MVV algemeen

04 feb 2019 21:22
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #3901

Sjotelsplak schreef :

Hugo schreef : Recordwinst stichting MVV

Velen zullen er wel een andere uitleg aan geven, maar ik vind dit goed nieuws.

Als je 110.000 euro minder inkomsten hebt dan het jaar ervoor, dan vindt ik dat geen goed nieuws, maar eerder een signaal van achteruitgang.


Pas nou op wat je zegt.. zometeen pakt De Limburger weer uit met de kop 'MVV heeft 100.000 Euro minder inkomsten' in plaats van 4 ton winst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 21:32 04 feb 2019 21:33 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 236
Meer
MVV algemeen #3902
Mooi resultaat van het afgelopen jaar! Dit geeft alleen aan dat MVV tijdig heeft geanticipeerd op de tegenvallende opbrengsten en dat het hele forum gelijk had dat we qua kosten never nooit gelijkwaardig hadden ingekocht, ( wel knap dat we met dit bescheiden budget de play offs hebben bereikt!) nu benieuwd of Thal en co voor meer inkomsten hebben gezorgd, als dat nu nog steeds niet zo lukken moet er inderdaad naar andere scenario's worden gekeken. Alle vertrouwen in het bestuur!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 21:34
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 757
Meer
MVV algemeen #3903
Vorig seizoen was de winst toch 180.000 euro? En nu een winst van 415.000 euro.
Dat lijkt me een prima financieel resultaat, al heb ik geen boekhoudkundig inzicht.

www.mvv.nl/nieuws/mvv-maastricht-sluit-seizoen-2016-2017-af

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 22:32 04 feb 2019 22:55 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV algemeen #3904
Vind het prachtig als er zo nagedacht word over wat er allemaal buiten het voetbalveld moet gebeuren.
Eerst presenteert men zich op het maatschappelijk vlak,en dan nu weer investeren in het stadion waar je als huurder verblijft.
Wat is dit voor een rare wereld,of ben ik nu oubollig en niet afgestudeerd om te beseffen dat je eerst moet investeren waar het in werkelijkheid om draait en dat is toch het geen er op het veld moet plaats vinden?
Mensenlief de hele maand januari zit de diehard supporter te wachten hetgeen zich in de transfer periode zich gaat afspelen!
Aan de tafel bij L1 bevestigd paul dat er geinvesteerd gaat worden in spelers en dat ze aangetrokken gaan worden ivm de mentaliteit uit beide limburgen?
En ja hoor op de allerlaatste transferavond word jordy binnen gehengeld.
Natuurlijk ben ik blij met jordy en holtby,maar waar blijven de versterkingen om het elftal een boost te geven buiten die twee om er is toch geld verteld de standaard mvv supporter?
Ja en dat geld word natuurlijk geïnvesteerd...in de toekomst?
Toekomst is ook wat er nu op het veld staat, en met eventuele aanvulling daarop?
We hebben geen scouts word er ons verteld maar een blinde vink kan je vertellen waar het vast zit/zat.
Ik had verwacht dat mvv eerst zou investeren op het veld en de rest vind ik maar bijzaak.
We hebben een soort van supporters home nl de gouden ster,meer heb je niet nodig.
We hebben de caterings punten en wat wil je dan nog meer?
Ik zit vol frustratie en het moest er even uit,stel dat jordy geblesseerd raakt dat zijn we de hele winter transfer periode niks opgeschoten.
We hadden er veel meer aangehad om te investeren in 2 of drie extra ,,aankopen,,en als dit met beleid gebeurd had je alsnog spijkers met koppen kunnen slaan na het seizoen buiten het veld.
Ik zie nu al veel supporters afhaken die al 30/40/50 jaar supporter zijn maar het allemaal beu zijn.
Misschien on mestreechs maar het moest gezegd worden...laat dat maar mijn rotterdamse roots zijn...gr opa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 23:49
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV algemeen #3905
Mooie prestatie van het bestuur vind ik. Goed huishoudbeleid.
Geen nieuwsberichten over een lijk uit de kast. Of wederom verkapte staatsteun. Bedelen bij de gemeentevriendjes. En dan ook twee aanwinsten in de winterstop.
Tsja als Jordy geblesseerd raakt.... Ja dat kan, zou vervelend voor Jordy en usmvvke zijn. Maar dat loop je ook als je alles op alles zet voor ongeduldige supporters. Als die die ene topper een tobber blijkt en de andere geblesseerd raakt en de andere privé sores heeft en zich niet niet kan focussen. Tsja.
Dan vind ik het supportershome een goede investering. Dat heeft ieder jaar rendement!!! Ieder jaar een goede voetballer. Dit laat eigenlijk de club van Veer zien MVV ons zien. Ze doen het fantastisch en zijn een financiele sponsor van formaat en zo zal het supportershome renderen. Want iedere thuismatch zijn er ruim 3 à 4 duizend supporters maar na de wedstrijd is het als snel uitgestorven. Zeker gezien de meeste wedstrijden in de kou worden gespeeld blijft men niet hangen bij de cateringpunten of die zijn al snel dicht. Hier profiteert usmvvke en de supporter zelf van!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 12:00
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #3906
Ik zou eens snel afscheid gaan nemen van de herer Nuijs en Ippel! Qua rendement helemaal niets.. qua gele kaarten 'kampioen' en veel te veel in de lappenmand..
Drukken zwaar op t salarisplafont! Zeker betere opties beschikbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 13:41 05 feb 2019 13:41 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
MVV algemeen #3907

Sjotelsplak schreef : Als je 110.000 euro minder inkomsten hebt dan het jaar ervoor, dan vindt ik dat geen goed nieuws, maar eerder een signaal van achteruitgang.


Strucht schreef : Dit geeft alleen aan dat MVV tijdig heeft geanticipeerd op de tegenvallende opbrengsten




Ik doe iets met cijfers in het dagelijks leven (goh verrassing). Ik lees wel eens een jaarrekening. Ik denk het verhaal wat genuanceerder is dan dat MVV tegenvallende opbrengsten heeft of dat de boel achteruitgaat. Is puur een aanname aangezien de jaarrekening van MVV op erg hoog niveau is opgesteld.

In het seizoen met de hogere opbrengsten verkocht MVV Jordy Croux voor een bedrag van anderhalve tot twee ton. Ook haalden we datzelfde seizoen de play-off finale met een uitverkocht stadion tegen Roda. In afgelopen seizoen verkochten we Labylle en Verheydt, voor zover ik begreep voor lage bedragen. En we lagen meteen uit de play-offs na een nederlaag tegen Almere in een redelijk leeg stadion.

Het verschil van 110.000 euro in inkomsten lijkt me alleen al door die twee omstandigheden gemakkelijk verklaard. Ik kan er nog wel wat theorieën op los laten, zonder verdere details zijn dit soort bedragen eigenlijk gewoon niet te beoordelen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 14:09
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
MVV algemeen #3908

opadiehard schreef : Aan de tafel bij L1 bevestigd paul dat er geinvesteerd gaat worden in spelers en dat ze aangetrokken gaan worden ivm de mentaliteit uit beide limburgen?
En ja hoor op de allerlaatste transferavond word jordy binnen gehengeld.
Natuurlijk ben ik blij met jordy en holtby,maar waar blijven de versterkingen om het elftal een boost te geven buiten die twee om er is toch geld verteld de standaard mvv supporter?

Ik snap je frustratie Opa maar om spelers te halen is er wel nog een klein detail dat je niet over het hoofd mag zien: Een speler moet ook naar MVV wíllen komen.
en hoewel velen zich hier dat niet kunnen voorstellen is dat nog niet zo evident. Maastricht ligt voor veel spelers op ons niveau gewoon te ver weg. En zo zijn er nog wel een aantal factoren te noemen waardoor het voor een club als MVV lastig is spelers te halen. Als je al hoort dat we niet tegen "amateur"clubs als Spakenburg op kunnen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 08:22 06 feb 2019 08:39 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #3909
Dat is nu juist het probleem, op 1 of andere manier heeft MVV niet wat andere clubs wel hebben.
Op 1 of andere manier ontbreekt er een aantrekkingskracht naar de spelers toe.
Als ik dan een foto zie van de kleedkamers dan kan ik wel het 1 en het ander begrijpen!!!!!
Op dat gebied stralen we niet echt uit dat we een gezonde / professionele club zijn.

Jordy is naar MVV gekomen omdat er geen andere clubs waren die heb wilden hebben.
Het is dus niet zo dat Jordy voor MVV gekozen heeft, Jordy wilde graag spelen.
Maar aangezien er niemand anders kwam heeft hij besloten om bij MVV te gaan spelen.
Dat is ook de reden dat het allemaal zo laat rond is.
Natuurlijk ben ik blij dat Jordy deze helft weer voor MVV speelt.

Echter maak ik me wel zorgen, MVV zegt spelers te willen halen maar kan uiteindelijke alleen maar een oud speler aantrekken.
En dan hebben we nog geluk dat er geen andere club voor Jordy gekomen was want dan was hij daar gaan spelen aangezien MVV niets te bieden heeft.
zo gaat het al jaren en zo zal het in mijn ogen nog jaren gaan duren....................

En met de foto bedoelde ik deze ( afkomstig van MVV twitter ) : pbs.twimg.com/media/DyVgYQUX4AgejiR.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 08:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
MVV algemeen #3910
MVV heeft letterlijk gisteren (kan ook eergisteren zijn) aangekondigd dat ze gaan investeren in nieuwe kleedruimtes...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 09:02 06 feb 2019 09:12 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
MVV algemeen #3911

Jacques schreef : MVV heeft letterlijk gisteren (kan ook eergisteren zijn) aangekondigd dat ze gaan investeren in nieuwe kleedruimtes...


Veel geld moeten investeren in een stadion dat niet van jezelf is en in ruil daarvoor ook nog huur betalen voor armzalige faciliteiten die niet anno 2019 zijn.
Ook hier lijkt het wel weinig visie vanuit Gemeente Maastricht ism MVV.
Vraag me af of er destijds wel een gesprek is aangevraagd vanuit de club naar de gemeente om mee te kunnen/mogen denken bij de bouw van de sporthal.
Hier had de gemeente mvv echt structureel kunnen helpen.
Inclusief fatsoenlijke sponsorruimtes (evt sponsorboxen), kleedlokalen, vernieuwde hoofdtribune (omdraaien met boschpoort tribune). Meteen eredivisiewaardig had je ooit die stap gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 09:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
MVV algemeen #3912
Ja ik vind het allemaal prima maar dit kan MVV nooit winnen hè.

Investeert MVV niet in de gebouwen/het stadion, dan is het verouderde troep (is ook zo). Trekt geen supporters, sponsors en spelers aan. Niet profvoetbalwaardig (klopt tot op zekere hoogte ook).

Investeert MVV er wel in, dan zou de gemeente dat moeten doen (is gedeeltelijk ergens ook wat voor te zeggen) en is MVV geld aan het weggooien. Daarnaast/in samenhang: de eredivisie is heilig, iedere cent moet naar de selectie (ook hierbij: is ergens wat voor te zeggen).

Ik snap dat meningen verschillen, dat mag ook en is prima. Maar wat MVV ook doet, het is letterlijk altijd verkeerd in dit opzicht.

Ik laat het aan iemand anders om uitleg te geven over de relatie huurder-verhuurder tussen gemeente en MVV en überhaupt hoe zoiets werkt, dat ligt namelijk ook wel wat genuanceerder dan simpelweg "de gemeente moet het stadion renoveren zonder de huur die MVV betaalt te verhogen!".

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, opadiehard, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 09:37
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #3913
Ik geloof er niks van dat het met de kleedkamers o.i.d. te maken heeft. Er zijn meerdere clubs die makkelijker betere spelers lijken aan te trekken die ook een slecht stadion hebben, misschien wel een stuk slechter dan de Geusselt. (FC Den Bosch, FC Oss etc).

Ik ben net als anderen van mening dat het vooral met de locatie t.o.v. de randstad te maken heeft, en het salaris dat MVV wil bieden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 10:42
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3914
Ik weet het precieze verhaal ook niet, maar doe toch een poging.

Het Geusseltgebied is de afgelopen jaren volledig op de schop gegaan, van zwembad tot A2 ondertunneling tot sporthal. Vele plannen en maatregelen zijn al bedacht onder 'Oud MVV', het MVV van voor 2010. Als ik het goed heb, heeft 'Oud MVV' zich van alle gesprekken afzijdig gehouden.

Toen 'Nieuw MVV' begon, was er voor MVV niet veel meer te regelen. Men is toen toch aan tafel proberen te komen, maar ook vanwege de vertrouwensbreuk met de politiek, is er niet veel meer van terecht gekomen. Sporthal zijn uiteraard gesprekken geweest, maar je ziet waar het op uitgedraaid is. Wie denkt dat dit de wil is van MVV heeft een sjrouf los.

Ik zit er ver vanaf maar voor de normale supporter lijkt het in ieder geval alsof de Gemeente gewoon weinig tot niks wil doen voor MVV.

Maar er zullen vast mensen zijn die hier veel meer van weten en misschien iets willen zeggen.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 21:07
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV algemeen #3915

mvv supporter schreef : Dat is nu juist het probleem, op 1 of andere manier heeft MVV niet wat andere clubs wel hebben.
Op 1 of andere manier ontbreekt er een aantrekkingskracht naar de spelers toe.
Als ik dan een foto zie van de kleedkamers dan kan ik wel het 1 en het ander begrijpen!!!!!
Op dat gebied stralen we niet echt uit dat we een gezonde / professionele club zijn.

Jordy is naar MVV gekomen omdat er geen andere clubs waren die heb wilden hebben.
Het is dus niet zo dat Jordy voor MVV gekozen heeft, Jordy wilde graag spelen.
Maar aangezien er niemand anders kwam heeft hij besloten om bij MVV te gaan spelen.
Dat is ook de reden dat het allemaal zo laat rond is.
Natuurlijk ben ik blij dat Jordy deze helft weer voor MVV speelt.

Echter maak ik me wel zorgen, MVV zegt spelers te willen halen maar kan uiteindelijke alleen maar een oud speler aantrekken.
En dan hebben we nog geluk dat er geen andere club voor Jordy gekomen was want dan was hij daar gaan spelen aangezien MVV niets te bieden heeft.
zo gaat het al jaren en zo zal het in mijn ogen nog jaren gaan duren....................

En met de foto bedoelde ik deze ( afkomstig van MVV twitter ) : pbs.twimg.com/media/DyVgYQUX4AgejiR.jpg


Beste mvv supporter,

Ik kan deels in je redenatie meegaan dat andere clubs kennelijk iets te bieden hebben dat MVV niet heeft. Of dat nou een centralere ligging in Nederland is (want als het gaat om de Euregio liggen wij centraler) of dat het gaat om een stevig salaris dat weet ik niet. Maar iets moet spelers zoals een Dogan triggeren om bij Oss te blijven in plaats van naar MVV te komen.
Het voorbeeld van de kleedkamer vind ik echter niet het beste voorbeeld. Ja, op de foto zie ik een vrij kale kleedkamer. Geen eigen kastjes voor de spelers met naam en rugnummer, maar een schone, sobere kleedkamer. Ik kan me niet voorstellen dat spelers daar hun keuze op baseren.
Bovendien, en dat heeft Jacques ook al aangehaald, kun je je afvragen of je moet investeren in een luxe kleedkamer in een stadion dat niet eens van jou is. Als MVV zijnde kun je wat dat betreft nooit winnen.
Dan wat betreft de alinea over Croux: weet je dit allemaal zeker of zijn dit aannames? Zat je er bij of heb je een betrouwbare bron die dit uit eerste hand kan vertellen? (Niet cynisch bedoeld, maar een serieuze vraag.)
Overigens hebben we feitelijk twee spelers er bij: Croux en Holtby. Neemt niet weg dat ik ook graag meer versterkingen had gezien (bijv. een linksback, type Labylle).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.743 seconden