MVV algemeen

25 jan 2019 16:00
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
MVV algemeen #3871

Boschpoort schreef : Ik vind het eigenlijk ongelooflijk.
In plaats van het wangedrag van een kleine groep met kracht te veroordelen gaat hier en op facebook alle aandacht uit naar de reactie van het bestuur. Het zijn MVV supporters die zich in Utrecht (geprovoceerd of niet) hebben misdragen, het zijn MVV supporters die het nodig vonden na Twente de confrontatie met het uitvak te zoeken en er waren ook MVV supporters die zich in St. Truiden hebben misdragen. Als dat allemaal niet gebeurt, heeft de ME geen reden om op te treden en heeft het bestuur geen reden om waar dan ook op te reageren.

En dan zijn er opeens ook allemaal pseudo juristen die beginnen te zaniken over 'bewijs' dat er MVV fans bij betrokken waren. Hou toch op.
Maar nee, laten we vooral onze pijlen richten op het bestuur en directie. Een aantal mannen die zich het snot voor de ogen werkt om deze club gezond te maken en stapje voor stapje omhoog te brengen. Het bestuur van MVV doet dit onbetaald nota bene! De kortzichtigheid van sommigen is ergerniswekkend.
Jullie hebben geen idee wat deze mannen allemaal doen en hoe de club nu vele stappen is teruggeworpen in dit proces door het absolute wangedrag van een uiteindelijk hele kleine groep. Die kleine groep die zichzelf de 'echte' supporters vindt, maar intussen vele, vele supporters wegjaagt en veel erger nog, sponsoren. Sponsoren die al twijfelden zullen stoppen en er zijn er ook die te kennen hebben gegeven niet langer geassocieerd te willen worden met dit gedrag. Ik kan en mag niet teveel zeggen maar 'St. Truiden' is de druppel. De echte schade zal nog wel blijken.
En ondertussen gaan er oproepen rond om de wedstrijd tegen helmond te boycotten en spandoeken te maken omdat het bestuur de supporters in de kou laat staan. Wat een waanzin.


Ik kan en mag niet te veel zeggen.... Maar eigenlijk zeg je genoeg. Genoeg wat ook schade kan berokkenen met de media wat meekijkt. Ben salemans had het gauw door en koos voor het verstandige en jij gooit er nog een schepje bovenop. Waarom reageer je dan niet op die Facebook berichten boschpoort , maar ren je naar dit forum om je gal te spuwen op dit fosielenforum. Popi jopi. En politie geweld legitiem noemen naar onschuldigen. Benieuwd of je ook zo aan het roeptoeteren was als je met je zoontje in het politiegeweld was terecht gekomen na /voor / of tijdens de wedstrijd met Roda.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 16:07
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
MVV algemeen #3872
Misschien moet je iets beter lezen webmaster. Ik zeg niets over de legitimiteit van het politie optreden. Je moet me geen woorden in de mond leggen. Het gaat erom dat er steeds naar anderen gewezen wordt waar de aanstichters van de ellende buiten schot blijven.
En voor jouw informatie, ik was erbij, die ochtend/middag bij de Kokerel voor de wedstrijd tegen onze 'vrienden'. En als je het gevolgd hebt, heb je ook gezien dat ik daar mijn ongezouten mening over het politieoptreden heb gegeven. Maar jij leest alleen wat je wilt lezen vermoed ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 16:25
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #3873
Een ding begrijp ik echter niet zo goed wat betreft " MVV supporters". Er gooit een groepje wat ramen in en schijnbaar hebben ze een Maastrichts dialect. Vervolgens staat de hele media vol, dat MVV supporters ramen hebben ingegooid. Ik kan dat niet zo linken. Stel dat ik nu naar buiten loop met een Fortuna sjaal om, en links/rechts wat ramen ga ingooien. Staat de media dan ook vol ermee? Ik vind het maar erg gemakkelijk en goedkoop om een persoon die iets kwaadwillens in gedachten heeft, in combinatie te brengen met een club. MVV speelde helemaal niet in st.Truiden die dag. Er waren personen uit Maastricht aanwezig maar geen "MVV supporters". Wat heeft dit met MVV te doen? Zo kan een willekeurig iemand je club beschadigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 16:33 25 jan 2019 16:36 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV algemeen #3874

Schapendonk schreef : Een ding begrijp ik echter niet zo goed wat betreft " MVV supporters". Er gooit een groepje wat ramen in en schijnbaar hebben ze een Maastrichts dialect. Vervolgens staat de hele media vol, dat MVV supporters ramen hebben ingegooid. Ik kan dat niet zo linken. Stel dat ik nu naar buiten loop met een Fortuna sjaal om, en links/rechts wat ramen ga ingooien. Staat de media dan ook vol ermee? Ik vind het maar erg gemakkelijk en goedkoop om een persoon die iets kwaadwillens in gedachten heeft, in combinatie te brengen met een club. MVV speelde helemaal niet in st.Truiden die dag. Er waren personen uit Maastricht aanwezig maar geen "MVV supporters". Wat heeft dit met MVV te doen? Zo kan een willekeurig iemand je club beschadigen.


Geloof jij oprecht dat er geen MVV supporters aanwezig waren? Ik niet namelijk. Die waren er wel degelijk. En ze waren er omdat de fans van MVV en Sint Truiden een vriendschapsband onderhouden. Ze waren bij een voetbalwedstrijd, en ze waren er omdat ze MVV-fan zijn. Een Roda-fan heeft geen banden met Sint Truiden.

Als er drie jongens uit Maastricht op vakantie met hun dronken kop 's nachts wat ruiten ingooien van een lokale dancing in Lloret de Mar, en dat wordt gebracht als "MVV supporters doen dit of dat", dan vind ik dat duidelijke onzin. Maar bij een voetbalwedstrijd van een bevriende club? Ik zie de relevantie wel van het noemen dat het MVV-supporters zijn hoor.

[edit] waar je natuurlijk volledig gelijk in hebt is dat MVV hier totaal niets aan kan doen. MVV kan moeilijk bij Sint Truiden gaan controleren of er fans met een stadionverbod rondlopen of zo. En ja, in die zin zou jij best een Fortuna-shirtje aan kunnen trekken en bij Sint Truiden wat ruiten ingooien, dan zou er wegens de band tussen Fortuna en Genk negatief over Fortuna bericht worden, terwijl de club Fortuna Sittard daar natuurlijk geen bal aan kan doen. Dat gedeelte is inderdaad wel krom. Maar dat het benoemd wordt dat er MVV fans waren, dat snap ik heel goed en vind ik logisch.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 16:38
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #3875
Het gaat me meer om het feit, dat een willekeurig groepje z.g. vriendschapsverbanden kunnen aangaan, om te mogen rellen en dingen te beschadigen. Dat zijn geen MVV supporters. Het heeft in mijn ogen niets te doen met mijn club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 18:11
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV algemeen #3876
Hopelijk kunnen ze deze 'MVV supporters' opsporen en een flink stadionverbod cadeau doen. Supporters die zo ver gaan en zo hun vriendschapsband kleur willen geven ten koste van hun eigen club zijn we liever kwijt dan rijk. Ik kan me voorstellen dat deze figuren bij meerdere negatieve MVV-reclame betrokken zijn geweest (pas op: aanname!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2019 15:28
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV algemeen #3877

Burgemeester verdedigt optreden politie rond MVV-Roda JC

Het politie-optreden rond de voetbalderby MVV tegen Roda JC was geheel conform de regels. Dat antwoordt de Maastrichtse burgemeester Annemarie Penn-te Strake op vragen van de oppositiepartijen PvdA, PVM en PVV.
Bij het risicoduel in november hield de politie rond De Geusselt 17 mensen aan. Twee omdat ze (zwaar) vuurwerk bij zich hadden, drie omdat ze vuurwerk afstaken, twee personen verzetten zich tegen de politie, drie wegens belediging van een ambtenaar in functie, twee wegens baldadigheid, drie wegens openlijke geweldpleging en twee omdat ze hun gezicht bedekt hadden.

Opgedreven

De politieke partijen merken op dat MVV-supporters voor en na de wedstrijd werden opgedreven door de politie. ‘Dit terwijl ze zich niet in de buurt van de bezoekende fans bevonden of optrekkende bewegingen in de richting van de bezoekers maakten. Hierbij is er fors geweld gebruikt door de politie, met de nodige verwondingen bij supporters tot gevolg.’

Conform

Penn-te Strake verdedigt dit handelen. Ze noemt het optreden van de politie conform de beleidsuitgangspunten en tolerantiegrenzen die zijn vastgesteld in overeenstemming met landelijke richtlijnen. De politie heeft volgens haar geheel volgens deze richtlijnen gehandeld.

Geen uitnodiging

De drie politieke partijen is opgevallen dat een vertegenwoordiger van de supporters niet was uitgenodigd voor een vergadering van het Openbaar Ministerie met de politie, gemeente en Roda JC en MVV, terwijl dat wel gebruikelijk is. Penn-te Strake: „In dat overleg is informatie over specifieke veiligheidsmaatregelen gedeeld die niet met de supporters gedeeld kan en mag worden. De uitkomsten zijn, daar waar relevant, bij het volgende overleg gedeeld.”

Dat vlaggen werden geweigerd is een afwijking van de KNVB-reglementen, erkent de burgemeester. Maar dit was volgens haar nodig voor het handhaven van de openbare orde: „Anders kon het afsteken van binnengesmokkeld vuurwerk buiten het zicht van de camera’s plaatsvinden. Daarnaast werden de vlagstokken gebruikt als slagmateriaal.”


Wie had dat nu gedacht ? De doofpot in en we gaan weer verder. Het ontbreken van een reactie van het MVV-bestuur zegt ook genoeg.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2019 07:14
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV algemeen #3878
Het zou heel goed kunnen dat die reactie nog komt.
Gisteren vermoed ik druk bezig geweest met afronden transfer Croux.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2019 14:05
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV algemeen #3879
Iemand het artikel over Ron Elsen gelezen in de VI deze week? Geeft vind ik een mooi inkijkje in de cultuur bij MVV en hoe letterlijk iedere euro omgedraaid moet worden sinds de redding in 2012. Tot aan een paar jaar geleden het zelf schilderen van de catacomben in de Geusselt toe omdat Elsen zich ergerde aan de vergeelde muren. Zeer de moeite waard om te lezen. Tegelijkertijd doet het je de wenkbrauwen fronsen over hoe armzalig MVV er als profclub eigenlijk voorstaat. Ik heb gigantisch veel respect voor clubman 'pur sang' Elsen hoe hij letterlijk van alle markten thuis is en erin slaagt om MVV met minimale middelen toch telkens (bijna) maximaal te doen presteren. Tegelijkertijd hoop ik met de investeringen die er nu op sponsorgebied gedaan worden, dat er stappen gezet kunnen worden op andere gebieden want het kan toch eigenlijk niet dat je hoofdtrainer ook technisch directeur (officieus dan), scout, buschauffeur, schilder, jeugdtrainer, enzovoort is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 00:42 02 feb 2019 00:42 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV algemeen #3880
In welk jaar leven we ? 1x in de week een wedstrijd, en dan werkt je scorebord en lichtkrant (Net zoals de vorige wedstrijd) niet.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 00:59
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV algemeen #3881
En wat te denken van (de bediening van) de geluidsinstallatie? Ik hoef echt geen superdeluxe driedubbele dolby surround sound met stevige bassen en een brede range in de middentonen te hebben, maar een normaal geluidsniveau is op zich wel lekker. Soms knalt er opeens een reclame keihard uit en kun je je buurman niet meer verstaan. De andere keer lijkt het alsof er willekeurig geluiden, (gedeeltes van nummers) of mededelingen worden ingestart. Is iets van de laatste wedstrijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 08:03
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV algemeen #3882

M.V.V. 1902 schreef : En wat te denken van (de bediening van) de geluidsinstallatie? Ik hoef echt geen superdeluxe driedubbele dolby surround sound met stevige bassen en een brede range in de middentonen te hebben, maar een normaal geluidsniveau is op zich wel lekker. Soms knalt er opeens een reclame keihard uit en kun je je buurman niet meer verstaan. De andere keer lijkt het alsof er willekeurig geluiden, (gedeeltes van nummers) of mededelingen worden ingestart. Is iets van de laatste wedstrijden.


Ja helaas is dat MVV anno 2019. Nagenoeg overal heb je flitsende scoreboren, LED-schermen, tribuneverwarming, een redelijke geluidsinstallatie, fatsoenlijke toiletten, schone stoelen en trappen waar je niet vanaf dondert, maar niet in De Geusselt. Zelfs afvalbakken staan er niet. Het is zwaar behelpen in ons stadion, ik schaam me altijd voor de supporters van de bezoekende club. Als dan ook je 'scorebord' uit het jaar 0 niet functioneert, ziet dat erg armetierig uit. Ik heb al eens vaker geschreven dat die dingen niet zoveel meer kosten tegenwoordig en dat je die gemakkelijk terugverdient met reclame. Gewoon twee van die schermen aan de randen van de daken hangen van Angelside- en Noordtribune en klaar. Dat die daken het niet aankunnen is natuurlijk onzin, ze gaan ook zonnepanelen erop leggen binnenkort. Of begin met een scherm op de plek van dat hopeloze ding nu. BEGIN gewoon ergens. Er gebeurt helemaal niets. In 2025 lopen we er nog zo bij vrees ik. Voor mij hoeft echt niet alles 'top of the bill' te zijn zoals bij PSV of zo, maar gewoon de basisvoorzieningen voor een stadion van deze tijd zouden er toch moeten zijn.

En ik hoor al mensen roepen 'daar worden we als team niet beter van, investeer liever in spelers', maar vergeet niet dat je dit alles voor je supporters doet. Als die wegblijven, en dat gebeurt steeds meer, heb je niet eens een club meer. Investeringen in dit soort zaken zijn niet te vergelijken met investeringen in spelers. MVV zal met de gemeente (als eigenaar van het stadion) in overleg moeten treden om gezamenlijk betere voorzieningen te realiseren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 11:02
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #3883
Het best is ( maar dan spreek ik nu even voor mezelf). Naar de eredivisie. En dat zal helaas als eerste moeten gebeuren, voordat iemand met centen komt naar Maastricht. Overal in Nederland is dit andersom, maar nìèt in Maastricht. Dus nog een extra kaarsje bij het olv. En als de investeerder er is, een geheel nieuw stadion in Randwijck (andere locatie mag ook). Geen arena in Randwijck zoals Melchior het zag in zijn visie, waarop hij 20 jaar vooruit liep op de arena in Amsterdam, maar een geheel nieuw stadion anno 2020>. Het is dit, of voor altijd op de huidige locatie, die langzamer zeker steeds meer op een bouwval gaat lijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 11:07
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #3884

Sjarelke schreef : Ja helaas is dat MVV anno 2019. Nagenoeg overal heb je flitsende scoreboren, LED-schermen, tribuneverwarming, een redelijke geluidsinstallatie, fatsoenlijke toiletten, schone stoelen en trappen waar je niet vanaf dondert


Dat geldt misschien voor de grotere clubs die pas gedegradeerd zijn. Ben je ook wel eens bij Den Bosch, Oss, Helmond, Telstar FC Emmen etc etc geweest?
Je schetst wel een erg rooskleurig beeld van andere clubs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 11:39
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
MVV algemeen #3885

Schapendonk schreef : Het best is ( maar dan spreek ik nu even voor mezelf). Naar de eredivisie. En dat zal helaas als eerste moeten gebeuren, voordat iemand met centen komt naar Maastricht. Overal in Nederland is dit andersom, maar nìèt in Maastricht. Dus nog een extra kaarsje bij het olv. En als de investeerder er is, een geheel nieuw stadion in Randwijck (andere locatie mag ook). Geen arena in Randwijck zoals Melchior het zag in zijn visie, waarop hij 20 jaar vooruit liep op de arena in Amsterdam, maar een geheel nieuw stadion anno 2020>. Het is dit, of voor altijd op de huidige locatie, die langzamer zeker steeds meer op een bouwval gaat lijken.


Jammer dat ik op dit forum steeds meer mensen over een investeerder zie praten. Paar seizoenen geleden wilde nog niemand een investeerder, maar nu het een beetje minder gaat en de andere Limburgse clubs het wat beter doen, wil opeens iedereen een investeerder.

Alles draait alleen nog maar om geld in het voetbal. Naar mijn mening is het op eigen kracht doen (dat wat MVV graag wilt) net het enige mooie aan het voetbal en ook aan MVV. Iedereen kan promoveren als iemand met een zak geld komt. Maar als je promoveert op eigen kracht, dan kun je pas trots zijn. En dat dat dan "wat" langer duurt neem ik dan maar voor lief.

Mocht MVV een investeerder krijgen moet ik me zwaar gaan bedenken of ik nog wel naar de Geusselt kom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gianni Bruno, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden