MVV algemeen

01 okt 2019 07:41
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #4216

Boredass schreef :

sjengvandenboorn schreef : Fortuna kunnen wij kort zijn : eredivisie.

Roda?! Dat begrijp ik zelf geen eens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


De investeerder bij Fortuna kwam toen ze ook in de kkd speelden.
Mvv laat simpelweg geen investeerders toe en de lokale rijken hebben weinig met mvv.


Maar waarom hebben ze er weinig mee? Daar moet toch een verklaarbare reden voor zijn. Is er te weinig ruimte vanuit het MVV bestuur voor inspraak? Zijn de faciliteiten niet goed? Is het de negatieve berichtgeving vanuit de media? Of is er wat anders wat speelt? Wat is er bij ons niet wat er daar wel is (en dan bedoel ik niet de eredivisie bij Fortuna). Dit gaat al jaren zo, waarom speelt het bestuur daar niet eens op in. Komt dat mischien dat het vaste kliekje er blijft zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2019 08:31
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV algemeen #4217

Boredass schreef :
De investeerder bij Fortuna kwam toen ze ook in de kkd speelden.



Tsja, als je een vaag figuur van ver weg die met envelopjes betaalt, het geld van de transfer van Schuurs int en van Fortuna een onderdeel van een internationale transfercarrousel heeft gemaakt, een investeerder noemt, dan klopt dat ja. Ik heb zo iemand liever niet bij ons. Fortuna is gepromoveerd, en daar ben ik jaloers op. Maar er is geen enkele garantie dat zoiets bij ons ook goed af zou lopen.

Een echte investeerder sta ik wel voor open, maar waarom zou een echte investeerder in hemelsnaam in een Nederlandse KKD-club investeren? Daar is op legale wijze helemaal geen rendement mee te behalen. Dan moet je het inderdaad al hebben over een rijke supporter.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2019 08:58
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #4218
Het probleem bij Voetbalclubs is dat hier vooral mannen werken die erg gesteld zijn op hun positie. Bij Roda zie je dat nu goed. Hier zijn op de achtergrond allerlei machtsstrijden bezig waardoor er altijd een bestuurlijke onrust zal blijven. Wie hier ook investeerder zal worden.

Bij MVV is dit ook zo. De interne machtsstrijd, de strijd tussen bestuur en directie, de strijd tussen de ledenraad en de club, de strijd tussen de club en alle vrijwilligers de iets willen betekenen en zo zijn er nog een paar van deze mini-veldslagen die op de achtergrond spelen. Iedereen wil er iets van vinden en niemand wordt ergens toegelaten. Hierdoor is MVV met momenten ook stuurloos. Enige voordeel is dat MVV op dit moment geen investeerder moet hebben om het hoofd boven water te houden. Grote vraag is altijd hoe je een gezamenlijke visie kunt ontwikkelen en draagkracht kunt vinden bij alle geledingen. Een grote uitdaging, die ik in ieder geval bij MVV niet zo 1-2-3 opgelost zie worden. Hierdoor blijven we in de cirkel pappen-en-nathouden zitten en schieten we helaas weinig op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2019 09:13
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #4219
Charmeur, juist de laatste alinea.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2019 10:05 01 okt 2019 10:06 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV algemeen #4220
Toch iets nuanceren. Er hebben wel degelijk lokale rijken door de jaren heen geld in MVV gestoken. Alleen niet zo veel dat we gemakkelijk eredivisie spelen. Ook de soms verguisde Paul Rinkens heeft wel eens bijgepast, bijvoorbeeld, en ook anderen. Ze lopen er niet mee te koop, vandaar dat het niet breed bekend is.

Het is ook nogal gemakkelijk om te stellen dat iemand met geld maar even miljoenen in een voetbalclub moet steken. Kijk naar Schrouff, 25 miljoen euro verder en Roda staat er slechter voor dan ooit. Je wordt niet rijk door geld uit het raam te gooien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2019 10:06
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
MVV algemeen #4221
Inderdaad charmeur, als jij mij vraagt, geef je het juiste antwoord in je laatse alinea. Hier spreekt men altijd van de 5e colonne en die is er nog steeds.

Ik lach me kapot om de situatie in het oosten maar ik houd er rekening mee dat wij ook nog steeds langs het randje van de afgrond lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2019 10:27
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #4222

Jacques schreef : Toch iets nuanceren. Er hebben wel degelijk lokale rijken door de jaren heen geld in MVV gestoken. Alleen niet zo veel dat we gemakkelijk eredivisie spelen. Ook de soms verguisde Paul Rinkens heeft wel eens bijgepast, bijvoorbeeld, en ook anderen. Ze lopen er niet mee te koop, vandaar dat het niet breed bekend is.

Het is ook nogal gemakkelijk om te stellen dat iemand met geld maar even miljoenen in een voetbalclub moet steken. Kijk naar Schrouff, 25 miljoen euro verder en Roda staat er slechter voor dan ooit. Je wordt niet rijk door geld uit het raam te gooien.


Je hoeft het geld ook niet uit het raam te gooien, maar je kunt er wel nieuwe deuren mee openen. Een goede opknapbeurt van het stadion, een professionelere organisatie neerzetten en goede stabiele spelers aanschaffen. Gewoon normaal draaien in de eredivisie (waar MVV dan thuishoort). Het MVV van nu straalt evenveel uit als Usta bij de nabespreking. Bij Roda geven ze het aan van alles uit, behalve aan de club zelf. Daar zit de fout. Teveel man op de pluche.

Ik zeg ook niet dat MVV het niet probeert, maar je moet wel uitstraling hebben, en een zak met geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2019 11:22 02 okt 2019 11:29 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #4223
rtvmaastricht.nl

André Rieu viert vandaag zijn 70e verjaardag en dat is voor diverse media aanleiding om paginabreed aandacht aan de Maastrichtse violist te schenken. In De Volkskrant vertelt de orkestleider over zijn pogingen om in Maastricht een concertzaal te realiseren.

‘We hebben alleen een theater en daar passen maar 900 bezoekers in. Ik heb een arena nodig waar 10 tot 15 duizend mensen in kunnen, anders lijdt ik verlies. Ooit moet hier dus een André Rieu Dome verrijzen’ zo laat de jarige in de krant optekenen.
Daarnaast heeft Rieu geen goed woord over voor de Philharmonie Zuid-Nederland. Volgens hem is de samenvoeging van het LSO en Het Brabants Orkest ‘twee keer niks’. Hij pleit in ieder geval voor een naamsverandering in Maastricht Philharmonic.


Nou gemeente: praat met Rieu en MVV voor een nieuw onderkomen voor zowel Rieu als MVV; nieuwe Geusselt met dak o.i.d. ;)

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Ben Salemans, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2019 13:14
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
MVV algemeen #4224
Een stadion dat plaats biedt aan 10 tot 15 duizend bezoekers, moet je op dit moment helemaal niet willen. Dat doet het stadion nog leger aanvoelen dan de Geusselt al met 8800 plaatsen doet en zal ook zeker niet de sfeer ten goede komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SintServaos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2019 13:35
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #4225

Boys_in_Red schreef : Een stadion dat plaats biedt aan 10 tot 15 duizend bezoekers, moet je op dit moment helemaal niet willen. Dat doet het stadion nog leger aanvoelen dan de Geusselt al met 8800 plaatsen doet en zal ook zeker niet de sfeer ten goede komen.


Nou de Geusselt kan in principe ook al bijna 10.000 bezoekers aan, als de buffervakkeen gebruikt mochten worden. Zo'n verschil zou dat nu ook weer niet uitmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2019 15:29
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV algemeen #4226

Boys_in_Red schreef : Een stadion dat plaats biedt aan 10 tot 15 duizend bezoekers, moet je op dit moment helemaal niet willen. Dat doet het stadion nog leger aanvoelen dan de Geusselt al met 8800 plaatsen doet en zal ook zeker niet de sfeer ten goede komen.


Je kunt ook - net zoals nu - een gracht maken waarbij de muren rood/wit worden gemaakt (zoals HSV al jaren blauw heeft) in plaats van die vreselijke graffiti en bij concerten van Rieu (en uiteraard bij een hopelijk toekomstige groei bij MVV) in die gracht een tijdelijke tribune realiseren. Dan krijg je het zoals bij Zwolle. Dan heb je tribunes tot aan het veld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2019 15:47
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
MVV algemeen #4227
Bij Roda is maar een man geweest die met het hart investeerde in de club, dat was Nol Hendriks, aan hem alleen heeft Roda alle successen te danken, de rest hing er om heen , proberend mee te liften op het succes . Toen Nol zich terug trok , zakte Roda steeds verder weg, maar wel krampachtig vast houdend als de grote club van Limburg, het gevolg is duidelijk. Als die Turk de club verkoopt, is Fortuna ook aan de goden over geleverd, er valt gewoon geen winst te maken met een voetbal club. Dus wat hebben die investeerders die clubs nu gebracht, want in principe gaat Roda nu ook de indirect de klote op door het beleid van Nol Hendriks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2019 15:57
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #4228
Vluuzak de KNVB is hier ook debet aan, al deze constructies mochten jaren lang bestaan, en clubs mochten (en mogen in mindere mate) nog altijd schulden hebben. Dat de ene club rijker is dan de andere, dat hou je niet tegen, maar doe het dan wel met een fair play. Wij zeiken zo op de Real Madrids van de wereld en wat die allemaal kunnen, maar in Nederland is ook verrot.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2019 16:08
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #4229
Er zijn ook witwassers bij. Dan valt er wel degelijk winst te behalen. Want waarom eerst 25 miljoen in iets steken en er dan 10 jaar over doen, voor je het terug hebt verdient. Dat moet sneller. Daarom zijn er niet veel normale investeerders (denk ik). Als je bijvoorbeeld Vidigal ziet, die naar Apoel Nicosia is en ziet wat daar allemaal voetbalt, op een eiland wat eigenlijk meer bedoelt is om op vakantie te gaan. Ik heb daar allemaal mijn bedenkingen bij, maar goed..Niet dat ik niet zou willen dat er iemand met een flinke zak geld naar MVV zou komen, maar dan liever geen Turk, Rus, Mexicaan of Chinees. Wat dat betreft had Roda aan Nol en Schrouff een hele goeie. Dat geld had MVV eens moeten krijgen, dan denk ik dat het anders besteed was geworden, met wat MVV nu weet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2019 14:40
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
MVV algemeen #4230
Ik moet een nieuwe auto uitzoeken en nu wilde ik eens kijken welke autobedrijven bij MVV sponsoren.
Kijk ik verkeerd of is er op de website van MVV geen enkele informatie meer te vinden over de sponsoren?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden