MVV algemeen

29 jan 2020 13:00
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV algemeen #5176
Reginald Thal en Erik Meijer stappen op bij MVV. De eerste kan het beste worden gekwalificeerd als een heel grote branieschopper met heel klein rendement. Voor Erik Meijer blijf ik wel respect houden!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Huib, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2020 13:21
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #5177
Ik ben niet rouwig om het opstappen van de kaartclub. Onder andere op het advies van Bert van Marwijk is de tandem met Fuat Usta aangesteld. Als we vinden dat beleidsbepalers worden afgerekend op hun resultaten, dan is dit een juiste beslissing.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2020 17:03
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV algemeen #5178
Spannende tijden... En eerlijk gezegd ben ik sceptisch...
Nu, oneerbiedig, de kaartclub weg...
Als buitenstaanders, als supporters, mag je zeker (opbouwende) kritiek hebben. Maar in het voetbalwereldje sowieso, is het makkelijk roepen dat die weg moet en dit anders moet. Prima, als er genoeg serieuze alternatieven zijn...
Penders weg, benieuwd wie zijn opvolger gaat worden... Benieuwd welke ervaren rot dit gaat oppakken. Hopelijk toch geen nobody...
De kaartclub weg... volgens mij het weinige voetbal knowhow wat aanwezig is bij usmvvke... en tuurlijk makkelijk roepen dat zij akkoord waren met bv. Usta… maar garanties bestaan niet in het voetbalwereldje. Wie gaat dit opvullen... En eigenlijk waren deze mensen het oude "voetbalgezicht" c.q. uithangbord van onze club. Wie gaat dit vervangen... Thal was zeker op dit gebied een meerwaarde... Wie gaat nu met flair de PR verzorgen in de media of het uithangbord zijn. Zo'n goede band heeft geloof ik onze club niet met oud-spelers.
Ik ben bang voor leegloop... of voor praatjesmakers die 1 à 2 seizoenen de dienst uitkomen maken en dan een nog grotere puinhoop achterlaten...
Maar ik hoop dat ik het verkeerd heb en dat er een wederopstanding komt... serieuze alternatieven...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2020 17:06
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV algemeen #5179
Tussendoor een ander, mooi bericht. Van de MVV site:

Last tekent bij MVV Maastricht een vernieuwd contract waarbij hij zich voor 1½ jaar verbindt aan de club, met een optie voor nog 1 jaar.

De geboren Maastrichtenaar wist zich in de jeugdopleiding van MVV Maastricht zodanig te ontwikkelen dat hij aan het begin van dit seizoen mocht aansluiten bij het eerste elftal. Last speelde vrijwel zijn gehele jeugdopleiding bij de Sterrendragers. In het seizoen 2014/2015 verruilde hij MVV Maastricht nog voor KRC Genk waar hij in het seizoen 2017/2018 terugkeerde naar Maastricht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Jacques, opadiehard, Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2020 17:41
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV algemeen #5180
Ik kan het laatste bericht van Kletswief in deze topic grotendeels onderschrijven. Dat er dingen niet goed (zijn) gegaan is een open deur en dat Paul (met ongetwijfeld hele goede bedoelingen, want daar twijfel ik niet aan) niet alles goed gedaan heeft is, met de kennis die ik heb, een feit. Dus dat zijn houdbaarheidsdatum bereikt was kan ik begrijpen. En ik stem in met zijn vertrek.
Maar ik heb er wel moeite mee dat hier badinerend wordt gesproken over kaartclubjes, old-boys netwerk en dat soort populaire benamingen. Ik ken echt niemand in het bestuur , die ik ervan verdenk dat die daar zit om lekker op het pluche de goede sier te maken. En waarom zouden 'ze' elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden??? Om de inkomsten die ze van MVV hebben? Bestuur is onbezoldigd.... Om te pronken met de geweldige sponsoren die ze hebben? Om te pronken met een geweldig spelend 1e elftal ?
Zover ik de mensen ken die dagdagelijks met de club bezig zijn en verantwoording moeten nemen zijn dat geen mensen die prive vriendjes van elkaar zijn en elkaar vanuit die hoek allemaal willen/moeten beschermen. En dat er natuurlijk vrienden en/of bekenden worden gezocht/benaderd om samen dingen voor elkaar te krijgen lijkt me evident. Ik ken geen vereniging en zelfs geen bedrijf waar beleidsbepalers geen bekenden zoeken om posities te vervullen.
Old boys network….ik denk echt dat dat wel meevalt. Maar misschien ben ik wel heel naief. Dus: noem maar man en paard. Ik ben benieuwd wie de handschoen oppakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2020 18:51
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #5181
Dat wil ik wel proberen (handschoen opnemen), Zoewiezoe.

Het is maar wat je verstaat onder old-boys-netwerk. Ik denk dat het voetbalplatform, Penders en Thal mensen zijn die elkaar al heel lang kennen. De meeste supporters weten niet eens wie er in het bestuur zit. Ik twijfel niet aan de inzet en betrokkenheid van bestuur en eerdergenoemden. Maar het gegeven dat er niet echt helder is wat het technische en financiële beleid is roept wel (bij mij in ieder geval...) een sfeer op van we-redden-het-op-de-huidige-manier:en-gaan-zo-verder.

Ik hoor geen nieuwe visies. Ja, dat we over twee jaar eredivisie spelen, maar hoe dat verwezenlijkt zou moeten worden: wie weet dat buiten de vaste kern? Hoe wordt die visie bekend gemaakt naar de buitenwacht?

Het roept een gesloten sfeer op met weinig transparantie naar buiten. Ik begrijp dat je beleidsmatig niet met alles naar buiten kunt treden; dat zou in veel gevallen niet strategisch zijn. Maar concrete actiepunten, tussendoelen, strategie: ze zijn mij in ieder geval niet helder en ik denk dat ik nog redelijk kort bij het vuur zit qua beleid.

Dat gebrek aan concrete visie en transparant beleid wekt bij mij de indruk van gesloten gelederen. Lees a.u.b. goed: ik zeg dus niet dat dit feitelijk zo is, maar dat het wel die schijn heeft (interpretatie). Ik twijfel daarbij niet aan de integriteit en betrokkenheid van bestuurders; ik denk eerlijk gezegd dat ze niet goed weten hoe dit MVV op alle vlakken opgestuwd moet worden naar hoger en professioneler niveau.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, webmastersfm, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2020 19:31
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV algemeen #5182
Omdat we er op transfergebied doorgaans van houden om te speculeren, vind ik het ook erg leuk om nu verder te speculeren over de plannen van Napoleon. Bij dezen:

Na iets verder onderzoek heb ik het idee dat jij (Napoleon) plannen hebt met Mischa Rook binnen onze organisatie. Je hebt in ieder geval een lijntje met hem uitstaan. Daarnaast leert het internet mij dat de rol van Rook bij Willem II de afgelopen jaren wat is ingedamd, als dat de juiste term is. Overigens drop ik nu geen grote bom, daar jij al eerder hebt aangegeven dat je het in hem zou zien zitten als onderdeel van MVV. Ik laat me verrassen of ik het bij het rechte eind heb. Zoals ik al zei: speculatie. Ik houd er van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2020 11:21
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV algemeen #5183
Interessant artikel in De Volkskrant vandaag:
www.volkskrant.nl/sport/hoe-willem-ii-ee...adijs-werd~bc0f3637/

Natuurlijk kun je dit niet één op één vertalen naar de situatie van MVV. De eredivisie en eerste divisie liggen mijlenver uiteen. Maar je kunt wel degelijk zaken hiervan opsteken: het belang van scouting, een goed netwerk, spelersbegeleiding en -ontwikkeling, timing en entourage. Willem II presteert beter dan je op basis van de begroting mag verwachten. Dit artikel biedt een inkijkje in hoe ze dat in Tilburg doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2020 12:13
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #5184

M.V.V. 1902 schreef : Interessant artikel in De Volkskrant vandaag:
www.volkskrant.nl/sport/hoe-willem-ii-ee...adijs-werd~bc0f3637/

Natuurlijk kun je dit niet één op één vertalen naar de situatie van MVV. De eredivisie en eerste divisie liggen mijlenver uiteen. Maar je kunt wel degelijk zaken hiervan opsteken: het belang van scouting, een goed netwerk, spelersbegeleiding en -ontwikkeling, timing en entourage. Willem II presteert beter dan je op basis van de begroting mag verwachten. Dit artikel biedt een inkijkje in hoe ze dat in Tilburg doen.


Leuk ja. Wat ik me dan afvraag. PSV, die hebben bovenstaande toch ook allemaal? En die hebben echt op alle vlakken grote professionaliteit.
Toch presteert PSV slechter dan je op basis van de begroting mag verwachten.

Of kan men er in Eindhoven opeens geen pepernoot meer van? Snap dat nooit zo goed.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2020 12:27 30 jan 2020 12:28 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #5185
PSV eindigde vorig seizoen op 83 punten, maar drie punten van Ajax, en PSV had een doelsaldo van 72 doelpunten positief. In de laatste tien seizoenen zou je acht keer kampioen geweest zijn met dat puntenaantal - en in één van die twee seizoenen dat het niet genoeg was, had uitgerekend PSV zelf meer punten. Best kans dat PSV dan groepsfase CL had gespeeld en dat er nu weinig aan de hand was geweest. Huidige situatie van PSV is een mooi voorbeeld van hoe kort in het voetbal alles aan elkaar gelinkt is. Ze werden vorig jaar ingehaald door een ontketend Ajax dat op de drempel van de CL-finale stond. Dat kan gebeuren. Maar op de één of andere manier is dat in de kopjes gaan zitten en zat er een zweem van een mislukt seizoen over dat jaar. En dan begin je slap aan het nieuwe seizoen en opeens is het crisis en totale chaos, en lukt niets meer. Dát is ook een typische kant van voetbal. Real Madrid raakte vorig seizoen opeens ook geen pepernoot meer. Sloeg nergens op, toch gebeurt het.

PSV komt wel terug, twijfel daar maar niet aan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2020 22:35 30 jan 2020 22:38 door Armand.
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV algemeen #5186
Vertrokken directeur Penders sleept MVV voor de rechter




m.limburger.nl/cnt/dmf20200130_00145395/...utm_campaign=seeding

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2020 22:40 30 jan 2020 22:41 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV algemeen #5187

Armand schreef : m.limburger.nl/cnt/dmf20200130_00145395/...utm_campaign=seeding


Als je niet functioneert moet je oprotten!! Dat is bij iedereen zo. Dus ook bij Paul Penders!!!

MVV nog ff een hak proberen te zetten, zonder zijn eigen fouten en onkunde in te zien!! TRIEST!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u Armand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2020 22:55
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV algemeen #5188
Typisch dit. Het is de Leugeneer, gamins. Doucement.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2020 04:53 31 jan 2020 04:56 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV algemeen #5189
Penders die MVV flink in de problemen heeft gebracht wil nog even drie ton meekrijgen voor zijn misfuntioneren of wat? Je moet maar durven!

En je mag hopen dat de volgende directeur het uit clubliefde doet in plaats voor een buitensporig salaris.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2020 06:06
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV algemeen #5190
Rechtszaak alweer afgeblazen zie DDL...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden