MVV Maastricht - Go Ahead Eagles

24 nov 2012 11:37
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #151
Mooie wedstrijd met alles erop en eraan. Tot het laatste moment was niet voorspelbaar wie zou winnen. Gilles was de allerzwakste speler,liep daar verloren op het middenveld, dekte lucht i.pv. een man, Voorjans had het op deze plek veel beter gedaan.
Smeets is een talentvolle voetballer, zijn speelstijl bezit een bepaalde nochanlance zijn maar hij kan ook schittrend voetballen. Altijd jammer als mensen hier weer spelers liggen af te kraken of uit te fluiten. Smeets is gewoon een groot talent maar nogf heel jong!
Castro had vorige week kritiek op zijn ploegmaten omdat ze niet tot het laatste moment geconcentreeerd voetbalden. Hijzelf deed dat de laatste momenten ook, knal die bak toch gewoon naar voren. gelukkig loop het nu goed af. Veldmate speelde een puike partij net als onze beste speler LABYLLE. Van Hyfte had weer een droomdag. Schreurs werkt hard maar zijn kwaliteiten zie ik nog altijd te weinig. De roeie komthelaas tekort voor dit niveau..jammer voor deze sympathieke speler.

Al met al genoten van deze wedstrijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sandro, opadiehard, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 11:47
the king
Bezoeker
Bezoeker
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #152

Meeser schreef : Mooie wedstrijd met alles erop en eraan. Tot het laatste moment was niet voorspelbaar wie zou winnen. Gilles was de allerzwakste speler,liep daar verloren op het middenveld, dekte lucht i.pv. een man, Voorjans had het op deze plek veel beter gedaan.
Smeets is een talentvolle voetballer, zijn speelstijl bezit een bepaalde nochanlance zijn maar hij kan ook schittrend voetballen. Altijd jammer als mensen hier weer spelers liggen af te kraken of uit te fluiten. Smeets is gewoon een groot talent maar nogf heel jong!
Castro had vorige week kritiek op zijn ploegmaten omdat ze niet tot het laatste moment geconcentreeerd voetbalden. Hijzelf deed dat de laatste momenten ook, knal die bak toch gewoon naar voren. gelukkig loop het nu goed af. Veldmate speelde een puike partij net als onze beste speler LABYLLE. Van Hyfte had weer een droomdag. Schreurs werkt hard maar zijn kwaliteiten zie ik nog altijd te weinig. De roeie komthelaas tekort voor dit niveau..jammer voor deze sympathieke speler.

Al met al genoten van deze wedstrijd.


lees je eigen stuk eens terug,
je hebt het over spelers afkraken
wie heef hier kritiek op spelers :lolno:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 11:58
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 235
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #153

WickeD schreef :

damske schreef : Ook ik vind het een terechte uitslag.
Ik wil wel vermelden dat GAE de 1ste ploeg is die ook het punt verdiend.
Dan even dit wee:
Ik snap niet dat mensen op NOORD niet bij hun eigen uitgang naar buiten lopen
ze moeten via Angel Side Hoofdtribune om vervolgen TOCH achter NOORD langs te lopen :thumbsdown:


Omdat ze dat niet mochten, mijn zoontje zat daar met zijn school en zei moesten langs de hoofdtribune aan angel side naar buiten (reden weet ik ook niet) misschien om rellen te voorkomen aangezien het verhoogde risico van zo een gevaarlijke wedstrijd als gister :dry:[/quote


Als je dan rellen wil voorkomen (ze zijn NIET geweest ) dan moeten ze de mensen NIET achterlangs laten tot de tegenstander weg is.
Nu laat je mensen onnodig omlopen om vervolgens toch de tegenstanders tegen komt.
Dat begrijp ik niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 12:01
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #154
Ik heb het over supporters die hun spelers tot op het bot afkraken en tijdens de wedstrijd constant uitfluiten en bij zijn wissel luid juichen! Is wat anders dan kritiek geven.....jammer dat jij dat verschil niet ziet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 12:01
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #155
Het was gisteren een wedstrijd vol voetbalmomenten om van te smullen (zowel van de fraaie momenten als de gigantische fouten die er aan beide kanten vooral in verdedigend opzicht gemaakt werden).

MVV Maastricht kwam spetterend uit de startblokken met een prachtige goal van uitblinker Veldmate (na schitterend voorbereidend werk door Esajas). Door verdedigend geklungel kwam Go Ahead Eagles via fraai combinatievoetbal en individueel gepingel (met name die Antonia is een goede voetballer) verdiend op een 1-2-voorsprong.

Natuurlijk mag MVV als een kampioen voetballen (dat wil de trainer), maar de verdedigende kamikaze-een-op-een-benadering brengt de laatste weken relatief weinig rendement. Zeker als de corrigerende factor Nathan Rutjes het centrale verdedigersduo niet kan assisteren. Wat is die Rutjes toch belangrijk voor de balans in dit elftal. Zonder hem in de punt-naar-achter op het middenveld, zie je hoe kwetsbaar dit MVV is in verdedigend opzicht. Ik vond Labylle zijn tegenstander te veel ruimte geven en mede daardoor stond er voortdurend druk op de tamelijk traag verdedigende Verdellen en Knops. Zeker ook omdat Gillis minstens tien meter voor zijn verdediging stond. Zonder Rutjes is een-op-een spelen m.i. vragen om problemen.

De oplossing die de trainer vond, getuigde mijns inziens van goed inzicht. Smeets zat niet lekker in de wedstrijd (maar om die jongen dan te gaan uitfluiten zoals sommigen om me heen deden op de tribune..............) en Gillis liep lucht te dekken. Met het omzetten van Labylle naar het middenveld en Sven Braken als frisse kracht erbij, kreeg dit MVV een flinke oppepper en ging er weer in geloven.

De derde MVV-goal was puur de verdienste van dit nieuwe elan en de forechecking die werd toegepast. Er werd wel heel klungelig verdedigd door Go Ahead Eagles en onder aanvoering van Veldmate (wat heeft die man toch een klasse) werd de bal afgepikt, waarop youngster Sven Braken er keurig 3-3 van maakte. Proficiat, Sven!

MVV heeft een levensgevaarlijke voorhoede. Ook tegen Helmond Sport prikken die er een paar in, want ik denk dat ze daar wat meer ruimte krijgen. Maar ik denk dat de trainer nog eens goed moet nadenken over zijn een-op-een-tactiek. Zeker zonder Nathan Rutjes erbij is dat m.i. kamikaze-voetbal. Ik zou ervoor kiezen om Labylle (in plaats van Gillis) op het middenveld te laten starten en Sjoerd op zijn plaats te zetten (uiteraard: als Rutjes fit is, zou ik weinig veranderen en hem prefereren boven Gillis). En ik zou de verdedigende middenvelder iets korter op Verdellen en Knops posteren, om de verdediging iets meer te assisteren. En Leroy aangeven dat hij zeker mag aanvallen, maar in verdedigend opzicht zijn man minder ruimte te geven en korter te dekken.

Al met al een uitslag waarmee ik kan leven, al vond ik over de hele wedstrijd bezien dat MVV met een beetje meer geluk (bal op paal van Veldmate en schitterende rush van Labylle) het recht op de overwinning had. Heerlijk zo'n wedstrijd die alle kanten op kan. En ook een fijne ploeg, dat Go Ahead Eagles: sportief, flitsende voetballers.

Tenslotte (en dat mag ook wel eens gezegd): ik vond dat de scheidsrechter Van Sighem de sportieve sfeer goed aanvoelde en terecht enkele malen de gele kaart op zak hield.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 12:30
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 127
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #156
"Snap alleen niet waarom van Sichem Heerkens spaarde na het neerhalen van de doorgebroken Danny Schreurs. Is hij soms ban dat hij weer "teruggefloten" wordt na zijn foute rode kaart aan het adres van Biemsns."

Kon dit goed zien vanaf mijn plek, en scheids had hier (helaas) gelijk in...

Natus et suscitavit in Marsana

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 12:32
elneik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 65
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #157
Leuke wedstrijd om te zien! Alleen ik blijf het zeggen, onze selectie is echt te smal. Heb je 1 blessure, in de naam van Rutjes.. ligt het complete middenveld, niet een beetje... maar TOTAAL uit elkaar. Met wat balans meer hadden we deze wedstrijd gewonnen.

Veldmate weer hard gewerkt, echt een sterk aanspeelpunt. Ik vond Schreurs er vanavond niet goed uitkomen, volgende week hopenlijk weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 12:44
WickeD
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #158

damske schreef :

WickeD schreef :

damske schreef : Ook ik vind het een terechte uitslag.
Ik wil wel vermelden dat GAE de 1ste ploeg is die ook het punt verdiend.
Dan even dit wee:
Ik snap niet dat mensen op NOORD niet bij hun eigen uitgang naar buiten lopen
ze moeten via Angel Side Hoofdtribune om vervolgen TOCH achter NOORD langs te lopen :thumbsdown:


Omdat ze dat niet mochten, mijn zoontje zat daar met zijn school en zei moesten langs de hoofdtribune aan angel side naar buiten (reden weet ik ook niet) misschien om rellen te voorkomen aangezien het verhoogde risico van zo een gevaarlijke wedstrijd als gister :dry:[/quote


Als je dan rellen wil voorkomen (ze zijn NIET geweest ) dan moeten ze de mensen NIET achterlangs laten tot de tegenstander weg is.
Nu laat je mensen onnodig omlopen om vervolgens toch de tegenstanders tegen komt.
Dat begrijp ik niet


Dat is wat ik ook niet begreep, de kinderen moesten verzamelen bij Dreamz. Ik sta daar na de wedstrijd en nog geen mens te zien dus bel mijn zoontje en hij zei we staan nog binnen.

Dus ik zeg tegen hem dan kom ik naar ingang van Noord gelopen, toen zei hij me dat ze daar niet uit mochten ... idd wazig gedoe allemaal. (stel je voor die kinderen rennen naar de ingang van het uitvak, dan weten de Maastrichtse goofy's helemaal niet wat ze moeten doen)


Niks is te zwoer veur Mestreech !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 12:53 24 nov 2012 12:57 door Oaktree. Reden: toevoeging
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 127
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #159
Idd zoals vele zeggen hier. Leuke wedstrijd zeker voor de neutrale toeschouwer.
Blijft jammer hoe het gegaan zou zijn als de bal op de paal erin gegaan was, of als Labylle iets scherper was geweest naar die mooie rush!
Veldmate zeer zeker een goed aanspeelpunt, jammer dat hij in de eerste meters niet wat sneller is. Maar ja dan speelde hij waarschijnlijk niet bij MVV. Gillis is zeker Rutjes niet, maar ik kan me vergissen is dit ook niet echt de plek van Cor. Zou hij voor de laatste linie (plaats Knops) gekocht zijn??
Het uitfluiten van Smeets begrijp ik ook niet, al was zijn wissel meer dan terecht!
Zo jammer van zijn nonchalante houding, die hij volgens mij gewoon van nature heeft, (alla Seedorf) waardoor het soms lijkt dat het hem niet interesseert en dit het publiek irriteert.

Begreep tot gisteren niet veel van de acties van de Ultra's en had hier wel wat moeite mee.
Vond dat door niet " aanwezig" te zijn ze hier de verkeerde mensen (namelijk spelersgroep en staf) mee treffen ipv het bestuur wat de bedoeling is in hun ogen.
Wat gesprekken gehad gister en blijkt dat achterliggende gedachte is dat het bestuur liever wil dat we bioscoop publiek hebben ipv harde kern.
Ik ben van mening dat een harde kern zeer zeker nodig is om een goede sfeer te krijgen, maar dat de excessen die we de laatste jaren hebben meegemaakt (boetes, wedstrijden zonder publiek) kunnen missen als kiespijn.
Ik hoop dat beide partijen in een goed gesprek komen in elk geval.
Hun leuze die ze gisteren zongen, dat zonder hun er geen club is, deel ik niet. Daar doe je die andere 5500 mensen te kort mee denk ik zo.
Maar dat ze nodig zijn voor goede (voetbal) sfeer dat is zeer zeker zo!!!
MVV zijn we met zijn allen, dus of je nu Angelsider/Ultra of gewoon zoals ik diehard fan zonder groepje bent.

Bijzonder vind ik wel dat het bij MVV mogelijk is dat een groot aantal mensen "gewoon" op een andere tribune plaats neemt, en zelfs pal naast het uitvak plaats neemt. Zou dat bij welke andere Eredivisie club mogelijk zijn???
In ieder geval wel goed dat het goed is afgelopen en zo wel het bestuur hebben kunnen laten zien dat het mogelijk is om met een goede sfeer, en zonder zeik, een wedstrijd leuk te kunnen bezoeken!

Als laatste vraag ik me echt oprecht af waarom het in Godsnaam nodig is dat de hele Noord tribune, net als tegen NAC, niet gewoon naar buiten kan maar via de Hoofdtribune naar buiten moet.
Kan iemand me vertellen wat hier de toegevoegde (veiligheids) waarde van is????

Natus et suscitavit in Marsana

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 16:35
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #160
Was een vermakelijke wedstrijd denk ik gisteren voor de neutrale toeschouwer, echter vind je er daar maar weinig van in de Geusselt. Baal toch wel een beetje dat we uiteindelijk niet die 4-3 erin prikken. Bijvoorbeeld met die rush van Labylle die eigenlijk een goal verdiende en wellicht het doelpunt van het jaar was geworden.

Smeets speelde inderdaad wederom erg ongelukkig. Sinds we de periode hebben gewonnen waar hij een groot aandeel in had is hij steeds slechter gaan spelen helaas. Onbedoeld veroorzaakte hij wel de corner waar Stankov uit kon scoren trouwens. Was ook wel blij dat hij naar de kant ging eigenlijk (klappen mag gewoon, heb niet gefloten dan moet je het wel heel bont maken bij mij). Sjiek voor Braken dat hij zijn eerste goal kon maken op die manier als invaller.
Gillis weet helaas de rol als verdedigende middenvelder wederom niet goed in te vullen. Lijkt me niet verstandig dit nog te doen in de toekomst en als hij speelt hem centraal achterin te posteren waar hij naar alle waarschijnlijk beter tot zijn recht komt. Was er al bang voor, maar we hebben de mattiemotor van Rutjes toch teveel gemist. Wat is die in korte tijd belangrijk geworden voor ons elftal.

Rinkens begint in ieder geval wel zijn zin te krijgen om er een familieclub van te maken. We klappen al voor tegenstanders als ze een beetje normaal spelen zonder smeerlapperij. Was beter als er achter de eigen ploeg was gaan staan op het moment dat ze het hard nodig hadden, toen we op verschillende momenten in de wedstrijd op achterstand stonden. Nog een klappertje erbij de volgende wedstrijd en het feest is compleet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, webmastersfm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 16:57
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #161

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 17:10
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #162
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 17:40
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #163
interview met Sven en Rene:

www.l1.nl/video/reactie-van-sven-braken-...ov-2012#.ULD3DIaoEsc

Sven laat me heel sterk in zijn doen en laten denken aan "Edsje" (zijn pa) , precies hetzelfde;
de manier van juichen, de blijdschap en zijn bescheidenheid.

Sjek gedoon Sven en perficia !
Aoch diech perficia, Ed :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 17:44
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #164
@LRB: jajajaja....dat zien "sjieke fotos"

Iers 't juichen vaan Sven bij ziene ierste goal,heerlik dee blik in zien aoge...en denao riegting "Pa René" veur um te bedaanke...Geweldig

Gooie assist van Danny en veurbereidend werk vaan Mark!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 20:09 24 nov 2012 20:13 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - Go Ahead Eagles #165

Anna D. schreef : Rinkens begint in ieder geval wel zijn zin te krijgen om er een familieclub van te maken. We klappen al voor tegenstanders als ze een beetje normaal spelen zonder smeerlapperij. Was beter als er achter de eigen ploeg was gaan staan op het moment dat ze het hard nodig hadden, toen we op verschillende momenten in de wedstrijd op achterstand stonden. Nog een klappertje erbij de volgende wedstrijd en het feest is compleet.


Sorry maar wat een onzin. Ik vind het juist belangrijk dat een ploeg een applaus krijgt voor eerlijk voetbal, i.p.v. Sparta met hun irritante spelers dat duidelijk kwam voor de penalty. Hulde voor de Eagles met hun vertoonde spel. :applaus: En hoezo familieclub. Een club maakt het publiek zelf. Er bestaat niet zoiets als een familieclub. Dit praat je je alleen zelf aan, om het zo Rinkens in de schoenen te schuiven. Er is niks mis met Rinkens. Gelukkig staat het merendeel wel achter hem. Niet dat het mij trouwens veel uitmaakt. Ik kom puur voor MVV en niet voor Rinkens of om te kijken of het een familieclub wordt ja of nee. Als ik me daar mee bezig moet gaan houden zie ik het voetbal niet meer. Maar ja, wat kun je nog allemaal verzinnen om een hetze te beginnen tegen meneer Rinkens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Belgske, the king, Schnibble for MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden