Ongeoorloofde staatssteun aan MVV

17 apr 2013 15:36
Celkemvv59
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #16
Sorry was inderdaad geen adviesburo IN Volendam maar in de buurt van Volendam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 16:29
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #17

Boschpoort schreef : Ladies and gentlemen, We've got him!

De verantwoordelijke heet Loek Jorritsma en hij komt uit Hoorn.
Zijn hele brief aan de commissie is integraal te lezen op onderstaande site.

www.sportknowhowxl.nl/OpenPodium/4814

We zitten er dus allemaal naast, geen roda fans, geen maastrichtse politici en geen advies bureau uit Volendam maar een enkele gepensioneerde zelfbenoemde wereldverbeteraar die een kruistocht voert tegen clubs als Willem II en MVV.




Wanted !!! voor diegene die hem stopt en zijn scalp aanleverd een gratis iphone 5 ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 16:39
Geusseltmania
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #18
Wat bezielt die man eigenlijk? Wat een eikel. Ik zie dat we zijn telnr en zijn mailadres hebben.
Dat kan nog leuk worden...............

Ik kan me echter niet voorstellen dat de EU gaat eisen met terugwerkende kracht dit alles ongedaan te maken.
Dan is geen enkel gemeentebesluit meer serieus te nemen in de toekomst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 16:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #19
Het kwaad is al geschied napoleon dus die man valt niet meer te stoppen.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er nu allerlei acties tegen meneer Jorritsma gestart worden. Ik heb de link geplaatst omdat Jorritsma zelf op bijvoorbeeld een Willem II supportersforum heeft uitgesproken dat hij hij degene is geweest die de Europese Commissie wakker heeft geschud. Hij strijdt tenmimste wel met open vizier, dat moeten we hem nageven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Geusseltmania

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 16:49 17 apr 2013 16:54 door DJ-MARCO.
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #20
Staatssteun aan handbal vind deze persoon geen probleem :puke:



De persoon rechts is Loek Jorritsma


Subsidie Handbalschool Noord-Holland (foto)

15 februari 2011 | categorie: Edam-Volendam | bron: Sportkoepel

Afgelopen Zaterdag heeft gedeputeerde van de provincie Noord-Holland, Jaap Bond, een cheque ter waarde van 50.000 euro uitgereikt aan de Handbalschool Noord-Holland. Hiermee is de subsidie aanvraag van de Handbalschool door de provincie Noord-Holland goedgekeurd. Jaap Bond overhandigde de cheque aan Loek Jorritsma (secretaris Handbalschool Noord Holland) tussen de wedstrijden van T+A VOC en KRAS/Volendam in de Opperdam in Volendam. De gedeputeerde liet speciaal hiervoor de wedstrijd tussen AZ en PSV schieten om in Volendam aanwezig te zijn. De Handbalschool kan d.m.v. cheque verder gaan met het opleiden van talenten in de provincie.

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 16:57
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #21
die Jorristma heeft wel lef.....of is hij dom ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 17:31
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #22

Napoleon schreef : die Jorristma heeft wel lef.....of is hij dom ???

Als hij beide heeft, is het een gevaarlijke combinatie!
:lachen:

Ik ben het wel met Boschpoort eens, laat die man met rust. Het zal wel goedkomen. Als ik in de EC zat, zou ik bij beroepsklagers, zorgen dat de klacht niet ten gronde werd verklaard.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 19:52
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #23
Bedankt Celke voor de informatie en Boschpoort voor het inkoppen. Ik lig er in ieder geval niet wakker van zo'n man die dat gaat aanwakkeren bij de EU. Wat willen ze doen daar in Brussel, het Stadion weer teruggeven aan de gemeente?

Mochten ze blijven zeuren dan maken we gewoon het verdrag van Maastricht ongedaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 22:07
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #24

DJ-AMIGO schreef : Staatssteun aan handbal vind deze persoon geen probleem :puke:

Subsidie is nog geen staatssteun.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2013 17:31
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #25
Op wijlimburg.nl staat interessante info over staatssteun wat betreft MVV, bij zoeken MVV intype. :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2013 09:45
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #26
Net als bij Willem II wil ik ook graag aan jullie een toelichting geven op mijn klachtenreeks bij de Europese Commissie. Daar hebben jullie recht op. Ik ben niet tegen Willem II of MVV, of welke individuele bvo dan ook. Ik ben er voor dat het gehele Europese voetbal nu eindelijk eens een gezond financieel beleid voert en – net als bij de banken – hun falen niet afwentellen op de belastingbetaler. Niemand had het lef, of wist hoe het moest, om dat nu eens aan de kaak te stellen. Dat heb ik gedaan met de brief zoals jullie die hebben gelezen. Maar ik heb daarop nog meer klachten ingediend. Daarom vindt nu ook onderzoek plaats naar Real Madrid, Valencia en bijvoorbeeld ook het Belgische voetbal. Deze onderzoeken van de Europese Commissie strekken zich – eindelijk – uit over geheel Europa. Het werd eens tijd.
Een paar vragen die jullie hebben gesteld:
@ Celkemvv59, ik kan je geruststellen. Ik heb de sportvisie van Volendam geschreven en geen enkele opdracht misgelopen. Wel is het zo dat ik kennelijk een van de weinigen ben die weten hoe dat werkt met staatssteun. Tot nu toe adviseren bureaus aan gemeenten om wél steun te verlenen, maar ‘vergeten’ om de EC te informeren. Dat is onverstandig want dan is staatsteun onrechtmatig.
Daarna kijkt de EC of de staatssteun ongeoorloofd is. Aan de hand van een groot aantal regels. Die ken ik.
@ DJ Amigo, Inderdaad subsidie aan de Handbalschool Noord Holland. Ik heb daarmee ook het handbal in Nederland en dus ook in Limburg op weg geholpen om nationaal beleid te voeren en subsidie van de provincie te krijgen. Daarom kwaliteitswinst voor tophandbal in onze regio (Volendam, SEW, Aalsmeer en VOC) en o.a. Lions in Limburg. Wordt een prima strijd om de nationale titel in het handbal.
@ Napoleon. Ik ben verstandig, dat is genoeg.
Weet dat ik deze discussie ook heb gevoerd met de supporters van Willem II. Dat ging er stevig en goed aan toe. Daar heb ik nog steeds een goed gevoel over.

Ik ga graag de discussie aan en ben bereid om al jullie vragen te beantwoorden.
Voor diegenen die meer van me willen weten, zoek op internet op mijn naam en je komt een heel eind.
Hierbij nog de link naar het uitgebreide document van de EC.
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ....2011:0012:FIN:NL:PDF

loek jorritsma

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2013 10:02
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #27
De vorige link verwees naar het beleid van de EC op het gebied van de sport.
Hierbij de link naar het onderzoek van de EC naar staatssteun bij de Nederlandse clubs.
Let ook op de mogelijke sancties die kunnen worden toegepast.

ec.europa.eu/competition/state_aid/cases...911_1417507_11_2.pdf

loek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2013 10:16
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #28
Hallo Loek,

Goed dat je de discussie wilt aangaan. Maar mijn eerste vraag is: waarom heb je net deze clubs uitgezocht, oa Willem II, PSV, Vitesse en mijn eigen club MVV? Dit geeft al meteen een onrechtvaardigheidsgevoel, want iedereen weet dat er veel meer clubs door de gemeentes op allerlei slinkse manieren worden geholpen. Het grootste voorbeeld wat voor iedereen duidelijk is, ligt hier 30 km naar het oosten. In Kerkrade wordt Roda jc jaar in jaar uit geholpen door de gemeente om hun tekorten op te lossen. De gemeente geeft daar zelf toe, dat ze als ze het niet zouden doen ze met een leeg duur stadion opgescheept zouden zitten (zij zijn eigenaar). Deze week toevallig weer in het nieuws w.b.t nieuwe steun. Waarom niet alle clubs aangemeldt en alleen deze paar terwijl er nog veel duidelijker voorbeelden liggen? Gelijke monnikken, gelijke kappen.
Betaald voetbal kun je niet als een gewoon bedrijf zien, dat is veel meer. Maar dat geldt dan bijv. ook voor de schouwburg. Daar wordt hier in Maastricht (en waarschijnlijk ook in andere plaatsen) jaar in jaar uit miljoenen ingepompt om de tekorten weg te werken. En dat voor een relatief kleine groep mensen die daar gebruik van maakt. Waarom ageer je daar dan niet tegen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2013 10:19
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #29
Beste Loek,
Leuk dat U de moeite neemt om hier te reageren. Een man met zoveel kennis als U kan ons veel duidelijk maken. Wij zitten al jaren met de vraag hoe het mogelijk is dat een clubje, ten oosten van ons, steeds weer nieuwe wegen ontdekt die niet onder de noemer ongeoorloofde staatssteun vallen.
Wellicht dat U hierover eens uw licht kunt laten schijnen.


PS Ik zie nu dat Pinobel ook al gereageerd heeft.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2013 10:32
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #30
Dank voor uw bijdragen Loek. Ik ben het pertinent oneens met uw handswijze maar ik waardeer dat u het niet op anonieme wijze doet.

Wat de staatssteun aan MVV betreft, het hele verslag van de commissie lezende maak ik me nog niet al te veel zorgen. Ik denk wel dat gemeente en club nog wat meer uitleg mogen geven.
Maar zelfs áls komt vast te staan dat er sprake is van staatsteun én die staatsteun ongeoorloofd was, dan nog heeft Wethouder Winants juist gehandeld. Zonder deze steun was MVV ongetwijfeld failliet geweest. Dus ik ben blij dat we deze discussie überhaupt kunnen voeren. MVV bestaat tenminste nog.

Dat u als inwoner van noord-holland serieus denkt dat de Europese interne markt geschaad wordt door deze marginale steun bevreemdt mij evenals het persoonlijke belang dat u denkt te hebben als het gaat om 'de belastingbetaler' die uiteindelijk voor de steun opdraait. Dat een dergelijke principiele opstelling kan leiden tot faillissementen en het verlies van een liefhebberij van velen terwijl er voor u kennelijk niets anders op het spel staat dan persoonlijke genoegdoening is betreurenswaardig.

Er lijken me wel andere issues te zijn heden ten dage die hogere prioriteit van de Europese Commissie verdienen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.412 seconden