Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

03 aug 2012 05:04 03 aug 2012 05:13 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 776
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #1
Ook al besef ik maar al te goed dat dit een Forum is voor MVV-zaken, toch lijkt het me zinnig om op ons Forum van mvvfans.nl ruimte te creëren voor berichten die te maken hebben met andere Limburgse profvoetbalclubs.

Ha, ik hoor of verwacht meteen veel oproepen tot een slotje op dit onderwerp/rubriek! Arme ik. Nu krijg ik waarschijnlijk te horen of lezen dat we op ons Forum niks met die andere Limburgse clubs te maken hebben.

Maar het is gewoon handig om zo'n onderwerp/rubriek in ons Forum te hebben, vooral omdat daardoor vervuiling van andere onderwerpen/rubrieken met niet aan MVV gerelateerde berichten kan worden voorkomen.

Ik zeg dus niet dat op ons Forum over Fortuna, Roda of VVV moet worden gediscussieerd. Ik zeg alleen maar dat wanneer dat toch gebeurt, dat het beste in een apart daarvoor bestemde rubriek - deze rubriek dus - kan gebeuren. Dat houdt de andere rubrieken/onderwerpen zuiverder.

Wat er bij de andere Limburgse clubs gebeurt, is soms toch interessant om te weten? Als je dat niet interessant vindt, dan lees je deze rubriek toch niet? En dankzij deze rubriek 'Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)' is, nogmaals, de kans aanzienlijk groter dat andere onderwerpen/rubrieken niet vervuild worden met berichten over Fortuna, Roda en VVV. Leedvermaak over deze andere Limburgse clubs kan trouwens ook prima in deze rubriek worden geplaatst...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 08:32
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #2
Ik laat jullie in deze topic maar al te graag weten als Aachen Nord wederom een wedstrijd verloren heeft.
Maar deze topic heeft zeker bestaansrecht Ben, zijn toch onze naaste concurrenten en niet alleen op sportief vlak.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 08:54
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #3
Kerkrade verbiedt wedstrijd Roda - Bayer

De gemeente Kerkrade heeft de voetbalwedstrijd van Roda JC tegen Bayer 04 Leverkusen zaterdag verboden. De gemeente kan de veiligheid en openbare orde niet garanderen, maakten Roda JC en gemeente donderdag bekend.

Voetbal
Van onze verslaggever


De politie heeft signalen gekregen dat Duitse fans zonder kaartje naar Kerkrade zouden afreizen en vreest een confrontatie met andere supportersgroepen.
Vooralsnog heeft Roda geen andere tegenstander gepolst

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 09:04
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 235
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #4
ik dacht dat Duitsers onder elkaar elkaar niks doen :lachen: :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 10:09 03 aug 2012 10:10 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5
Goed idee Ben! Alleen stel ik voor dat hier alleen negatieve zaken over de andere Limburgse clubs geplaatst mogen worden. :P
Ik heb geen behoeften aan een goed-nieuws show van die anderen. :(
Als MVV dan verloren heeft, lees je deze slecht-nieuws rubriek en is je dag toch weer een beetje goed gemaakt. :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 10:54
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6

pinobel schreef : Goed idee Ben! Alleen stel ik voor dat hier alleen negatieve zaken over de andere Limburgse clubs geplaatst mogen worden. :P
Ik heb geen behoeften aan een goed-nieuws show van die anderen. :lol:


o.k. dan,
ik heb nog nergens op ons forum het bericht gezien (of erover heen gekeken) dat bij Fortuna de algemeen directeur Jos Alberts opgestapt is en met hem waarschijnlijk ook beoogd mecenas Duchatelet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 10:57
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7

Boer458 schreef :

pinobel schreef : Goed idee Ben! Alleen stel ik voor dat hier alleen negatieve zaken over de andere Limburgse clubs geplaatst mogen worden. :P
Ik heb geen behoeften aan een goed-nieuws show van die anderen. :lol:


o.k. dan,
ik heb nog nergens op ons forum het bericht gezien (of erover heen gekeken) dat bij Fortuna de algemeen directeur Jos Alberts opgestapt is en met hem waarschijnlijk ook beoogd mecenas Duchatelet.

Is inderdaad al geplaatst in een ander topic.
Maar het kan beter hier ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 11:17
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #8

pinobel schreef : Goed idee Ben! Alleen stel ik voor dat hier alleen negatieve zaken over de andere Limburgse clubs geplaatst mogen worden. :P
Ik heb geen behoeften aan een goed-nieuws show van die anderen. :(


We heten niet allemaal John Bannier. :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 11:23 03 aug 2012 11:26 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #9
En nu we toch hier zijn, wou ik nógmaals even vermelden dat de varkens uit Helmond tegen Roda 0-0 hadden gemaakt. Erg opmerkelijk (ook al is het een oefenpotje) dat dit nietige brabantse clubje, Aachen-Nord toch wel flink te kijk heeft gezet,(maar ja, ze konden in de nc ook tot 2 keer toe niet winnen van Cambuur, dan alleen met penaltys). Ik verheug me dan ook erg op volgend seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 19:09
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #10
Roda JC is een samenwerkingsverband aangegaan met SV Hertha Mariadorf 1932 uit het Duitse Aldorf. Het partnerschap met de amateurvereniging is volgens de eredivisionist met name gericht op de jeugd.

Door samen te werken met Hertha Mariadorf heeft Roda een nieuw verzorgingsgebied vlak over de grens aangesproken. Bovendien wil de club uit Kerkrade zich op maatschappelijk vlak laten gelden. "Dit partnership is een mooie eerste stap voor een toekomstige uitbreiding van onze maatschappelijke activiteiten in de Euregio", aldus Stichting Roda JC Kerkrade Midden in de Maatschappij.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 19:13
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #11

Danny1983 schreef : Roda JC is een samenwerkingsverband aangegaan met SV Hertha Mariadorf 1932 uit het Duitse Aldorf. Het partnerschap met de amateurvereniging is volgens de eredivisionist met name gericht op de jeugd.

Door samen te werken met Hertha Mariadorf heeft Roda een nieuw verzorgingsgebied vlak over de grens aangesproken. Bovendien wil de club uit Kerkrade zich op maatschappelijk vlak laten gelden. "Dit partnership is een mooie eerste stap voor een toekomstige uitbreiding van onze maatschappelijke activiteiten in de Euregio", aldus Stichting Roda JC Kerkrade Midden in de Maatschappij.


leever met die doa dan mit Merregroate, Keer, Bemele enz......... ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 19:56 03 aug 2012 19:58 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #12
"Sterfrade midden in de MAATSCHAPPIJ?

En goan ze oach op de moatsjappelike toer in Germania ?

Foi foi foi...

Och noe lees ich dats ze al un paar moand oan ut noa-aape zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 19:56
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #13
op zich is dit slim bekeken van ze. De mensen (jeugd) uit Cadier en Keer, Bemelen etc. kennen Roda al. Als ze interesse hebben in die club gaan ze dus al kijken. Bij amateurclubs (en dus hun leden) over de grens zal de animo voor Roda veel minder zijn. Als Roda zich dan verbind aan een voetbalclub daar en wellicht ook vrijkaarten af en toe geeft, zullen deze mensen sneller / vaker gaan naar wedstrijden van Roda, waarna zij misschien via mond op mond reclame zorgen dat er meer mensen naar Roda gaan in plaats van een keer naar Allemania Aachen. Zeker nu Aachen het zo slecht doet.. De pech voor MVV zijnde in dit contrast is dat ''wij'' ons niet zo kunnen uitbreiden met ''grootmachten'' als RC Genk en Standard Luik in de buurt. De Belgen zullen (logisch ook) eerder naar die twee clubs gaan kijken, dan naar MVV..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2012 13:00 04 aug 2012 13:01 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 906
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #14

Karakter schreef : De pech voor MVV zijnde in dit contrast is dat ''wij'' ons niet zo kunnen uitbreiden met ''grootmachten'' als RC Genk en Standard Luik in de buurt. De Belgen zullen (logisch ook) eerder naar die twee clubs gaan kijken, dan naar MVV..




Betreffende Belgisch Limburg heb je misschien gelijk, maar ook daar zitten potentiele supporters en sponsoren.
Betreffende het Waalse grensgebied klopt je redenatie niet. Pak je grofweg het gebied tussen Aubel-Herstal- Tongeren dan zie ik dat daar heel veel potentieel zit. Standard Liege doet hier heel weinig en clubs als CS Vise en AS Eupen trekken nauwelijks supporters en sponsoren. Eigenlijk is dit het gebied van de slapende reus, RFC Liège, maar deze spelen in 4e klasse en dan ook nog in Seraing. Wat dacht U van een samenwerking met bijvoorbeeld FC Aubel of FC Herstal en samen met hun maatschappelijke ideeën gaan ontplooien. Dit zou voor dit gebied uniek zijn en menig bedrijf zou zich hiermee willen identificeren. Vergeet ook niet dat veel bewoners uit dit gebied van oudsher gewend zijn om te winkelen in Maastricht en daardoor bekender zijn met Maastricht dan met Liège.
Wil MVV Maastricht echt groeien dan zullen we moeten kijken over de landsgrenzen want het vijvertje hier is te klein. De koempels hebben dat ook door en zetten nu hun zinnen op het Duitse grensgebied. Prima, maar het zou doodzonde zijn als MVV de kans laat liggen en de Koempels zou tolereren in “ons” bourgondisch territoire.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2012 13:30
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #15

Roei baank schreef :

Karakter schreef : De pech voor MVV zijnde in dit contrast is dat ''wij'' ons niet zo kunnen uitbreiden met ''grootmachten'' als RC Genk en Standard Luik in de buurt. De Belgen zullen (logisch ook) eerder naar die twee clubs gaan kijken, dan naar MVV..




Betreffende Belgisch Limburg heb je misschien gelijk, maar ook daar zitten potentiele supporters en sponsoren.
Betreffende het Waalse grensgebied klopt je redenatie niet. Pak je grofweg het gebied tussen Aubel-Herstal- Tongeren dan zie ik dat daar heel veel potentieel zit. Standard Liege doet hier heel weinig en clubs als CS Vise en AS Eupen trekken nauwelijks supporters en sponsoren. Eigenlijk is dit het gebied van de slapende reus, RFC Liège, maar deze spelen in 4e klasse en dan ook nog in Seraing. Wat dacht U van een samenwerking met bijvoorbeeld FC Aubel of FC Herstal en samen met hun maatschappelijke ideeën gaan ontplooien. Dit zou voor dit gebied uniek zijn en menig bedrijf zou zich hiermee willen identificeren. Vergeet ook niet dat veel bewoners uit dit gebied van oudsher gewend zijn om te winkelen in Maastricht en daardoor bekender zijn met Maastricht dan met Liège.
Wil MVV Maastricht echt groeien dan zullen we moeten kijken over de landsgrenzen want het vijvertje hier is te klein. De koempels hebben dat ook door en zetten nu hun zinnen op het Duitse grensgebied. Prima, maar het zou doodzonde zijn als MVV de kans laat liggen en de Koempels zou tolereren in “ons” bourgondisch territoire.


Klopt 100 % ! weer zegt onze vermiljoenrode chaise longue uit het Waalse boudoir iets zinnigs.

Van oudsher gingen Belgisch Limburgse spelers altijd naar Standaard ( denk aan Gerets en meer van dti kaliber spelers uit die tijd ) en zelden of nooit direct naar Anderlecht of Brugge.
En nu vereist het moderne voetbal (wil men meespelen om de knikkers) dat de top 5 clubs puur resultaatgericht werken en inkopen : alleen maar "gearriveerde" spelers (die er al staan) werken!Ook in Belgie..kijk maar naar Luik, Genk, Brussel en Gent.

Gevolg is dat men geen tijd kan en wil investeren in jeugd ( Chadli en Labylle zijn hier de beste voorbeelden van).
Duitsland is trouwens ook geen optie ( niet vanwege sentimentele redenenen).
Ondanks het feit dat het daar nu ook financieel wat minder gaat, kunnen Limburgse clubs daar niet opboxen tegen 2de en vele 3de liga clubs.

Dan moeten we die "oude" functie van Standaard overnemen in la Belgique en is een samenwerkingsverband inderdaad misschien een zo niet de beste optie.

Je kunt bovendien (zolang je geen eigen tweede of jeugdelftal hebt) spelers die niet of nog niet voor het eerste in aanmerking komen, daar een half jaar of jaar stallen... en daarnaast van hun netwerk gebruik maken om zo de krenten uit de (Belgische) pap te plukken. ;)

Was bijvoorbeeld Roda tot voor een tiental jaar geleden, ook niet zo bezig?
En best succesvol; je kon ze bijna een Belgische club noemen...

Zelf hebben wij ook de laatste 10 tot 15 jaar voordeel gehad van al dat Belsj blood ( Brysinck, Chadli, Brühlts, noem ze maar op...).
Dus waarom het wiel opnieuw uitvinden...? Ik denk dat het bestuur veel kan leren door onze club geschiedenis eens goed te bestuderen om zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk hier voordeel uit te halen...!
( Geldt trouwens ook voor de omgang met supporters, maar dat is een andere discussie).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden