Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

04 nov 2019 16:38
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7336

Jacques schreef : Nu ja, volgens mij is dat gevoel bij onze fans vooral omdat dat qua sfeer de mooiste periode van MVV sinds… ja, sinds zo ongeveer altijd was. Ik heb MVV bijvoorbeeld in de eredivisie zien spelen, de jaren dat we net Europees voetbal misten. Was het stadion best leuk gevuld en het was echt wel leuk qua sfeer. Maar niet te vergelijken met de knallende rauwe sfeer in het seizoen van Maaskant. Dat was echt genieten. Tel daarbij op dat we voor het eerst in acht jaar weer eens van promotie mochten dromen. Achteraf gezien was een vijfde plaats en de dramatische exit in de play-offs na het knietje van Serge teleurstellend en was de selectie goed (en duur) genoeg voor meer.

Als we die sfeer toch eens terug konden krijgen... tegenstanders waren ronduit geïntimideerd. Petrovic vond het schitterend dat hij bekogeld werd met alles wat los en vast zat, "eindelijk wat Zuid-Europese sfeer in Nederland" of zoiets. 90 minuten lang zingen. Heerlijk.


Als de beleidsbepalers en de naar de kop gestegen CSM toendertijd zitting hadden had je 400 stadionverboden. Tegenwoordig is met een zonnebril het stadion inkomen al gezichtsbedekking. Helemaal mesjogge en hier wordt vrij de KNVB regels geïnterpreteerd.

Over het maaskant jaar, eigenlijk deed MVV wat practisch iedere gepromoveerde club de laatste jaren heeft gedaan. Geld vooruit schuiven en gokken op promotie. Boekhouders promoveren NIET!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2019 19:57
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7337
Was het ook niet het maaskant jaar dat we bijna naar de klote gingen? Maaskant dik salaris, Thiebaut Gomez Silah etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2019 20:21
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7338

Zakelijk schreef : Was het ook niet het maaskant jaar dat we bijna naar de klote gingen? Maaskant dik salaris, Thiebaut Gomez Silah etc


Toen had de club al miljoenen schuld . Ik ben in die tijd ooit eens met Anita op gesprek bij Nico Jongen geweest om ons ongenoegen te bespreken . En die Jongen gaf toen doodleuk aan dat stadion huur betaalde MVV al lang niet meer ...

Toen heeft Jongen gegokt met een “sterk” elftal en een trainer die toen best aansprekende resultaten maakte om met een wan hoop offensief ( dat wist men alleen intern , dat die enorme tekorten er waren ) om naar de eredivisie te gaan en zo meer gelden te kunnen genereren .
Allemaal niet gelukt en de rest is geschiedenis
Was wel met momenten op het veld een mooi voetbal jaar !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2019 20:33
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7339

Napoleon schreef :

Zakelijk schreef : Was het ook niet het maaskant jaar dat we bijna naar de klote gingen? Maaskant dik salaris, Thiebaut Gomez Silah etc


Toen had de club al miljoenen schuld . Ik ben in die tijd ooit eens met Anita op gesprek bij Nico Jongen geweest om ons ongenoegen te bespreken . En die Jongen gaf toen doodleuk aan dat stadion huur betaalde MVV al lang niet meer ...

Toen heeft Jongen gegokt met een “sterk” elftal en een trainer die toen best aansprekende resultaten maakte om met een wan hoop offensief ( dat wist men alleen intern , dat die enorme tekorten er waren ) om naar de eredivisie te gaan en zo meer gelden te kunnen genereren .
Allemaal niet gelukt en de rest is geschiedenis
Was wel met momenten op het veld een mooi voetbal jaar !


Duidelijk! Was een schitterend seizoen hoor , 0-7 bij Fortuna, de thuiswedstrijd tegen Rkc.. de sfeer die er toen was .. heerlijk! Alleen blijkt idd dat we toen ruim boven onze stand leefde.. tjah het is maar waar je voorkeur aan uitgaat. Ik heb het liever op onze huidige manier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2019 21:08
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7340

Zakelijk schreef :

Napoleon schreef :

Zakelijk schreef : Was het ook niet het maaskant jaar dat we bijna naar de klote gingen? Maaskant dik salaris, Thiebaut Gomez Silah etc


Toen had de club al miljoenen schuld . Ik ben in die tijd ooit eens met Anita op gesprek bij Nico Jongen geweest om ons ongenoegen te bespreken . En die Jongen gaf toen doodleuk aan dat stadion huur betaalde MVV al lang niet meer ...

Toen heeft Jongen gegokt met een “sterk” elftal en een trainer die toen best aansprekende resultaten maakte om met een wan hoop offensief ( dat wist men alleen intern , dat die enorme tekorten er waren ) om naar de eredivisie te gaan en zo meer gelden te kunnen genereren .
Allemaal niet gelukt en de rest is geschiedenis
Was wel met momenten op het veld een mooi voetbal jaar !


Duidelijk! Was een schitterend seizoen hoor , 0-7 bij Fortuna, de thuiswedstrijd tegen Rkc.. de sfeer die er toen was .. heerlijk! Alleen blijkt idd dat we toen ruim boven onze stand leefde.. tjah het is maar waar je voorkeur aan uitgaat. Ik heb het liever op onze huidige manier.


Ja die 0-7 ja ...met Jo Vermast , dat was me er een ! Die kon in 1 moment de hele Wedstrijd doen keren .

Maar ben het met je eens je moet niet boven je stand leven , dat wil niemand althans ik zeker niet . Maar als we meer geld nodig moeten hebben dan moet dat het doel zijn met leuke ideeën en manier van werken moet dat toch mogelijk zijn . Alleen zul je echt iets moeten toevoegen aan je sponsoren en supporters . Zodat ze graag komen en daar horen zeker resultaten bij , zeer belangrijk maar het is meer dan dat denk ik ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2019 22:33
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7341
Kunnen we even de titel van dit topic in acht nemen alstublieft?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ali de witte, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2019 10:27
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7342
V'r zien noe alweer get weke weier, en nog steeds zeen iech 0 punte aofgepak bij die zwartgele bende. Wie zuut 't oet mèt dat beróp??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2019 10:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7343
Daar zou "in november" een beroepszaak voor volgen. Geen idee welke datum precies, en ik weet ook niet of dan meteen uitspraak gedaan wordt. Is natuurlijk, zoals wel vaker bij Roda, een beroepszaak puur om het publiek tevreden te houden, ze weten intern heel goed dat die strafpunten volledig terecht zijn en dat dat beroep niet te winnen is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2019 10:49
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7344
Wedden Jacques, dat r*da dit hoger beroep weer wint, ik kan me niet herinneren dat een hoger beroep van hun verloren is gegaan. Steeds werd het geseponeerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2019 10:49
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7345
Weet het dit keer niet Jacques, zou me totaal niets verbazen als ze deze punten niet kwijt raken. De bond heeft ook meegeholpen om onze vriend weg te krijgen daar. Ze gaan het dus ook waarschijnlijk gooien van "wir haben das nicht gewusst". Is allemaal buiten ons om gegaan en blablabla.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2019 01:57 07 nov 2019 02:06 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7346
(Bron: Tim Geurts, in: De Limburger, 6 november 2019 ( www.limburger.nl/cnt/dmf20191106_0013137...-van-ongezonde-clubs )
---

FORTUNA TERUGGEZET NAAR CATEGORIE VAN ONGEZONDE CLUBS

Fortuna Sittard zit weer in de categorie van clubs die door de KNVB in de gaten gehouden worden. De Sittardse club wordt teruggezet naar de categorie van ongezonde clubs.

De oorzaak van de teruggang is volgens directeur Ivo Pfennings de terugkeer naar de eredivisie en de daarbij horende kosten. „Als je na zestien jaar eerste divisie, promoveert naar de eredivisie, dan heb je heel veel zaken die in sneltreinvaart geregeld moeten worden. We zijn in een jaar gegroeid van een begroting van 2 miljoen naar 7,5 miljoen.” Dat brengt volgens Pfennings kosten met zich mee die moeilijk in te schatten zijn. „Als voorbeeld, we hadden een budget voor veiligheids- en wedstrijdkosten. Er was tegen PSV meteen ellende (supportersrellen red.), we kregen te maken met de politiestaking. Waar we normaal vijftien beveiligers hadden, hadden we er ineens 35 of 40 rondlopen.”

Bonussen
Daar komt bij dat veel spelers doorlopende contracten hadden en in veel gevallen ook bonussen kregen vanwege de promotie. Door dergelijke tegenvallers heeft Fortuna het afgelopen jaar afgesloten met een verlies. Exacte bedragen wil de directeur nog niet noemen, omdat de concept jaarrekening nog gemaakt wordt en hij de cijfers pas wil delen als die goedgekeurd is.
De KNVB deelde clubs voorheen nog in, in de categorieën 1 (onvoldoende), 2 (voldoende) en 3 (goed), maar doet dat nu nog enkel in gezond of ongezond. Dat gebeurt op basis van de jaarcijfers en prognoses van de club. In totaal kunnen clubs vervolgens veertig punten halen, wie er minder dan 15 heeft, krijgt te maken met de KNVB.

Traject
Die bekijken de vereniging en komen met verbeterpunten. Daarna moet de club daarmee aan de slag en met een plan van aanpak komen. De komende vier jaar moet Fortuna twee keer voldoen aan de eis van 15 punten om weer terug te keren naar de gezonde categorie. Welke andere clubs in de ongezonde categorie zitten is niet bekend. De KNVB meldt dat niet meer en laat dat vrijblijvend aan de clubs.
Pfennings laat weten dat hij zich geen zorgen maakt over het in de toekomst voldoen aan de KNVB-eisen. „Het eerste jaar eredivisie is echt een testjaar geweest. We hebben de kosten nu veel beter onder controle. Zonder onverwachte kosten eindigen we met een positief resultaat.” Op midden-lange termijn heeft Fortuna wel transfers nodig. „Alleen op die manier kunnen we een buffer opbouwen. We moeten het liefst ieder jaar, maar zeker eens in de twee jaar een goede uitgaande transfer maken.”

Bezoekersaantallen
Volgens Pfennings hangt het recente vertrek van vier leden van de raad van commissarissen niet samen met de teruggang qua categorie bij de KNVB. „We zijn eensgezind uit elkaar gegaan.” Ook de tegenvallende bezoekersaantallen zorgen niet voor nieuwe problemen. „Dat compenseren we met de commerciële inkomsten. Daar zijn we 30-35 procent gegroeid dit jaar.”


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2019 08:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7347
Toch een opmerkelijk verhaal. Niet dat ik denk dat Fortuna op omvallen staat, maar de vraag is natuurlijk wel wat er gebeurt als Gün, met zijn transfernetwerk, opeens opstapt. Maar goed, die vraag was er eigenlijk ook zonder deze melding.

Ik snap best dat eerste jaar eredivisie na een lange tijd allerlei kosten oplevert die wat lastig vooraf in te schatten zijn. Maar dat je blijkbaar niet 7,5 miljoen inkomsten krijgt geregeld... vergeet niet dat Schuurs voor zogenaamd 2 tot 4 miljoen miljoen is verkocht. Ik weet het, boekhoudkundig viel dat ongetwijfeld nog onder het seizoen dat ze promoveerden, dus geen invloed op winst of verlies in seizoen er na. Maar het artikel vermeldt ook doodleuk bonussen bij promotie als oorzaak. Dat valt natuurlijk al helemaal onder dat seizoen van promotie en niet onder afgelopen seizoen.

Roda kwam in al die jaren eredivisie, ook als ze play-offs om Europees voetbal haalden en gemiddeld 14.000 fans trokken, nooit verder dan 7 tot maximaal 8 miljoen inkomsten zonder transfers. Fortuna lijkt dat niet eens te halen, op zich logisch na zo veel jaar eerste divisie en minder toeschouwers. Maar het belooft niet veel goeds. Overigens ook niet voor MVV, mochten wij ooit promoveren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2019 11:24
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7348
Die Diemers gaat ze toch zeker een miljoentje opleveren als ze die verkopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2019 11:37
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7349

Yannick schreef : Die Diemers gaat ze toch zeker een miljoentje opleveren als ze die verkopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Maar dan is het wel de vraag hoeveel daarvan naar Fortuna en hoeveel naar Gun gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2019 13:10
Lukunku
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 46
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7350
"Verkochten" wij niet ooit onze beste man voor 2 afgekeurde spitsen uit alkmaar? Tuurlijk kan Fortuna hun beste man verkopen maar als je met dat geld je gaten moet dichten en geen vervanging hebt kan het slecht aflopen. Die wijze les hebben wij toen ook wel geleerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden