld gewoon niet.


Vooral blijven reageren, deze invalshoek heeft mijn ogen weer verder geopend. Mooi om te zien dat er bij jou in het hoofd blijkbaar een signaaltje afgaat bij het doen van een grotere aankoop, 'pingping, denk aan een MVV sponsor'.
Ikzelf ben heel erg voor het steunen van lokale bedrijven en middenstand, is me met de paplepel ingegoten. Ik koop veel producten op de markt, bij de lokale bakker, slager, schoenmaker, en mijdt de Action, Primark, prul uit China (want ik besef dat dit koopgedrag uiteindelijk in Nederland banen kost, ironisch genoeg de banen die ingevuld worden door de groep die de rotzooi koopt). Ik kijk bij bol.com/amazon voor assortiment van bepaalde producten en ga vervolgens bestellen bij een kleine webshop, eventueel met verzoek of er nog wat aan de prijs gedaan kan worden, wat vaak kan! Ik zoek een hotel via booking of airbnb en mail vervolgens de verhuurder direct zodat die een eerlijke marge kan krijgen. Etc.
Maar ik kijk nooit op de partnerlijst van MVV. Waar gaat dat dan mis, want interesse om deze sponsoren te steunen heb ik zeker.
Ik denk er gewoonweg niet aan, en dáár valt nog veel winst te boeken.

Eens wat betreft de inkt hoor, waren slechte voorbeelden want ik denk dat veel mensen dat gevoel hebben gehad. Misschien een andere slecht voorbeeld maar Feyenoord heeft wel grote inkomsten via de vriendenloterij, iets dat hier ook niet van de grond komt. Dat moet toch allemaal beter kunnen.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe, jehjao

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2020 12:21
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV algemeen #5309
Is het voor iemand mogelijk om het zojuist verschenen artikel van Emil Visser (DDL) hier te plaatsen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2020 12:53 11 mrt 2020 12:55 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV algemeen #5310
Het artikel van Emil Visser (De Limburger):

Belangrijke maand voor MVV, ondanks dat er sportief niets meer op het spel staat

Ondanks dat MVV nergens meer voor voetbalt dit seizoen, is maart een belangrijke maand voor de club. Er moeten cruciale beslissingen worden genomen.
De directeur

MVV heeft behoefte aan een sterke leider. De club is bezig aan een turbulent seizoen en heeft behoefte aan rust en structuur. Sinds het vertrek van Paul Penders is de directeursstoel in De Geusselt onbezet. Tot 1 maart konden gegadigden solliciteren op de functie van directeur bij MVV. Deze maand zal de knoop worden doorgehakt om de nieuwe bestuurder binnen te halen. MVV zoekt nadrukkelijk naar een zwaargewicht buiten de gebruikelijke MVV-kringen.

Geert Smets, commercieel directeur bij KV Oostende, is als kandidaat benaderd. Ook heeft MVV een lijntje uitstaan naar Mischa Rook, accountmanager bij Willem II en oud-speler van Fortuna Sittard. Deze namen tonen al aan dat MVV iemand wil vastleggen met een duidelijk commercieel profiel, iemand die de financiële positie van de club kan versterken.

De financiën

Dat is nodig, want de financiële positie van MVV wordt zwakker en zwakker. Aan het begin van het seizoen legden sponsors extra geld op tafel om de selectie te versterken, maar de club zelf reserveerde hiervoor ook nog een deel van het eigen vermogen. Nu resultaten zijn uitgebleven, toeschouwersaantallen kelderen en de play-offs niet worden bereikt, is een groot deel van het geïnvesteerde geld – en dus het eigen vermogen – verdampt.

Nu heeft de club de afgelopen weken en maanden maatregelen genomen om de kosten te beperken. Zo is aan twee spelers, Urho Nissilä en Facundo Bonifazi, verteld dat zij niet meer nodig zijn. Ook is de belangrijkste speler Anthony van den Hurk verkocht. De transfer levert MVV nog een kleine vergoeding op en voor de rest van het seizoen hoeft zijn salaris niet meer te worden betaald. Maar er moeten meer scherpe keuzes worden gemaakt met betrekking tot de uitgaven.

De spelers

De grootste uitgavenpost bij een voetbalclub is het salaris van de spelers. Daar valt nog wat te snijden. Marnick Vermijl, de broers Shermar en Shermaine Martina, Gavin Vlijter en Gilles Deusings voegen allen nauwelijks iets toe aan de sportieve ambities van MVV. De contracten van al deze spelers lopen ook af en zullen waarschijnlijk niet worden verlengd. Daarentegen zal de club Thibaut van Acker – na het vertrek van Van den Hurk aanvoerder – graag willen houden, maar ook zijn contract loopt af.

Daarbij doet MVV er verstandig aan om de rest van het toch al verloren seizoen nadrukkelijk te kijken naar de kwaliteiten van de jeugdspelers in de selectie. Er zijn immers toch geen prijzen meer te pakken. Het moment is aangebroken om jonge gasten als Thomas van Bommel, Marko Kleinen, Lars van Meurs en Milo Delrock op het veld te zien.

De trainer

Of trainer Fuat Usta die weg inslaat, is echter zeer de vraag. Zijn contract loopt aan het einde van dit seizoen af, MVV heeft nog een optie om de verbintenis met een jaar te verlengen. Voor 1 april moet de club een formeel besluit nemen over het contract van Usta. En de voortekenen zijn niet zo gunstig voor de coach. Zijn omgangsvormen en presentatie naar buiten toe spreken niet bepaald in zijn voordeel. Het ‘rij tegen een boom’-incident kwam hem op een formele waarschuwing te staan en na de wedstrijd van MVV tegen Roda JC gaf hij ex-MVV’er Maxime Gunst een stevige bodycheck. Daarbij was er nog de spelersopstand van dezelfde Gunst en Pieter Nys. De club legde de schuld neer bij de spelers, maar dat Usta het binnen enkele maanden als hoofdtrainer aan de stok kreeg met twee man uit zijn selectie straalt niet goed op hem af. Daarbij is de band tussen coach en de supporters nogal bekoeld. Maandenlang hing het spandoek ‘Usta Out’ in De Geusselt.

Misschien wel het belangrijkste argument om niet verder te gaan met Usta zijn de resultaten. Met een hoger spelersbudget dan de voorgaande seizoenen kreeg hij beduidend minder klaar dan zijn voorganger Ron Elsen. Daarom zijn die laatste wedstrijden van het seizoen, waar het feitelijk nergens meer om draait, voor Usta wél van levensbelang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ben Salemans, jesfen, johan, opadiehard, Lassie80, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, jehjao

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden