MVV-Helmond Sport

09 mrt 2013 11:06 09 mrt 2013 11:09 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-Helmond Sport #121
Inderdaad Schapendonk ik was die afgekeurde goal nog vergeten.. Voor mijn gevoel kwam die pass ruim voordat de speler buiten spel stond. Hopelijk komt die straks ook langs in de samenvatting want dat weet ik niet 100% zeker.

Wat betreft klagen bij de KNVB.. dat heeft toch totaal geen zin.. dat is net als een Noord Koreaan die zijn beklag gaat doet over Kim Jong Un. Dat veroorzaakt alleen maar meer allende. Vergeet ook niet wie op dit moment het hoofd is van de scheidsrechters in Nederland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 11:19
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Helmond Sport #122

jeoff schreef : Inderdaad Schapendonk ik was die afgekeurde goal nog vergeten.. Voor mijn gevoel kwam die pass ruim voordat de speler buiten spel stond. Hopelijk komt die straks ook langs in de samenvatting want dat weet ik niet 100% zeker.

Wat betreft klagen bij de KNVB.. dat heeft toch totaal geen zin.. dat is net als een Noord Koreaan die zijn beklag gaat doet over Kim Jong Un. Dat veroorzaakt alleen maar meer allende. Vergeet ook niet wie op dit moment het hoofd is van de scheidsrechters in Nederland


Sorry, maar wat die een supporter kunnen aandoen. Ik kon na de wedstrijd even alleen nog maar lichtelijk gechokkeerd recht voor me uitkijken van ongeloof. En dan nog eens alle onmacht die je hebt, en je niks anders kan doen dan het accepteren maakte me nog furieuzer. Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Het voetbal is kapot en de wereld draait door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 11:50
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
MVV-Helmond Sport #123
Gister een heel leuk avondje MVV gehad!
Leuke sfeer op de Angel-Side en zelfs op de Q-park lieten de mensen zich weer eens horen.
Toeschouwers aantallen vallen me wel wat tegen, maar liever 4800 egte supporters dan 7000 klappertjes.
Erg jammer dat MVV verloren heeft, absoluut niet verdient, klote scheidsrechter weer.
Fantastisch dat het publiek na afloop van de wedstrijd op de tribunes bleef staan, respect mensen :applaus:

thasjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 11:51
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
MVV-Helmond Sport #124
We hebben verloren maar toch ook iets gewonnen. De sfeer was weer eens ouderwets. Met dank aan den strandjanet. Chapeau.
Misschien eens onderzoeken of het niet mogelijk is om een puntensysteem te koppelen aan een stadionverbod. Gelijk het Duits puntenrijbewijs. Tenminste als het gaat om “kleinigheden” begaan door iemand die zijn emoties voor een keer niet onder controle heeft. Boetes uiteraard rekening man. Bij geweld gelden de huidige regels.


Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 12:15
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-Helmond Sport #125
Ik hoop dat het nu duidelijk is dat we in het verleden veel te hoge toeschouwersaantallen hebben gehoord in de Geusselt. Toen ik om me heen keek dacht ik ook aan 6000 man op basis van vorige wedstrijden met deze bezetting. Ook vorige wedstrijd was ik hier verbaasd over. Dat heeft dus puur met de poortjes te maken omdat er nu veel nauwkeuriger wordt geteld.

De aantallen kun je dus niet meer vergelijken met vroeger! En ze zijn ook niet meer eerlijk te vergelijken met andere clubs die geen poortjes hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Aswin, de bok

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 12:34
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV-Helmond Sport #126
Höb geer dat noe ouch wel 'ns? Tot g'r eigelek dinger wèlt sjrieve die zier ernstig zien en totste lui bepaolde dinger guns dieste beter neet kins opsjrieve??
Laot 'ch dao noe tòwvalleg vendaog las vaan höbbe....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Schapendonk, damske, De_Lange, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 12:46
marke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 105
Meer
MVV-Helmond Sport #127
Normaal es iemand weurt betrap op diefstal weur ste vas gezat...

Kamphuis iech hoop tot ste de ganse daag en de koumende weeke aon de slingersjiet bis vuile bandiet..
Mer gelukkig waor ein dingk wel positief en dat is tot de veer weer kinne zegge de Geusselt leefde weer,geweldig wie veer weer es eine maan achter us MVVke stoonde :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 12:49
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV-Helmond Sport #128

MVVke schreef : Höb geer dat noe ouch wel 'ns? Tot g'r eigelek dinger wèlt sjrieve die zier ernstig zien en totste lui bepaolde dinger guns dieste beter neet kins opsjrieve??
Laot 'ch dao noe tòwvalleg vendaog las vaan höbbe....


Idd dat had ik ook... Ik heb e.e.a. proberen te verantwoorden in onderstaande tekst. Ben nog aan het twijfelen om hem daadwerkelijk op te sturen ;)



OPEN BRIEF AAN DE KNVB


Maastricht, 09-03-2013


Betreft: Voetbal is een spelletje.

Geachte heren,

Voetbal is een spelletje tussen 22 spelers op het veld, geleid door 4 door de KNVB aangewezen heren en gade geslagen door vele duizenden langs het veld of voor de televisie.

Voetbal is een spelletje waar emotie een grote rol speelt, zowel op het veld als langs het veld.

Voetbal is een spelletje waarbij spelers voor een lichte overtreding, aanmerking op de leiding en/of het niet tonen van een respect een gele kaart kunnen ontvangen. En bij herhaling een 2de gele kaart ontvangen en dus van het veld gezonden worden.

Voetbal is een spelletje waar supporters hun emotie kunnen tonen, soms over de schreef gaan en daar dus een sanctie voor kunnen ontvangen in de vorm van een (tijdelijk) stadionverbod.

Voetbal is een spelletje waar clubs bestraft worden met punt aftrek als de administratie niet klopt of een wedstrijd zonder publiek of een boete wanneer de supporters zich niet gedragen.

Kortom voetbal is een spelletje waar dus fouten gemaakt kunnen worden en waar een sanctie opstaat.

Echter, in bovenstaande opsomming mis ik 1 (of 4) cruciale personen die ook deelnemen aan het spelletje. Namelijk de door de KNVB aangewezen heren.

Hun rol én impact op het spelletje is dusdanig groot dat beslissingen een enorme invloed kunnen hebben op het verloop van de wedstrijd.
Echter deze heren worden niet door de KNVB bestraft. Ja, een weekend niet deelnemen aan het voetbal óf een divisie lager fluiten (wanneer het gaat om een Eredivisie scheidsrechter). Daarmee geeft de KNVB al aan dat de Jupiler League ondergeschikt is aan de Eredivise.

Het afgelopen seizoen zijn er 24 rode kaarten getrokken, waarvan er achteraf 6 worden geseponeerd of 2 spelers worden door de tuchtcommissie achteraf vrijgesproken. Het gaat hier dus om 30% van de rode kaarten waarvan achteraf blijkt dat ze niet getrokken hadden mogen worden, maar wel behoorlijk impact hebben gehad op het verdere verloop van de wedstrijd.
Het afgelopen seizoen is er daarnaast door een flink aantal scheidsrechters achteraf aangegeven dat afgekeurde doelpunten toch niet afgekeurd hadden moeten worden.

Ook door deze beslissingen hadden wedstrijden een heel ander verloop kunnen hebben. Je moet er als club, speler of supporter toch niet aan denken dat je een kampioenschap misloopt of degradeert door een onterecht afgekeurd doelpunt.

En juist door dit soort onrechtvaardigheden laten supporters en spelers van de benadeelde club hun emotie weer varen waardoor aan het einde van de rit zij weer bestraft kunnen worden. En telkens weer blijft de betrokken scheidsrechter buiten schot.

Wanneer gaat de KNVB over tot het nemen van maatregelen? Wanneer wordt een scheidsrechter die echt niet functioneert tijdens een wedstrijd, niet lekker in zijn spel zit of de wedstrijd gewoon niet aanvoelt eens gewisseld? Wie bepaalt dat? Ik stel bij deze voor de teambegeleider van het leidsmannenteam.

Wanneer worden onterecht afgekeurde doelpunten na afloop (na bestudering van beelden) alsnog weer goedgekeurd? Wanneer lassen we, net zoals bij hockey, American football, basketbal, tennis, Formule 1 en Australian football, de mogelijkheid in om als team een paar keer per wedstrijd bezwaar/beroep in te dienen tegen een beslissing van de leidsman.

Ja, het spel ligt dan stil.

Commercieel gezien niet interessant? Want daar lijkt het momenteel bij de KNVB alleen maar om te draaien (en steeds minder om het spelletje voetbal). Tijdens dat soort bezwaar momenten kun u, de KNVB, juist extra inkomsten genereren. Het spel ligt stil, de live uitzending kan overgaan op een reclame moment en de reclame inkomsten lopen binnen. U hoeft niet meer te wachten tot de rust.

Hoe nu verder is dan de vraag? Waarschijnlijk zal er niets gebeuren en zal er naar de supporters niet geluisterd worden, want zij zijn tenslotte alleen maar “lastig”.

De scheidsrechters zal de hand boven het hoofd worden gehouden, want over enige zelfreflectie beschikt u als KNVB niet.
Maar vergeet niet heren van de KNVB, u bestaat dankzij onze aanwezigheid. Geen supporters? Geen clubs. Geen clubs, geen KNVB…

Met sportieve groet,

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, MVVke, Schapendonk, opadiehard, Raffalaldo, De_Lange, marinesjeng, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 12:53 09 mrt 2013 12:55 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV-Helmond Sport #129
GENAAID!!

Ja ik ben me ook nog steeds aan het afvragen hoe we in hemelsnaam hebben kunnen verliezen gisteren. Heb er geen woorden voor of je eigenlijk maar twee, Jochem Kamphuis. Mensen doe nou niet verbaasd dat hij er zo'n potje van maakt, want dit is al meerdere malen gebeurd met deze idioot als leidsman. Heb hem niet voor niets telkens Ramphuis genoemd op dit forum. Al zijn discutabele beslissingen zijn zowat al besproken hier, vond het zelf ook nog irritant dat nota bene weer die nummer 6 van Helmond Sequeira na zijn vuistslag wederom weer in deze editie zijn gang kon gaan. Ook al had hij al geel op zak die is zelfs protesterend met Ramphuis in de 1e helft na de kant gelopen. Kamphuis komt trouwens uit Groningen dus die zal geen Sparta voorkeur hebben.

Over de vraag van Fabrice of de scheidsrechter zoals de traditie hier bij ons betaamd een vlaai mee naar huis heeft gekregen kan hier positief op geantwoord worden. Hij zat zelfs toen iedereen die hij al teleurgesteld en genaaid heeft lekker uitgebreid te genieten van een diner in de businessruimte. Aswin nog bedankt voor de tip over zijn twitteraccount. Al zijn de tweets die hij de lucht in stuurt afgeschermd, je kan altijd zelf nog een leuk berichtje naar hem tweeten zo gezegd zo gedaan.

Heb genoten van het spel gisteren van MVV. Zo goed spelen en dan met lege handen staan. Kom er nog steeds niet goed bij. Schitterende 1e goal van Tommeke van Hyfte die uiterst geraffineerd na een kapbeweging die te lang leek te duren de bal in de verre hoek liet ploffen. Als een echter aanvoerder wederom ook het team naar de dik verdiende twee nul geleid. Daarna verwijs ik maar even naar het stuk hierboven wat betreft de arbiter.

Tuurlijk moet Daerden die beslissende bal maken en niet te lang afwachten, soms heb je als speler teveel tijd om hier over te nadenken. Jammer dat we niet zo'n type Inzaghi zeg maar tot onze beschikking hebben die uiterst koel voor de goal blijft dat ook een grote kwaliteit is. Helaas kan ik er bij onze selectie er geen 1 van dit type opnoemen.

Gelukkig had Smeets in ieder geval de boodschap van de vorige wedstrijd wel goed begrepen. De spirit die hij nu had beviel veel beter als die lamme, nonchalante houding wat hem dus de vorige wedstrijd op een fluitconcert kwam te staan. Jammer dat dit blijkbaar nodig was maar complimenten hoe hij het nu oppakt. Vond ook Stankov trouwens opvallend veel goede dingen doen en dat is niet lullig bedoeld. Die bleef ook maar gaan aan die rechterzijlijn.

Al met al leverde de KNVB maffia natuurlijk wel bij met een heerlijke sfeer zoals we vaker refereren naar hoe het toen was tegen RKC in 2008 onder Maaskant. Chapeau aan iedereen die ervoor zorgde dat het weer op een lekkere heksenketel begon te lijken. Striemende fluitconcerten, vuurwerk op de tribune (gelukkig niet op het veld), wat bekertjes bier op het veld (o wat erg meneer Rinkens) en uiteraard vocaal aanwezig met ook af en toe een spreekkoor. Zelfs de Boschpoort deed ook weer eens ouderwets mee. Als er een gezamenlijk wordt ingezet bijvoorbeeld het clublied dan is dat toch mooiste. Jammer dat er vaak bewust voor gekozen wordt om dit niet te doen, want hoe massaler hoe beter.

Sprak Mark Veldmate na de wedstrijd en hij heeft een lichte kuitblessure. Volgende week is hij er tegen Sparta weer gewoon bij in Rotterdam en is uiteraard getergd om op het Kasteel zijn oude club en voornamelijk coach Vonk pijn te doen met een belangrijke goal.

Als Helmond op een faire manier hier had gewonnen had ik er vrede mee gehad. Nu zijn we van alle kanten bestolen en worden eventuele titelkansen op zo'n negatief beïnvloed door zo'n 26 jarig pikkie dat zich scheidsrechter noemt.

De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Schapendonk, wsly, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 13:15
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Helmond Sport #130

Anna D. schreef : GENAAID!!

Kamphuis komt trouwens uit Groningen dus die zal geen Sparta voorkeur hebben.


Niets verbaast mij meer, want het zag er zo vreemd uit dat ik alles ga koppelen. En wat als Kamphuis (uit Groningen) een hekel heeft aan Heerenveen. Want hiermee helpt hij Cambuur weer in het zadel. Enz..enz...tja, het zag er zo onrealistisch uit, en het laat me niet met rust. Het lag er zo overduidelijk duimendik bovenop. Dat iemand hiermee wegkomt. Verschrikkelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 13:55
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV-Helmond Sport #131
Heij sprik Mulder (of waor 'ch noe Scully houtengerard??): Is dit noe nog neet bewies genóg tot Sparta kampioen MOOT weure veur de knvb??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 14:00
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
MVV-Helmond Sport #132
Heb mezelf gister ook even helemaal laten gaan na de wedstijd, kamhuis mag weten dat hij gister de boel ernstig verkloot heeft. Er was maar een ploeg die had verdiend te winnen, en dat was Us MVV :thumbsup: .
Ik was blij met weer eens ouderwetste sfeer in De geusselt en ook op de inzet van onze ploeg. Dat het zo afloopt is totaal te wijten aan de onkundige of onsportieve leiding van de scheidsrechter :thumbsdown: .
Ik vind dat ons bestuur hier best iets mee mag doen, of het nut heeft weet ik niet, maar altijd het braafste jongetje van de klas willen zijn werkt in iedergeval ook niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 14:35
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-Helmond Sport #133
Stuk uit DDL vandaag beschrijft de wedstrijd best goed..

Er was woede op de tribunes, een aangeslagen trainer en een arbiter die met een veiligheidscordon werd weggevoerd. MVVgaf tegen Helmond een 2-0 voorsprong weg en verloor met 2-3.
Twee omstreden penalty’s, zeven gele kaarten, een bizar wedstrijdverloop, gierende emoties. Eén ding was zeker gisteravond: het was weer eens een ouderwets avondje spektakel in de Geusselt, na een reeks wedstrijden waarin de ambiance nou niet bepaald de grootste trekpleister was geweest. Maar voor iedereen met een MVV-hart was het vooral ook een bittere avond.
De Maastrichtenaren speelden vanaf de aftrap gedreven, waren heer en meester, maar gaven de wedstrijd toch weer uit handen, mede door enkele opmerkelijke arbitrale beslissingen. En dus viel MVV, voor het eerstsinds augustus, weg uit de topdrie. Helmond en Volendam passeerden de equipe van René Trost op de ranglijst, al hebben beide ploegen een wedstrijd meer gespeeld.Koploper Sparta, volgende week de tegenstander, nam een voorsprong van vijf punten.
Het geloof in de titel isin ieder geval weg in het MVV-kamp. Zowel aanvoerder Tom van Hyfte als de behoorlijk aangeslagen coach Trost wil niet meer over een kampioenschap spreken.Van Hyfte: „We moeten na zo’n reeks wedstrijden nederig zijn. Laten we ons maar richten op de eerste vijf.”
Trost: „Alsje ditsoort wedstrijden niet kunt winnen, win je er niet meer veel.We zijn nu de ploeg van vorig jaar.We spelen leuk, doen hard ons best, maar als het erop aan komt, winnen we niet.”
En de start was nog zo veelbelovend. MVV, dat op de valreep de geblesseerde MarkVeldmate zag afhaken, domineerde vanaf de aftrap en joeg de spelers van Helmond Sport overal op het veld voortdurend op. De thuisploeg was agressieverin de duels en na twintig minuten viel de verdiende openingstreffer. Tom van Hyfte kapte en draaide zich vrij in hetstrafschopgebied en krulde de bal langs doelmanWouter van der Steen in de uiterste hoek. De aanvoerder had er zin in, want tien minuten later had hij zijn tweede scalp te pakken. Na een snelle, vloeiende aanval bleef hij opnieuw koel: 2-0.
MVVkreeg echter direct een tegenslag. Stankov kreeg de bal tegen de hand en arbiterKamphuis wees naar de stip. Güvenc liet Castro kansloos(2-1), waarna het publiek zich massaal tegen de scheidsrechter keerde. En direct na rust werd het nog hectischer op de tribunes.
Helmond zette even aan, er werd een MVV-been uitgestoken en Kamphuis gaf opnieuw een strafschop. Castro stopte de strafschop van Stachnik, maar die scoorde in de rebound: 2-2. De thuisploeg ging vervolgens verbeten op jacht naar een nieuwe voorsprong. Daerden had de 3-2 moeten maken, maarfaalde.Voor die misser kreeg MVVeen hele dure rekening gepresenteerd.Rutjes ging te onstuimig een duel in, Helmond kreeg een vrije trap en Fazli MVV-doelman Bram Castro trapt uitfrustratie tegen de paal na de tweede strafschop voor Helmond Sport. foto

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 15:22
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV-Helmond Sport #134

Schapendonk schreef :

Anna D. schreef : GENAAID!!

Kamphuis komt trouwens uit Groningen dus die zal geen Sparta voorkeur hebben.


Niets verbaast mij meer, want het zag er zo vreemd uit dat ik alles ga koppelen. En wat als Kamphuis (uit Groningen) een hekel heeft aan Heerenveen. Want hiermee helpt hij Cambuur weer in het zadel. Enz..enz...tja, het zag er zo onrealistisch uit, en het laat me niet met rust. Het lag er zo overduidelijk duimendik bovenop. Dat iemand hiermee wegkomt. Verschrikkelijk.


Nee Schapendonk, het is gewoon structureel een hele slechte scheidsrechter die omdat hij jong is door de KNVB als talent wordt bestempeld. Is zelfs 4e man geweest bij Europa League wedstrijden. Bij zijn debuut in de Eredivisie floot hij zelfs SC Heerenveen - De Graafschap. Zijn zoveel al zoveel incidenten met die vent geweest niet alleen bij wedstrijden van MVV natuurlijk. Om er even twee te noemen:

RKC - Go Ahead Eagles in de beker in 2011 waar hij 2 lachwekkende rode kaarten trekt:
eredivisielive.nl/video/35263-samenvatti...go-ahead-eagles.html
Dan met een stalen gezicht zeggen dat hij het bij het juiste eind heeft:
eredivisielive.nl/video/35296-kamphuis-i...aarten-te-geven.html

Vorig jaar bij AZ - Heracles Almelo waar hij als 4e man fungeerde en Gertjan Verbeek ervan beschuldigde hem geduwd te hebben:


Nou zou kunnen we wel even doorgaan, maar goed begin me weer kwaad te maken.

Vind het trouwens ook opvallend dat we nooit meer Rutger Bekebrede krijgen aangesteld als scheidsrechter. Met die in mijn ogen objectieve scheidsrechter hebben we volgens nog maar 1 keer verloren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 15:50
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV-Helmond Sport #135
Verslag van de kant van Helmond :thinking:

Helmond Sport heeft een zwaar bevochten 2-3 zege behaald op MVV, de nummer twee van de Jupiler League. Het team van Eric Meijers leek in de eerste helft op weg te zijn naar een kansloze nederlaag, maar wist vervolgens via twee strafschoppen en een vrije trap de wedstrijd volledig te laten kantelen. Vanaf het begin had HS het bijzonder lastig in De Geusselt, in verdedigend opzicht wist het zich geen raad met de 4-4-2 formatie van de gasten. Binnen zeven minuten had MVV al twee doelkansen via middenvelder Koen Daerden, hij was een van de spelers die profiteerde van het gebrek aan organisatie. Trainer Meijers deed zijn best om vanaf de kant zijn spelers op zijn plaats te zetten, maar mede door het kabaal van de 4.753 toeschouwers viel dat niet mee. De openingsgoal die niet kon uitblijven viel halverwege de eerste helft, Tom van Hyfte werd door Justiana (veelal de vrije man achterin in deze periode van de wedstrijd) nauwelijks gehinderd toen hij van hem wegdraaide en vervolgens de verste hoek opzocht (21';1-0).

Ook na deze voorsprong bleef MVV fanatiek de aanval zoeken, en dat leidde ruim tien minuten later tot de tweede treffer van Tom van Hyfte. Na een assist van Esajas kon hij opnieuw met een bekeken schot doelman Van der Steen passeren (33' ;2-0). Intussen had HS wel zijn eerste doelkans gehad, na een schot van Brouwers schoot Guvenc de rebound over. Vier minuten later mocht dezelfde Guvenc het vanaf elf meter proberen, scheidsrechter Kamphuis had een strafschop toegekend wegens hands. Dit was tot groot ongenoegen van het thuispubliek (dat zich eerder al opwond toen HS de bal niet buiten de lijnen bracht bij een blessure van een MVV-speler), maar een verdediger die in de muur stond opgesteld bij een vrije trap van Arne van Geffen kreeg de bal weldegelijk tegen de arm. Guvenc benutte dit buitenkansje (36' ;2-1), alweer zijn vijftiende treffer van dit seizoen, maar desondanks speelde de Belg een fletse eerste helft. Na de rust kwam hij dan ook niet meer terug, de goed spelende Stachnik verving hem. Dit was niet de enige wissel die trainer Meijers in de rust doorvoerde, Justiana moest plaats maken voor Van Nuland.

Alhoewel MVV kort na rust een grote kans kreeg op de 3-1 (Van der Steen hield Bryan Smeets van scoren af), kantelde de wedstrijd. HS stond in verdedigend opzicht beter, en kwam nu ook zelf aan voetballen toe, met name in de omschakeling. Fazli (voor rust onzichtbaar) kreeg een strafschop nadat hij was neergelegd. De huurling van Heerenveen mocht deze nu zelf nemen bij afwezigheid van Guvenc, maar zijn inzet werd door Bram Castro gekeerd. Gelukkig kon hij in rebound wel scoren (53' ;2-2), waardoor HS 'plotseling' helemaal terug was in de wedstrijd. De thuisclub zou in het restant van de wedstrijd nog maar een doelkans krijgen, Van Geffen kon de twijfelende Koen Daerden met een sliding van scoren afhouden. Even later werd Van Geffen gewisseld door Kazlauskas, de Amerikaan vond zichzelf vandaag buiten de basis, het gevolg van de toenemende concurrentie in de selectie. Wat ook toenam was de energie waarmee HS de tegenstander bestreed, in dat opzicht kwam de winnende treffer niet als een verrassing. Een vrije trap van Fazli verdween onbereikbaar voor Castro in de verste hoek (72' 2-3).

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden