Overig nieuws (niet over MVV)

09 jan 2013 15:13
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #646
Ik geef Ben gelijk. Echter hoewel er voor een scherpe bewoording is gekozen, weet ik niet of dit als een echte verwensing/bedreiging gezien moet worden.

Nao Väöre schreef : Een groep die het woord choqueren hoog in het vaandel heeft staan.


Aan de foto's is te zien dat dit hier inderdaad het geval is. Het gegeven dat een jood een keltisch kruis in zijn tekst opneemt is veelzeggend.

"Hand in hand" is niet alleen de titel van het theaterstuk en het clublied van Feyenoord. Het is ook de titel van een boek over Feyenoord hooligans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2013 23:48 10 jan 2013 00:10 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #647

Snuf schreef : Danny, weet je wel waar je het over hebt? Ik begrijp de woede van deze supporters volledig! De woordkeus en letterlype zijn wellicht niet gelukkig gekozen, maar het is volstrekt belachelijk dat deze shows juist in Amsterdam moeten worden opgevoerd. Reken er maar op dat een dergelijke actie van de moffen ook niet zo maar in onze stad plaats zal kunnen hebben.


Bovenstaande repliek is ook " volstrekt belachelijk" :

1. Amsterdam is onze hoofdstad dus kan, mag en moet iedere vorm van cultuur er getoond kunnen worden.
2. dit is een vrij land en als idioten met moord parolen de straten gaan beheersen, doet dit me eerder denken aan 1930 toen bij onze oosterburen soortgelijke ideen de kop op staken dan moet er geen sprake zijn van enig sympathie, laat staan goedkeuring. Ook het feit dat een groep ( al zijn het supporters) een stad claimt is niet acceptabel !
Hiervoor geen plaats in Nederland (en heeft mijn vader zaliger in 1944 bij de Stoottroepen (RSPB) niet de wapens opgenomen) !
2. Maastricht en Kerkrade kun je niet met A'dam en R'dam vergelijken en als je dat toch wilt doen, dan ben je al veel te laat want dan moet je de geografische dekking van VIA2018 eens bekijken ....

Ondanks begrijpelijke sentimenten t.o.v *oda sla je de plank hier totaal mis. :thumbsdown:

Wat ik overigens zeer teleurstellend vindt , is dat je normaal in sterke bewoording ( die je meestal goed onderbouwd en waarin je vaak gelijk hebt of een kern van waarheid in zit) nu kritiek levert, maar hier het beestje niet bij zijn naam noemt
( het fascistisch symbool dat een bepaalde groepering uit die hoek gebruikt en misbruik is van het keltisch erfgoed; praat maar eens in Ierland met de mensen hierover), maar slechts "zwak" benoemd als "letterlype"... en wat later als "keltisch kruis" ( terwijl er hier meer achter zit )...zeer teleurstellend !

Ter info qua Keltisch erfgoed: de Kelten kwamen oorspronkelijk uit de regio Polen / Wit Rusland en trokken via west Europa
( o.a. België en NL) naar het Westen ( Wales & Ierland), het Zuiden (Spanje & Noord Marokko) en het Oosten via de Balkan naar Turkije. Erfstukken hiervan zijn nog in namen te vinden zoals ..
Celta de Vigo ( Kelten uit Vigo) en Galatasaray ( galata = Kelten en Saray = fort ).
dus....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 07:17
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #648

les rouges blancs schreef :

Snuf schreef : Danny, weet je wel waar je het over hebt? Ik begrijp de woede van deze supporters volledig! De woordkeus en letterlype zijn wellicht niet gelukkig gekozen, maar het is volstrekt belachelijk dat deze shows juist in Amsterdam moeten worden opgevoerd. Reken er maar op dat een dergelijke actie van de moffen ook niet zo maar in onze stad plaats zal kunnen hebben.


Bovenstaande repliek is ook " volstrekt belachelijk" :

1. Amsterdam is onze hoofdstad dus kan, mag en moet iedere vorm van cultuur er getoond kunnen worden.
2. dit is een vrij land en als idioten met moord parolen de straten gaan beheersen, doet dit me eerder denken aan 1930 toen bij onze oosterburen soortgelijke ideen de kop op staken dan moet er geen sprake zijn van enig sympathie, laat staan goedkeuring. Ook het feit dat een groep ( al zijn het supporters) een stad claimt is niet acceptabel !
Hiervoor geen plaats in Nederland (en heeft mijn vader zaliger in 1944 bij de Stoottroepen (RSPB) niet de wapens opgenomen) !
2. Maastricht en Kerkrade kun je niet met A'dam en R'dam vergelijken en als je dat toch wilt doen, dan ben je al veel te laat want dan moet je de geografische dekking van VIA2018 eens bekijken ....

Ondanks begrijpelijke sentimenten t.o.v *oda sla je de plank hier totaal mis. :thumbsdown:

Wat ik overigens zeer teleurstellend vindt , is dat je normaal in sterke bewoording ( die je meestal goed onderbouwd en waarin je vaak gelijk hebt of een kern van waarheid in zit) nu kritiek levert, maar hier het beestje niet bij zijn naam noemt
( het fascistisch symbool dat een bepaalde groepering uit die hoek gebruikt en misbruik is van het keltisch erfgoed; praat maar eens in Ierland met de mensen hierover), maar slechts "zwak" benoemd als "letterlype"... en wat later als "keltisch kruis" ( terwijl er hier meer achter zit )...zeer teleurstellend !

Ter info qua Keltisch erfgoed: de Kelten kwamen oorspronkelijk uit de regio Polen / Wit Rusland en trokken via west Europa
( o.a. België en NL) naar het Westen ( Wales & Ierland), het Zuiden (Spanje & Noord Marokko) en het Oosten via de Balkan naar Turkije. Erfstukken hiervan zijn nog in namen te vinden zoals ..
Celta de Vigo ( Kelten uit Vigo) en Galatasaray ( galata = Kelten en Saray = fort ).
dus....


Hier ben ik het mee eens!
Ik vind het niet normaal en het moet gewoon kunnen maakt niet uit waar het gemaakt of getoond word.
Dat er rond om de wedstrijden spanning oke maar kom op dit is een theater :thumbsdown:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 10:27
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #649

les rouges blancs schreef : Ter info qua Keltisch erfgoed: de Kelten kwamen oorspronkelijk uit de regio Polen / Wit Rusland en trokken via west Europa
( o.a. België en NL) naar het Westen ( Wales & Ierland), het Zuiden (Spanje & Noord Marokko) en het Oosten via de Balkan naar Turkije. Erfstukken hiervan zijn nog in namen te vinden zoals ..
Celta de Vigo ( Kelten uit Vigo) en Galatasaray ( galata = Kelten en Saray = fort ).
dus....

Zo ver hoef je nog niet eens te gaan, Wallonië is ook afgeleid van de Keltische stam Wal.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 12:59 10 jan 2013 13:00 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #650

les rouges blancs schreef :

Snuf schreef : Ter info qua Keltisch erfgoed: de Kelten kwamen oorspronkelijk uit de regio Polen / Wit Rusland en trokken via west Europa
( o.a. België en NL) naar het Westen ( Wales & Ierland), het Zuiden (Spanje & Noord Marokko) en het Oosten via de Balkan naar Turkije. Erfstukken hiervan zijn nog in namen te vinden zoals ..
Celta de Vigo ( Kelten uit Vigo) en Galatasaray ( galata = Kelten en Saray = fort ).
dus....


Wat een onzin dit. De kelten kwamen dus absoluut niet uit Polen/wit Rusland. Als de man met het snorretje dit las stond hij nu nog op uit het graf :lol: De kelten zijn oorspronkelijk uit het gebied rondom Zwitserland en zijn langzaam omhoog gedreven in Europa richting Engeland en Ierland door de Romeinen. De huidige bewoners van Engeland en Ierland zijn dus eigenlijk de mensen die vroeger voor Christus leefden in het gebied van Zwitserland. Het waren geduchte tegenstanders van de Romeinen en de Romeinen vreesden hun voor hun luidruchtig gebrul, en omdat ze groter leken omdat ze op hun helm een kruis hadden of een adelaar enz.... Deze vorm van oorlog voeren was al een vroege slimme strategie om je tegenstander te imponeren en manipuleren. Want als het op een confrontatie aankwam merkte de Romeinen al gauw dat het gebrul kwam omdat ze stomdronken waren, en dat langs de helmen vlechten hingen in hun haar, waarbij de kelten een makkelijke prooi waren. Dat is ook waarom de Romeinen kort haar droegen. Je ziet dit eigenlijk heden ten dage nog steeds terug. De Ieren, Schotten en Engelsen drinken totdat ze er bij omvallen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 13:02 10 jan 2013 13:08 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #651
Kijk maar eens op de kaart naar het echte oorspronkelijke gebied(het gele gebied). Kerngebied is Zwitserland.
Daarom noemde de man met het snorretje de kelten in Engeland ook wel "onze broer en zus".

nl.wikipedia.org/wiki/Kelten
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 13:44 10 jan 2013 13:44 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #652

Snuf schreef : Ik geef Ben gelijk. Echter hoewel er voor een scherpe bewoording is gekozen, weet ik niet of dit als een echte verwensing/bedreiging gezien moet worden.

Nao Väöre schreef : Een groep die het woord choqueren hoog in het vaandel heeft staan.


Aan de foto's is te zien dat dit hier inderdaad het geval is. Het gegeven dat een jood een keltisch kruis in zijn tekst opneemt is veelzeggend.


Ik denk trouwens dat het niet zo zier een keltisch kruis is, maar meer bedoeld als een vizier van een geweer :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 19:34
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #653
Oud-directeur gaat helpen met geldzoektocht SC Veendam
Door SANDER BERENDS __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 10 januari '13 17:56


Naast AGOVV Apeldoorn zit ook SC Veendam in de hoek waar de klappen vallen. De gemeenteraad wilde de huur voor het stadion niet verlagen, nu een ambitieus project rond de verkoop van De Langeleegte afketste.


Daar zou een leer- en sportpark verrijzen. SC Veendam moet daardoor op korte termijn 100.000 euro ophoesten, een bedrag dat niet was begroot door de club uit de Jupiler League. Oud-directeur Henk Eising van de club is aan de zijlijn bezig om geldschieters te vinden.

De club heeft tegelijk acuut geld nodig vanwege een liquiditeitstekort van zo'n 300.000. Eising, ook oud-directeur van FC Emmen, wilde tegenover RTV Drenthe nog niet aangeven wat zijn plannen exact zijn om de club te redden.


Bron: elfvoetbal

stel je voor die gaan ook failliet, zijn we weer 3 punten kwijt. sparta heeft van hun verloren en zouden dan weer de lachende derde zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 21:13
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #654

pinobel schreef : Oud-directeur gaat helpen met geldzoektocht SC Veendam
Door SANDER BERENDS __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 10 januari '13 17:56


Naast AGOVV Apeldoorn zit ook SC Veendam in de hoek waar de klappen vallen. De gemeenteraad wilde de huur voor het stadion niet verlagen, nu een ambitieus project rond de verkoop van De Langeleegte afketste.


Daar zou een leer- en sportpark verrijzen. SC Veendam moet daardoor op korte termijn 100.000 euro ophoesten, een bedrag dat niet was begroot door de club uit de Jupiler League. Oud-directeur Henk Eising van de club is aan de zijlijn bezig om geldschieters te vinden.

De club heeft tegelijk acuut geld nodig vanwege een liquiditeitstekort van zo'n 300.000. Eising, ook oud-directeur van FC Emmen, wilde tegenover RTV Drenthe nog niet aangeven wat zijn plannen exact zijn om de club te redden.


Bron: elfvoetbal

stel je voor die gaan ook failliet, zijn we weer 3 punten kwijt. sparta heeft van hun verloren en zouden dan weer de lachende derde zijn.


Iech zal wel veur gek oetgemaak weure noe, meh toch zegk iech 't..........''Tòwvalleg'' allemaol he.......'t Waor vaan 't begin aof aon al dudelek tot Sparta kampioen MOOS weure. Neet allein vaan Sparta oet, meh ouch vaan de knvb oet dus....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 21:18
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #655

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 21:48
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #656

MVVke schreef : Iech zal wel veur gek oetgemaak weure noe, meh toch zegk iech 't..........''Tòwvalleg'' allemaol he.......'t Waor vaan 't begin aof aon al dudelek tot Sparta kampioen MOOS weure. Neet allein vaan Sparta oet, meh ouch vaan de knvb oet dus....


Ik houd het toch op een toevalligheidje, al vind ik wel dat MVV dan bezwaar moet aantekenen.
Zou toch van de zotte zijn dat je met goed voetbal 6 strafpunten krijgt en clubs die het minder goed doen minder of geen strafpunten krijgen.
Maar goed, Veendam staat nog gewoon op de kaart en AGOVV ook.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boys_in_Red

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 21:50
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #657
Ook met deze 'trucjes' (als het dat ook zijn) worden wij kampioen :daag:

Niks is te zwoer veur Mestreech :applaus: :applaus: :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, damske, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2013 07:47
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #658
KNVB en Turkse bond wisselen arbiters uit

De Nederlandse en Turkse voetbalbond hebben deze week in Turkije de banden aangehaald. De KNVB stuurde een afvaardiging naar de uitreiking van de FIFA-badges aan de Turkse scheidsrechters en sprak daar met de Turkse collega’s af dat de topscheidsrechters van beide landen de oefeninterland van het andere land zullen leiden.

Björn Kuipers en Cüneyt Çakir, allebei actief op het EK in Polen en Oekraïne, werden aangewezen voor de wederzijdse dienst. Kuipers fluit het duel tussen Turkije en Tsjechië, op 6 februari. Op die avond speelt ook Oranje een oefenwedstrijd, tegen Italië. Çakir zal dan de leiding hebben.

In de kwalificatie voor het WK in Brazilië zitten Nederland en Turkije bij elkaar in de groep. Oranje staat bovenaan zonder puntverlies, mede dankzij een 2-0 overwinning op Turkije, dat nog maar drie punten uit vier wedstrijden wist te pakken.


"Bij Feyenoord claimen de echte clubmensen geen succes, bij Ajax wel"

Martin van Geel heeft het naar zijn zin in Rotterdam. De technisch directeur van Feyenoord voelt zich goed bij de club. Bij zijn huidige werkgever werkt iedereen als een team. Bij Ajax ging het volgens hem slechter.

"Niemand wordt bij ons ooit verrast door de komst van een speler of de verlenging van een contract. Iedereen is deelgenoot van het proces", laat de in Goirle geboren directeur weten in gesprek met De Telegraaf. "Bij Feyenoord zit ik wat dat betreft op mijn plaats. Daar claimen de echte clubmensen geen succes. Dat is bij andere clubs wel eens anders geweest…"

Over zijn tijd bij Ajax was Van Geel minder tevreden. Een miskoop als Albert Luque werd hem verweten, maar aankopen als Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suarez werden wel door anderen geclaimd. "Ik zeg wel eens gekscherend, als technisch directeur ben ik alleen verantwoordelijk voor de miskopen. Bij Ajax waren Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suarez als aankopen mijn allergrootste voltreffers. Door de club later verkocht voor zo’n 50 miljoen euro. Hun komst was op dezelfde manier besproken en gedeeld als met Luque, die van Newcastle kwam en het niet redde. Huntelaar en Suarez werden door anderen geclaimd, ik kreeg Luque om mijn bord."

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2013 15:43
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #659
als hun een kans maken dan wij toch ook?

Go Ahead Eagles hoopt zich deze maand te versterken met William Ekong. De Tottenham Hotspur-stagiair maakt een uitstekende indruk in Deventer en kan daar een meerjarig contract tekenen.

Go Ahead is daarom met Tottenham in gesprek getreden over de overname van Ekong, een negentienjarige centrumverdediger. "We zijn in onderhandeling", aldus trainer Erik ten Hag tegenover De Stentor. Ekong heeft bij Tottenham nog een contract tot het einde van het seizoen, maar komt niet in aanmerking voor een doorbraak en mag daarom waarschijnlijk wel weg.

Ook heeft Go Ahead zijn zinnen gezet op Joey Godee (foto) van het recent failliet verklaarde AGOVV Apeldoorn. Ten Hag had een oriënterend gesprek met de oud-Spartaan. "Hij is zich nu aan het beraden", stelt de coach.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2013 19:56
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #660
Ik hoop toch niet dat MVV straks naast de pot pist want iedere speler van AGOVV lijkt wel ergens in de belangstelling te staan :thinking:

Jupiler League-ploeg wil 'Google-spits' ophalen bij AGOVV

Ist van Bakx kan mogelijk naar FC Den Bosch. De ploeg uit 's-Hertogenbosch wil de aanvaller annex middenvelder overnemen uit de failliete boedel van AGOVV Apeldoorn. De technisch directeur van Den Bosch, Fred van der Hoorn, liet aan het Brabants Dagblad weten maandag in gesprek te gaan met de Zeeuw.

De Google-spits stond eerder onder contract bij onder andere KV Kortrijk. De trainer van Kortrijk, Hein Vanhaezebrouck, googelde 'linkeraanvaller' en vond toen een wedstrijdverslag over Bakx. Na hem gescout te hebben haalde hij hem naar België.

Mocht Bakx daadwerkelijk naar Den Bosch verhuizen, dan keert hij terug bij de club waar hij in het seizoen 2010/11 ook al onder contract stond. Destijds werd hij door KRC Genk verhuurd aan de Bosschenaren.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden