MVV algemeen

13 apr 2018 19:45 13 apr 2018 19:46 door Boer458.
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #3601
Mijn stoeltje moet de gouden sticker nog steeds ontberen..... Zoals al een aantal andere forumleden schreven, het gaat me niet om dat "sjtukske plestik" maar als je betaald krijgt voor een dienst....
Ik hou het maar op amateurisme op kantoor bij MVV. Ik denk niet dat de meeste van ons hier bij hun werkgever mee weg komen.
Maar toch trap ik er volgende maand weer in !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2018 11:18
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3602

Boer458 schreef : Mijn stoeltje moet de gouden sticker nog steeds ontberen..... Zoals al een aantal andere forumleden schreven, het gaat me niet om dat "sjtukske plestik" maar als je betaald krijgt voor een dienst....
Ik hou het maar op amateurisme op kantoor bij MVV. Ik denk niet dat de meeste van ons hier bij hun werkgever mee weg komen.
Maar toch trap ik er volgende maand weer in !


Ik vrees dat ie gewoon eraf gewaaid is...

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 20:28
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV algemeen #3603
Het was een mager seizoen. We halen wel/niet de play offs. We zien het wel. We hebben niet goed ingekocht dit jaar en ook voor volgend jaar hebben wij niet veel geld. Ik begin het allemaal erg ontmoedigend te vinden. Ik wil graag iemand aan het roer zien met geld en ambitie, Volgend jaar zijn wij de enige Limburgse club in de 1e divisie. En dat is niet oke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2018 10:17
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3604
tja voor Fortuna pak een investeerder ( tot nu toe ) goed uit. Maar het zorgt bij heel veel clubs ook voor financiële risico’s zoals ook wij in het verleden hebben gemerkt. Er wordt geroepen dat geld nu eenmaal het belangrijkste is in het moderne voetbal, clubs zouden niet meer zonder investeerder kunnen. Maar ik ben trots op mvv dat wij het op eigen kracht doen! Liever langzaam omhoog dan snel naar de klote! Ik blijf erbij, een investeerder uit het buitenland help een club niet uit liefde maar voor eigen gewin. Eens kijken hoe die clubs er voor staan als de investeerder zijn interesse verliest. Tja natuurlijk is het balen voor nu maar wie het laatst lacht....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hugo, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2018 15:50
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #3605
Toch blijf ik van mening dat je in de huidige voetbalcultuur helemaal niet meer goed mee kunt draaien als je geen investeerder hebt. Dan kun je vasthouden aan je principes vasthouden dat je nog je eigen identiteit als club hebt, maar ondertussen loop je dan achter de feiten aan, en worden de betere spelers gewoon weggekaapt/gekocht. Daarbij worden de salarissen bij clubs met investeerders ook veel interessanter dan bij de clubs zonder investeerder, dan nog niet hebbende over de eventuele winstpremies. Er zitten natuurlijk altijd risico's aan investeerders, maar als je zelf goed onderzoek hierin zou doen, kun je mischien de goede van de slechte onderscheiden. Jammer dat het van de KNVB toen niet mocht om Red Bull ons erin te ondersteunen.
Maar ondertussen hoop ik wel op een goede vertrouwde en gedegen geldschieter...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2018 18:09
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV algemeen #3606
Ik vond het ook een zeer teleurstellend seizoen, ondanks dat MVV niet aan alles iets kon doen (de blessuregolf is erg hardnekkig geweest en heeft toch onze beste spelers lange tijd aan de kant gehouden). Ogunjimi was een gok die slecht heeft uitgepakt, maar voor hetzelfde geld hadden we een nieuwe Thiebaut te pakken. Dat is ook gewoon 'pech'. Maar wat mij in algemene zin het allermeeste stoort is het amateurisme van zowel MVV als de gemeente. Ik werd erdoor getriggerd door de terechte opmerking van een forumlid over het tekenen van het nieuwe contract van Golpek (in een ander item), waarbij die jongen niet eens een MVV-shirt droeg maar een Nike-shirt. Onvoorstelbaar. dan heb je EINDELIJK een fatsoenlijke shirtsponsor en ga je er zo mee om! Een paar andere voorbeelden van amateurisme anno 2018 in Maastricht:

RONDOM DE GEUSSELT:
- waarom lukt het nou niet om op het stadion de naam 'Geusseltstadion' en/of 'MVV' te zetten in felle rode letters met het wapen/logo erbij. Dat geeft de club een smoel, overal is dat zo (zelfs in Almere) behalve hier!
- waarom lukt het niet om een fatsoenlijke parkeerplaats te realiseren (gemeente), het is een puinhoop met veel gaten en kuilen. Overal worden nieuwe parkeerplaatsen aangelegd langs de Groene Loper, maar deze desolate vlakte wordt niet aangepakt. Een betere inrichting zorgt al meteen voor meer plekken.
- ook zouden voor en na de wedstrijd wat verkeersregelaars kunnen worden neergezet die ACTIEF het verkeer soepel in- en uit leiden; nu staan ze erbij (als ze er al staan) en doen helemaal niks.

IN HET STADION:
- waarom lukt het niet fatsoenlijke toiletruimtes te maken, voor zowel de mannen als ook de vrouwen (meer en schoon); zet er een poetsdame neer en laat de mensen 20 of 50 cent betalen, dat heeft men echt wel over voor een net en schoon toilet; zijn die kosten er ook weer uit.
- hou meteen op met het volkslied voor de wedstrijd: duurt veel te lang, wordt amper meegezongen en de jeugd kent het niet. Laten we gewoon het veel aantrekkelijkere CLUBLIED zingen!
- waarom hebben we nog steeds geen modern scorebord in het stadion, ook dat kan als reclame-uiting worden gebruikt en straalt professionaliteit uit; Met zo'n
groot scorebord kun je ook wat meer maken van het aankondigen van de spelers/het presenteren van de elftallen met foto's e.d. Ik heb dat in Duitsland gezien, dat is echt geweldig daar.
- het zou wenselijk zijn (zeker in de koude wintermaanden) iets van overdekking te maken boven de cateringplekken. Je staat in de zeikregen en/of in de vrieskou je pilsje te drinken. Kan echt niet meer anno 2018. Zeker de oudere mensen staan te vernikkelen van de kou. Ik snap dat het stadion verouderd is en
zo maar dit zijn kleine aanpassingen die toch realiseerbaar moeten zijn.

KOPEN VAN TICKETS:
- ik was vanmiddag bij de Infobalie omdat het kopen van PO-kaarten via internet (als 1902-kaarthouder) niet lukte omdat ik geen wachtwoord had en ook niet
kon opvragen (het was zondag en die kaarten konden slechts tot 23.59 uur worden gekocht). Daar stonden vijf mensen in de rij. Lekker korte rij dacht ik,
maar ik heb er 35 minuten gestaan omdat de systemen niet goed werken. Kwam ook omdat mensen meteen hun seizoenkaart wilden verlengen. Gepruts van
de bovenste plank. Wat als we volgende week (eventueel) kaarten moeten bestellen voor MVV-Roda? Dan kun je een dag vrij nemen.

- waarom is die ticketbalie overigens niet gewoon om 09.00 uur open zoals alles om 9 uur open is. Het is al zo kort dag om kaarten te kopen....


...en zo kan ik wel even doorgaan. Maar ik zou wel eens inzicht willen hebben in welke partij waarvoor verantwoordelijk is. Er moet dringend iets gebeuren maar
er gebeurt zo weinig. Het is bekend dat topsport voor de gemeente Maastricht totaal onbelangrijk is (getuige het net iets te kleine zwembad, de net iets te kleine boulodrome, de net iets te kleine sporthal die ook weer niet gekoppeld is aan het stadion). Hier interesseert de gemeente zich alleen maar voor concerten van Rieu, het Preuvenemint, de Ridderronde, 'Sjiek en Sjoen'(nou, kom eens kijken naar de sjiek en sjoene parkeerplaats bij de geusselt) en dat soort festijnen. Kijk eens naar Sittard, waar een wielrencentrum verrijst, een stadiongebied wordt ontwikkeld en een atletiek-topsportzone ligt. In zo'n atmosfeer presteren spelers ook beter.

Maar goed, het zijn mijn frustraties. Overal in den lande zie je stadions en dan denk je: wat moet er hier nog veel veranderen.
Enfin, het moet blijkbaar zo zijn in Maastricht. Desondanks ga ik uiteraard binnenkort voor mijn zoveelste seizoenkaart want de club gaat me uiteraard wel aan het hart.
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke, middenstip, johan, Lassie80, Boer458, Driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 16:33
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV algemeen #3607
Heeft iemand het volledige artikel beschikbaar?

www.limburger.nl/cnt/dmf20180508_0006139...enmoot-als-doembeeld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 18:17
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV algemeen #3608
OPINIE GRIJZE MUIS
Hand op knip en deur dicht
De teleurstelling in Maastricht is groot na het afgelopen seizoen van MVV. Kleurloos, flets en weinig succes. Toch doet MVV er goed aan om de hand op de knip te houden en de deur dicht te houden voor buitenlandse investeerders.
DOOR EMIL VISSER

‘Nooit meer naar Maastricht!’ Het werd in Sittard een rake leus na de promotie van Fortuna. En deze speelse verbale tik deed pijn bij de MVV-fans.

Net zoals de resultaten van het afgelopen seizoen pijn deden in Maastricht. De poorten van De Geusselt sluiten na een buitengewoon flets seizoen. Behoudens een aardige competitiestart konden de mannen van Ron Elsen slechts aanspraak maken op een plekje in de middenmoot van de eerste divisie. De play-offs waren snel voorbij.

Een jaar geleden streed MVV op dit moment nog om een plekje in de eredivisie. En zat De Geusselt propvol tijdens de wedstrijd tegen Roda JC. Toen zag het er allemaal rooskleurig uit voor de Maastrichtenaren, ondanks dat nét de eredivisie niet werd behaald. In eigen huis werd maandenlang niet verloren en alom leefde de overtuiging dat MVV hard op weg was om door te stoten naar de top van de eerste divisie.

De trots heeft in Maastricht plaatsgemaakt voor teleurstelling.
Inmiddels zijn de supporters een deceptie rijker. De trots heeft in Maastricht plaatsgemaakt voor teleurstelling. De roep om het nemen van meer risico’s, of om de deur wagenwijd open te zetten voor een (buitenlandse) investeerder, wordt luider en luider. Want zonder pegels uit te geven, komt MVV nooit verder. En de supporters willen zo graag ‘naar huis’: naar de eredivisie.

Ajax en Feyenoord

Maar is dat wel zo nodig? Moet MVV koste wat kost naar de eredivisie? Natuurlijk niet. MVV leeft al járen in de eerste divisie; sinds 2000. Iemand van 25 of jonger heeft nauwelijks bewust meegemaakt dat de Maastrichtse club competitieduels met Ajax en Feyenoord uitvocht. De club heeft natuurlijk een rijke historie en die gaat niet verloren. Ook niet als het nog eens achttien jaar in de eerste divisie zal spelen. Maar de nieuwe ‘thuis’ van MVV is een treetje lager.

Dat is helemaal niet erg. Het is zeker vervelend dat de streekrivalen de laatste twintig jaar hogere ogen hebben gegooid. Dat ondermijnt het bestaansrecht van MVV als club van de provinciehoofdstad absoluut niet. In de nodige provinciehoofdsteden ís niet eens een betaald voetbalclub.

Voor de club en de fans zou het zeker leuk zijn om de stap naar de hoogste voetbalafdeling te maken. Maar MVV moet wel MVV blijven. De vereniging heeft karakter. Het heeft bovendien de nodige clubiconen binnen boord. MVV is een warme club, zonder al te veel opsmuk. Het is niet voor niets dat oud-spelers telkens weer terugkomen om wedstrijden te bezoeken. Het stadion is aan de maat en is, zeker vergeleken met andere clubs in de eerste divisie, meestal redelijk goed gevuld. De fata morgana van het binnenhalen van een (buitenlandse) investeerder ziet er schitterend uit. Zeker nu de Sittardse buren promotie hebben bewerkstelligd. Maar de voorbeelden waarbij dat meer problemen dan resultaten geeft, liggen voor het oprapen. Wees eens eerlijk. Wie wil nou dat de club van Maastricht in handen is van een Chinees, Turk, Thai of Arabier?

Risico

Ook risico nemen klinkt leuk. Maar het woord zegt het al: het is riskant. Zeker in de voetbalwereld zijn tal van voorbeelden uit het verleden waarbij het nemen van risico flink mis is gegaan. Het kan toch niet zo zijn dat iedereen alweer vergeten is hoe het Maastricht nog maar acht jaar geleden verging? Meer geld uitgeven staat bovendien niet gelijk aan promoveren. Vraag dat maar aan Cambuur en Go Ahead Eagles, die afgelopen seizoen veel meer euro’s spendeerden dan MVV, maar ook met lege handen staan.

De club heeft zijn zaakjes sinds kort weer netjes op orde en heeft zichzelf op een knappe manier uit zwaar weer gemanoeuvreerd. En hoe verleidelijk de drang naar succes en promotie ook is, het mag nooit belangrijker worden dan de identiteit en de gezondheid van de club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 11:53 10 mei 2018 11:53 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV algemeen #3609
Wat een vals stuk. In mooie bewoordingen zegt Emil Visser hier gewoon dat MVV in de Jupiler League thuishoort. En aangezien hij blijkbaar hier meeleest: Fuck You Emil, ga maar lekker naar Sittard en blijf vooral daar!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro, middenstip, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 12:56
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV algemeen #3610

Hill28 schreef : Wat een vals stuk. In mooie bewoordingen zegt Emil Visser hier gewoon dat MVV in de Jupiler League thuishoort. En aangezien hij blijkbaar hier meeleest: Fuck You Emil, ga maar lekker naar Sittard en blijf vooral daar!


Slecht geslapen? :)
Los daarvan is dit artikeltje natuurlijk (in mijn optiek) symptomatisch voor de manier van denken in niet alleen Mestreech maar ook in heel Zuid-Limburg wanneer het aankomt op doorgroeien. Alles gericht op het eigen kleine wereldje en god verhoede dat dat ooit gaat veranderen nietwaar?

Inderdaad, ik heb zelf ook vrij slecht geslapen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 13:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #3611
We moeten de ere-divisie niet zo hoog inschatten als nu wordt gedaan. In de ere-divisie zijn 80% van de tegenstanders mij net zo on interessant als we die nu hebben
Wat boeit mij nu MVV-Heracles of Willem II of NAC of Groningen of Excelsior of Utrecht en ga zo maar door...
Daarbij wordt er in de eredivsie helemaal niet zo leuk voetbal gespeeld .
Neem nu ploegen als VVV , Roda , Nac daar is toch ook geen bal aan om daar supporter van te zijn , je speelt eigenlijk altijd om lijfsbehoud
Eigenlijk spelen ieder jaar 9 ploegen om lijfsbehoud in de ere divisie , 3 om kampioenschap en rest om een play off plaats Europees waar je ook geen zak aan hebt
Voor ons zou t bijna altijd om lijfsbehoud zijn , want onze begroting giga verhogen lukt toch niet , dan moet er een investeerder opstaan.

Ik speel liever de komende jaren als bepalend team in de JL en daar ook echt een leuk niveau laten zien dan dat gekloot van VVV en Roda, want laten we eerlijk zijn in Venlo hebben ze de laatste 3 maanden ook niks meer laten zien die 15de geworden , volgend jaar wordt t heel moeilijk voor ze .

Dus de eredivisie is voor mij niet zalig makend, leuk als we t een keer mee maken maar niet meer dan dat. Ik zie nogmaals liever een MVV waar je graag naar gaat kijken waar de sfeer goed is en die eens wint .
Een beter elftal in de JL met attractief voetbal gaat mijn voorkeur nu naar uit
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, itsman, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 13:47
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #3612
Inderdaad. " Nooit meer naar Maastricht" kan wel weer eens heel erg snel naar Maastricht zijn..
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 16:57 10 mei 2018 17:03 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV algemeen #3613
Vind het vooral een vreemd stuk. Ik vermoed dat Visser vooral wilde zeggen dat MVV nu niet opeens allerlei onverantwoorde risico's moet gaan nemen. Daar kan ik me best in vinden. Helaas is de argumentatie vooral gericht op de stelling dat MVV zich gewoon moet neerleggen bij een rol in de marge van het betaalde voetbal en eredivisie moet vergeten. Want, MVV speelt al jaren eerste divisie, is nu al een leuke toegankelijke club, er zitten toch wel genoeg mensen, er zijn genoeg provinciehoofdsteden die überhaupt geen voetbalclub hebben en financieel gezond blijven is het belangrijkst. Hierdoor heeft het hele stuk een wat vileine ondertoon, lijkt hier en daar er op gericht MVV neer te willen zetten als een nikszeggend clubje en focust zich vooral op wat de club allemaal niet kan en moet doen, in plaats van te kijken naar wat wel kan en de kansen die er voor MVV liggen.

Op het laatste na gebruikt Visser in feite allemaal kul argumenten. Dat een club al jaren eerste divisie speelt maakt natuurlijk geen bal uit. Heracles had voor de laatste promotie in 2006 in veertig jaar tijd maar liefst 1 seizoen eredivisie gespeeld. Is toch echt uitgegroeid tot een vaste waarde in de Eredivisie. Leuke, toegankelijke clubs heb je overigens ook in de eredivisie. Oud-spelers zijn ook daar gewoon welkom. Momenteel is ons stadion aardig gevuld ja, maar als het daadwerkelijke doelstelling van MVV zou zijn om elk seizoen voor plek 9 tot en met 16 te gaan dan worden dat er snel minder. Als we de komende jaren 3x halverwege het rechter rijtje eindigen zitten we gewoon met tweeduizend man in het stadion. En dat argument van die provincie hoofdsteden is helemaal vreemd. Alsof dat iemand ook maar iets boeit. Wat zeuren we als MVV supporter eigenlijk, Assen, Middelburg en Haarlem hebben überhaupt geen betaald voetbalclub (meer)!

Ik zit sowieso al een tijdje te kauwen op het stuk 'het is zeker vervelend dat de streekrivalen de laatste twintig jaar hogere ogen hebben gegooid. Dat ondermijnt het bestaansrecht van MVV als club van de provinciehoofdstad absoluut niet'. Die laatste zin. Wie legt mij dit uit? Ik heb nooit geweten dat MVV niet alleen bestaansrecht als club in het algemeen heeft, maar ook als club van de provinciehoofdstad? Is dat een aparte categorie? En dat dat bestaansrecht als club van de provinciehoofdstad ook nog eens afhangt van Roda en Fortuna? Hoe werkt zoiets? Wie beweert zoiets? Dat MVV de club van de provinciehoofdstad is is sowieso een feit. Dat is Maastricht namelijk. Blijft ook zo, tenzij het gouvernement verplaatst wordt naar elders. Maar zolang dat niet gebeurd blijft MVV de club van de provinciehoofdstad. Bedoelt Visser misschien dat door eventuele successen van Roda en Fortuna Maastrichtenaren eerder naar Kerkrade en Sittard gaan? Dat zou in theorie kunnen. In de praktijk probeert Roda al jaren met de eredivisie kaart mensen uit de rest van Limburg te trekken, zonder al te veel succes. Los van dat snap ik overigens überhaupt niet wat het voor dit artikel en de toekomst van MVV boeit dat Maastricht de provinciehoofdstad is.

Maar ook de zin dat streekrivalen de afgelopen 20 jaar hogere ogen gegooid hebben is interessant. Welke successen precies? Fortuna heeft het dit jaar natuurlijk fantastisch gedaan, en is bovendien 2 jaar langer in de eredivisie gebleven dan wij. Maar is verder zelden hoger in de rangschikking geëindigd dan MVV. Nogal opmerkelijk om dan te zeggen dat Fortuna de afgelopen 20 jaar hogere ogen heeft gegooid dan wij... Roda speelt eredivisie, en heeft dat op een jaar na lang gedaan. Met af en toe inderdaad een succes, met name in de eerste jaren na de eeuwwisseling. Dat zijn natuurlijk betere prestaties dan wij kunnen overleggen. Al is het daar in feite inmiddels al bijna 10 jaar kommer en kwel. Roda speelt nog eredivisie, maar al jaren met hangen en wurgen en doet dat wel ten koste van de eigen identiteit en de gezondheid van de club. Iets dat volgens Visser belangrijker is dan sportief succes, tenminste volgens zijn eigen conclusie.

Natuurlijk zegt hij ook zinnige dingen. Namelijk dat investeerders geen garanties zijn op succes, evenals het nemen van risico. Komt dan helaas weer met een voorbeeld dat nergens op slaat, namelijk van Cambuur en Go Ahead, die dit seizoen meer uitgegeven hebben dan MVV maar ook niet gepromoveerd zijn. Maar ja, Cambuur en Go Ahead hebben ook meer te besteden dan MVV, dus is het logisch dat zij meer hebben uitgegeven... Dat ze dat gedaan hebben wil niet zeggen dat ze onverantwoorde risico's hebben genomen. Overigens heeft hij, hoe pijnlijk het ook is, natuurlijk ook gelijk dat we na 18 jaar tot het meubilair van de Jupiler League behoren. Dat is een onweerlegbaar feit. Maar dat betekent nog niet dat we ons daarbij neer hoeven te leggen. Bekijk voor de grap de stand van de Jupiler League eens van 20 jaar geleden. Wie speelden daarin? Onder andere AZ, FC Zwolle, Heracles, Excelsior en ADO. Clubs die nu, Excelsior misschien uitgezonderd, beschouwd worden als vaste eredivisionisten. Al die clubs speelden in 1998 al jaren in de eerste divisie. Hoe ging het liedje ook weer? Succes tegen Heracles. Toegegeven: dat kun je rustig vervangen door ojee je moet tegen MVV. Maar een lange periode Jupiler League betekent echt niet dat eredivisie een gepasseerd station is.

Ja, MVV moet niet opeens zijn hoofd verliezen en onverantwoorde risico's nemen. Daarin heeft Visser best gelijk. Ik zou daarachter hebben gezet: 'in de jacht op promotie'. MVV mag zich nooit neerleggen bij Jupiler League. Het doel moet altijd het hoogste zijn, daarvoor zijn we een sportclub. En dat de jupiler league na 18 jaar thuis is, dat zal best. Maar dat betekent niet dat de droom van een terugkeer naar het oude huis zo maar moet worden opgegeven. Juist nu we de boel financieel weer op orde hebben is het zaak manieren te vinden om verder te groeien, kansen te zoeken. Allemaal met het doel om terug naar huis te keren. Dat moet de insteek van MVV zijn. En op die manier had Visser zijn stuk ook kunnen insteken, met nog steeds als boodschap dat MVV geen onverantwoorde risico's moet nemen. Gemiste kans. Nu is het een stuk geworden waarin behoorlijk wat onzinnige aannames staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, Jacques, johan, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 18:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
MVV algemeen #3614
Mijn mening is een combinatie van Napoleon en Tuor, zo ongeveer. Heb Emil Visser totaal niet hoog zitten*, volgens mij gaat hij met tegenzin naar MVV, op voetbalverstand heb ik hem nog nooit betrapt en de eredivisie is niet heilig/zaligmakend. Zeker niet met de nieuwe plannen die de top 6 zoals in België af zouden scheiden. Een seizoen als afgelopen jaar is teleurstellend, maar een seizoen waarin je het hele jaar in de top 5 speelt en bijna alle thuiswedstrijden wint, dat is erg leuk. Napoleon, enige nuance: het interessante aan de eredivisie is wel dat je het hele jaar ergens om speelt. De laatste drie seizoenen eredivisie was het volgens mij steeds tot de laatste of voorlaatste dag onzeker of we de nacompetitie in vlogen. Dat maakt iedere wedstrijd spannend. Ieder puntje voelt als winst. Zoals afgelopen seizoen was het na pakweg 12 wedstrijden wel duidelijk dat we geen kampioen zouden worden, dan is de spanning er toch wel af eigenlijk. Op het einde nog een klein beetje wegens wel of niet halen play-offs, maar verder maakte het allemaal niet heel veel uit.

De onderbouwing van Emil is in ieder geval flinterdun, ik neem het stuk dan ook niet serieus, zoals ik de persoon Visser ook niet serieus neem.

*mijn favoriete voorbeelden blijven een wedstrijdverslag waar hij Nwakali en Schroijen door elkaar haalde (Emil, tip: die jongens hebben een iets andere huidskleur), en aan het begin van dit seizoen dat hij in het wedstrijdverslag van de wedstrijd tegen Go Ahead de zin had laten staan "Maar Go Ahead trok aan het langste eind", natuurlijk al getypt voor de laatste vijf minuten waarin MVV nog twee keer scoorde. Die doelpunten van MVV stonden in zijn verslag, maar de zin die hij eerder al had getypt ook...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2018 18:10
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 372
Meer
MVV algemeen #3615
Ik begin me toch langzaam echt zorgen te maken over volgend seizoen. Wederom verdwijnen er dragende spelers van Mvv.
Verrips, Nwakali, Ceranni en Pereira waren geen toppers maar behoorden wel tot de betere spelers van Mvv.
De meeste spelers die nu bij Mvv spelen mogen echt blij zijn dat ze betaald voetbal mogen spelen, stuk voor stuk hardwerkende spelers maar te weinig body en te weinig kwaliteit.
Scouting hebben we niet bij Mvv, dus daar hoeven we dus niets van te verwachten. Misschien dat Genk weer Mvv overeind kan houden, maar eens houdt dat ook op.
Triest dat Mvv weer helemaal terug bij af is! Eind vorig seizoen was de gedachte van menige Mvv supporter dat Mvv zou doorpakken......op weg naar de eredivisie, maar die weg is nu heel ver verwijderd. Ja, ik blijf hopen op een investeerder want ik wil graag met Mvv naar de eredivisie en niet straks een nietszeggend clubje dat ieder jaar onderaan in de Jupiler Leaque bungelt.
Hopelijk gaat Mvv ons nog verrassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden