Oud-MVV'ers

22 aug 2019 15:34
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
Oud-MVV'ers #841
Cercle Brugge is zwak aan het seizoen begonnen en dus willen ze nog extra versterkingen halen. Volgens Het Laatste Nieuws denken ze nu aan Jonathan Otika. De Duitser speelt op dit moment voor NEC, maar in het verleden speelde hij voor Standard.

Okita was vorig jaar één van de sterkhouders bij NEC. Hij scoorde 15 keer en hij gaf 12 assists in 37 wedstrijden. De Duitser speelt van nature op de rechterflank. Hij zou ongeveer een half miljoen euro moeten kosten.

Okita speelde in het verleden al in de Belgische competitie. Hij speelde bij de jeugd van Standard, maar daar kon hij nooit doorbreken. Sindsdien kwam hij uit voor Union SG en MVV, maar sinds vorig seizoen speelde hij dus voor NEC.



Read more: www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-08-22/c...leggen#ixzz5xKvEbSz1

Hebben we nog extra clausules opgenomen bij de transfer van Okita?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2019 12:43
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Oud-MVV'ers #842
Braken definitief naar Livorno, ik ga ervan uit dat MVV een opleidingsvergoeding krijgt.. geen idee hoeveel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2019 13:03 02 sept 2019 13:03 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Oud-MVV'ers #843

jeoff schreef : Braken definitief naar Livorno, ik ga ervan uit dat MVV een opleidingsvergoeding krijgt.. geen idee hoeveel.

Aangezien Braken 26 is, is een opleidingsvergoeding niet van toepassing. De solidariteitsbijdrage wel wanneer er een transfersom is betaald.
De totale solidariteitsbijdrage bedraagt 5% van de transfersom, dit bedrag zal overigens bijna in zijn geheel naar MVV gaan (90% en Almere City de overige 10%)

Nu is er geen uitspraak gedaan over de transfersom die is betaald, dus ik ga gewoon eens wild gokken: 300.000 euro.
Dan krijgen wij 0,90 * 0,05 * 300.000 = 13.500 euro.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2019 13:35
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Oud-MVV'ers #844
Dan kunnen we er de a.s. boete van betalen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2019 14:53
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Oud-MVV'ers #845
Hein Brassé is op 77-jarige leeftijd overleden. Eind jaren '60, begin '70 was hij een goede verdediger bij MVV. Hij had een karakteristieke knevel. Volgens mij was hij naast voetballer bij MVV ook beroepsmilitair. Ik houd hem in goede herinnering. Op de elftalfoto van DL staat hij in - in mijn ogen - een van de mooiere MVV-shirts.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ekstertjj, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 23:21
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Oud-MVV'ers #846
Goaltje hoor vandaag van Smeets bij Sparta. Wat had ik die nog graag hier gezien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2019 13:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3813
Meer
Oud-MVV'ers #847
Maaskant ontslagen

www.vi.nl/nieuws/vvv-venlo-ontslaat-trainer-maaskant

Ik vind dat Maaskant achteraf gezien te weinig uit de selectie die hij toen had heeft gehaald. Maar ik zou blind tekenen voor nog eens zo'n seizoen op dit moment :blush:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2019 13:51 11 nov 2019 13:54 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Oud-MVV'ers #848
Nou in Venlo schromen ze in ieder geval niet om zelfs even Maaskant en Libregts naar de poort te brengen. Bij MVV is Usta een hele klus, onderaan de kk divisie. Maar jeh, geen geld heh. En zonder geld, zal dit ook nooit meer veranderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2019 14:30
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Oud-MVV'ers #849
He en dat op 11/11, weet nog dat Maaskant tijdens zijn jaar hier ook in de stad was om de opening van het carnavalsseizoen te vieren. 

Ik ben niet zo fan van tussendoor trainers ontslaan, maar goed, in Venlo was duidelijk dat Maaskant er niet meer uit kreeg en dat om de doelstelling te behalen, handhaving, een andere aanpak noodzakelijk is. Geen enkele garantie dat het met een andere trainer wel lukt, maar dat er iets moest veranderen was duidelijk. Bij ons geldt exact hetzelfde. Maar blijkbaar biedt plek 19 na 14 wedstrijden nog voldoende perspectief voor de clubleiding. Tja hè mathematisch en in theorie is zelfs het kampioenschap nog mogelijk! Wonderen bestaan!

Eerlijk, ik kan geen enkele logische verklaring bedenken voor het gegeven dat Usta mag blijven zitten. Je wordt er gewoon cynisch van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boys_in_Red

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2019 14:30
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Oud-MVV'ers #850
Toch jammer voor Maaskant. Hij is zeker een deskundige trainer. Maar ik vraag me af of zijn hart nog wel bij het trainerschap ligt.
Nu denk ik dat het ontslag van Maaskant VVV geen steek verder zal brengen. VVV staat waar ze thuishoren. MVV staat minstens 10 plekken te laag en dus blijf ik van mening dat ontslag van Usta wel op zijn plek is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2019 08:59
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Oud-MVV'ers #851
Xavier Mbuyamba zit ondertussen bij Oranje O19..
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2019 12:11
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Oud-MVV'ers #852
Van MVV naar Barça: 'Door de transferban kon ik niet naar Chelsea'

Xavier Mbuyamba maakte afgelopen zomer een niet-alledaagse transfer: de zeventienjarige verdediger verruilde MVV voor FC Barcelona. De jeugdinternational uit Maastricht droomt van een doorbraak in Camp Nou.

Mbuyamba leek eerder nog op weg naar Chelsea. "Zij wilden mij een driejarig contract aanbieden. Maar door de transferban kon ik daar niet naartoe. Maar er waren ook heel veel andere clubs die mij wilden hebben, waaronder FC Barcelona", vertelt de verdediger aan FOX Sports. Inmiddels speelt hij in het O17-elftal van de Catalanen. "Ik woon op het trainingscomplex La Masia, met tachtig andere jongens: voetballers, basketballers, handballers... Het gaat goed, ik heb mijn draai gevonden, ik train lekker en ik speel lekker."

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2019 08:59
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 803
Meer
Oud-MVV'ers #853
Leuke column van Huub Driessen in de Nummer 1 vandaag. Over lang vervlogen tijden. Mooi.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 07:46
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Oud-MVV'ers #854
Niets nieuws, wel aardig om te lezen. Artikel van de NOS over Mbuyamba:

nos.nl/artikel/2318961-trots-mvv-ziet-ho...k-niet-verwacht.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2020 15:01
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Oud-MVV'ers #855
Volgens mij speelde ook een broer van Xavier Mbuyamba in de jeugd van MVV. Wie weet waar deze jongen nu speelt?
De volgende gebruiker (s) zei dank u john68

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden