MVV algemeen

10 okt 2019 08:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3811
Meer
MVV algemeen #4246
Vier wedstrijden op rij verloren, dertien doelpunten tegen in die reeks. Maar één van die vier clubs staat in het linkerrijtje (Jong Ajax). MVV speelde negen wedstrijden, zes van de tegenstanders staan momenteel in het rechterrijtje. Op papier dus een gemakkelijke competitiestart, maar we staan voorlaatste.

Ik denk oprecht dat we niet zo lang op Elsen/bestuur hoeven te wachten als de komende wedstrijden verloren gaan met grote cijfers. Bekijk bij de bookmakers de odds eens van MVV - Cambuur. Wordt verwacht dat we er hard afgaan. In eigen huis. Usta moet snel de boel omgedraaid krijgen, maar ik zie het somber in voor hem.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 09:10
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV algemeen #4247
Komop mensen ,het rommelt echt binnen MVV en de selectie .
Super balen dat dit gebeurd maar er zijn idd spelers buiten de selectie gezet op voorsprak van Elsen en Usta
Uit direct bronnen vernomen, dit gaat een staartje krijgen en daar hoeven we allemaal niet blij mee te zijn !


De keuze voor Usta is de verkeerde maar ook met Ron E, komen we niet verder ... Een keer nieuw bloed in de club op technisch gebied zou goed zijn en een type trainer als Henk de Jonge .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 09:12
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #4248
Ik ken verder geen details, maar ik geloof niet dat de Angel side het achterste van hun tong laat zien met die post. Zoals al gezegd is de rust bewaren en steun betuigen aan de ploeg op dit moment het belangrijkste, vooral naar buiten toe. Je weet ook hoe de Limburgse media staan te springen om MVV totaal de grond in te boren (in tegenstelling tot roda).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 09:46
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #4249
Dat er iets moet gebeuren is voor iedereen duidelijk. Ik kan me niet voorstellen dat op dit moment het bestuur, de directie of de technische staf tevreden is over de algehele gang van zaken. Dit gaat alleen verder dan enkel het sportieve. De onrust in de gehele organisatie, een (onzichtbaar) bestuur op te grote afstand en een stuurloos schip door gebrek aan duidelijke visie en lijnen vertaalt zich uiteindelijk in de tegenvallende prestaties op het veld.

Cruciaal in dit stuk is dat de supporters wel het hoofd erbij houden. Met nieuwe mensen kan het MVV schip weer vlot getrokken worden, maar die mensen moeten wel willen instappen. Bij Roda zal iedere 'normale' investeerder of bestuurder na het debacle met de uitzetting van De la Vega niet gaan instappen. Dit werkt écht zo. Deze beelden zijn heel slecht voor toekomstige investeerders/bestuurders etc. Bij Roda vieren ze nu dat De la Vega weg is en dit is te danken aan de supporters. Nou.. ik denk dat Stijn Koster die avond ook besloten heeft niks met Roda te maken te willen hebben. Hij ziet wat er kan gebeuren en past hier voor.

In 2010 kwam een nieuw team samen om MVV een toekomst te geven. Nu, 9 jaar later, staan we op de vooravond dat dit weer moet gaan gebeuren.... Niet alles binnen MVV is slecht, maar er zullen wel wat zaken moeten veranderen.

Ook zal er op supporters gebied wat moeten veranderen. Dit jaar alweer 2 boetes van de KNVB ontvangen voor het stilleggen van wedstrijden. Zonde van het geld, maar zeker ook geen toevoeging aan MVV. Persoonlijk vind ik sfeer prachtig en fakkels werken sfeerverhogend, maar op de een of andere manier is er altijd één iemand die dan de fakkel op het veld gooit. Resultaat, wedstrijd stilgelegd, boetes en als dan MVV iemand een stadionverbod oplegt heeft MVV het gedaan.

Als we met z'n allen MVV vooruit willen helpen zullen ook die zaken moeten veranderen... We moeten dan wat minder buiten de lijnen kleuren. We hoeven geen Telstar of AZ te worden, maar als het wekelijks fout gaat is het voortbestaan van onze club ook in gevaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 10:05
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 503
Meer
MVV algemeen #4250
Es idd Usta en Elzen speulers boete de selectie hubbe gezat is dat um ut eige falen te verblomme. Usta is un foute keuze en doar is Elzen verantwoordelijk veur, aongezeen de letste un contract veur ut leeve heet zitte veer daor lekker met in de maog. De oplossing zow zien es heer aander werrek zow vinde..., wat MVV betref zal zowel sportief es finansjeel un realistisch plan op taofel moote koume met doelstellinge en meetpunten, boe op aofgerekend kin weure. Wat betref noe accuut, moot ut bestuur ingriepe en intern goon sjuive, Reijners hoofdtrainer, Usta naor de Jeug en Elzen op ut metsje
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 10:19 10 okt 2019 10:34 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV algemeen #4251
Dat er iets niet goed zit is duidelijk, al blijft het gissen wat precies. Ik verwacht ook dat Usta bij slechte resultaten de komende wedstrijden snel zal worden ontslagen, simpelweg omdat de situatie onhoudbaar aan het worden is. Hij heeft een contract voor een jaar, dus een afkoopsom zal binnen de budgetten van het seizoen blijven (verstandig dat de clubleiding hem niet voor langere tijd heeft vastgelegd, misschien ook tekenend dat men bewust was dat zijn aanstelling een gok was). Waarschijnlijk is het wel te laat om nog iets van het seizoen te maken, aangezien er dan bijna geen misstappen meer mogen zijn. Al blijft dit de KKD en hebben we een selectie die echt meer moet kunnen dan er nu uit komt. Maar goed. Vrijdag maar eens afwachten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 10:29
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV algemeen #4252
Interessante interpretatie van het selectiebeleid van MVV alsmede een gesprek van de Angelside met de spelers.

Er is natuurlijk een reden waarom bepaalde jongens buiten de selectie zijn gezet.
Wat ik nog niet heb gelezen is wat de reden is waarom deze jongens tijdelijk uit de selectie zijn gezet. Een hint: de trainer, zijn trainingswijze of persoonlijkheid staan er los van, evenals de grillen van Elsen. Zou zomaar eens zo kunnen zijn dat de heren spelers zelf iets uitgehaald hebben.
Hier laat ik het bij. Succes met graven mijn vrienden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 11:48
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV algemeen #4253
Een enigszins naïef stukje van Angel-Side dat natuurlijk niemand meer geloofd. Daarnaast zou ik graag hetzelfde statement zien als we thuis tegen de Jong teams spelen. Ook dan moeten we allemaal achter onze spelers en trainer staan. Helaas gelden dan andere regels.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 11:55
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV algemeen #4254

Kloeteklaos schreef : Interessante interpretatie van het selectiebeleid van MVV alsmede een gesprek van de Angelside met de spelers.

Er is natuurlijk een reden waarom bepaalde jongens buiten de selectie zijn gezet.
Wat ik nog niet heb gelezen is wat de reden is waarom deze jongens tijdelijk uit de selectie zijn gezet. Een hint: de trainer, zijn trainingswijze of persoonlijkheid staan er los van, evenals de grillen van Elsen. Zou zomaar eens zo kunnen zijn dat de heren spelers zelf iets uitgehaald hebben.
Hier laat ik het bij. Succes met graven mijn vrienden.

Uit jouw reactie lees ik dat jij meer weet. Wellicht een optie om een en ander te verduidelijken zodat we niet verder hoeven te graven in onze trainer en technische staf ?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 12:13 10 okt 2019 12:31 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #4255
Ik ben hier niet mijn hoofd in het zand aan het duwen, ik sta open voor het tegendeel als die aan het licht komt, maar we weten inderdaad niet de toedracht van de schorsing(en). We koppelen nu de slechte resultaten op het veld aan hun afwezigheid, voor hetzelfde geld zijn ze samen naar een wedstrijd van *oda gaan kijken. We weten het niet. Maar laten we eerlijk zijn, op die plekken hebben we helemaal niet de wedstrijden verloren. Het ging fout in de concentratie van basisspelers. Met name in het verdediging geven we éénvoudig de wedstrijden weg, in situaties waar een trainer helemaal niet op kan anticiperen, een linie waarin hij geen enkele keuze heeft om een andere opstelling te presenteren.

Er wordt een beeld geschetst dat Usta een goed draaiende machine heeft overgenomen van zijn voorganger, maar dat beeld klopt gewoon in mijn ogen niet. De selectie van Elsen pakte hier en daar een puntje door met 11 man achter de middenlijn te staan, maar voetbaltechnisch waren de afgelopen twee voetbaljaren zwaar zwaar (zwaar!)ondermaats en verkeerden wij in een neerwaartse spiraal. Dat is het punt waarop Usta en Reijners verder moesten borduren, met selectiespelers wiens contract verlengd werden terwijl je daar eigenlijk op had moeten 'door selecteren', een woord dat we al heel vaak gehoord hebben, maar nooit in werking hebben gezien de afgelopen jaren. Met het vertrek van superheld Koopmans komt nu pas goed aan het licht hoe wankel onze defensie is, nu onze doelman niet minimaal 3 onhoudbare ballen per wedstrijd stopt.

Je mag dan wel een grotere selectie hebben dit seizoen. Maar als je naar de kwaliteit van de spelers zelf kijkt, dan zie je veelal spelers die van C of D kwaliteit zijn voor eerste divisie begrippen, spelers die zich nog nergens hebben bewezen en waarvan sommigen zijn afgewezen door directe concurrenten van ons. Het is dan ook niet verwonderlijk dat je dezelfde fouten zag in de selectie van Helmond Sport als dat je bij MVV ziet in de passing. Het is gewoon hetzelfde kaliber spelers bij clubs die het beide heel moeilijk hebben om mee te komen in de eerste divisie. We verliezen daar uiteindelijk door een dubieus besluit van de scheidsrechter, hierdoor kwam er nog meer druk op de verdediging en dan klapt het kaartenhuis. Maar het zag er even armoedig uit bij de tegenstander als bij ons.

Eigenlijk verkeren we nu weer in hetzelfde vaarwater als na de jaren van degradatie uit de eredivisie. Het tijdperk is weer aangebroken van punten sprokkelen en de ranglijst vergeten, toen geforceerd door schulden, nu door een ernstig gebrek aan groei. Waar andere clubs na de economische crisis weer zijn gaan floreren, loopt MVV nu weer ernstig achter. En we kunnen afgeven op dat gedrocht van een FC Limburg (En terecht!), maar er zit toch een punt van waarheid achter het hele idee van een fusie, want we trekken het alle drie niet hier in dezelfde vijver. En zonder investeerder zie je bij ons dat de voegen gaan barsten op sportief gebied. Maar het is natuurlijker makkelijker om het te gaan afschuiven op de trainer of de technisch directeur, dat is de simpelste oplossing, mikken op één of twee pionnen en hopen dat een wonder verschiet. Even de trainer uitwapperen met een doekje, om de week erna weer met dezelfde frustraties verder te gaan. Dan hoef je jezelf niet in het hart te snijden en onder ogen te komen dat dit een heel moeilijk huwelijk is, met bijstandsmoeder MVV, die geen geld (bewegingsruimte) heeft om ergens met je heen te kunnen gaan.

Diep van binnen weet je gewoon dat dit seizoen verloren is. MVV handelt tijdens de voorbereiding, ze kunnen hierna bijna niet meer ingrijpen gedurende de rest van het seizoen, tenzij ze pas 50% van hun transferbudget besteed hebben (Wat ik me niet kan voorstellen) valt dit probleem gewoon niet meer te herstellen. Meestal is de markt tijdens de winterstop nog kleiner om transfervrije spelers op te pikken. En met of zonder trainerswissel of nieuwe technische directeur, volgend jaar zie je gewoon weer hetzelfde patroon door een gebrek aan inkomsten. 'No Money = No Football"

Ik ben altijd tegen een investeerder geweest. Maar voor de toekomst van de club lijkt me dit nu gewoon onhoudbaar, want doorgaan op deze manier zal nog meer onzekerheid en teleurstelling met zich meebrengen dan jezelf overlaten aan de grillen van investeerders. Hoe kort dat huwelijk ook mag duren. Zie je het al voor je als we een nieuw stadion moeten laten bouwen voor meer exposure, professionaliteit en om datering tegen te gaan (Waar een nieuwe generatie sponsoren en spelers op af moeten komen die niet teren op het oude eredivisieverleden van MVV), en we moeten die moderne tempel met deze begroting gaan bekostigen? Met de torenhoge voorwaarden van de huidige economische markt? Dat is praktisch onmogelijk, beide stadions van Fortuna en *oda hebben ze bijna de nek gekost in een financieel veel gunstiger tijd, dit was uiteindelijk een belangrijke boot die wij gemist hebben. Het ziet er gewoon naar uit dat we op een doodlopend spoor zijn beland voor de prolongatie van de voetbalclub. Dan kun je beter ervoor kiezen om opportunistisch uit de bocht vliegen op het circuit, dan dat je jezelf moet laten diskwalificeren bij de kwalificatiewedstrijd, vind ik. (De Fortuna manier, tot dusver het daar nog goed gaat.) Op eigen kracht lukt het niet meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 13:06
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
MVV algemeen #4256
Houten ,Het is onzin wat je vertelt ,het gaat wel zonder investeerder maar je moet wel een goede jeugd elftallen ,een goed scoutings apparaat dit is nu pas 2 maanden actief en inderdaad moeten er enkele hoofd sponzers bij ,die zijn heus wel te vinden met een goed bid boek .en geen supporters rellen Benader Tom Dumolin of hij wat kan betekenen voor MVV .Clubs als Emmen ,Cambuur ,Eagles RKC ,De Graafschap ,Sparta ,Excelsior redden het toch ook zonder investeerder .En MVV heeft het nooit gemakkelijk gehad ook niet in de glorie jaren van Brokamp .

Op dit momennt is MVV niet stabiel ,iedere week een andere opstelling ,te veel zoekende .....maar kwaliteit is er genoeg voor het linker rijtje in de kkd .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 15:05
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #4257
Vaak is het veel te makkelijk en onterecht om de trainer de schuld te geven. Maar in dit geval lijt mij daar wel het probleem te zitten. In Houten’s verhaal gaat hij er aan voorbij dat er wel degelijk groei is. In de staf is er een TD, een ervaren assistent en een betere commerciele afdeling. In de selectie zijn er wel degelijk spelers die zich bewezen hebben en voor MVV prima aankopen moeten zijn : Bertrans, Van Acker, Goppel, Vermijl zijn spelers met ervaring in hoogste divisies die we in de jaren na degradatie nooit konden kopen. Met Van den Hurk hebben we een spits die in de Eerste Divisie zich al heeft bewezen- konden we 15 jaar geleden alleen van dromen. Daarnaast worden andere spelers dit seizoen slechter ipv beter of niet gebruikt ( Yoeri, Martina , Nijs, Gunst, Deom, Holtby) . kot en Nissila lijken aardig te kunnen ballen voor Eerste Divisie begrippen maar er komt niks uit.
Mijn conclusie is dat de selectie weliswaar niet in balans is, maar er zit veel meer in. De sfeer is nu ook blijkbaar verziekt. Onze enige echte miskleun is Usta.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 15:53 10 okt 2019 15:54 door Angel-Side official.
Angel-Side official
Verified
Verified
Berichten: 54
Meer
MVV algemeen #4258
@Sjotelsplak

Angel-Side heeft geen boycot of geen sfeer afgekondigd tegen jong elftallen. Dat supporters op individuele basis ervoor kiezen om deze wedstrijden niet te bezoeken respecteren we. Support hoeft niet altijd en alleen van dezelfde supporters af te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2019 17:16
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV algemeen #4259
Nijs inderdaad buiten de selectie gezet. Gunst er ook niet bij. Want op zijn plek zijn er 4 spelers vóór hem? Buiten Bonifazi hebben we toch geen back die er meteen zou kunnen staan? Schrooijen even buiten beschouwing gelaten, speelt wel eens daar maar dat vind ik echt niet zn beste positie. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Heb het idee dat Usta het echt een beetje kwijt is. Als ie het al had :-p

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2019 10:22
hindriks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
MVV algemeen #4260
Blog 9 - Wat speelt er?
Donderdag 10 oktober 2019
Waar je als directeur niet over wilt hebben zijn slechte resultaten en maatregelen tegen supporters. Maar de werkelijkheid op dit moment zijn niet anders. Om met dat eerste te beginnen. Ja, de resultaten vallen tegen. Voor iedereen is dat een tegenvaller. We zitten duidelijk in de hoek waar de klappen vallen. Kijk naar afgelopen vrijdag waar MVV de eerste twintig minuten Helmond Sport de baas was en 0-1 voor stond (hetgeen ook méér had kunnen zijn ) en dat gebeurt er iets waar je als trainer en spelers geen vat op heb: een onterechte rode kaart. Dat krijgt zo wedstrijd een geheel ander karakter. Enfin, het resultaat is bekend, nederlaag en geseponeerde rode kaart. Maar resultaat is wel dat je voorlaatste staat en het zelfvertrouwen een knauw krijgt. Er ontstaat een nieuwe dynamiek in het kleedlokaal. Er is maar een manier om dat te doorbreken en dat is winnen. Spelers en staf werken hier dagelijks aan want iedere sporter wil altijd winnen. Ook tegen Cambuur zullen we er alles aan doen om die drie punten in Maastricht te houden.

Bij de wedstrijd tegen Helmond waren we genoodzaakt om geen uitsupporters te faciliteren. Een bijzondere pijnlijke maatregel. En ik wil het niet hebben over de hoge eisen die Helmond ons oplegde. Bij de uitwedstrijd in Den Bosch werd de wedstrijd even stil gelegd doordat vuurwerk op het veld kwam. Dat was de tweede keer dat in kort tijdbestek gebeurde. Dit soort incidenten kan de club tussen de €10.000 en €15.000 gaan kosten. Dit zijn boetes opgelegd door KNVB en kosten voor schade in het stadion. Dat zijn bedragen die wij niet kunnen missen. Het is enorm wrang dat aan de ene kant supporters via Veer Zien MVV geld beschikbaar stellen voor onze club terwijl we aan de andere kant veel geld kwijt zijn aan boetes. Dat geld hadden we echt liever in de club gestoken. Vuurwerkgooiers duperen de club, maar ook de eigen supporters. Dat is ook de reden dat wij in de toch al beladen wedstrijd in Helmond geen risico hebben willen nemen, en dat we vanaf de wedstrijd van NEC nieuwe regels gaan invoeren die het uitreizen beter moeten regulieren. Dit vergt organisatorische en juridische maatregelen. Dat zal voor de supporters aan het begin wennen zijn maar we willen allemaal een ding en dat is veilig naar het voetbal. Een mooi voorbeeld is de wedstrijd Fortuna – Feyenoord. Door goede afspraken was het de Feyenoord-supporters toegestaan om naast busvervoer met 125 (!) auto’s naar Sittard af te reizen. Ik weet dat in het supportersoverleg de supporters hierover ook praten en ook met voorstellen komen om incidenten te zoveel mogelijk te voorkomen.


Uiteindelijk is iedereen de club. Trainer, speler, bestuur, directie en supporter vertegenwoordigen de club op zijn of haar manier. Er is maar één gezamenlijk doel en dat is winnen. En in deze fase hebben we daar iedereen bij nodig. Het is voor de club en supporters zaak dat de rijen gesloten blijven. Vertrouwen uitspreken naar elkaar. Sporters presteren beter als ze het vertrouwen voelen van hun coaches en die op hun beurt van de club en supporters. Wat dat betreft sluit ik me van harte aan bij de oproep die de Angel-Side deed op Facebook. Een prachtig signaal om vooral nu achter onze club te blijven staan. Laten we elkaar steunen, in plaats van elkaar af te vallen. Kritiek mag, daar loop ik ook niet voor weg, maar zeker op dit moment hebben we elkaar keihard nodig. Op het veld, op kantoor en op de tribunes, en dat liefst als één eenheid. Allemaol achter MVV!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden