MVV algemeen

09 aug 2018 19:19
StPieter96
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
MVV algemeen #3706
Stop toch eens met die jeugdspelers de hele tijd de hemel in te prijzen. Hij heeft net een aantal keren gescoord tegen een amateurploeg en daarbuiten nog helemaal niks laten zien toen hij echt de kans daadwerkelijk kreeg. Dit is echt niet onze verlossende spits !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2018 19:27
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #3707
Dit is niet jeugdspelers de hemel in prijzen maar gewoon een eerlijke kans geven zolang je niets anders heb ,je weet nooit hoe het uitpakt
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2018 11:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV algemeen #3708
Ik zet het hier maar even neer. Volgens de website van MVV spelen we vrijdag 22 februari 2019 thuis tegen Den Bosch, aftrap 20.00 uur. En op zondag 24 februari 2019, 16.45 uur, dus nog geen 48 uur later, uit tegen Roda JC. Is dat een foutje op de website? Wat een dramatische planning als dat echt waar is (zal wel niet).

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2018 12:45
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #3709

Jacques schreef : Ik zet het hier maar even neer. Volgens de website van MVV spelen we vrijdag 22 februari 2019 thuis tegen Den Bosch, aftrap 20.00 uur. En op zondag 24 februari 2019, 16.45 uur, dus nog geen 48 uur later, uit tegen Roda JC. Is dat een foutje op de website? Wat een dramatische planning als dat echt waar is (zal wel niet).


V'r speule pas 'n maond later tege die kut club...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 04:20
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
MVV algemeen #3710

StPieter96 schreef : Stop toch eens met die jeugdspelers de hele tijd de hemel in te prijzen. Hij heeft net een aantal keren gescoord tegen een amateurploeg en daarbuiten nog helemaal niks laten zien toen hij echt de kans daadwerkelijk kreeg. Dit is echt niet onze verlossende spits !

Mooie eerste bijdrage: hoera, weer een positivo erbij! Wie prijst dan onze jeugdspelers de hemel in? Nee, Kostons zal ongetwijfeld nog veel moeten leren. Maar 11 goals scoren tegen welke club dan ook is niet verkeerd. Dan laat je toch zien dat je een 'scorend vermogen' hebt. Geef Kostons eens een kans en brand hem niet meteen af...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jesfen, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 10:03
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #3711
Dank jewel ben helemaal mee eens wie de jeugd heeft ,heeft de toekomst denk ik dan maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 14:28 14 aug 2018 14:41 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3712
Speciaal voor Jacques, de man waarmee ik zou speeddaten als ik geen hetero en getrouwd zou zijn geweest:

De beleving van een positivo:

Ik ga al sinds 1995 naar MVV kijken. Mijn eerste wedstrijd was in het laatste halve seizoen van Roberto Lanckohr, die toen in de winterstop de overstap maakte naar Fortuna. Ik heb daarna natuurlijk de promotie meegemaakt, drie seizoenen groepsverkrachting in de eredivisie, de degradatie (2000), daarna de mentale degradatie (01 en 02). Daarna kwam de kleine wederopstanding, gevolgd door de Twilight Zone waarin we nu zitten. Ik heb niets meegemaakt van de succesjaren, ik heb MVV altijd beleefd als de underdog. En als je me vraagt wat is de mooiste periode van MVV vond, dan ligt die niet in de eredivisie. De mooiste periode is de periode waarin toen de nieuwe sfeergroep "De Ultras" een stukje identiteit brachten aan de club, MVV kreeg een vorm voor mij toen, een culturele identiteit in de vorm van liederen en exposure. Dit ging hand in hand met wat er op het veld gebeurd. En dat stukje nalatenschap wordt nog steeds ontstoken op dezelfde manier. Echter, ontsteekt er al bijna drie jaar niks meer. (incidenten daargelaten)

Ik ben altijd met de gedachte het stadion ingelopen dat iedere wedstrijd een mijlpaal is. Een stap dichter naar succes. Soms één stap terug en dan weer twee vooruit. Steeds maar weer begrip hebbende voor de broze financiële situatie waaruit een comeback gemaakt moest worden. Dat creëert begrip en perspectief. Echter sinds vorig seizoen zijn we al die mijlpalen voorbij gelopen en staan we voor mijn gevoel stil op een doodpunt. Zie het als een berg beklimmen, na jaren van klimmen bereik je eindelijk de top, om er dan achter te komen dat je pas onderaan op een plateau voor een andere berg staat en weer een stukje afgedaald moet worden. Nu is dat voor een positivo als ik geen ramp, zolang je maar het gevoel hebt dat er wordt aangezet naar de volgende klim. Echter, is er geen pad te bekennen, het enige wat er gebeurd is dat er tenten worden opgezet als basiskamp. Dit is voor een ras optimist als mij moeilijk te verkroppen, aangezien de reisleider verwijst naar de brochure waarin staat dat we toch echt gaan klimmen deze reis, terwijl we voor mijn eigen beleving toch echt stilstaan.

Maar dat is natuurlijk hoe een positivo dat ziet. Een optimist zal altijd nieuwe mijlpalen creëren als het resultaat hem niet bevalt. Je kent ze vast en zeker wel, van die mensen die getrouwd zijn met een kreng, maar nog steeds smoorverliefd zijn op die jeugdherinnering van haar. En ook al brengt ze je naar hel en terug, 's avonds wordt er een potje bier opengetrokken en dan is alles weer goed. Een kletskeszoeper zal blijven genieten van dat laatste druppeltje bier en haar blik voordat hij gaat slapen ook al ontneemt ze hem al zijn plezier in het leven. Een positivo zal in dit geval de scheidingspapieren gaan aanvragen en een "Blijf van mijn lijf" huis zoeken en een goede advocaat. Die kan die knop niet omzetten, die heeft teveel zelfmedelijden (of respect), het is maar hoe je het ziet.

En op dat punt bevind ik me nu. Ben ik hier nu naar een voetbalclub aan het kijken waar ik smoorverliefd op ben, maar die eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft? Of loop ik een stadion binnen waarbij de hoofdact niet het voetbal is, maar fungeert als een inzuip-locatie voor de aanstaande kroegentocht tijdens het weekend. Of een vluchtoord om aan de toezicht van de vrouw des huizes te ontsnappen? Klopt mijn beleving en de verwachtingen die ik heb wel? Is het niet erg dat die spelers op het veld al drie jaar geen bal in de ploeg kunnen houden? Terwijl ik dat vroeger wel heb gezien. Dat "Mie Leef Mestreech" al wordt ingezet bij een wedstrijd die eindigt in een gelijkspel? Of dat er 90 minuten geroezemoes van de tribunes komt, waarbij vroeger altijd wel een beetje gezongen werd? Is dat echt een verkeerde beleving, een verkeerde herinnering? Zijn die mensen niet ziek van een nederlaag na afloop? We worden met 0-4 afgedroogd in in eigen huis, raken geen pepernoot, en toch barst het feest los na het laatste fluitsignaal bij de nieuwe generatie. Ben ik nu een dramaqueen? Of werkt het langetermijngeheugen bij mij wel? Of moet ik het juist beleven via het korte? Allemaal vragen die je doen twijfelen of MVV wel jouw club is, of überhaupt nog een club is. Ik ga voor het voetbal naar de Geusselt en om trots te zien wat het collectief op het veld presteert. Om de identiteit van je geboortestad en de herinneringen die je daar hebt liggen. Voetbal is zelfs niet mijn hoofdhobby, ik volg geen eredivisie, ik volg geen internationaal voetbal, muv de finales van de Champions League en het WK. Ik volg alleen MVV, en de afgelopen drie jaar doet gewoon pijn aan je ogen, en de lat ligt hier helemaal niet hoog voor wat ik wil zien.

Ik zit eraan te denken om volgend seizoen geen seizoenkaart meer te nemen, maar losse wedstrijden uit te zoeken, aangezien het toch niet meer uitmaakt wat er tussen de hoofdacts gebeurt, aangezien niemand zich meer lijkt te bekommeren om de ranglijst. Alles wordt gewoon per wedstrijd beleefd zo lijkt het. Tegen die tijd zie ik persoonlijk wel hoe sterk de liefde nog is, of er weer mijlpalen komen of nog beter een compleet functionerende betaald voetbalclub. Ik ben geen successupporter, ik zit al bijna 25 jaar op mijn stoeltje, ik heb Supusepa gezien, ik heb Roel Buikema gezien, Rick Plum, Dave Hollanders, en een keeper die met een keukentrappetje bij een corner de zestien uitkwam, want anders kwam hij niet aan bij de bal of de lat, en iedere wedstrijd geroemd werd voor zijn derde helft (vd. Ban). Maar dit MVV lijkt gewoon een eindeloze lus te worden, een situatie waarin MVV financieel zo gedegradeerd is dat het amper profs kan aantrekken en daar heb ik echt geen zin meer in. Ik hoop dat komend seizoen het licht anders gaan schijnen en mijn hoop ligt bij het nieuwe commerciële team.

En ik denk dat meerdere positivo's dit zo zullen beleven. En natuurlijk is dit een kwestie van beleving en persoonlijkheid. Een voetbalclub vaart wel bij ééngezindheid. Daarom is het voor de optimisten en pessimisten belangrijk om op één lijn te zitten. Daarom stel ik ook voor om alleen bier te schenken bij een voorsprong van de thuisploeg. Dan zitten we allemaal op één lijn. :P

(Persoonlijke mening, niet representatief voor elke negatievo.)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Jacques, Anna D., Lassie80, De Zwarte Vogel, Hartmans1973, bokkesprongen, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 15:21
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #3713
Ik vind het zeer goed gesproken,

Afgelopen jaren had ik altijd een 1902 kaart, ook al ging ik niet naar de oefenpotjes ( als ze er al waren ).
Echter dit jaar heb ik een gewone kaart gekocht, niet omdat ik krap bij kas zat. Nee ik vond dat MVV het niet verdiende.
Net zoals de mannen op het veld het respect van de supporters moeten winnen en niet er van uit moeten gaan dat omdat ze in rood wit spelen het meteen helden zijn, Nee dat moeten ze verdienen door vechtlust te tonen op het veld. Zich 100% in te zetten voor de club.

Afgelopen jaar is bij mij de emmer overgelopen en ben ik vol de zeik toer opgegaan. Gewoon omdat het mij te veel werd.
Ik moet wel zeggen dat ik trots ben op het gezond zijn van MVV en het niet meer hebben van schulden.
Helaas houd het na dat 1ne puntje snel op. Natuurlijk snap ik dat je geen spelers uit je mouw kunt schudden, geen geldboom kunt planten, trainers niet uit de lucht komen vallen en ga zo maar door. En ja ik weet nog dat we in de finale van de playoffs stonden. maar dat hoeft niet meteen alle negatieve punten goed te praten.

Zodoende ben ik bereid om snel commentaar te geven hier op het forum over de manier van werken. En ik snap gewoon niet dat MVV niet inziet dat er op vele punten nog heel veel verbeteringen te behalen zijn. Of het nu is bij de hardwerkende mensen op het kantoor of bij Ron die met de fiets richting kerkrade gaat om een wedstrijdje te kijken. of het nu 2 geflopte spitsen zijn of een gouden stikker waar men 4 maanden voor nodig heeft om de kleur te beslissen terwijl goud toch echt gewoon goud is. Of het te laat bestellen van de wedstrijd tenue's, ga zo maar door.

Als ik zo op mijn werk presteer dan had ik er niet lang gewerkt denk ik. Natuurlijk zijn sommige dingen niet dermate belangrijk, maar betekent dat dat we die dingen moeten negeren of net doen alsof we ze niet zien? Wijzen naar andere omdat hun ook nog geen spits hebben..............
Leren we onze kinderen juist niet het tegenovergestelde, Niet met andere meelopen of kijken naar andere of omdat iemand anders het doet het maar goed is om te doen. Nee juist niet, Die leren we om verantwoordelijkheid te dragen, niet naar andere te wijzen of iets slechts goed te keuren omdat andere het ook doen.
Echter als het op MVV aankomt doen we juist het tegenovergestelde, omdat andere het seizoen ook zonder spits beginnen moet MVV dat ook niet. Stel je eens voor je zou het seizoen kunnen beginnen met een spits die al getraind heeft met de groep. Omdat andere het niet doen doen we het zelf ook niet.
Enzo kun je maar doorgaan............................. ( niet te veel focussen op het spits verhaal )
En iedere keer is er wel een excuus of reden die word goed gepraat omdat we anders te negatief zijn of het zelf maar moeten doen.
Echter is het niet mijn werk! Ik werk niet bij MVV! ik probeer de club niet boven water te houden !! en ga zo maar door.
De mensen die daar werken doen dat met een reden en dienen net zoals wij de verantwoordelijkheid te dragen over hun fouten.
Dat er hier grof over fouten gesproken word klopt, maar het is ook maar internet en dient met een korreltje zout genomen te worden aangezien je makkelijk je emotie mee kunt laten spelen als je aan het typen bent.

1 ding hebben we allemaal gemeen en dat is een goed spelend en welvaren MVV te zien. En het liefst binnen enkele jaren naar de eredivisie te kunnen gaan.
neer leggen bij de keuken kampioen divisie kan ik gewoon niet. Dat zou betekenen dat je geen ambities hebt.
Aan het eind van het seizoen weten we waar onze SPELERS ons hebben laten eindigen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 15:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV algemeen #3714
Schitterend! Ik wil het niet teniet doen door op van alles te reageren. Ben het met best veel eens of herken dingen. Één ding er wel uitpikken. Niet om je vliegen af te vangen, gewoon om gevoelens te delen.

Die laatste drie jaar in de eredivisie, inmiddels 18 tot 21 jaar geleden, waren voor mij groot feest. Want - het ging ergens om! Klinkt misschien heel raar, maar vechten tegen degradatie kan erg leuk zijn. Iedere overwinning, ieder punt werd gevierd als een kampioenschap. Ik was voor iedere wedstrijd zenuwachtig. Het voelde "echt". En ja, dat moet ik toegeven, dat valt in de jupiler - pardon, KK divisie vaak vies tegen. Weet je nog, laatste wedstrijd seizoen 97-98, MVV thuis tegen Vitesse? MVV verloor, maar was eerder klaar dan concurrent RKC. Ene Ruud Van Nistelrooy kegelt namens Heerenveen de bal op 90+3 vanuit een onmogelijke hoek de kruising in, RKC moet de nacompetitie in en wij niet, en krijgen dat via de radio mee. En dat nadat MVV de eerste zeven wedstrijden verloor! Joost Volmer stript zich tot op de witte ballenknijper voor de staantribune, Rein van Duijnhoven zou drie dagen lang in de kroegen op de markt ronddwalen en ga zo maar door. Drie seizoenen groepsverkrachting? Drie seizoenen voetballen om het echie! En hoe slecht ik ook tegen mijn verlies kan - ergens vond ik het ook wel mooi om te zien wat voor topvoetbal er langskwam (dat valt tegenwoordig ook vies tegen in de eredivisie natuurlijk). Wie nam Ajax in 1997 mee naar de Geusselt? Michael Laudrup! Van der Sar, gebroeders De Boer. Litmanen geblesseerd helaas. Feyenoord en PSV hadden ook gewoon selecties waarmee je voor de dag kon komen in Europa.

Die drie jaar zijn juist voor mij de reden dat ik dolgraag terugwil naar de eredivisie, zelfs al strijden we dan tegen degradatie en vliegen er af en toe uit. Met alle respect voor de clubs in de KK divisie (serieus welke minder begaafde heeft dat bedacht, weten mensen wel waar KK in jeugdtaal voor staat?), maar in februari tegen Telstar spelen terwijl je al weet dat MVV ergens tussen plaats acht en twaalf gaat eindigen en waarschijnlijk bij behalen van play-offs meteen weer uitgeschakeld is, dat is toch niet zo spannend, dan drink ik inderdaad nog een extra pilsje om het leuk te houden. Waarom denk je dat die onverwachte finaleplaats 15 maanden geleden zo veel losmaakte?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Lassie80, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 15:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV algemeen #3715
@houten ik kan inbreng wel waarderen in deze . Ik ben zelf geen positivo maar probeer eigenlijk een beetje door de bomen van het bos heen te kijken.
Ik denk juist nu in 2018 dat de "kansen" in het voetbal voor promotie/degradatie ieder jaar toenemen. Ik schreef volgens mij een paar maanden geleden dat in de eredivisie in principe maar 3 ploegen niet degraderen. ( Ajax PSV en Feyenoord) en de rest met een slecht seizoen of wat dan ook zomaar eens in de PO terecht kunnen komen, dat ook ook AZ of Utrecht overkomen

Aan de andere kant in de JL gaat dit jaar Twente geen kampioen worden , let maar op ! Het verschil tussen plek 1 tm 10 JL en linker rijtje eredivisie is veel kleiner op het veld dan dat iedereen denkt. Tuurlijk in geld zijn die verschillen mega groot maar op het veld zijn die verschillen vaak veel kleiner.

2 jaar geleden was het ons bijna gelukt , met de juiste balans in het elftal , beetje geluk en iets meer geld , is het mogelijk om via de PO de stap te maken daar ben ik van overtuigd
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Frank Salemans, Ben Salemans, Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 15:42
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV algemeen #3716

mvv supporter schreef : Leren we onze kinderen juist niet het tegenovergestelde, Niet met andere meelopen of kijken naar andere of omdat iemand anders het doet het maar goed is om te doen. Nee juist niet, Die leren we om verantwoordelijkheid te dragen, niet naar andere te wijzen of iets slechts goed te keuren omdat andere het ook doen.
Echter als het op MVV aankomt doen we juist het tegenovergestelde



mvv supporter, ik snap dat het anders kan overkomen omdat we best wel eens een tegenovergestelde mening hebben (of lijken te hebben, want uiteindelijk willen we inderdaad hetzelfde: MVV naar de eredivisie!), maar ik kan je posts eigenlijk vaak wel waarderen hoor. En vooral bovenstaand stukje raak je echt wel iets. Ik ben in het dagelijks leven best hard op dit vlak, vind dat mensen inderdaad veel te snel extern een oorzaak zoeken in plaats van eigen verantwoordelijkheid te nemen. Enige manier om in het leven verder te komen is om je af te vragen wat je zelf beter kan doen - of die ander nu een fout heeft gemaakt of niet doet eigenlijk niet ter zake. Bij MVV ben ik daar veel soepeler in. Liefde maakt blind hè. ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 15:58
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV algemeen #3717
Wat mij betreft heeft de club nog steeds bestaansrecht. En dat zal voor mij altijd zo blijven. Ik bezie de club dan ook niet als een restproduct van het huidige economische klimaat waarin het voetbal zich bevindt, een club die op de één of andere manier de slag heeft gemist en op financieel gebied niet meer meekan in de vaart der volken. Geenszins! Ik zie de club als één van de weinige clubs die haar bestaansrecht heeft behouden en nog realiteitszin heeft. De club is mijn inziens als het oog in de storm waarin het nationale en internationale voetbal zich bevindt waar vooral de financiële belangen almaar groter worden. Als ik kijk naar clubs als City of Real Madrid, dan zie ik clubs waar de menselijke maat totaal geen rol meer speelt. Een club betaalt 100 miljoen voor een dertiger en claimt een koopje te hebben. En dan mag je voor 60 euro op een stoeltje gaan zitten op de bovenste rij van de derde ring en kijk je naar poppetjes die je niet kan onderscheiden van elkaar en die jouw taal niet eens spreken als het al mogelijk is dat je ze mag aanspreken. Want meestal rijden ze in hun porsches gelijk het stadion uit. Ze hebben salarissen waaraan wereldleiders nog niet kunnen tippen. Waar hebben we het over? Het voetbal is totaal megalomaan geworden en de menselijke maat is totaal verloren gegaan.

Ik ga naar MVV omdat de club in mijn bloed zit. Het is inderdaad zo dat ik niet naar uitwedstrijden ga, zo'n gedoe. Maar De Geusselt is mijn tweede thuis. Sinds mijn 5e heb ik bijna geen thuiswedstrijd meer gemist. Ik zat er toen Van Marwijk en Derksen er nog voetbalden, zag de sintelbaan verdwijnen. Ik zag Cruijff het veld oplopen toen we tegen Barcelona speelden en gelijkspeelden. Ik zat er toen MVV een groep Groningen supporters op de Maastribune posteerde, toen Feyenoord supporters vak G ontruimden, toen Ajacieden sterren over mijn hoofd begonnen te gooien. Ik liep mee toen we samen met de Heerenveen supporters van station naar stadion liepen en kocht een t-shirt met de slogan 'd'r is mer ein club in Limburg' dat ik nog altijd in de kast heb liggen. Ik sliep als jongetje van 4 op een stoeltje en kroop tegen mijn vader aan als de volgende sneeuwstorm zich aandiende. De Geusselt is een plek waar enkele van mijn dierbaarste herinneringen zijn ontstaan.

Meer nog dan dat ga ik naar MVV omdat ik voetballiefhebber ben. Ik hoef geen verwaande sterrenploeg te zien die alleen voor zichzelf voetbalt en zo vol van zichzelf is dat ze het oog verliest voor de gewone werkende man. Sommigen zeggen dat ik dan aan kwaliteit inboet. Maar ik ga wel eens naar Genk, of Gladbach of Keulen, en eerlijk gezegd is het niveau daar ook niet om over naar huis te schrijven. Of ze zeggen dat het toch veel leuker is om tegen de sterrenploegen van Ajax, Feyenoord of PSV te spelen... Tsja, vroeger zag je Van Hanegem, Peterson, Romario en Van Nistelrooij. En nu?

Ongeacht het niveau verheug ik me op elke thuiswedstrijd. Of ze nu winnen of verliezen weet ik dat het altijd spannend zal worden en dat ze altijd weer kansen krijgen. Ik vind het mooi om te zien dat stomme fouten worden afgewisseld met (soms) geniale acties. Af en toe hoor ik de supporters op de Q-park meezingen, vaker hoor ik ze schelden. En dat gebeurt nog altijd in het Maastrichts. Als ik naar links of rechts kijk dan zie ik mensen die ik ook tegenkom in de Plus op Belfort, en ik hoef geen rekening te houden met tien talen van toeristen die voor deze ene wedstrijd hun smoel in de clubkleuren hebben geverfd. Ik zie dat het geld van mijn pilsje in de clubkas terechtkomt en niet bij één of andere cateringzaak die de prijzen opstuwt om maar zoveel mogelijk winst te maken. En aan de overkant zit een voorzitter die gewoon bij de MTB werkt en waarvan ik vrij zeker ben dat hij geen criminele activiteiten ontplooit in Dubai, een dictator uit Turkije of China steunt, of investeert in de wapenhandel en indirect wapens levert aan kindsoldaten. Want dát is mijn beeld van het moderne topvoetbal waarvan ik in elk geval geen deel wil uitmaken.

Also sprach Zarathustra
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, Frank Salemans, daan4suz, Boe is dat feeske?, Roei baank, Jacques, Bieske, Anna D., hindriks en10 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 16:21
BOCA
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
MVV algemeen #3718
Tja, sommigen vinden de megalomane miljoenensalarissen van het hedendaagse voetbal dan misschien verwerpelijk, anderen vinden het aan het lijntje houden van jonge spelers om misschien één of twee maanden (een klein) salaris uit te sparen minstens even moreel verwerpelijk. Maar het bekt zo lekker om als excuus te gebruiken dat wij niet (kunnen) meedoen aan de gekte.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 16:27
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV algemeen #3719
Bien parlé Nietzsche. Voor Nietzsche leg ik mijn hoofd op de hakblok. Merde gamins. Ook al loopt niet alles volgens onze wensen. Veer zien MVV sinds 1902. Vriedag present.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Anna D., Nietzsche

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 16:39
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3720

BOCA schreef : Tja, sommigen vinden de megalomane miljoenensalarissen van het hedendaagse voetbal dan misschien verwerpelijk, anderen vinden het aan het lijntje houden van jonge spelers om misschien één of twee maanden (een klein) salaris uit te sparen minstens even moreel verwerpelijk. Maar het bekt zo lekker om als excuus te gebruiken dat wij niet (kunnen) meedoen aan de gekte.


Dit is precies wat ik bedoelde. (Ook al vind ik het mooi om de beleving van de anderen hierover te lezen en hun standpunten achter hun verhaal rondom MVV. Dit argument laat precies zien wat ik bedoel. )

Als een optimistisch gezind persoon het resultaat niet bevalt, dan veranderen zij de gehele criteria zodat deze wel bevalt. Als een pessimistisch gezind persoon het resultaat niet bevalt, verlangen zij alleen een concrete oplossing. De optimist houdt bij iedere gebeurtenis geen score bij, de pessimist doet dat wel. Misschien dat daar het verschil in beleving zit. (In het midden gelaten wat de beste is.)
De volgende gebruiker (s) zei dank u krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.412 seconden