MVV algemeen

12 juli 2019 22:09
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV algemeen #4066

HIER!! schreef : Te kiezen? Hahaha je mag hopen dat er een gevonden wordt.. ben er bang voor.


Nou, ik denk dat er genoeg bedrijven zijn die hoofd/shirtsponsor willen zijn bij MVV voor naamsbekendheid. Alleen is het conform de voorwaarden die MVV stelt?
Ik heb werkelijk geen idee hoe groot de animo is en of die de afgelopen jaren stijgende is...

Wat betreft de oefenmatch morgen; Lommel was in ieder geval te sterk voor Eindhoven, wel nog zonder Ippel. Met Ippel waren ze een maatje te klein voor Waasland Beveren. Voor wat het waard is...
www.lommelsk.be/index-article.php?id=627
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 14:32 01 aug 2019 15:03 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #4067
Ik waardeer en lees met veel plezier de openhartigheid van dhr. Penders en Ron Elsen in de (sociale)media, maar de recent uitgesproken woorden rijmen absoluut niet met de in mei verwoordde ambitie vind ik.

Hoe kun je het in vredesnaam hebben over promotie binnen twee seizoenen als je zelf te kennen geeft dat je noodgedwongen paniekvoetbal speelt op de transfermarkt? Dat je helemaal geen regie in handen hebt over wie je in welk seizoen kunt vastleggen? Dat je niet eens 'scout' naar spelers, maar dat je puur en alleen afhankelijk bent van toevallige aanbiedingen van bekenden op dat moment. Oneerbiedig gezegd: 'Je scout last minute via Google'. Hoe kun je dan in vredesnaam dan een tijdsdoel plakken aan promotie als je zelf als organisatie niet eens weet hoe de de vlag er volgend jaar bij hangt? Weegt men de waarde van de eigen club ook weleens af met de concurrentie vraag ik me af? De paniekgreep naar Labylle was alweer tekenend voor het daadwerkelijke aanbod op het huidig spelerslijstje.

Men geeft zelfs aan dat het heel moeilijk wordt om überhaupt een bedrijf op de borst te krijgen komend seizoen. Zodra ook hier weer optie A wegvalt, is er helemaal geen optie B meer voor handen. Maar men wilt wel met deze onzekere bedrijfsvoering naar de eredivisie? Wat hebben we daar zonder (economische)achterland te zoeken? Zorg er eerst eens voor dat je een profclub gaat worden en dat je aan die minimale vereisten blijft voldoen om jezelf zo te noemen.Dat je voor problemen keuzes krijgt, in plaats van gedwongen beslissingen en oplossingen. Zoals het er nu naar uitziet gaan we wederom een seizoen tegemoet waarbij iedereen uit positie speelt en de opstelling wordt bepaald door aanwezigheid in plaats van prestaties. Straks komt de R weer in de maand en zit je weer met een dug-out vol ballenjongens die je niet het veld in durft te brengen. Wat erger is dan vorig seizoen, is dat er nu wel weer iemand voor geslachtofferd kan worden dit seizoen. (Usta&Reijners). Bespaar me dat alsjeblieft.

Als dit allemaal onderdeel is van een onderhandelingstechniek om er nog een speler uit te kunnen knijpen uit de begroting, dan speel je gewoon letterlijk met vuur bij iedere speler die je zo onbeschermd laat fladderen. Het is overigens respectloos (als je bewust) een talentvolle speler op proef te nemen die je waarschijnlijk nooit te nimmer had kunnen betalen. Zowel voor die speler, die je gewoon zijn tijd aan het verdoen bent, en ook voor de achterban die je over de streep haalt een seizoenkaart te nemen met deze schijnvertoning. Er zijn nog dik vier weken te gaan, maar het wordt wel tijd dat er kwaliteitsverbeteringen gaan komen, als dat niet lukt kun je beter "Eerlijk" zijn over het kaliber club dat MVV daadwerkelijk is, dan dat je mensen met verkeerde verwachtingen probeert te lokken om je begroting rond te krijgen. Daar wordt je het seizoen erna op afgerekend. Hou a.u.b. op met dat ongefundeerd zinspelen over eredivisie ambities, terwijl je geen nagel op je kloten hebt, dat moet eens afgelopen zijn vind ik. Supporters onthouden beloftes van hun club, ook al rouleert de bestuurlijke bezetting, het blijft een optelsom. De stad Maastricht en MVV zijn gewoon twee hele verschillende werelden, vooral in de voetbalwereld kan onze club niet ruiken aan de allure van de stad, hou op met de faam van die stad te betrekken in de clubambities, dat is vragen om problemen. Maastricht heeft niets met MVV te maken, de voetbalwereld begrijpt dat inmiddels ook. Het gaat om de poen en de eigen prestaties, de deur naar de eredivisie gaat niet open op basis van stadsrechten, historie of sentiment, het gaat om geld, en heb je dat niet, dan moet je dat ook zo verwoorden en uitstralen vind ik. Dan dat je deze schone schijn aan het vertonen bent aan het begin van het seizoen.

Ik kan me hier heel kwaad om maken, niet om het gebrek aan geld dat we hebben, daar kan niemand iets aan willen (Het hart zit op de juiste plek bij ons bestuur) want daar heeft MVV al 25 jaar problemen mee, maar om de grootspraak die hopelijk onbedoeld leidt tot misleiding!. Hopelijk ziet het er over vier weken allemaal heel anders uit en wordt dit een kwalitatief beter seizoen dan vorig jaar, een nog slechter seizoen zou een prestatie zijn (Dan heb ik het niet over de ranglijst).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 14:36 01 aug 2019 14:36 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #4068

houtengerard schreef : Het is overigens respectloos (als je bewust) een talentvolle speler op proef te nemen die je waarschijnlijk nooit te nimmer had kunnen betalen.


Volgens Penders is dat dus ook niet zo: "Maar uiteraard geldt dat we ons huiswerk al hebben gedaan: spelers die onhaalbaar zijn, gaan we niet testen. "

En over respectloos gesproken: De zaakwaarnemers zijn dat ook constant. Als je dan zelf wel steeds heel 'lief' de onderhandelingen aan gaat ben je wel erg naief.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 14:42 01 aug 2019 14:45 door HIER!!.
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #4069
Hier is geen woord Frans bij! Helaas de werkelijkheid.. Houten Gerard. Van Thal verneem ik ook niks meer helaas. Qua sponsoring.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 14:45 01 aug 2019 14:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #4070

jeoff schreef :

houtengerard schreef : Het is overigens respectloos (als je bewust) een talentvolle speler op proef te nemen die je waarschijnlijk nooit te nimmer had kunnen betalen.


Volgens Penders is dat dus ook niet zo: "Maar uiteraard geldt dat we ons huiswerk al hebben gedaan: spelers die onhaalbaar zijn, gaan we niet testen. "

En over respectloos gesproken: De zaakwaarnemers zijn dat ook constant. Als je dan zelf wel steeds heel 'lief' de onderhandelingen aan gaat ben je wel erg naief.


De vraag is waarom er dan geen harde afspraken zijn gemaakt voor dat de proefperiode begon. Je hebt overigens gelijk dat als zo'n makelaar meerdere gegadigden treft dat hij kan doen en laten wat hij wilt. Maar nu zitten wij uiteindelijk weer met niets. Ook voor de linksback positie is helemaal niemand op proef.

Mijn punt blijft, de machtspositie waarin MVV zichzelf plaatst in hun ambities, bestaat in de werkelijkheid helemaal niet. MVV is net zo afhankelijk als alle andere clubs in het rechter rijtje van de eerste divisie. Als dat wel zo was, zouden er zeker 8 spelers op proef moeten zijn gedurende de voorbereiding en hadden we minimaal al twee versterkingen gehad moeten hebben die het probleem van vorig seizoen zouden lossen. Dat is door-selecteren. Niet het door-selecteren wat MVV steeds benoemt, dat heet bij andere clubs gewoon 'Einde contract" of "Einde onderhandelingen".

En sorry dat ik negatief ben het laatste jaar. Dat wil ik echt niet zijn. Ik heb me gewoon weer een seizoenkaart gepakt, ik hou van deze club (Masochist tot in de kist), maar er moet wel een systeem achter zitten. En misschien denk ik te beperkt, maar ik zie nergens een 'win' op dit moment. Hoewel natuurlijk het weer hebben van een betaalde trainerspositie en het vastleggen van huurspelers een stap in de goede richting is, het is nog steeds niet te vergelijken met de situatie aan het begin van dit decennium. Met dat MVV was ik dik en dik tevreden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 14:46
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #4071
Houten Gerard, je kunt het niet beter schrijven! Compliment,
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 14:52 01 aug 2019 14:52 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #4072

houtengerard schreef :
De vraag is waarom er dan geen harde afspraken zijn gemaakt voor dat de proefperiode begon.


goede vraag voor het supporterscafe zaterdag. Ik hoop dan ook dat de mensen die (terecht) vraagtekens zetten bij de huidige koers / handelswijze aanwezig zijn om deze te vragen te stellen.

Er wordt hier wel eens gezegd dat je geen echt antwoord krijgt tijdens zo'n cafe, maar mijn ervaring is dat er helemaal geen kritische vragen gesteld worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 15:29 01 aug 2019 15:33 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #4073

jeoff schreef :

houtengerard schreef :
De vraag is waarom er dan geen harde afspraken zijn gemaakt voor dat de proefperiode begon.


goede vraag voor het supporterscafe zaterdag. Ik hoop dan ook dat de mensen die (terecht) vraagtekens zetten bij de huidige koers / handelswijze aanwezig zijn om deze te vragen te stellen.

Er wordt hier wel eens gezegd dat je geen echt antwoord krijgt tijdens zo'n cafe, maar mijn ervaring is dat er helemaal geen kritische vragen gesteld worden.


Ik ben het met je eens, dat is de uitgelezen mogelijkheid om een direct antwoord te krijgen, niet op dit forum. Maar het is wel begrijpelijk waarom niemand daar naar de microfoon stapt om gevoelige kritische vragen te stellen.

Ik vergelijk het met een bruiloft, daar ga je ook je klachten niet neerleggen over de catering, het verwelkte bruidsboeket of de slechte muziekkeuze van de DJ. Je zit daar in een sociale setting gericht op positief nieuws, je moet dan wel behoorlijk egocentrisch en zelfverzekerd zijn om de toon te durven veranderen met negatief geladen vragen. Als de bruiloft zelf als 'kut' wordt ervaren door een grote groep mensen en de bruidegom zelf al moeite had om het 'JA-woord' te geven voor het altaar, dan is het makkelijker om met die vragen op de proppen te kopen. Zoals in het verleden ook is gebeurd, in de tijd van Goumans en Jongen, toen zo'n praatcafé zelf al een eigen onderwerp had.

Ik kan er helaas zelf niet heen (Je weet waarom), maar ik hoop dat er meer duidelijkheid komt over het Nissilä verhaal. En meer uitleg over de diepgang achter de uitgesproken ambitie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 15:32
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
MVV algemeen #4074
Helder betoog Houten gerard. Toch wat kanttekeningen: ik vind het niet verkeerd dat MVV ambitie toont. Elk jaar horen: ‘meespelen om de spannende plaatsen’ werd ik ook een beetje moe.
Ik denk dat die ambitie is ingegeven door oa Emmen en RKC. Paar leuke aanwinsten, een beetje geluk en promotie is echt niet zo ver weg. Of MVV daar qua bedrijfsvoering klaar voor is, waag ik ook ge betwijfelen, maar je ziet aan de net genoemde clubs en bijvoorbeeld ook Fortuna wat een jaartje eredivisie kan doen. Natuurlijk houden supporters je aan uitspraken, maar iedere andere ambitie was wat mij betreft lachwekkend geweest.
Er zijn ook wel signalen dat het de goede kant op gaat. Investeringen in staf, Elsen als td. Want onderschat Ron niet, hij heeft een gigantisch netwerk. Daarom denk ik ook niet dat de aanwinsten/testers maar lukraak gekozen zijn. MVV weer ook heus wel of ze een tester kunnen betalen. Het ‘Nissilä is te duur’ is puur vanuit onderhandelingen. Nu al zeggen: we halen hem, is niet slim. Zulte haalt nieuwe spelers en moeten dan jongens kwijt, dan zakt de prijs vanzelf. En daar heb je we absoluut een punt: MVV neemt risico’s.
Maar kan de club anders? Deom, Vermijl, Schroijen, het zijn jongens die de club kennen, die hier goed gedijen, gerichte investeringen. Maar voor de rest is het hengels uitwerpen en wachten tot een vis hapt. Ga je voor de kleinere vis die eenvoudig hapt, of gok je toch op de grotere? Inderdaad: gok, want het kan zomaar zijn dat een andere visser met de grotere en de kleinere aan de haal gaat. Gelukkig zitten er nog steeds veel vissen in de zee.
Labylle was geen noodgreep, eerder een buitenkans. Gunst is geblesseerd en presteerde vorig seizoen (op de laatste fase na) ondermaats. Als dan een kans als Labylle voorbij komt, snap ik best dat MVV (daar is ie weer) een hengel uitgooit. Wetende dat je met een fitte Gunst best de competitie in kunt en er achter hem blijkbaar talent in de jeugd zit. Maar dat zou wel doorselecteren zijn: kijken waar je beter kunt worden. En dat is wat MVV nu volgens mij doet. Golpek, Houben en Abu laten gaan (contract zelfs ontbonden) en daar kijken voor versterking en/of jeugd. Ik zie liever een Everaers ofzo dan genoemde drie.
Dus van daaruit snap ik de ambities van MVV: ik denk echt dat we er beter op staan dan vorig seizoen. En er zit blijkbaar nog eea in het vat. Dis groeit de concurrentie, en dat is altijd goed. Op kantoor krijgt Elsen de kans gericht aan scouting te gaan werken, Thal, Daemen en Knops moeten sponsoren binnen halen (houden). Dat laatste is inderdaad niet eenvoudig, zo blijkt.
Wat alles gemakkelijker zou maken (sponsoren, spelersmarkt) is maar één ding: promotie. En dus moeten we daarvoor gaan. Met alle mankementen die we allemaal nog zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jim Cemint

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 15:54 01 aug 2019 15:57 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #4075
@Brncic

Een helder andere perspectief, waar ik me veelal in kan vinden.

Ik wil wel even rechtzetten dat ik absoluut een fan van Elsen ben, ik heb geen enkel negatieve kritiek op zijn functioneren. (Zeker als TD). Hij is van onschatbare waarde voor de club en wordt vaak onterecht de schuld in zijn schoenen geschoven voor het inkomstenprobleem dat MVV al decennia lang heeft. MVV mag zichzelf gelukkig prijzen dat ze iemand met zijn ervaring in hun gelederen hebben. Als clubs met een begroting van tien miljoen euro iemand als Ron in hun team zouden hebben, dan namen die ieder jaar deel aan Europees voetbal, en dat bedoel ik niet sarcastisch, dat meen ik serieus. Elsen&Co zijn het voorbeeld van efficiëntie. Ik heb daarom enorm veel respect voor Ron en zijn team, zij hebben het nooit makkelijk gehad de afgelopen jaren, maar wisten wel vaak het onderste uit de kruik te halen, tijdens cruciale overlevingsseizoenen stond er toch een team.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques, jovkle, Jim Cemint, Zoewiezoe, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 16:15
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
MVV algemeen #4076
@Houten
Je hoeft wat mij betreft niets recht te zetten. Ik las uit jouw betoog alles behalve kritiek op Elsen. Ben het ook helemaal met je eens. Het feit dat juist hij zich nu 100 procent kan richten op jeugd, scouting en het aantrekken van spelers is iets dat mij erg positief stemt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 16:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3813
Meer
MVV algemeen #4077
Ik kan me in beide versies wel vinden eigenlijk. Ik vind de ambitie nogal hoog gegrepen en vraag me af of we echt in een keer die stap met beleid kunnen maken. Tegelijkertijd zijn we een sportclub en is de enige sportieve ambitie die in onze divisie iets voorstelt "promoveren". Als je dat niet wilt, kun je net zo goed in de reserveklasse gaan ballen. Staat weer tegenover dat veel fans dit gewoon als keiharde belofte zien en dus over twee jaar wel eens teleurgesteld of boos kunnen zijn. Of sterker nog, er nu al niet in geloven. En begrijpelijk!

Op zijn vroegst 1 september zal ik wellicht wat naar de ene of de andere kant overhellen. Weet MVV op 31 augustus bij wijze van spreken Messi, Buffon, Pogba en Jacky Vaessen te halen, dan sta ik er wat positiever in. Lezen we op 2 september dat er niemand meer is bijgekomen, maar dat pakweg Last, Everaers en de kanarie van Frans Körver een amateurcontract hebben gekregen, dan sta ik er wat negatiever in.

En dat is natuurlijk net zo goed opportunistisch van mijn kant. Want we weten nog altijd niet of MVV in een positief scenario gewoon geluk heeft gehad met het transfergokspel, blind op de laatste dag een zak geld in handen van een zaakwaarnemer geduwd hebben en een kaarsje opgestoken in de hoop dat hij met wat bruikbaars terugkwam. Of in een negatief scenario dat MVV misschien wel alles keurig voorbereid had, lange lijstjes, spelers door en door beoordeeld, maar dat toevalligheden buiten MVV's macht er voor zorgden dat die spelers niet kwamen - een spontane kanarieallergie bijvoorbeeld.

We zullen zien. De ervaring leert dat MVV in de dagen voor de eerste wedstrijd altijd wel één of twee spelers vastlegt. Kot en/of die Fin zal het wel worden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2019 17:13
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #4078
@ Jacques: ik zou veel liever Jackie Groenen dan Jackie Vaessen komen bekijken in de Geusselt eigenlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2019 10:00
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV algemeen #4079
Een vraag waarvan ik niet weet waar ik die miet plaatsen: heeft MVV nog steeds die prachtige spelersbus? Of is dat ook alweer voorbij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2019 11:56
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV algemeen #4080
Dacht van wel; die bus ik eigendom van Taxi van Meurs, de vader van onze keeper Lars van Meurs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden