MVV algemeen

01 sept 2019 17:50
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #4186
Als MVV een moderner stadion had dan zouden dit soort wedstrijden ook veel rustiger verlopen met minder negatief nieuws als gevolg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Tuor, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 18:01
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #4187
Waarvoor huurt MVV die security firma in? Voor de Angelside heeft er eentje van hun de hele wedstrijd gevolgd, uiteraard met zijn rug naar de tribune toe. Weggegooid geld op deze manier.
Trouwens hulde voor onze veldspeaker, die werkte pas de-escalerend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 19:45
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV algemeen #4188

Boer458 schreef : Waarvoor huurt MVV die security firma in? Voor de Angelside heeft er eentje van hun de hele wedstrijd gevolgd, uiteraard met zijn rug naar de tribune toe. Weggegooid geld op deze manier.


Op de gamin tribune was ik toch blij dat ze er waren. Een aantal (duitstalige) idioten probeerden naar de kinderen toe te komen. Hier werd goed ingegrepen door de extra beveiliging en werden ze teruggegooid naar hun eigen vak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 19:58
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #4189
Die veldspeaker moet nog wat vaker roepen dat "anders de wedstrijd wordt gestaakt". Hij noemde het woord staken in 30 seconden wel 18 keer. En wat doet de scheids dan? Tja, de wedstrijd staken. Was niet zo slim. Je kunt beter 25 roepen om geen spullen meer op het veld te gooien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 20:08
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #4190

M-MVV schreef :

Boer458 schreef : Waarvoor huurt MVV die security firma in? Voor de Angelside heeft er eentje van hun de hele wedstrijd gevolgd, uiteraard met zijn rug naar de tribune toe. Weggegooid geld op deze manier.


Op de gamin tribune was ik toch blij dat ze er waren. Een aantal (duitstalige) idioten probeerden naar de kinderen toe te komen. Hier werd goed ingegrepen door de extra beveiliging en werden ze teruggegooid naar hun eigen vak.


Denk dat dit ook door papa's kwam. Als je kinderen gaat aanvallen, dan staan er ook een heel hoop papa's klaar om hun kroost te beschermen. Volgens mijn zagen ze het vuur in de ogen van al deze vaders en dropen ze maar af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2019 22:09
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV algemeen #4191

Boer458 schreef : Waarvoor huurt MVV die security firma in? Voor de Angelside heeft er eentje van hun de hele wedstrijd gevolgd, uiteraard met zijn rug naar de tribune toe. Weggegooid geld op deze manier.
Trouwens hulde voor onze veldspeaker, die werkte pas de-escalerend.


Vergeet ook niet de Duitse marsmuziek die meteen werd afgespeeld nadat de wedstrijd werd stilgelegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2019 15:14
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV algemeen #4192
Iemand met een VI pro account die het stuk over Usta kan delen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u SintServaos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2019 15:27
Mestreech1902
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV algemeen #4193
VI Pro artikel Usta:

Eindelijk is Fuat Usta (47) hoofdtrainer van MVV Maastricht. Het stond in de sterren geschreven en vanaf dit seizoen is het zo ver. De Limburgse club mag zich weer gezond noemen en daar horen ambities en dromen bij. En die heeft Usta ook. ‘Een stad als Maastricht hoort een Eredivisie-club te hebben.’

Nergens voelt Fuat Usta zich meer thuis dan in Maastricht. De Turkse Limburger liet er als jongen ruiten sneuvelen op school en droomde van een profcarrière bij De Sterrendragers. Hij was werkzaam op vele plekken in de wereld, maar niets voelt zo fijn als thuiskomen in Maastricht. ‘Altijd als ik weer thuis kwam, voelde dat zo vertrouwd’, verwoordt hij zijn gevoel.

Nu is de vader van vier zoons en een dochter trainer van zijn MVV, hoofdcoach van een Keuken Kampioen Divisie-club met ambities. ‘Geen ambitie hebben zou pas erg zijn’, reageert Usta. Hij herinnert zich MVV als Eredivisie-club, maar ook de slechte tijden kent hij. ‘Ik weet nog dat ik als speler voor het gemeentehuis stond omdat de club bijna failliet was. Nu is de club weer gezond en kunnen we stappen gaan maken. We hebben een brede technische staf, dat is het begin.’ De gedachten van Usta gaan terug naar zijn jeugd. ‘Ik ben nog ballenjongen geweest bij MVV. Als Maastrichts jongetje droom je van die stap naar het stadion. Iedere jongetje wil dat, daarom is het ook mooi als een stad een eigen bvo heeft. Dan is die droom aanraakbaar. Iedere thuiswedstrijd ging ik kijken. Ik heb ook nog met mijn vader en mijn oom tussen de harde kern gestaan. In de Oude Geusselt, waar de supporters in de hekken hingen na een goal. Ik ging voor de zekerheid maar achteraan staan.’

Usta en Maastricht, het is een combinatie voor het leven. ‘Ik ben bij Fortuna Sittard doorgebroken, omdat Fortuna een betere jeugdopleiding had. Fortuna stond in die tijd juist bekend om de grote talenten die daar de kans kregen.’ Usta kwam naast Fortuna ook uit voor Besiktas, Cambuur, Sparta, het Finse FC Jokerit, Omiya Ardija in Japan en uiteraard MVV. Wie de speler Usta nog voor zich kan halen, verbaast het niet dat er een trainer school in de middenvelder. ‘Dat mogen anderen zeggen’, klinkt het bescheiden. ‘Ik was aanwezig en had een mening, dat is altijd zo geweest. Dat duidt wel op een trainer, ja. In 1997 heb ik als speler bij Fortuna Sittard mijn eerste trainerscursussen gevolgd. Met een groepje van een man of vijf deden we dat na de trainingen. Mark van Bommel was daar ook bij. Dat was meer om te kunnen begrijpen hoe de trainer denkt, waarom hij iets zegt, om je te kunnen verplaatsen in hem.’

HIDDINK
Usta maakte als speler trainers mee en was als assistent werkzaam onder diverse hoofdcoaches. Het vormde hem tot de trainer die hij nu is. ‘Je pikt van alle trainers die je, in wat voor rol dan ook, hebt meegemaakt de goede dingen op. En de mindere dingen natuurlijk ook, daar doe je niks mee. Daar ben ik nog steeds mee bezig, dat stopt nooit. Ieder jaar leer je, selecties veranderen tegenwoordig zo snel, je hebt haast geen tijd meer iets te creëren.’

De trainersloopbaan van Usta is geen doorsnee-carrière. ‘Ik ben bij Fortuna Sittard begonnen bij de A-jeugd en als assistent. Bij Roger Reijners met wie ik nu hier ook werk. Met jonge spelers werken, ze helpen bij het zetten van hun eerste stappen als prof, dat vond ik mooi. Fortuna vroeg me toen nog of ik als speler beschikbaar was. Dat kan niet waar zijn, dacht ik nog, ik was al drie jaar gestopt.’

‘Werken met jonge spelers bij Fortuna of werken met Turkse internationals maakt geen verschil. Je brengt je visie over, je hoopt ze mee te krijgen’

In 2010 vroeg niemand minder dan Guus Hiddink Usta om hem als assistent bij de Turkse nationale ploeg te vergezellen. ‘Een vrij grote stap toch, van Fortuna naar Turkije, maar wel een fantastische kans. Hiddink had zich verdiept in wie ik was en omschreef me zoals ik ben, dat vond ik knap. Dat hij mij vroeg verbaasde me in eerste instantie wel. Pierre van Hooijdonk was er ook bij betrokken. Hij bracht de in Europa actieve Turkse spelers in kaart.’

Als assistent van Hiddink is een trainer volop aan de slag. ‘Ik mocht alles doen, ik kreeg de vrijheid. Dat is heerlijk en daar spreekt heel veel vertrouwen uit. Ik heb onwijs veel geleerd van Hiddink. Werken met jonge spelers bij Fortuna of werken met Turkse internationals maakt geen verschil. Je brengt je visie over, je hoopt ze mee te krijgen in je verhaal. Trainers worden jonger en jonger, maar het trainersvak is en blijft een ervaringsvak. Ik heb geen stappenplan. Ik had in Turkije aan de slag gekund, maar toen die kans zich voordeed vond ik dat ik er nog niet klaar voor was. Los daarvan, weet ik hoe het in Turkije werkt. Ik denk niet dat ik dat nu moet willen. Ooit wil ik bondscoach van Turkije worden. Ik heb het meegemaakt rond de nationale ploeg, dat is fantastisch. Maar voorlopig wil ik mij in alle rust ontwikkelen als trainer. MVV zie ik als een mooie kans en uitdaging. Wat er later komt zien we wel.’

VAN MARWIJK
‘De tijd bij Hiddink is mijn cursus geweest’, blikt Usta terug. ‘Van dichtbij meemaken hoe zo’n ervaren trainer zaken aanpakt en met mensen omgaat, dat is de beste leerschool.’ Usta verkeert in de gelukkige omstandigheid dat hij ook met een andere ex-bondscoach kan sparren. ‘Ik raakte in mijn tijd bij Fortuna Sittard in de eerste wedstrijd onder Bert van Marwijk geblesseerd, nu staat hij open om me te ondersteunen. Hij woont hier om de hoek, ik zou wel stom zijn als ik geen gebruik van zijn kennis maak toch? Hij is met Oranje tweede op het WK geworden, geweldig om met hem te kunnen sparren. Als ik ergens mee zit kan ik bij hem terecht. Dat is meer waard dan wat dan ook. Vragen hoe hij dingen aanpakt maakt mij wijzer. Ik heb ook Ron Elsen, mijn voorganger bij MVV, als technisch directeur in mijn buurt. En Erik Meijer is ook iemand bij wie ik altijd terecht kan. Dat vind ik belangrijk, ja. Ik praat graag met oud-trainers over voetbal, ook bijvoorbeeld met oud-collega Roel Coumans.’

‘Mijn visie is dynamisch attractief voetbal spelen, dominant zijn’

‘Ik werk vooral vanuit mijn voetbalvisie. Ik heb bepaalde ideeën en principes, die toets ik voortdurend. We praten niet alleen meer over systemen, maar vooral over uitvoering van de principes. Mijn visie is dynamisch attractief voetbal spelen, dominant zijn. Voor die manier van voetballen heb je bepaalde spelers nodig. Spelers die beseffen waar ze mee bezig zijn, spelers die uit kunnen voeren wat je voor ogen hebt. De speelwijze is gebaseerd op de kwaliteiten van spelers vanuit een 1-4-3-3-gedachte. De tegenstander wil ik bestrijden vanuit de eigen, goede organisatie.’

Met Hiddink beleefde Usta een avontuur in Dagestan. ‘Nadat we weg waren gegaan bij het Turkse elftal belde Hiddink een paar maanden later weer. Of ik mee wilde naar Dagestan, voor het project-Anzhi. Natuurlijk streelt dat, als ik mijn werk niet goed had gedaan had hij niet meer gebeld toch? Ik ben daar hoofd jeugdopleiding geweest, heb met Jelle Goes trainers opgeleid. Vernieuwen betekent het roer omgooien. Oudere trainers kunnen of willen niet vernieuwen, wij wilden met jongere trainers werken. Ik heb daar drieënhalf jaar gezeten. Het werd vreemd gevonden dat we daar werkten. Wat heb je daar te zoeken?, zeiden ze, maar het was een ambitieus en geweldig project. Daar werken was absoluut bijzonder. Ik heb dingen gezien in Rusland waar ik van geschrokken ben. Een jongetje van tien die door zijn trainer werd uitgescholden, een trainer die zijn doelman een klap in het gezicht gaf. Die trainer was niet van Anzhi, maar ik heb hem wel uit het sportpark laten zetten. Die jeugdspelers waren keihard voor zichzelf. Die zeurden niet hoor, geen tranen, maar opstaan en doorgaan. Dat zit in de cultuur daar, in het karakter van de mensen. Het is tegen het agressieve aan.’

‘Het Russische en het Turkse karakter heeft wel overeenkomsten, heel open en direct. Zo ben ik zelf ook. Als jij wat vraagt krijg je antwoord, als ik wat vind zeg ik het. Dat verwacht ik ook van spelers. Mijn deur staat altijd open. Kom naar me toe als je wat te zeggen hebt.’

HARDHANDIG
In Dagestan ondervond Usta dat er meer mensen zo communiceren. ‘De ouders van die kinderen waren zo enthousiast, té eigenlijk. Ik heb ze op een gegeven moment verboden naar trainingen te komen. Die kinderen kregen van hen op een hardhandige manier te horen wat ze fout deden. Ik ben de trainer, als ouder ben je toeschouwer. Als je duidelijk bent tegen die mensen begrijpen ze dat ook. Zo zijn ze zelf immers ook. Soms was dat keihard. Bij wedstrijden mochten ze komen, onder voorwaarde dat ze zich gedroegen. Ik heb nog contacten met trainers in Rusland. Ik heb daar geleerd hoe je om moet gaan met krachtenvelden. Die heb je overal, ook in Maastricht.’

Bij MVV was Usta afgelopen week nog bezig zijn selectie op orde te maken. MVV versterkte zich in de laatste dagen van de transferdeadline onder anderen nog met Nigel Bertrams, vorig seizoen nog actief bij De Graafschap in de Eredivisie. ‘Voor een club als MVV was dit de drukste week van het jaar. Als je begint heb je wensenlijstjes met spelers, maar die spelers maakten andere keuzes. Spelers willen wachten, hebben andere dingen in hun hoofd. Je bent afhankelijk van contacten en mensen die je kent. De spelers die wij nu kunnen krijgen, zijn van een andere categorie misschien, maar niet minder welkom. Je moet realistisch zijn. Spelers met een krasje, hoor ik weleens. Zeg maar gewoon met een kras.’

Trainer zijn van MVV is meer dan een tactisch plan maken. ‘Als trainer van MVV moet je alles managen’, weet Usta. ‘Dat is niet alleen hier zo, dat is bij de meeste Keuken Kampioen Divisie-clubs. Dat vind ik niet erg, het is ook de uitdaging. Net zoals het seizoen beginnen met elf, twaalf spelers. Verre van ideaal, maar daar moet je niet over zeuren. Het waren intensieve eerste weken en maanden, maar de basis is en blijft keihard werken. Niet hard werken, maar keihard werken. Ik hoop dat ik straks meer kan toekijken. Ik vind dat ik nu nog te veel langs de lijn sta te coachen. Ik hoop dat spelers in het veld dat gaan overnemen. Dat zou ideaal zijn.’

Waar het toe zal leiden is de vraag. Het p-woord – promotie – is echter al gevallen in Maastricht. ‘De directeur heeft de ambities uitgesproken, ja. Dat is mooi toch? Of het allemaal realiseerbaar is, is de vraag, maar we doen er alles aan om het realiseerbaar te maken. Dat is de verantwoording. Binnen twee of drie jaar promoveren? Waarom niet? In mei willen we meedoen om de prijzen. Dat betekent play-offs halen, ja. Qua budget horen we niet in het linkerrijtje in de KKD, maar als ik uitspreek dat we niet in aanmerking komen voor de play-offs zou dat raar zijn, toch? Ik leg mezelf wel een bepaalde druk op. We willen een droom verwezenlijken, een stad als Maastricht hoort een Eredivisie-club te hebben. Dat mag je best uitspreken, toch?’

Usta loopt er niet voor weg en zal er in de stad bij tijd en wijle op worden aangesproken. Hij weet dat de club leeft in Maastricht. ‘Een paar keer winnen en ze dromen al. Dat mag hoor, net zoals supporters kritisch mogen zijn. Als het maar met respect gebeurt en netjes blijft. Ik sta iedereen te woord, ook in mindere tijden. Ze zijn hier niet snel zenuwachtig hoor.’

Geboren oet LEEFDE, gedreven door PASSIE <3
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2019 16:38
Medusa
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
MVV algemeen #4194
Mooi stuk over een trainer vol zelfvertrouwen, ambitie en een uitgesproken liefde voor Maastricht. Ik hoop van harte dat we met Usta als trainer mooie jaren tegenmoet zullen gaan met dynamisch en attractief voetbal zoals hij heeft uitgesproken. Met een inmiddels sterke selectie, financiele stabiliteit (groei) en veel ogenschijnlijk capabele mensen aan het roer stijgen mijn verwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2019 13:48
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV algemeen #4195
Nog een paar andere puntjes van kritiek, de gifbeker moet nu toch leeg.

1: iemand op kantoor is er heilig van overtuigd dat den Bosch de Domstad is. Ik moet mij al heel erg vergissen, maar volgens mij is dat toch echt Utrecht. Immers staat de Dom in Utrecht en niet in den Bosch. Kan natuurlijk gebeuren, maar is er dan niemand binnen MVV die deze stukken leest als een extra controle? Ik maak me er niet druk om hoor, maar het viel me gewoon op. In de nabeschouwing én de voorbeschouwing op de wedstrijd tegen den Bosch wordt er naar deze stad verwezen als de Domstad. Beetje Dom.

2. De kaartenlast van onze ploeg tot nu toe. 19 gele kaarten verzameld in 7 wedstrijden. Serieus? Dat vind ik echt te veel. Dan is er sprake van een verkeerde soort felheid. Gisteren pakken 4 spelers doodleuk nog een gele kaart in de laatste tien minuten. Frustraties dus. Logisch? Ja, maar wel professieel blijven graag. Dit gaat ons opbreken over een tijdje, in de vorm van schorsingen. Jammer.

3. Het kantoor lijkt langzaamaan echt leeg te stromen en volgens mij komt MVV nog niet in actie. Wakker weure?

4. De (vele) interviews en media optredens van Usta vind ik ook enigszins misplaatst. Eerst even presteren en op het voetbal focussen aub. Ja dat is een beetje opportunistisch, maar ook gezond verstand. Je gaat niet roepen dat je bondscoach van Turkije wil worden als je net aan je eerste klus als hoofdtrainer bent begonnen en nog alles te bewijzen hebt. Of ben ik nou bekrompen? Strijders lijkt een woord te zijn dat hij graag gebruikt, maar daar zien wij als supporters (nog) niets van terug.

5. Ik heb het idee dat MVV veel actiever is op sociale media als het allemaal meezit en er gewonnen wordt. Na een beschamende nederlaag als gisteren duurt het in mijn ogen lang voordat er iets geplaatst wordt. Ook na een bedroevende prestatie en een beschamende nederlaag moet je zorgen voor content. Laat zien dat je weet dat het niet goed genoeg is. Post iets. Ik vind dat van weinig professionaliteit getuigen, maar wellicht heb ik het mis en is MVV altijd laat hiermee. Ik heb zelf geen sociale media dus zit hier niet constant op. Verbeter me dan maar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2019 15:08
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #4196
Naga Solar nieuwe 'shirtsponsor'!! Merci gemeente Maastricht ;))
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2019 08:32 27 sept 2019 08:33 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #4197
Sinds vandaag kun je aan de kassa’s pinnen bij het kopen van een kaartje!

Nu deze stap eindelijk gezet is, kun je, als die kassa’s open zijn, geen kaartjes meer kopen bij de infobalie. Maar aan de kassa’s dus!

Uiteraard blijft cash gewoon mogelijk.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2019 15:31
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV algemeen #4198
De start van dit seizoen is net zo desastreus als onder de vorige Fuat, 10 seizoenen geleden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2019 21:34
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #4199
Even een wandelgangengerucht: Er zou een groot vermogend bedrijf heel veel geld in MVV willen steken? Weet iemand hier iets van of is het gebakken lucht?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2019 22:32
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV algemeen #4200
IconStar ;)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden